Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
29 30 1
Oznámení přerušení provozu mateřské školy v době letních prázdnin
2
Oznámení přerušení provozu mateřské školy v době letních prázdnin
3
Oznámení přerušení provozu mateřské školy v době letních prázdnin
4
Oznámení přerušení provozu mateřské školy v době letních prázdnin
5
Oznámení přerušení provozu mateřské školy v době letních prázdnin
6
Oznámení přerušení provozu mateřské školy v době letních prázdnin
7
Oznámení přerušení provozu mateřské školy v době letních prázdnin
8
Oznámení přerušení provozu mateřské školy v době letních prázdnin
9
Oznámení přerušení provozu mateřské školy v době letních prázdnin
10
Pozvánka na výlet pro rodiče i prarodiče s dětmi
Oznámení přerušení provozu mateřské školy v době letních prázdnin
11
Oznámení přerušení provozu mateřské školy v době letních prázdnin
12
Oznámení přerušení provozu mateřské školy v době letních prázdnin
13
Oznámení přerušení provozu mateřské školy v době letních prázdnin
14
Oznámení přerušení provozu mateřské školy v době letních prázdnin
15
Oznámení přerušení provozu mateřské školy v době letních prázdnin
16
Oznámení přerušení provozu mateřské školy v době letních prázdnin
17
Oznámení přerušení provozu mateřské školy v době letních prázdnin
18
Oznámení přerušení provozu mateřské školy v době letních prázdnin
19
Oznámení přerušení provozu mateřské školy v době letních prázdnin
20
Oznámení přerušení provozu mateřské školy v době letních prázdnin
21
Oznámení přerušení provozu mateřské školy v době letních prázdnin
22
Oznámení přerušení provozu mateřské školy v době letních prázdnin
23
Oznámení přerušení provozu mateřské školy v době letních prázdnin
24
Oznámení přerušení provozu mateřské školy v době letních prázdnin
25
Oznámení přerušení provozu mateřské školy v době letních prázdnin
26
Oznámení přerušení provozu mateřské školy v době letních prázdnin
27
Oznámení přerušení provozu mateřské školy v době letních prázdnin
28
Oznámení přerušení provozu mateřské školy v době letních prázdnin
29
Oznámení přerušení provozu mateřské školy v době letních prázdnin
30
Oznámení přerušení provozu mateřské školy v době letních prázdnin
31
Oznámení přerušení provozu mateřské školy v době letních prázdnin
1
Oznámení přerušení provozu mateřské školy v době letních prázdnin
2
Oznámení přerušení provozu mateřské školy v době letních prázdnin

Fulltextové hledání

Drobečková navigace

Úvod > Základní škola > Zprávy tříd > 8. ročník

 

8. ročník

Rozvrh hodin pro žáky 8. ročníku od 15. 6. do 19. 6. :   rozvrh žáci 15. - 19. 6. 2020 8. ročník.pdf

DOMÁCÍ PŘÍPRAVA OD 15.6. DO 21.6.

PŘÍRODOPIS - dokončení a kontrola úkolů v PS s. 30 - 49

ČESKÝ JAZYK - Vypracujte jazykový rozbor - učebnice str.78

na str.79 přečíst tabulku a zapsat do sešitu pravidla psaní čárky ve větě

na str. 80 vypracovat cvičení13

PS - 44/5,6 a 7 celé

MATEMATIKA - PRO VŠECHNY - do pátku si uděláte zápisky na str. 209 a vypočítáte příklady A1 - A11 ze stran 210 - 212. Vzoreček pro výpočet hmotnosti: m = ró. V. Kdo nebude vědět, vysvětlím v úterý ve škole. Pokud vám to půjde a úkoly všichni pošlete v čas, bude to poslední úkol do matematiky. 

FYZIKA - pro všechny - vytisknete, přečtete si PREZENTACI, přečtete si kapitolu v učebnici. Do konce týdne chci vidět vaše sešity se zápisky. Sešit vám následně po kontrole vrátím. 

ANGLIČTINA - úkoly pro všechny do čtvrtka 18. 6., POŠLOU VŠICHNI DO 18.6. (kvůli uzavírání známek):

  • splnit nový balík ve Wocabee Food from around the world + splnit veškeré nedodělané balíky do 18. 6. Budu to součást hodnocení! V poslední době jste polevili, i když chodíte do školy, musíte práci ve Wocabee plnit, je to práce za další 2 hod AJ.V případě nesplnění sem ještě ve čtvrtek vložím pro všechny test, pokud ale balíky splníte, testu se vyhnete.
  • Další práce pro všechny (zaslat do čtvrtka 18. 6.) uč. str. 53/Geography: Food from around the world cv. 1, 3, 4 do sešitu - nafotit, poslat. Odkaz na poslech celého článku -PAGE 53 EX.4: https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=cz&selLanguage=cs
  • POZOR na cv. 4-doplňte celé věty. Ve větách použijte minulý čas! těchto sloves - věty s těmito slovesy si najděte přímo v článku: bring-brought, start-started,  take - took,drink-drank,  make - made

úkoly pouze pro ty, co nechodí do školy (s ostatními zvládneme ve škole)

  • Přečtěte si znovu zápis z minulého týdne o používání určitých (the) a neurčitých členů (a, some)  - viz tabulka 4.5 v PS str. 76 a  druhá strana mé přípravy z minulého týdne (od 8. -14.6.).
  • Splňte PS str. 41, cv. 4 a 6 Zaslat do 18. 6. (až ve čtvrtek sem dám správné řešení)
  • uč. str. 51/cv. 4a, b, c - všude doplňujte pouze a few/ a little - viz tabulka 4. 6. v PS str. 76 (cv. a,b,c poslat ke kontrole)uč. str. 51 cv 4c správné řešení.PNG

 

DOMÁCÍ PŘÍPRAVA OD 8.6. DO 14.6.

CHEMIE - Měření kyselosti a zásaditosti roztoků - zápis do sešitu, úkoly v PS

PŘÍRODOPIS - Pohlavní soustava - zápis do sešitu, úkoly v PS

ZEMĚPIS - Průmysl - pokračovat v zápisu

MATEMATIKA 2 - PRO VŠECHNY- test na straně 208

ANGLICKÝ JAZYK -  příprava pro všechny, poslat pouze zápis k nové gramatice  a 1 cvičení z PS, další sem přidám ve čtvrtek, až co uděláme v hodině:

 Domácí příprava 8. ročník 8. -14. 6..pdf

MATEMATIKA 1- POUZE PRO TY, CO NEJDOU V ÚTERÝ DO ŠKOLY - vypracujete str. 201 - 202. Pozor, jsou tam hektolitry, ty musíte hned z počátku převést na jednotky krychlové

FYZIKA- POUZE PRO TY, CO NEJDOU DO ŠKOLY - uděláte si výpisky z PREZENTACE, vypracujete pracovní list 1 cv. 2,3,a 4 + pracovní list 2 cv. 7, 8, 9. Můžete pracovat přímo online v pracovním listě ZDE. Zaregistrujete se a najdete si pracovní sešit F8.

