Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
Zápis do 1. třídy pro školní rok 2024/2025
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3
Zápis k předškolnímu vzdělávání pro školní rok 2024/2025
4 5

Vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Základní škola > Aktuality ZŠ

Aktuality ZŠ


 

 

Štítky:


Objednávání stravy Internetem

Datum konání: 20. 9. 2021

 

Milí strávníci, vážení rodiče,

v rámci zkvalitňování služeb naše školní jídelna přechází na nový stravovací systém.

 

Obědy můžete odhlašovat a přihlašovat přes www.strava.cz (odkaz naleznete v horní části na webových stránek školy) zadáním uživatelského jména ve formě příjmení a jméno (prijmenijmeno) a pro první přihlášení vyplníte i heslo ve stejném formátu.

 

Číslo jídelny Pňovice je 11172.

 

Příklad:

strávník: Jana Nováková

uživatel: novakovajana

heslo: novakovajana

 

V aplikaci najdete informace o vydané stravě, stavu vašeho konta, můžete sledovat historii vašich objednávek a plateb za stravu.

Na jídelníčku vždy naleznete informaci o alergenech obsažených v konkrétních pokrmech.

 

Volba obědů:

Každý den bude mít žák automaticky přihlášený oběd č. 1. V případě, že budete mít zájem o oběd č. 2 (pokud budou v daný den 2 možnosti hlavního jídla), musíte v nabídce označit oběd č. 2. Tuto možnost výběru mají pouze žáci základní školy, děti z mateřské školy mají vždy oběd 1.

 

Návod pro strávníky na používání Strava.cz  

pro aplikaci na počítači    Strava_navod.pdf

pro mobilní aplikaci          Strava_android.pdf

 

Nezapomeňte změny vždy uložit.

 

Změny (volba obědu, jeho odhlášení, přihlášení) je možné zadat nejpozději do 13:00 hodin předchozího dne (obědy na pondělí lze změnit do pátku do 13:00 hodin).

 

Stravu je možno odhlásit i telefonicky na tel. č.: 774 287 067.

 

Stále platí, že první den nemoci má dítě nárok na oběd (vyzvednete si jej ve školní jídelně), další den nemoci musí být dítě odhlášené, protože nemá nárok na dotovanou stravu. 

Informace k platbě stravy:                                                                                                                                                                                                                                                                            

a) formou bezhotovostního inkasa                                                                                                                                                                                                                                 

Inkasní platba bude nově prováděna předem (zálohová). Prosíme o nastavení souhlasu s inkasem na Vašem účtu ve prospěch bankovního účtu 101 338 561 / 0300 u ČSOB-PS. Důležité je mít na účtu dostatek finančních prostředků a mít povolený dostatečný limit. V případě, že nebude možné platbu provést, bude strávník (zákonný zástupce strávníka) písemně upozorněn a po tomto upozornění je nutno stravné neprodleně uhradit.

b) hotově

Hotově musí být stravné uhrazeno do posledního dne předchozího měsíce (je možno uhradit vždy poslední týden v kanceláři školní jídelny). Upozornění: do konce září je třeba uhradit stravné za září + říjen.


Publikováno 16. 9. 2021 20:22

Nabídka kroužků DDM

V letošním roce ve spolupráci s DDM Litovel nabízíme žákům níže uvedené kroužky, které budou probíhat u nás ve škole pod vedením lektorů z DDM.

Sportovky - ve středu 13:30-14:30, 1. stupeň, 300,- Kč / pololetí, začínáme 22.9.        Sportovky.pdf

Výtvarka - v pondělí 13:30-14:30, 1. a 2. stupeň, 350,- Kč / pololetí, začínáme 20.9.    Výtvarka.pdf

Zájemci odevzdají přihlášku svým třídním učitelům do pátku 17.9. 


Publikováno 15. 9. 2021 14:12

Slavnostní zahájení školního roku 2021/2022

Datum konání: 1. 9. 2021 - 3. 9. 2021

 

Milí žáci, vážení rodiče,

slavnostní zahájení školního roku 2021/2022 proběhne ve středu 1. 9. 2021 v jednotlivých třídách.

