Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
Zápis do 1. ročníku základní školy pro školní rok 2020/2021
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3

Fulltextové hledání

Drobečková navigace

Úvod > Základní škola > Zprávy tříd > 8. ročník

 

8. ročník

DOMÁCÍ PŘÍPRAVA OD 6.4. DO 12.4.

ČESKÝ JAZYK - 1) Učebnice ČJ str. 64, cv. 6 a) - přepište psacím písmem do sešitu bez chyb.

                            2) Nové učivo: učebnice str. 49 - 51 : Významové poměry mezi větami hlavními - přečíst a udělat zápis (přehled) do sešitu:

                                                                                      a) nadpis

                                                                                      b) vypište druhy poměrů ( slučovací, stupňovací...), Ke každému příslušnou značku ( +, X,.....), kterou                                                                                                    najdete vedle názvu poměru

                                                                                        c) ke každému druhu napište spojovací výrazy (a,i,ani,nebo,také.....)

                                                                                        d) ke každému druhu napište 2 příklady věty ( př.: nezaváhala ani na chvíli a rychle mi podala ruku.)

                          4) Druhy poměrů, jejich označení a spojovací výrazy se naučíte zpaměti!

                          5)Vypracujte  písemně: PS: 36/1,2,3

                           6) Všechno mi prosím pošlete. Děkuji předem.

MATEMATIKA - VIDEO 1, VIDEO 2, zápis v PS na str. 134. (pozor - ještě na tu stranu budeme průběžně dopisovat teorii) Zase mi to pošlete.

ANGLICKÝ JAZYK - stále mi hodně z vás nezaslalo úkol z minulého týdne (stone soup), pošlete prosím co nejdříve. Kdo ještě není přihlášený do Wocabee, přihlaste se a plňte balíky slovíček (naposledy jsem přidala Stone soup), za každých 1000 bodů budou jedničky. Kod k přihlášení je v příloze mailu z minulého týdne. Chválím velmi ty, kteří úkoly plní!

Easter - pracovní list Easter.pdf    cv. 1 do sešitu napište pouze chybějící slova postupně tak, jak jste je doplnili to textu, nebo si vytiskněte (d - nápověda: Ash Wednesday - Popeleční středa, Holy Saturday - Bílá sobota, Christian - křesťanský, moveable - pohyblivý, pray - modlit se), dále do sešitu cv 3 dole doplňte přeložené podle obrázků jarní symboly (velikonoční králíček (zajíček), mazanec, velikonoční vajíčka, kuře, vrba jíva, narcis. Cv. 2 nemusíte dělat. Prosím poslat, díky!

Nová látka: SOME X ANY

uč. str. 47/cv. 3a - doplňte věty podle příběhu Stone soup str. 47 a napište je do sešit - hledáte v příběhu naprosto stejné věty

Zápis do sešitu (můžete si i vytisknout a nalepit) SOME ANY zápisy.jpg  

Zjednodušeně (také si můžete zapsat): SOME A ANY používáme u nepočitatelných podstatných jmen (money, air, water, sugar, sand) nebo u podstatných jmen v množném čísle. 

SOME: používáme  kladných větách ve významu nějaký. There are some onions. 

ANY: a) v otázkách - "nějaký"  - Are there any water?      b) záporných větách - "žádný"   - There aren´t any carrots. 

POZOR: Číslo jednotné: Mám nějakou mrkev. I have got a (jeden, nějaký) carrot. (u podstatný jmen v jednotném čísle se nějaký překládá jako A/AN!!!)

 uč. str. 47, cv. 3c - podívejte se na potraviny ve cvičení 1 a napište, které z nic tramp do polévky použil - He used some water, some onions……, dále co nepoužil He didn´t used any lemons, any cabbage….(nepoužil žádné citrony, žádnou..kapustu/zelí.) Vše prosím  zašlete ke kontrole. Díky.

Happy Easter!

FYZIKA - vypracujete pracovní list 1 (kapitola na kmitavý pohyb) a pracovní list 2 (cvičení 2. a 3. vyhledáte pomocí internetu, cv. 1 určitě znáte ;)), opět mi to pošlete,ju. 

DĚJEPIS - Na straně 60 vypracujte otázky 1-8. Na stranách 61-62 si přečtěte o carském Rusku a udělejte si zápis do sešitu (jen Rusko, Osmanskou říši už ne!)