INFO: Kdo má půjčenou nějakou knihu ze školy, tak ji co nejdříve vraťte. Můžete každý pracovní den od 8:00 do 15:00.

DĚJEPIS - na straně 82 vyřešte otázky 2-6 (jedničku tvořit nemusíte)

NĚMČINA - mCourser str. 55 cv. 12, str. 55 cv. 13.

.DOMÁCÍ PŘÍPRAVA OD 1.6. DO 7.6.

Všechno nejlepší k vašemu svátku!

MATEMATIKA 2 - na stranu 198 si přepíšete PREZENTACI ( prezentace v PDF), za úkoly mi uděláte stranu 199 a 200. Ještě jsem nedostala úkol od Melánie, možná by si už mohla vyzvednout PS3.

ANGLICKÝ JAZYK  - Za minulý týden chybí úkol od: Kamínek, Lipková, Biharyjová, Podhora, Mertová, dále Zuzka, Žanda pošlou překlad vět navíc jako opravu.Ve čtvrtek 4. 6. od 10 do 16 00 jsem vám ve Wocabee nastavila test. Vygeneruje se z balíků Quantity množství a Quantities extra. Tyto 2 balíky si znovu projděte. Pozor si dejte na jednotné a množné číslo. V jednotném čísle dávat u počitatelných neurčitý člen a/an (a loaf of bread), kdežto v mnnožném čísle (bochníky – loaves of bread), člen A/AN být nesmí, protože a=one=jeden, nějaký. Pozor na tvar loaves, měli jste v něm často chyby (f se mění v mn.č. na v+es). V domácí přípravě si zahrajete na překladatele a přeložíte článek o jídle ve Velké Británii. Zkuste si i interaktivní pracovní listy na téma shopping a food, je to zábavné a velmi jednoduché. Podrobná příprava zde: 1. -5. června Domácí příprava 8. ročník.pdf

ČESKÝ JAZYK - Zopakujte si souvětí souřadné (SS) a podřadné (SP) 

-vypracujte do sešitu uč.str. 70/7a,b,c,d

PS: str.41 -42/3

MATEMATIKA 1 - do středy vypracujete stranu 192 celou, kde nejsou náčrtky,tak si je uděláte

FYZIKA - vypracujete si zápisky z PREZENTACE, přečtete si novou látku v učebnici a uděláte si TESTÍK

DĚJEPIS - strany 76-81 přečíst, udělat zápis, vyřešit otázky. Blíží se vysvědčení a k práci z domova bude přihlédnuto, proto upozorňuji ty, kteří nemají dobré známky nebo už úkoly několikrát neposlali, aby se snažili ještě víc, než obvykle. 

NĚMČINA - mCourser, strana 53, cvičení 8, str. 54 cv. 10, str. 54 cv. 11

PŘÍRODOPIS – Chemičtí poslové - hormony uč. s. 102 – 103 Pohlavní soustava uč. s.104 - 105, stručný zápis do sešitu, PS s. 46, 47

CHEMIE – Amoniak, hydroxidy uč. s. 90 – 94, zápis do sešitu, PS s. 50/1, 4, 50/1, 2

ZEMĚPIS – Průmysl

DOMÁCÍ PŘÍPRAVA OD 25.5. DO 31.5.

MATEMATIKA 2 - zápisy z OBSAHU KRUHU si uděláte do PS na str. 190, vypracujete úlohy na str. 190 a 191. Úkol mi ještě neposlali: Eny a Melanie. Vojta mi pošle ještě chybějící úkol a Honza opravenou A5.

ANGLICKÝ JAZYK - Za minulý týden nemám úkol od Lipková, Biharyjová, Mertová, Gulaša, Pavlita. Ve Wocabee je toho tentokrát více, jednak opakování Food Practice, Quantites extra. Příští týden si napíšete ve Wocabee test na balík Quantity - množství a Quantities - extra - nacvičit!! V tomto týdnu před vypracování úkolů splňte nejprve Apple Crumble, velmi vám to ulehčí plnění úkolů: Domácí příprava 25 .5. - 29. 5. 8. ročník.pdf

 

ČESKÝ JAZYK

Opakování - uč.str.66/10a,b,c,d,e - přepiš a vypracuj do sešitu

nápověda: b) souvětí jsou čtyři.U brány -5 vět...On začal - 5 vět….Když mu žena - 3 věty...Otočil se - 2 věty

                  c)VČ několikanásobný - jsou dva -přísudek slovesný...jmenná část přísudku

                  e) přísudek -byl člověk 

PS - 40/5 a,b,c

NOVÉ UČIVO - Souvětí souřadné a podřadné 

-zápis do sešitu dle tabulky: uč. str.68

-ze cvičení 69/3 vypiš do sešitu jedno souvětí souřadné (ss) a jedno podřadné (sp)

MATEMATIKA 1 - Projdete si VIDEO 1 a uděláte si z něho zápisky. Sice říkám ve videu, že na stranu 187, ale udělejte si je na str. 170 (je tam více místa). Případné další zápisky.  Další VIDEO 2 si už přepíšete na str. 187 a příklady z VIDEA 3 také. Jen si v druhém příkladě napište do náčrtku d = 5,13 cm :D. A protože jsem to točila v pátek, omylem jsem tam uvedla, že úkoly máte posílat do neděle, ale to neplatí. Klasika, posílejte do středy. Úkoly str. 187 A1, A2, str. 188 A3 - A5. Všimla jsem si, že někteří máte stejné chyby, takže doufám, že u vás nefunguje skupinový messenger, protože by se vám to mohlo příští rok vymstít. Raději sami s chybou, než že to opíšete a příští rok budete propadat.

FYZIKA -  projdete si PREZENTACI, uděláte si z ní zápisky. Přečtete si v učebnici stranu 96 - 98. Do sešitu si překreslete, nebo přelepte SCHÉMATICKÉ ZNAČKY a vše mi pošlete nafocené. Navíc si procvičíte schématické značky ZDE .

PŘÍRODOPIS – Smyslové orgány – zrak, sluch uč. s. 98 – 101, stručný zápis do sešitu, PS s. 44, 45

CHEMIE – Kyslíkaté kyseliny uč. s. 86 – 89, zápis do sešitu, PS s. 48/1, 2, 3, 49/1, 2

ZEMĚPIS – Hospodářství, zemědělství – jen zápis z modrých rámečků ze s. 94, 95

NĚMČINA - na straně 46 přeložte všechny texty do češtiny. Dále procvičíme výslovnost - nahrajte mi záznam. kde čtete 3 libovolné texty. Zašlete přes mail nebo sociální sítě. Pokud to pro někoho nebude technicky možné, nechť mi dá vědět!

DĚJEPIS - učebnice strany 74 a 75, přečíst, udělat zápis a vždy dole vyřešit otázky.

DOMÁCÍ PŘÍPRAVA OD 18.5. DO 24.5.