  •  Žáci 1. ročníku budou mít zahájení v 8.15 hodin. Rodičům umožníme doprovodit své děti do třídy pouze první školní den, děkujeme za pochopení.
  •  Pro žáky 2. – 9. ročníku proběhne zahájení od 8. 00 – 8.45 hodin. Budova bude otevřena od 7. 40 hod. S sebou: poznámkový blok a psací potřeby

 

Testování žáků

  • Ve škole proběhne preventivní screeningové testování žáků s frekvencí 3x po sobě, první test se provede 1. září (žáci 1. ročníku 2. září) a následně v termínech 6. září a 9. září 2021.
  • Testování nepodstupují žáci, kteří splní podmínky stanovené pro bezinfekčnost po očkování (14 dnů po plně dokončením očkování) nebo po prodělaném onemocnění covid-19 (po dobu 180 dní od prvního pozitivního testu na covid-19), případně žák, který doloží negativní výsledek testu provedeného v odběrovém místě.
  •  V případě testování žáků 1. - 3. ročníku je umožněna asistence při provádění testu třetí osobou (zákonný zástupce či jiná osoba, která musí mít souhlas a být pověřena zákonným zástupcem).
  •  Pokud se žák screeningovému testování nepodrobí, bude se moci prezenční výuky účastnit, ale za podmínek nastavených mimořádným opatřením  MZ- povinnost nosit ochranu dýchacích cest po celou dobu pobytu ve škole, více informací naleznete  v odkazu : priloha_938427321_2_MŠMT_Manuál k provozu škol a testovaní.pdf

 

Hygienická opatření

  • Žáci a zaměstnanci nosí ochranný prostředek ve společných prostorách školy nebo školského zařízení, v případě, kdy jsou usazeni, ochranný prostředek mít nemusí.
  • Třídy se první dva týdny nebudou stěhovat, výuka bude probíhat v kmenových učebnách.
  • Všem žáků je doporučeno maximálně omezit kontakt se spolužáky ostatních tříd.
  • V případě příznaků jakéhokoliv virového onemocnění (rýma, kašel), prosíme, neposílejte dítě do školy.
  • Vstup zákonných zástupců a jiných osob do budovy školy je umožněn jen ve výjimečných případech, a to s ochranou dýchacích cest splňující kritéria MZ.

 

Provoz školní jídelny a školní družiny 1. září

  •  První školní den nebude pro žáky ZŠ v provozu školní jídelna.
  •  Pobyt ve školní družině bude umožněn žákům 2. - 4. ročníku do 14.00 hodin. Žáci, kteří půjdou do školní družiny již 1. 9., přinesou s sebou lísteček s časem odchodu, zda půjdou sami nebo v doprovodu a s podpisem zákonného zástupce. S sebou větší svačinu :).
  •  Zájemci o obědy již od 2. 9. se přihlásí u třídních učitelů nebo u paní Benešové v kanceláři ŠJ.

 

 Organizace výuky čtvrtek 2. 9. – pátek 3. 9. 2021

 1. stupeň - výuka v tyto dny bude probíhat 4 vyučovací hodiny

  •  1., 2. ročník ukončení výuky 11. 15 hodin,
  •  3., 4., 5. ročník ukončení výuky 11. 30 hodin

2. stupeň - výuka bude probíhat 5 vyučovacích hodin

  •  6., 7. ročník ukončení výuky 12. 15 hodin
  •  8., 9. ročník ukončení výuky 12. 30 hodin

 

 Děkujeme vám za přízeň a přejeme všem úspěšné vykročení do nového školního roku. Věříme, že společně vše zvládneme v klidu a v pohodě.

Těšíme se na Vás.                  

                                                               kolektiv pracovníků pňovické školy


Publikováno 31. 8. 2021 11:01

Úspěch v matematické soutěži Pangea 2021

Datum konání: 17. 6. 2021

Matematická soutěž Pangea

Matematická soutěž Pangea probíhá již osmým rokem a je určena pro všechny děti, které rády počítají. Účastní se ji žáci 4. až 9. ročníků základních škol a jím příslušných ročníků víceletých gymnázií z celé České republiky. Tato soutěž pracuje s reálnými příklady ze života nejen ze společenskovědních a přírodovědných oborů. Pro každý rok jsou připraveny tematicky zaměřené úlohy. Pro ročník 2020/2021 byla zvolena témata Věda a Výtvarné umění. Soutěž probíhá ve dvou kolech – školní a finálové kolo. Ti nejlepší ze školního kola jsou pozváni na finálové kolo do Prahy, kde se soutěží o hodnotné ceny.

