MA str. 21/1 - opakovali jsme příklady v řetězci (navazování příkladů).
Podobný řetězec jsme vytvořili ve třídě.
Vašku, máš 3 jahody. 1 jahodu jsi snědl. Kolik jahod ti zbylo? Zbyly mi 2 jahody. (Vašík se otočil na dalšího žáka a pokračoval. )
Kryštofe, dávám ti 2 jahody. Další žák pokračoval.
Mám 2 jahody. 1 jahodu jsem snědl. Kolik jahod mi zbylo? .......(Výborné je, když to dítě říká za sebe. Pokud to nejde říkáme to s dítětem.
Vyjádření celého příkladu, celé slovní úlohy je pro dítě dost náročné).
Říká dospělý: Máš 2 jahody. 1 jahodu sníš. Kolik ti zbylo jahod?
MA str. 21/2 - přečetli jsme příklady, dopsali výsledek. Výsledek jsme přiřadili k dítěti na obrázku, podle čísla na triku.
Proč má Eda v košíčku 1 malinu?
"Malina má příklad 2 - 1 = 1, 1 má na triku Eda se žlutým trikem, proto Edovi do košíčku nakreslíme 1 malinu."
Můžete to vysvětlit i vlastními slovy, důležité je vidět souvislosti (výsledek příkladu, číslo na triku).
ČJ str. 28/1 - četli jsme jednotlivá písmena a spojovali písmena do slabiky.
Je důležité dbát na správnou výslovnost (otevřená pusa, jazyk ve správné poloze).
28/2 - četli jsme řádek tiskacích písmen, slabik a řádek psacích písmen.
28/3 - zjistili jsme počet slabik, zapsali 1. slabiku a určili její pozici ve slově (na začátku, na konci...).
ČJ - vyprávěli jsme podle sešitu s obrázkem a kreslili obrázek o prázdninách.
Děkuji rodičům za podporu. Sešity s obrázkem děti krásně využívají a zaznamenávají si do nich vlastní zážitky a zkušenosti.
Přeji pěkné podzimní prázdniny a hodně společných chvil strávených s dětmi.