MATEMATIKA 2 - PS str. 164 celá, na str. 165 cvičení A8. Ještě jsou ve škole dva pracovní sešity. Můžete si je vyzvednout v pátek od 9.00 do 11.00. Příští týden už v nich pracujeme.

ČESKÝ JAZYK - Minulý týden jste procvičovali významové vztahy mezi větnými členy.

Tento týden vypracujete cvičení na význ. vztahy mezi vedlejšími větami:

Uč. str. 64-65/7 k zadané hlavní větě vymyslíš 2 VV v daném význ. poměru.

př.: Napsala jsem mu dopis (VH), abych mu připomněla naše ujednání (VV), ale ne abych mu něco vyčítala (VV)

 str. 65/8

př.: Slyšíš- li slovo údolí (VV)  a vybavíš - li si také okolní kopce (VV), máš velkou fantazii (VH).

Graf:vv.jpg

 

Kontaktovali jsme sousedy (1VV), kteří o tom věděli (2VV), ale nechtěli o tom s nimi mluvit ( 3VH)

Graf:vvv.jpg



 + PS 39/4 doplnit

!!!!Kdo nezvládne úkoly v učebnici, přepíše si alespoň příklady, které jsem uvedla + grafy a navíc vypracuje do sešitu cvič. PS str.31/1,2,3,4, 5

MATEMATIKA1 - do středy str. 161 celá + str. 163 cv. A1. Jen upozorňuji, že tento týden si vyzvedněte PS3 v ředitelně pondělí a středa od 8.00 do 12.00. A můžete i v pátek od 9.00 do 11.00. Klidně můžete vzít více sešitů.

FYZIKA -  vypíšete si zápisky z PREZENTACE a vypracujete PRACOVNÍ LIST

ANGLICKÝ JAZYK - PS str. 39/cv.4, nachystala jsem TEST ve Wocabee na 4 lekci, můžete ho spustit pouze ve čtvrtek od 12 - 16 hod. Bližší info a další úkoly zde: Domácí příprava 15. 5. - 24. 5. 8. ročník.pdf, zpětná vazba: Správné řešení cv. 5a str. 49 učebnice.PNG,

tapescript /k poslechu/: Text poslechu 5b s. 47.PNG

 

DĚJEPIS - učebnice strany 70-72, zápis do sešitu + vyřešit otázky na straně 72.

NĚMČINA - pracovní sešit strany 54-57 kromě poslechových cvičení.

PŘÍRODOPIS – Smyslové orgány – čich, chuť, hmat uč. s. 96 – 97, stručný zápis do sešitu, PS s. 43

CHEMIE – Kyseliny, bezkyslíkaté kyseliny uč. s. 84 – 85, zápis do sešitu, PS s. 47

ZEMĚPIS - Obyvatelstvo ČR

DOMÁCÍ PŘÍPRAVA OD 11.5. DO 17.5.

MATEMATIKA 2 - projdete si videa (pořádně): VIDEO 1, VIDEO 2 a do neděle do 20.00 pošlete vypracované strany 159,160. Nechci tady spekulovat o vaši domácí přípravě, ale jestliže mi pár z vás pošlete úkoly, kde jsou naprosto stejné, nesmyslné chyby, těžko věřit, že jste to počítali sami. 

!!!! Potřebovala bych aby jste si během příštího týdne došli pro pracovní sešit 3. Můžete v pondělí a středu od 8.00 do 12.00. Vyzvednete si sešit v ředitelně. 

 

Milí osmáci, blíží se klasifikační porada, na které budou navrženy známky za druhé pololetí. Vy, co odevzdáváte úkoly pravidelně a pečlivě vypracované, budete mít známky pravděpodobně stejné jako o pololetí, ale musíte vydržet až do konce školního roku.Ti, kteří úkoly plní jen občas, nebo vůbec ne, musí počítat se zhoršenou známkou. Zvlášť by se měli zamyslet ti, co měli o pololetí z nějakého předmětu dostatečnou  nebo dokonce nedostatečnou a nemíní pro školu nic udělat. Jmenovitě Melanie Mertová  a žáci, kteří úkoly posílají jen výjimečně a ještě odbyté, že Ondro Gulašo?  Většinu z vás ale chválím za skvěle odvedenou práci.

 

NOVÉ UČIVO:Významové poměry jsou nejen mezi větami hlavními, ale také mezi souřadně spojenými větnými členy, nebo vedlejšími větami. Pročtěte si pozorně tabulky  v učebnici na str.62 a 64. Potom si udělejte zápis:

Významové poměry mezi větnými členy a vedlejšími větami

Význam. poměry jsou mezi souřadně spojenými  :

a) hlavními větami-VH

 - př.: Zítra se rodiče vrátí (1VH), proto musíme uklidit(2VH).(poměr důsl.)

b) několikanásobnými větnými členy-VČ -

 př.: Zuzana přednášela báseň pomalu a hlasitě (poměr slučovací)

c) vedlejšími větami

- př.: Řekl (VH), že je venku zima(VV) a že nikam nepůjde (VV).(mezi větami vedl. je poměr sluč.,obě závisí na VH)

62/2 a)- vypište do sešitu:

př.: smrků, jedlí a borovic -sluč.

  obnošené, ale čisté -odpor

 zamračený, ba i rozzlobený -stupň.

63/3a, b - do sešitu

PS- 38/1,2 (2 pokrač na str.39)

VŠECHNA CVIČENÍ JSOU NA POMĚRY MEZI VĚTNÝMI ČLENY. PŘÍŠTĚ SI PROCVIČÍTE VÝZN. POMĚRY MEZI VĚTAMI VEDLEJŠÍMÍ




MATEMATIKA - pracovní sešit str. 165/ cv. 9, 10, str. 166 - celá, do středy. Tento týden není jen písemka, protože je klasifikační porada.

ANGLICKÝ JAZYK - splnit dosud nesplněné na Wocabee, zejména nový balík Quantity (do 17. 5.), další úkoly na tento týden zde:

 Domácí příprava 11. - 17. 5. 8. ročník.docx

FYZIKA - nová látka elektrický náboj učebnice str. 90 - 91 (už jsme to nakousli těsně před zavřením), výpisky z prezentace, v rámci opakování mi uděláte PL na var a PL na vypařování, můžete vyhledávat i pomocí internetu.

ZEMĚPIS - Surovinové zdroje uč. s. 82 – 83, zápis do sešitu

PŘÍRODOPIS – Nervová soustava uč. s. 90 – 94 zápis do sešitu, PS s.  41/7,8, 42

CHEMIE – Oxidy důležité pro stavebníky a malíře uč. s. 80 – 81, zápis do sešitu, PS s. 45/1, 2, 5, 6

Sulfidy uč. s. 82 – 83, zápis do sešitu, PS s. 46/1, 2, 3

DĚJEPIS - učebnice str. 67 - 69, zápis + zodpovězení otázek 1-6 na str. 69.

NĚMČINA - pracujeme s portálem mCourser. V 2. modulu str. 53 cv. 6) a + 6) b

DOMÁCÍ PŘÍPRAVA OD 4.5. - 10.5.