V letošním školním roce, kvůli distanční výuce,  probíhalo školní kolo soutěže  od 8.3. do 9.4. Z naší školy se zúčastnilo celkem 20 žáků a jeden úspěšný řešitel postupuje do finálového kola. Je ním žák 7. ročník Ondřej Pavelka, který se ve své kategorii umístil na 45. místě z 4778 účastníků v ČR. Gratulujeme!!!

 

Ročník

Počet zúčastněných žáků

4.

2

5.

2

6.

3

7.

6

8.

6

9.

1


Publikováno 26. 5. 2021 13:26

Informace k organizaci výuky od 24. 5. - pro žáky 2. stupně

 

Od pondělí 24. 5. bude výuka na 2. stupni probíhat podle řádného rozvrhu s menšími změnami.

Upravené rozvrhy:

rozvrh 6. ročník.pdf

rozvrh 7. ročník.pdf

rozvrh 8. ročník.pdf

rozvrh 9. ročník.pdf

Z důvodu dodržování opatření ve školní jídelně může být poslední hodina zkrácena.

Tělesná výchova bude probíhat venku.

Testování se uskuteční v pondělí od 7.15 pro žáky z Pňovic. Bližší informace k testování dostanete od pedagogického pracovníka vykonávajícího dohled.

Dojíždějící žáci budou testováni v čase podle příjezdu autobusu.

 


Publikováno 21. 5. 2021 15:09

Informace k organizaci výuky od 24. 5. 2021

Datum konání: 24. 5. 2021

 

Od pondělí 24. 5. 2021 je umožněna osobní přítomnost ve škole všem žákům.

Obnoví se výuka na 2. stupni bez rotací:).

Homogenita tříd a skupin není povinná.

Ostatní pravidla zůstávají stejná jako doposud:

  • Testování 1x týdne, vždy v pondělí.
  • Nošení ochrany dýchacích cest.

 


Publikováno 20. 5. 2021 15:37

Informace k provozu školy od 17. května 2021

 

1. stupeň

  • Od 17. 5. 2021 se umožňuje osobní přítomnost  žáků 1. stupně bez rotací.             
  • Ve všech ročnících 1. stupně bude výuka probíhat podle rozvrhu.       
  • Žáci budou testováni 1x týdně antigenními testy, vždy v pondělí.  Testování bude probíhat od 7. 15 hod. do 7. 35 hod. v jednotlivých třídách.                                                                                                                                                                                                                                                                         

 2. stupeň

  • Od 17. 5. pokračuje rotační výuka na 2. stupni.   

         

  prezenční výuka

                      distanční výuka

                  dle rozvrhu online výuky 

od 17. do 21. 5. 2021

     žáci 6. a 8. ročníku

 

rozvrh 6. ročník.pdf

 

rozvrh 8. ročník.pdf

 

           žáci 7. a 9. ročníku

                                         

  • Žáci 2. stupně budou testováni 2x týdně antigenními testy, a to následovně: v pondělí před začátkem vyučování od 7. 15 hodin (žáci z Pňovic :),                                                                                                                                                              ve čtvrtek před začátkem vyučování od 7. 30 hodin.

                                                                                                                                               Dojíždějící žáci budou testováni v čase podle příjezdu autobusu.

