Vážení rodiče,
níže naleznete základní informace, které byly předány na schůzce dne 27. 6. 2022.
Výuka: 1.hodina: 7.50 - 8.35 Kontakty: 585 380 067 - ředitelna
2.hodina 8.45 – 9.30 581 110 283 - sborovna
3. hodina 9.50 - 10.35 774 288 067 – řed. školy
4. hodina 10.40 - 11.25 774 287 067 – jídelna
5. hodina 11:35 – 12:20 774 286 067 - družina
Co budeme potřebovat:
Přezůvky – uzavřené se světlou podrážkou
Aktovka: připravit večer, ne ráno, společně s dětmi
Pouzdro: ořezávátko, měkká guma, 2 + 2 tužky č. 1, 2
VV: dva hadříky, umělohmotný kelímek, pracovní košile, špejle, igelit na lavici
Látková taška do TV: kraťasy, tričko, ponožky, tepláková souprava, cvičky – tenisky (světlá podrážka)
Desky na sešity, učebnice
Obaly na sešity, učebnice
pastelky, voskovky, plastelína, nůžky, lepidlo – tuhé vysouvací, vodové barvy, sada štětců, temperové barvy, krátké pravítko
Co prvňáčci dostanou:
Číslice a písmena (skládací abecedu)
Mazací bílá tabulka s černým fixem (obal)
Slabikář
Matematika 1.-3. díl pracovní učebnice
Budete hradit:
MA procvičujeme
ŽA, Uvolňovací cviky a psaní číslic, Písanky
ČaJS – prvouka pracovní učebnice
Angličtina – pracovní sešit
Na schůzce jsme dále probírali:
Organizační záležitosti
Denní režim ve škole – pravidelně se střídají vyučovací hodiny s přestávkou.
Ve škole máme následující předměty: český jazyk, matematiku, anglický jazyk, člověk a jeho svět (prvouka),
výtvarnou výchovu, hudební výchovu, tělesnou výchovu a pracovní činnosti.
V anglickém jazyce získají rodiče i děti kromě pracovní učebnice i přístup k výukovým videím.
Děti mají jeden den 5 vyučovacích hodin, ostatní dny pouze 4 vyučovací hodiny.
Nejméně 3 měsíce probíhá adaptační doba na nové prostředí.
U citlivých dětí se adaptační doba může posunout a může být delší.
Poznámka:
Všechny děti jsou citlivé, ale některé mají velmi intenzivní prožívání svých pocitů a vnějších podnětů.
Školní práce je nejvíc realizována první a druhou vyučovací hodinu.
Třetí a čtvrtou vyučovací hodinu při práci respektujeme denní únavu a přizpůsobíme učení možnostem žáků.
Organizace vyučovací hodiny – pravidelně střídáme řízenou činnost s aktivitami na koberci nebo v prostoru třídy a práci v lavici s pohybovou aktivitou.
Prosím o označení pomůcek a všech věcí jménem nebo značkou.
Škola dostává „Mléko do škol“ a „Ovoce do škol“.
Provoz družiny
Ranní družina probíhá od 6:10 do 7:30.
Příchod je možný do 7:10.
Ranní družinu můžou navštěvovat i děti, které nejsou přihlášené k pravidelné docházce.
Organizace odpolední družiny – poslední vyučovací hodinou se rozloučíme a děti jdou na oběd s paní družinářkou.
Přihlašování a odhlašování obědů přes www.strava.cz
Děti mají možnost výběru ze dvou jídel.
Předpoklady dítěte pro školní práci z pohledu vývojové psychologie.
Schopnost soustředit se žádoucím směrem, po určitou dobu a nezbytně dlouhou dobu, dozrává na počátku školního věku. Je to jedna ze složek školní zralosti. Délka soustředění, i na zajímavou látku, je stále dost omezená. Prodlužuje se maximálně o jednu až půldruhé minuty za každý rok.
V 7 letech se dítě soustředí 7 – 10 minut.
V 10 letech 10 – 15 minut
V MŠ se vytváří základní pracovní návyky dítěte. Z tohoto důvodu je působení MŠ nezastupitelné.
Dítě práci začne, problém uchopí dle svých možností. Zkouší, manipuluje, řeší problém jakýmkoliv způsobem bez ohledu na správnost nebo úspěšnost. Při práci nějakou dobu vytrvá a práci ukončí nebo se snaží ukončit. Důležitá je snaha, odvaha při řešení nových situací, ale i běžných činností.
Nejen ve škole je důležité pro dítě dělat i věci, které nejsou v oblasti jeho zájmu, ale jsou pro další vývoj nezbytné (školní zralost).
Ve škole tyto pracovní návyky dále rozvíjíme a jsou základem pro úspěšnou školní práci.
Vývojová psychologie k vytvoření dovedností a návyků dává toleranci až rok a půl. Některé děti získají dovednost v pěti letech a některé v šesti letech. Pokud k některé činnosti dítě dozraje později, nevadí, budeme se snažit ve škole v této činnosti dítě podporovat a rozvíjet žádoucí návyk. Při vytváření návyku je nezbytně nutná spolupráce s rodinou. Vzájemná součinnost umožní úspěšné zvládnutí nejen školního života.
Pokud má dítě vytvořený návyk v praktickém životě (připraví si na stůl talířek a hrníček před jídlem a uklidí si po sobě) většinou je velmi dobře připravené na vstup do školy a je úspěšné i ve školní práci.
Další informace k organizaci školního roku budou zveřejněny a doplněny poslední týden v srpnu.
Děkuji Vám za váš čas a přeji Vám a dětem hezké a ničím nerušené prázdniny.
Monika Jelínková – třídní učitelka