MATEMATIKA  - VIDEO 1, VIDEO 2, příklady z videí si přepíšete na str. 141, nebo do školního sešitu. Domácí úkol na str. 144 - 145, pozor pokud je v čitateli více členů dejte si ho do závorky. Výsledky vám budou vycházet buď celá čísla, nebo že má rovnice nekonečně mnoho řešení, nebo že nemá žádné řešení. Posílejte do neděle do 20.00 hodin.

písemka do 10.30, počítáte i zkoušky.Úkoly až po o, ať se to neplete

VIDEO, vypracujete v učebnici na str. 36 cv. 3, 4, 5, 6 do školního sešitu. Kdo nemá učebnici, nebo má novou tak NÁHLED JE ZDE. Protože vám to opravuji, pište čitelně a přehledně, výsledek mi barevně podtrhněte.Posílejte do středy do 20.00 h. Ve čtvrtek písemka na rovnice se zlomky od 10.00 h do 10.30 h. 

CHVILKA S ANGLIČTINOU - 4. - 10. 5. 8. ročník.docx

FYZIKA - protože jsme skončili větší kapitolu, tak vám dám opáčko z doby, kdy jsme ještě chodili do školy. Pracovní list 1, pracovní list 2.

ČESKÝ JAZYK - Milí drobečci, chválím Vás za vzorné posílání úkolů. Někteří ještě narychlo dopisujete, tak mi to nezapomeňte poslat! Jo a cvičení 59/23 pokračuje na další stránce, tak cvičení dokončete a pošlete.

Dnes si ještě procvičíte význ. poměry mezi větami hlavními:

1) učebnice str.58/21, 59/22b (a je nepovinné), 60/25,26 61/dokončení 26, 28 - DO SEŠITU

2 )PS 37/8

POSLAT DO 10.5,

3) V čítance si přečtěte na str. 156 a 157 na liště, co je to ŠOA. Na stranách 156 -174 jsou literární ukázky, které vykreslují smutné příběhy židovských obyvatel nacisty okupované Evropy. Pročtěte si pokud možno všechno a udělejte si vlastní zápis do literatury - POSLAT DO KONCE KVĚTNA

Obsah zápisu:

  1. Co je to Šoa
  2. Autoři  ukázek  píšících o holocaustu - vypsat z kapitoly 156-174(tak 5 autorů)
  3. Život a dílo vybraného autora z této kapitoly (např. Jiří Orten - byl žid.původu)
  4. Obsah ukázky, která mě nejvíc zaujala a proč mě zaujala

 

DĚJEPIS - Strany 64 - 66 zápis + vypracování otázek. 

NĚMECKÝ JAZYK - Minulý týden jste si zapisovali slovíčka z aktuální lekce. Vytvořte nyní na základě této slovní zásoby 10 libovolných vět (ať jsou v nich obsaženy i otázky a nepravidelná slovesa). Tyto věty neodbývejte, jinak Vám je budu posílat zpět. 

ZEMĚPIS - Přírodní poměry – opakování, Ochrana přírody ČR

PŘÍRODOPIS – Nervová soustava uč. s. 88 – 90 ( Stavba NS, mícha), zápis do sešitu, PS 40/1, 2, 3, 41/5,6

CHEMIE – Oxidy, které nemají rádi ekologové uč. s. 78 – 79, zápis do sešitu, PS s. 44

DOMÁCÍ PŘÍPRAVA OD 27.4. - 3.5.

MATEMATIKA - VIDEO 1, VIDEO 2, VIDEO 3, VIDEO 4, VIDEO 5 , VIDEO 6, DOMÁCÍ PŘÍKLAD. vypracujete mi v pracovním sešitě cv. 1 a 2 na straně 142, 143. Budete mi posílat úkoly včas. Ve středu do 20.00h první část matematiky, v neděli do 20.00 h druhou část matiky+ fyziku. Kdo pošle pozdě, nebo vůbec, nebude mít splněno za ten týden úkoly a já si ho na danou látku v červnu ústně přezkouším v rámci konzultace. Platí to jak pro matematiku, tak fyziku. Už mě nebaví některé z vás upozorňovat na resty v úlohách. Kdo plní úkoly, což jste skoro všichni, vás se to netýká. 

Zlatíčka, musím vás pochválit, že už jste si zvykli všichni posílat úkoly, ale pravda je, že někteří to trochu odbýváte. Tak to zkuste ještě vypilovat!!!

ČESKÝ JAZYK - opakujeme stále významové poměry mezi souřadně spojenými větami hlavními - vše podstatné str.49-51.Věty hlavní (VH) spojujeme jen spojovacími výrazy uvedenými na těchto stranách(spojkami souřadicími). Pokud použijete spojky podřadicí (že, protože, jestliže, aby...), nejedná se o souřadné spojení, tzn. že jedna věta řídí druhou.

Úkoly: Uč. str. 56/15 Přečti si pozorně vzor. Vypracuj do sešitu -jen to co máš doplnit, označ, zda se jedná o puč, VV příč. nebo HV.

                       57/16, 58/17,58/18a,b,c, 58/19,20, 59/23 vše do sešitu, označ stranu a cvičení  .         

MATEMATIKA - do školního sešitu do středy vypracujete rovnice z PRACOVNÍHO LISTU + napíšete mi pár vět sebehodnocení: jak vám jdou rovnice, s čím máte problémy, co by jsme měli více procvičit, jestli vám stačí způsob vysvětlení a způsob předání, popřípadě navrhnout jiný způsob výuky na dálku než pomocí videa. Ve čtvrtek písemka na rovnice v 10.00 h - budete mít zase půl hodiny. Kdo nebude psát má automaticky za pět.

FYZIKA - ještě někteří mi neposlali úkol z minulého týdne, takže máte za 5. Ostatní musím pochválit, tentokrát prezentace u většiny z vás byli v pořádku. Co se týče videí, které jste mi posílali byli některé zajímavé. Tento týden si uděláte zápis na ULTRAZVUK - INFRAZVUK, pro inspiraci vám sem dávám 2 prezentace vašich spolužáků PREZENTACE 1, PREZENTACE 2, které se mi líbili nejvíce, ale bylo vás víc,jen sem nemůžu dát všechny. Dále si uděláte sami výpisky ze str. 83 - 85 (tabulka ze str 84 by neměla chybět), vypracujete mi PRACOVNÍ LIST 1, PRACOVNÍ LIST 2.