  • Pokud se některý žák nebude moci zúčastnit testování v určený den nebo čas, je nutné jej otestovat bezprostředně po jeho příchodu.
  • Žáci, kteří prodělali onemocnění Covid-19 a od prvního PCR testu s pozitivním výsledkem neuplynulo více než 90 dnů, nemusí být po předložení dokladu o této skutečnosti testováni. Pokud doklad škole nedoloží, tak se účastní testování dle harmonogramu školy.
  • Další informace k testování žáků můžete najít na webových stránkách: https://testovani.edu.cz/pro-rodice
  •                                                                                                                  https://testovani.edu.cz/pro-zaky-a-studenty
  •                                                                                                                  https://www.youtube.com/watch?v=BmDnd140UH4
  • Škola akceptuje využití vlastních testů. Je možné využít pouze schválené testy, seznam naleznete na stránkách MZ. Pokud této možnosti využijete, prosíme o vyfocení krabičky od testu a zaslání na email zsams@skolapnovice.cz ke kontrole.  Samotný test musí být proveden až ve škole.
  • Pokud se žák neúčastní prezenčního vzdělávání z důvodu neúčasti na testování, škola bude absenci evidovat jako omluvenou. Při této omluvené absenci nemá škola povinnost zajistit dítěti, žákovi distanční způsob vzdělávání dle zákona. Probrané učivo a úkoly najdete na obvyklém místě - na webových stránkách ve zprávách jednotlivých tříd (1. stupeň).
  • Prosíme rodiče žáků, kteří se nezúčastní prezenční výuky, aby tuto skutečnost oznámili třídnímu učiteli.

 

Ve škole budou i nadále platit  hygienická opatření:

  • Žáci musí mít roušku dle platného nařízení MZ - doporučujeme dva kusy na výměnu + sáček.
  • Dospělé osoby vstupují s respirátorem.
  • Při vstupu do školy je nutno použít dezinfekci.
  • Pravidelné větrání během vyučování a o přestávkách, rozestupy.

Publikováno 13. 5. 2021 15:22

Oznámení rozhodnutí o přijetí k základnímu vzdělávání od školního roku 2021/2022

Datum konání: 11. 5. 2021 - 27. 5. 2021

                                          

Základní škola a Mateřská škola Pňovice, okres Olomouc, jako věcně a místně příslušný správní orgán rozhodla prostřednictvím ředitelky v souladu s § 46, § 165, odst. 2 písm. e) a §183 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) a v souladu se zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád, takto:

 

                                                               vyhovuje žádosti o přijetí do prvního ročníku základního vzdělávání

                                                                                              u dětí s těmito registračními čísly:

uchazeč - reg. číslo výsledek řízení
01/2021 přijat/a
02/2021 přijat/a
03/2021 přijat/a
05/2021 přijat/a
06/2021 přijat/a
08/2021 přijat/a
09/2021 přijat/a
10/2021 přijat/a
5TLGY přijat/a
LX6YF přijat/a
XSS0G přijat/a
CEGEC přijat/a

 

 Proti tomuto rozhodnutí lze podat odvolání ve lhůtě 15 dnů od jeho zveřejnění, a to prostřednictvím ředitelky školy ke Krajskému úřadu Olomouckého kraje.

O přijetí Vašeho dítěte bylo vyhotoveno písemné rozhodnutí, které je součástí spisu dítěte ve škole. Přijatým nebude v písemné podobě doručováno.                        V případě potřeby si rozhodnutí můžete vyzvednout v ředitelně školy po tel. domluvě (774 288 067).

Datum zveřejnění: 11. 5. 2021                                                                                                                                                                                                                                Datum nabytí právní moci: 27. 5. 2021                                                                                                    

                                                                                                                                                   Mgr. Světlana Ruprechtová, řed. školy

Oznámení rozhodnutí o přijetí k základnímu vzdělávání od 20212022.pdf


Publikováno 11. 5. 2021 11:08

Informace k provozu školy od 10. 5. 2021

Datum konání: 10. 5. 2021 - 23. 5. 2021

 

Od 10. 5. je na základě mimořádného opatření umožněna osobní přítomnost žáků 2. stupně rotační formou.

 1) Harmonogram rotační výuky pro žáky 2. stupně:

                       prezenční výuka

  distanční výuka

dle rozvrhu online výuky jako doposud

od pondělí 10. 5. 2021

                  žáci 7. a 9. ročníku

dle rozvrhu:

rozvrh 7. ročník.pdf

rozvrh 9. ročník.pdf

                     žáci 6. a 8. ročníku

 

od pondělí 17. 5. 2021

                 žáci 6. a 8. ročníku

rozvrh bude zveřejněn příští týden

                      žáci 7. a 9. ročníku

 
V souvislosti s epidemiologickými opatřeními je nutné upravit dobu výdeje obědů, aby se žáci ve školní jídelně nepotkávali. Z tohoto důvodu může být poslední hodina zkrácena.

Sportovní činnosti v rámci provozu škol a školských zařízení se mohou konat ve vnějších prostorech.