ANGLIČTINA - za minulý týden mám úkoly pouze od 7 z vás, to na vaše  poměry málo, do zítřka máte ještě šanci.   Práce na tento týden je v tomto souboru:      27.4. - 3. 5. 8. roč. PŘÍPRAVA.docx,    

dále přikládám vysvětlení How much How many, vysvětlení počitatelných a nepočitatelných podstatných jmen, přečtěte a nalepte do sešitu:

How much How many - vysvětlení.PNG               

DĚJEPIS - pracovní sešit strany 20-24

NĚMECKÝ JAZYK - AKTUALIZACE -  Napsal jsem chybně stránky učebnice, ze kterých si máte opsat slovíčka do sešitu. Správně to mají být  strany 68 a 69. Za chybu se omlouvám

ZEMĚPIS - Vodstvo ČR

PŘÍRODOPIS – Kožní soustava uč. s. 86 – 87, zápis do sešitu, PS 39/1, 2, 3, 5, 6

CHEMIE – Opakování  s. 104 - 125

DOMÁCÍ PŘÍPRAVA OD 20.4. - 26.4

MATEMATIKA 2 - VIDEO 1, VIDEO 2, VIDEO 3, VIDEO 4, řešené příklady na procvičení, příklady na počítání: v učebnici str. 18 cvičení 5, 6, 7 a strana 20 cvičení 12. Kdo má novou učebnici hledejte kapitolu: řešení lineárních rovnic, cvičení by pak už měli mít stejné číslo. Posílejte mi jen příklady z učebnice.

MATEMATIKA - opět si projdete videa, uděláte si zápis do školního sešitu. Vypracujete stranu 138 - 139. Pokud budete potřebovat pomoc se slovní úlohou A7, napište a já pomůžu. Všechno do středy, ve čtvrtek dostanete další úlohy. VIDEO 1, VIDEO 2, VIDEO 3, VIDEO 4, VIDEO 5. Jo a prosím vás, posílejte mi úlohy max. do 20.00 na messenger. Já sice nemám nic pro noční zprávy od ctitelů ;), ale obsah zprávy už tak romantický není. :D 

FYZIKA PO DRUHÉ - Takže kdo to nestihl si uložit, než mi to paní učitelka smazala, tak tady to máte znovu: úkol zde, pracovní list zde, výpis z prezentace zde , projděte si videa v prezentaci a zkuste mě trumfnout, ultrazvuk - infrazvuk v učebnici str. 82 - 83.

ANGLICKÝ JAZYK - PŘIPOMÍNÁM WOCABEE – STÁLE SE TAM 5 ŽÁKŮ NEPŘIHLÁSILO A JE TO ŠKODA – MÁTE MOŽNOST ZÍSKAT 2 JEDINIČKY – JEDNU PO SPLNĚNÍ 1000 BODŮ A DRUHOU PO SPLNĚNÍ 3500 BODŮ :) NEUPLATNĚNÉ KÓDY 30.4. PROPADNOU!!! Plňte postupně balíky slovíček, které tam přidávám.  Jinak Vás jako třídu musím za využívání této aplikace velmi pochválit, 13 z vás se už dostalo nad 1000 bodů, což je nejlepší výsledek ze všech tříd na naší škole, kde jsem Wocabee v rámci angličtiny zaváděla:-) 22.4. jsem přidala nový balík slovíček Mut goes shopping, splňte jej do 26.4.

1.procvičte online neurčitý člen A/AN , AN musí být před samohláskou, před nepočitatelnými jako je třeba pasta (těstoviny) nesmí být člen A/AN, : https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/grammar/exercise1?cc=cz&selLanguage=cs

2. procvičte online SOME (nějaký v kladné větě) a ANY (v otázce= nějaký, v záporu= žádný):

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/grammar/exercise2?cc=cz&selLanguage=cs

3. procvič si slovíčka  v těchto 2 cvičeních: https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/vocabulary/?cc=cz&selLanguage=cs

4. Práce do sešitu: Úkolem je zjistit, co vy a váš kamarád/rodič/sourozenec jí a pije během týdne -tento úkol prosím pošlete. Díky.

uč. str. 47/cv. 6a:podívej se na tabulku jídla a  do sešitu si napiš: chocolate, yoghurt, fruit - uncountable (nepočitatelné) X sweets - countable (počitatelné), a healthy diet - zdravá strava. 47/6b -  opište si tabulku do sešitu. Do prvního sloupečku Food - napište všechna jídla ze cvičení 6a - celkem 12 slov. Do druhého sloupečku pod ME napište křížek nebo fajfku podle toho,  jestli toto jídlo je nebo není na vašem každodenním jídelníčku. Pak si do třetího sloupečku napíšete buď Partner/ My Mum/My friend/My brother… a zeptáte se ho/jí (nejlépe anglicky podle vzorového rozhovoru ve cv. 6a. Do you eat any....? Odpovědi zapíšete do tabulky.

Poté o člověku, kterého jste zpovídali, jak vypadá jeho healthy diet (zdravá strava), napíšete minimálně 7 vět podle vzoru v 6b/ str. 47 modré věty pod tabulkou. Používejte upřesňující výrazy: In my week, My mum/my sister usually eats....

 a lot of (hodně ) crisps, a lot of lemonade, he/she doesn't eat any.... = nejí žádné..., he doesn't eat a lot of crisps (nejí hodně brambůrků) /

little = trošku, málo / a little = kousek,     every day, once a week - jednou týdně, twice a week - 2x (tato příslovečná určení dávejte na konec věty. Např. He drinks coffee once a week.)

he usually eats (obvykle jí..), often - často, sometimes - někdy, never - nikdy, regularly - pravidelně - dávejte tato příslovce hned za podmět před sloveso. He often eats chocolate…(=často jí hodně čokolády:-)

He usually drinks some..../ he doesn't drink a lot of = hodně/any=žádné....

5. uč. str. 48 Picture story Mut goes shoppig: Přečíst, poslechnout PaGE 48 /EXERCISE 1, odpověz na otázkyve cv. 1. = be worried about - být ustaraný kvůli něčemu). What is MUT worried about and Why - kvůli čemu je MUT ustaraný a proč? Odpovědi prosím pošli.

Vzor: Mut is worried about the__________, because he can' t __________ any on the _____________.

 https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=cz&selLanguage=cs

 

ČESKÝ JAZYK - Milí osmáci,stále opakujeme významové poměry mezi větami. Většinou vám to jde, tak snad nebudete mít problémy s vypracováním těchto úkolů:1) Učebnice -str.55/11 a 56/14, PS -36/4 př.: Už se těším na podzim, neboť....(druhá věta vysvětluje obsah věty první-příčinu) změna na důsledek: Ráda chodím na houby, a proto se už těším na podzim.

2)Sloh + literatura : chtěla jsem stručnou charakteristiku literárního hrdiny. Nějak vám to nešlo. Zopakujte si a zapište do slohu:

Osnova charakteristiky osoby:
1.úvod (zde se objeví seznámení s charakterizovanou osobou, její jméno, náš vztah k ní, stručný popis, v případě literárního hrdiny uvedeš knihu, autora, období, ve kterém daná postava žila.....)
2.stať:
a) vnější projevy povahy
b) vztah k lidem, jednání
c) vztah k přírodě, k prostředí
d) vztah k práci
e) nadání, schopnosti, zájmy
f) vztah k sobě samému
3.závěr, zobecnění, shrnutí (v čem je naším vzorem, co na osobě kritizujeme)

3)Literatura :čítanka str.217-218 - ROMANTISMUS - udělejte si výtah nebo-li zápis  do literárního sešitu. Stručný, přehledný.