 2) Rotační výuka na 1. stupni pokračuje v nastaveném režimu.

 

TESTOVÁNÍ

Žáci 1. stupně se od 3. května testují s frekvencí jedenkrát týdně. Testování bude probíhat v pondělí nadále od 7.15 hodin do 7. 35 hodin. Prosíme o dodržení času příchodu.

Pro žáky 2. stupně základní školy platí, že jsou testováni dvakrát týdně. Testování bude probíhat:    

  • v pondělí před začátkem vyučování od 7. 45 hodin,                                                              
  • ve čtvrtek před začátkem vyučování od 7. 30 hodin.

Prosíme žáky 2. stupně, aby dodrželi určený čas – dříve jim nebude umožněn vstup do budovy školy. Bližší informace k testování dostanou od pedagogického pracovníka vykonávajícího  dohled.

  • Pokud se některý žák nebude moci zúčastnit testování v určený den nebo čas, je nutné jej otestovat bezprostředně po jeho příchodu.
  • Žáci, kteří prodělali onemocnění Covid-19 a od prvního PCR testu s pozitivním výsledkem neuplynulo více než 90 dnů, nemusí být po předložení dokladu o této skutečnosti testováni. Pokud doklad škole nedoloží, tak se účastní testování dle harmonogramu školy.
  • Další informace k testování žáků můžete najít na webových stránkách: https://testovani.edu.cz/pro-rodice
  •                                                                                                                  https://testovani.edu.cz/pro-zaky-a-studenty
  •                                                                                                                  https://www.youtube.com/watch?v=BmDnd140UH4
  • Škola akceptuje využití vlastních testů. Je možné využít pouze schválené testy, seznam naleznete na stránkách MZ. Pokud této možnosti využijete, prosíme o vyfocení krabičky od testu a zaslání na email zsams@skolapnovice.cz ke kontrole.  Samotný test musí být proveden až ve škole.
  • Pokud se žák neúčastní prezenčního vzdělávání z důvodu neúčasti na testování, škola bude absenci evidovat jako omluvenou. Při této omluvené absenci nemá škola povinnost zajistit dítěti, žákovi distanční způsob vzdělávání dle zákona. Probrané učivo a úkoly najdete na obvyklém místě - na webových stránkách ve zprávách jednotlivých tříd.
  • Prosíme rodiče žáků, kteří se nezúčastní prezenční výuky, aby tuto skutečnost oznámili třídnímu učiteli.

 

STRAVOVÁNÍ

Žáci 2. stupně, kteří jsou přihlášení k odběru stravy, mají vždy v týdnu prezenční výuky přihlášené obědy. V případě, že obědy nechcete odebírat, je třeba si je odhlásit  ve školní jídelně u paní Benešové na tel.: 774 287 067. 

 

Ve škole budou i nadále platit  hygienická opatření:

  • Žáci musí mít roušku dle platného nařízení MZ - doporučujeme dva kusy na výměnu + sáček.
  • Dospělé osoby vstupují s respirátorem.
  • Při vstupu do školy je nutno použít dezinfekci.
  • Pravidelné větrání během vyučování a o přestávkách.

 

 

 


Publikováno 6. 5. 2021 21:54

Informace k provozu školy od 3. května

 

MŠMT informuje, že v návaznosti na jednání vlády ČR dne 29. 4. 2021 došlo k vydání novelizovaného mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví k povinnému testování dětí, žáků a zaměstnanců ve školách a školských zařízeních, s účinností od 3. 5. 2021. Tímto opatřením se oproti současnosti mění následující:

  • preventivní antigenní test se ve školách, kde doposud probíhalo testování s frekvencí dvakrát týdně, nově provádí s frekvencí jedenkrát týdně s tím, že test se provede první den osobní přítomnosti dítěte, žáka ve škole v daném týdnu. Preventivní test se provádí bezprostředně po příchodu do školy. Nebude-li dítě, žák přítomen v den termínu testování ve škole, testování se provede v den jeho příchodu,
  • pro žáky 2. stupně základní školy platí, že jsou testováni dvakrát týdně,
  • povinné testování zaměstnanců se provádí jedenkrát v pracovním týdnu.

Publikováno 4. 5. 2021 14:16