DĚJEPIS - Tento týden budou úlohy složitější, jsem si toho vědom, proto zdůrazňuji, že pokud bude mít někdo problém s jejich řešením, může mi napsat. Nechci, abyste ztráceli čas nad něčím, s čím se nevíte rady, když mi napíšete, rád Vám pomohu. K úkolu: po průmyslové revoluci jsme řešili situaci v několika evropských státech v první polovině 19. století. Konkrétně šlo o Francii, Belgii, Německo, Itálii, Rusko a Osmanskou říši. Pokuste se napsat, jaké problémy v dané době tyto státy měly, a z čeho jejich problémy vycházely (např. války s mocnějšími sousedy, nespokojenost obyvatel s politickým zřízením, atd.).

NĚMECKÝ JAZYK - Budeme opět pracovat s portálem mcourser. V modulu 2 vyřešte stranu 52 cv. 4 (Wortakzent in Fremdwörtern - pozor, je třeba si pustit poslech!) a cv. 5 o stranu dále (Willkommen, Jan! Hör zu und bring die Sätze in die richtige Reihenfolge.).

 

DOMÁCÍ PŘÍPRAVA OD 13.4. - 19.4.

MATEMATIKA- další látku, kterou budeme probírat, jsou rovnice s neznámou na obou stranách. Projděte si opět videa, zapište do sešitu a v pracáku zkusíte cv. 5 na str. 137 včetně zkoušky. Pošlete mi na kontrolu cv. 5. VIDEO 1, VIDEO 2, VIDEO 3, VIDEO 4, VIDEO 5.

Projděte si do středy videa, které tady máte, opište si příklady z videí do PS str.134, nebo do školního sešitu. Do středy mi podle videí uděláte cv. 4 str. 136 včetně ZKOUŠKY. Ve čtvrtek pak dostanete novou teorii i úkoly. VIDEO 1, ZÁPIS DO SEŠITU, VIDEO 2, VIDEO 3, VIDEO 4, VIDEO 5.   I vám sem dám pro dnešek tabulku vašich restů. Někteří z vás zapomněli plnit úkoly. Jen chci upozornit, že není problém si matematiku zopakovat v srpnu, popřípadě příští rok ;). Já s tím problém nemám. A co vy?

FYZIKA - vypracujete mi powerpointovou prezentaci na téma: zdroje zvuku. Pomůže vám učebnice, kde je látka vypsaná na str. 76 - 78. V prezentaci nebudou chybět pojmy: zvuk, tón, výška tónu, hluk + druhy zvuků, které vydávají rozkmitané tělesa. Dejte si záležet.

ANGLICKÝ JAZYK -  také bych si dovolila udělat rekapitulaci - celkem 4 žáci mi ještě neposlali ani jedinou zadanou domácí práci, neprocvičují ani online na wocabee či project online,  další 3 občas něco pošlou, ale to je rovněž nedostatečná aktivita pro vaše budoucí hodnocení.

Opravte si u Easter z minulého týden: Holy week ending on Easter Sunday (Holy Week - pašijový týden - týden před Velikonocemi končící Velikonoční nedělí. Většina z vás měla Holy a WEEK přehozené. Všechny úkoly na tento týden mi pošlete /PS i ve školní sešitě/.

PS - přečíst v PS str. 76/ tabulku 4.3 some a any 

PS str. 36/cv. 3 - pozor: člen a/an - může být pouze u podstatných jmen v jednotné čísle (např. a sandwich, an onion, a chocolate cake, a tomato), v množném a  u nepočitatelných neexistuje, Some - je pouze u množného čísla /tam, kde je na konci - s, např. some sandwiches, some mushrooms ) nebo u nepočitatelných (např. some bread, some ham, some beef - jsou nepočitatelná!!). Nezapomeňte, vše co se lije, teče, je mazlavé a druhy masa - toto vše je nepočitatelné!

PS str. 37/cv. 4, 5 -  poslechněte si CD č. 19, snad ho máte, kdo ho nemá, napište mi mail, pošlu vám tapescript s textem poslechu. Co lidé nemají, u toho uděláte křízek, jinak fajfku. Dále PS str. 38/cv. 5 - napište otázky podle cv. 4, píšete celé věty i do odpovědí i se some a any - kladná věta - SOME (nějaký), ANY - v záporu = žádný, v otázce ANY =nějaký. 

učebnice str. 47/ cv. 5a Poslechni si  (viz odkaz dole PAGE 47/ Exercise 5a) a doplň jídla, co si 3 lidé dávají na oběd. Tabulku si přepiš do sešitu . Nezapomeň u jednotného čísla dávat A/AN, u nepočitatelných a mn. č. nic nebo some. (some beef, or beef), ale an apple. Dále cv. 47/5b napiš a doplň věty o Danovi. Vše pošli nafocené ke kontrole. Díky. Procvičujte slovíčka i na Wocabee, ať postupně splníte všechny balíky které jsem tam dala.

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/?cc=cz&selLanguage=cs

ČESKÝ JAZYK - Bohužel, někteří z vás se neobtěžují posílat úkoly (konkrétně dvě žákyně neposlaly ještě ani řádek). I pro češtinu platí to, co vám napsal pan učitel Mareček níže.

MLUVNICE

Stále platí procvičovat učivo o význ. poměrech, uč. str. 49-51. Významové poměry, jejich typické spojky a označení se nauč zpaměti! Všimněte si, kdy se píše čárka před a, i, ani, nebo!   Jedná se o poměr stupňovací, odporovací, vylučovací a důsledkový. Příklady vět najdeš mezi poznámkami pod tabulkami.  Udělej zápis do sešitu.

PÍSEMNĚ DO SEŠITU: uč.str.54/8a,b,55/10

PRACOVNÍ SEŠIT:36/2, 37/5

ČÍTANKA- přečti libovolnou ukázku z kapitoly romantismu(sen,láska, smrt), napiš stručný obsah a charakteristiku hrdiny ( asi 10-20 řádků)

NĚMECKÝ JAZYK - DŮLEŽITÉ! Tímto bych rád připomněl, že máte povinnost v časovém limitu zasílat domácí úlohy jak do němčiny, tak do dějepisu. Je pro mě nepochopitelné, že úlohy již několikrát nezaslali žáci, jejichž prospěch není dobrý a bojují o to, aby prošli do dalšího ročníku. Někteří žáci, kteří neplní své povinnosti, jsou přitom velice aktivní na sociálních sítích, takže času mají evidentně dostatek. Takové chování bude mít své následky - skutečnost, že mi neposíláte úkoly se projeví ve Vaší známce na vysvědčení. Připomínám to, co jsem již mnohokrát zmínil - pokud máte s úkolem jakýkoliv problém nebo prostě jen nestíháte, můžeme se domluvit a termín posunout, popř. Vám mohu pomoci nebo Vám přinejhorším úkol odpustím. Je třeba mi ale napsat a vysvětlit, proč nejste schopni úkol splnit. Na druhou stranu, většina z Vás plní své úkoly velice dobře a tímto je chválím.

Do příští neděle - pracovní sešit str. 52 a 53 (kromě cv. 4, které je poslechové). Učebnice str. 55 - dole jsou ve dvou sloupcích vypsaná přídavná jména (interessant, einfach, atd.). Napište pomoci slovesa finden (shledávat, myslet si) věty, ve kterých použijete všechna tato slova (např. Ich finde Deutsch toll). Dále v učebnici na straně 57 jsou v modrém rámečku vyčasovaná slovesa unterrichten, rechnen a reden. Napište mi vlastními slovy a česky, v čem je rozdíl v časování těchto sloves a klasickém časování (např. slovesa machen).

DĚJEPIS - strany 61 a 63, přečíst si kapitolu o Osmanské říši a udělat si zápis do sešitu. Str. 63, zodpovězte otázky 1-8.

 

ZEMĚPIS – toto je úkol, pro ty, od kterých nemám mail ani úkoly: učebnice strany 70 – 73 Česko v Evropě, Vývoj státního území, Územní rozdíly – stručný zápis do sešitu, písemná odpověď na otázky na straně 72

PŘÍRODOPIS – Trávicí soustava – užitečné živiny, energetická rovnováha: strany  79 – 83 v učebnici, tentokrát není třeba zápis do sešitu, pouze pracujte s učebnicí a udělejte úkoly v PS na stranách 36 a 37

CHEMIE – Výroba paliv a energie – století páry, století elektřiny: učebnice strany 104 – 107, do sešitu opište zelené rámečky na konci kapitoly, v PS vypracujte strany 58 a 59, řešení opět pošlu

Připomínám! V PS na každé straně dole máte webové stránky s kódy k procvičování. Zkuste si to.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

DOMÁCÍ PŘÍPRAVA OD 6.4. DO 12.4.

ČESKÝ JAZYK - 1) Učebnice ČJ str. 64, cv. 6 a) - přepište psacím písmem do sešitu bez chyb.

                            2) Nové učivo: učebnice str. 49 - 51 : Významové poměry mezi větami hlavními - přečíst a udělat zápis (přehled) do sešitu:

                                                                                      a) nadpis

                                                                                      b) vypište druhy poměrů ( slučovací, stupňovací...), Ke každému příslušnou značku ( +, X,.....), kterou                                                                                                    najdete vedle názvu poměru

                                                                                        c) ke každému druhu napište spojovací výrazy (a,i,ani,nebo,také.....)

                                                                                        d) ke každému druhu napište 2 příklady věty ( př.: nezaváhala ani na chvíli a rychle mi podala ruku.)

                          4) Druhy poměrů, jejich označení a spojovací výrazy se naučíte zpaměti!

                          5)Vypracujte  písemně: PS: 36/1,2,3

                           6) Všechno mi prosím pošlete. Děkuji předem.

MATEMATIKA - VIDEO 1, VIDEO 2, zápis v PS na str. 134. (pozor - ještě na tu stranu budeme průběžně dopisovat teorii) Zase mi to pošlete.

ANGLICKÝ JAZYK - stále mi hodně z vás nezaslalo úkol z minulého týdne (stone soup), pošlete prosím co nejdříve. Kdo ještě není přihlášený do Wocabee, přihlaste se a plňte balíky slovíček (naposledy jsem přidala Stone soup), za každých 1000 bodů budou jedničky. Kod k přihlášení je v příloze mailu z minulého týdne. Chválím velmi ty, kteří úkoly plní!

Easter - pracovní list Easter.pdf    cv. 1 do sešitu napište pouze chybějící slova postupně tak, jak jste je doplnili to textu, nebo si vytiskněte (d - nápověda: Ash Wednesday - Popeleční středa, Holy Saturday - Bílá sobota, Christian - křesťanský, moveable - pohyblivý, pray - modlit se), dále do sešitu cv 3 dole doplňte přeložené podle obrázků jarní symboly (velikonoční králíček (zajíček), mazanec, velikonoční vajíčka, kuře, vrba jíva, narcis. Cv. 2 nemusíte dělat. Prosím poslat, díky!

Nová látka: SOME X ANY

uč. str. 47/cv. 3a - doplňte věty podle příběhu Stone soup str. 47 a napište je do sešit - hledáte v příběhu naprosto stejné věty

Zápis do sešitu (můžete si i vytisknout a nalepit) SOME ANY zápisy.jpg  

Zjednodušeně (také si můžete zapsat): SOME A ANY používáme u nepočitatelných podstatných jmen (money, air, water, sugar, sand) nebo u podstatných jmen v množném čísle. 

SOME: používáme  kladných větách ve významu nějaký. There are some onions. 

ANY: a) v otázkách - "nějaký"  - Are there any water?      b) záporných větách - "žádný"   - There aren´t any carrots. 

POZOR: Číslo jednotné: Mám nějakou mrkev. I have got a (jeden, nějaký) carrot. (u podstatný jmen v jednotném čísle se nějaký překládá jako A/AN!!!)

 uč. str. 47, cv. 3c - podívejte se na potraviny ve cvičení 1 a napište, které z nic tramp do polévky použil - He used some water, some onions……, dále co nepoužil He didn´t used any lemons, any cabbage….(nepoužil žádné citrony, žádnou..kapustu/zelí.) Vše prosím  zašlete ke kontrole. Díky.

Happy Easter!

FYZIKA - vypracujete pracovní list 1 (kapitola na kmitavý pohyb) a pracovní list 2 (cvičení 2. a 3. vyhledáte pomocí internetu, cv. 1 určitě znáte ;)), opět mi to pošlete,ju. 

DĚJEPIS - Na straně 60 vypracujte otázky 1-8. Na stranách 61-62 si přečtěte o carském Rusku a udělejte si zápis do sešitu (jen Rusko, Osmanskou říši už ne!)

NĚMECKÝ JAZYK - napište slohovou práci na téma Meine Schule. Stačí kratší útvar, kde napíšete kde se vaše škola nachází, jak se do ní dostáváte, jaké tam máte předměty (vůbec se přitom nemusíte bát pozitivně zhodnotit němčinu a jejího učitele). DŮLEŽITÉ: práci piště sami na základě Vašich znalostí a gramatiky, kterou jsme doteď brali! Můžete si pomoci slovníkem, pokud nevíte jedno slovíčko, ale nikdo mi tam nebude psát minulé časy, podmiňovací způsoby a jiné jevy, které se berou na střední škole. Je pak jasné, že jste práci nepsali sami.

Přírodopis: Trávicí soustava - učebnice s. 76 - 78, připomínám 3D obrázky, PS s.35, zápis do sešitu

Chemie na polích a zahradách -učebnice s. 110 - 111, stručný zápis do sešitu (to nejdůležitější máte vždy v tom zeleném rámečku pod textem), úkoly v PS s. 61

Zeměpis: Evropská unie – učebnice s.66 – 68, stručný zápis do sešitu, písemná odpověď do sešitu 68/1,2

Do konce týdne mi pošlete fotky s úkoly. janikova.dana@seznam.cz

 

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

DOMÁCÍ PŘÍPRAVA OD 30.3. DO 5.4.

MATEMATIKA - PÍSEMKA do 10.30  už jsem to otočila ;)

ANGLICKÝ JAZYK - Přihlaste se do aplikace Wocabee, mail jsem Vám zaslala, kód k přihlášení a postup najdete v příloze mailu! Splňte balík slovíček Food and drink, případně i další z balíků, at pak toho nemáte moc najednou, budu slovíčka postupně přidávat. Slovíčka si nejprve v úvodu poslechněte a nastudujte, pozor, kde se musí dát člen A/An a kde nesmí být. Za 1000 splněných bodů dostanete jedničku.

opakování dialogů: https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/listening?cc=cz&selLanguage=cs

Uč. str. 46, cv. 1a naučit výslovnost podle poslechu (Page 46/Exercise 1a): 
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=cz&selLanguage=cs
uč. str. 46/cv. 1b   Do sešitu si přepište tabulku a dejte do správných sloupečků  potraviny ze cvičení 1a

uč. str. 46/cv. 1c   Vyberte si 6 potravin z obrázků ze cv. 1 a napište , co byste ve vašem (meal = jídle) chtěli mít, podle vzoru v učebnici: My meal is a sandwich/a dessert/ soup/ a salad/ .(..vyberte si).  např.  In my salad there´s cheese, yoghurt, …(celkem 6 potravin ze cv. 1), můžete si i přidat, co v obrázcích není. Pozor: potraviny ve cv. jedna jsou bud nepočitatelné nebo množném čísle - tam člen A/An před nimi nesmí být.

 uč. str. 46 cv. 2 přečíst story, poslechnout na odkazu níže a odpovědět na otázku písemně do sešitu: Které z potravin ve cvičení 1 dal tramp(tulák) do polévky? Je jich 8+    1, co není v obrázcích nahoře. Odpovědi mi prosím všichni pošlete do neděle. Slovíčka  k příběhu jsou v PS str. 83/4B Stone soup, dám je i v průběhu týdne do nového balíku ve Wocabee, tam si je můžete procvičit, dám vám vědět.

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=cz&selLanguage=cs

PS str. 36, cv. 1, 2 - pouze pro ty, kdo to ještě nemají.

Dále procvičujte (neprve poslechni, pak PLAY - slova musíš psát: https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/vocabulary/exercise1?cc=cz&selLanguage=cs

 

MATEMATIKA - tady máte další příklady na procvičení PL1, PL2, PL3, PL4 a PL5. To znamená na každý den jeden. Někteří jste mi ještě neposlali úkoly z minulého týdne. Chci vás upozornit, že vaší aktivitu (neaktivitu) zahrnuji do celkového hodnocení. Ve čtvrtek 2.4. opět písemka v 10.00. Ale POZOR budete mít na písemku jen půl hodiny. Od příštího týdne budeme muset začít brát novou látku - ROVNICE. Bude to náročnější,ale to dáme. ;) Ale úkoly vám začnu dávat vždy na dva dny. Navíc: Vydavatelství TAKTIK  uvolnilo v této mimořádné situaci přístup ke všem interaktivním on-line titulům, proto se zaregistrujte (vzkoušet zdarma) na: E-learning kurzy a procvičujte si matematiku. Máte tam i video, kde je popsána teorie.

FYZIKA - provedete si zápis do sešitu z prezentace. V učebnici si přečtete látku se str. 72 - 76. Prohlédněte si animace, které jsou v prezentaci + vyhledejte si další. 

ČESKÝ JAZYK - Zopakujte si pravopisné jevy - velká písmena

                                                                          -shoda přísudku s podmětem

                                                                          - vyjmenovaná slova

                                                                          -koncovky podst. a příd. jmen a další

                            Cvičení přepište  a pošlete mi.

                             čjpravopis.jpg

Ahoj milí osmáci a osmačky!

Moc vás zdravím, a abyste nezakrněli, tak vám posílám řešení jazykového rozboru ke kontrole.

Od některých jsem ještě nedostala NIC. Tak s tím NĚCO udělejte.

Těm, od kterých mám email, tak přeposílám úkoly přímo na něj.

Úkoly můžete posílat i na hrycikovaj@seznam.cz

 

356.jpg

 

Shrnutí učiva:

 a)-věta vedlejší závisí na větě řídící (hlavní)

    -na větu vedlejší se ptáme řídící(hlavní) větou :  za jaké podmínky se vám může naskytnout pohled…? ….pokud se někdy ocitnete...v.v.podmínková

...jaké tváře?  ….které byly vytvořeny…..vv přívlastková (rozvíjí podst. jméno

b) tváře - tvoří skladební dvojici s :pohled na tváře...rozvíjí podst. jméno pohled, proto PKN

f) pozor na slovotvorný rozbor - hledáme nejbližší slovo a to co je společné je slovotvorný základ -jiný příklad: škola, školní-škol je slovotv. základ

smutný, smutek-smut je slovotv. základ

h) pozor na psaní číslovek -píší se zvlášť

Jinak jste to měli docela dobře, někteří skoro výborně.

NĚMECKÝ JAZYK  - AKTUALIZACE!- v hodině jsme se jednou přihlašovali na e-learningový portál mcourser. Pokud nevíte o co jde, návod najdete na nálepce na první stránce pracovního sešitu. Prosím všechny o zpětnou vazbu, zdali přihlášení proběhlo úspěšně. Jakmile se úspěšně přihlásíte, najděte si v sekci můj obsah naši učebnici, zvolte modul 2 a šipkou nahoře se proklikejte k textu na žlutém pozadí s nadpisem Das ist Jans Schule. Vyřešte tuto úlohu, stejně jako úkol o stránku dál. Poté mi zašlete print screen. Úloha je povinná, samozřejmě, pokud Vám z technických důvodů nepůjde, nic se neděje, ale dejte mi vědět. 

DĚJEPIS - učebnice str. 58, zodpovědět otázky 1-8. Dále ze stránek 59 a 60 udělat zápis do sešitu. Tímto bych Vás chtěl požádat, abyste mi automaticky zasílali všechny domácí úkoly jak z dějepisu, tak z němčiny (sociální sítě nebo můj školní e-mail). Samozřejmě pouze pokud je to pro Vás možné po technické stránce.

PŘÍRODOPIS, ZEMĚPIS, CHEMIE - Chválím všechny, kteří posílají úkoly!!! Je vás většina. Pro ostatní Př - dýchací soustava, CH - Chemie ve službách člověka: Lastury z betonu, Obchod za 1,5 bilionu dolarů (zápis do sešitu a vyplnit úkoly v PS).

VÝCHOVA KE ZDRAVÍ - Máte jediný dlouhodobý úkol. Osvojit si a dodržovat všechna základní hygienická pravidla!!! 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------