NĚMECKÝ JAZYK - napište slohovou práci na téma Meine Schule. Stačí kratší útvar, kde napíšete kde se vaše škola nachází, jak se do ní dostáváte, jaké tam máte předměty (vůbec se přitom nemusíte bát pozitivně zhodnotit němčinu a jejího učitele). DŮLEŽITÉ: práci piště sami na základě Vašich znalostí a gramatiky, kterou jsme doteď brali! Můžete si pomoci slovníkem, pokud nevíte jedno slovíčko, ale nikdo mi tam nebude psát minulé časy, podmiňovací způsoby a jiné jevy, které se berou na střední škole. Je pak jasné, že jste práci nepsali sami.

Přírodopis: Trávicí soustava - učebnice s. 76 - 78, připomínám 3D obrázky, PS s.35, zápis do sešitu

Chemie na polích a zahradách -učebnice s. 110 - 111, stručný zápis do sešitu (to nejdůležitější máte vždy v tom zeleném rámečku pod textem), úkoly v PS s. 61

Zeměpis: Evropská unie – učebnice s.66 – 68, stručný zápis do sešitu, písemná odpověď do sešitu 68/1,2

Do konce týdne mi pošlete fotky s úkoly. janikova.dana@seznam.cz

 

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

DOMÁCÍ PŘÍPRAVA OD 30.3. DO 5.4.

MATEMATIKA - PÍSEMKA do 10.30  už jsem to otočila ;)

ANGLICKÝ JAZYK - Přihlaste se do aplikace Wocabee, mail jsem Vám zaslala, kód k přihlášení a postup najdete v příloze mailu! Splňte balík slovíček Food and drink, případně i další z balíků, at pak toho nemáte moc najednou, budu slovíčka postupně přidávat. Slovíčka si nejprve v úvodu poslechněte a nastudujte, pozor, kde se musí dát člen A/An a kde nesmí být. Za 1000 splněných bodů dostanete jedničku.

opakování dialogů: https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/listening?cc=cz&selLanguage=cs

Uč. str. 46, cv. 1a naučit výslovnost podle poslechu (Page 46/Exercise 1a): 
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=cz&selLanguage=cs
uč. str. 46/cv. 1b   Do sešitu si přepište tabulku a dejte do správných sloupečků  potraviny ze cvičení 1a

uč. str. 46/cv. 1c   Vyberte si 6 potravin z obrázků ze cv. 1 a napište , co byste ve vašem (meal = jídle) chtěli mít, podle vzoru v učebnici: My meal is a sandwich/a dessert/ soup/ a salad/ .(..vyberte si).  např.  In my salad there´s cheese, yoghurt, …(celkem 6 potravin ze cv. 1), můžete si i přidat, co v obrázcích není. Pozor: potraviny ve cv. jedna jsou bud nepočitatelné nebo množném čísle - tam člen A/An před nimi nesmí být.

 uč. str. 46 cv. 2 přečíst story, poslechnout na odkazu níže a odpovědět na otázku písemně do sešitu: Které z potravin ve cvičení 1 dal tramp(tulák) do polévky? Je jich 8+    1, co není v obrázcích nahoře. Odpovědi mi prosím všichni pošlete do neděle. Slovíčka  k příběhu jsou v PS str. 83/4B Stone soup, dám je i v průběhu týdne do nového balíku ve Wocabee, tam si je můžete procvičit, dám vám vědět.

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=cz&selLanguage=cs

PS str. 36, cv. 1, 2 - pouze pro ty, kdo to ještě nemají.

Dále procvičujte (neprve poslechni, pak PLAY - slova musíš psát: https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/vocabulary/exercise1?cc=cz&selLanguage=cs

 

MATEMATIKA - tady máte další příklady na procvičení PL1, PL2, PL3, PL4 a PL5. To znamená na každý den jeden. Někteří jste mi ještě neposlali úkoly z minulého týdne. Chci vás upozornit, že vaší aktivitu (neaktivitu) zahrnuji do celkového hodnocení. Ve čtvrtek 2.4. opět písemka v 10.00. Ale POZOR budete mít na písemku jen půl hodiny. Od příštího týdne budeme muset začít brát novou látku - ROVNICE. Bude to náročnější,ale to dáme. ;) Ale úkoly vám začnu dávat vždy na dva dny. Navíc: Vydavatelství TAKTIK  uvolnilo v této mimořádné situaci přístup ke všem interaktivním on-line titulům, proto se zaregistrujte (vzkoušet zdarma) na: E-learning kurzy a procvičujte si matematiku. Máte tam i video, kde je popsána teorie.

FYZIKA - provedete si zápis do sešitu z prezentace. V učebnici si přečtete látku se str. 72 - 76. Prohlédněte si animace, které jsou v prezentaci + vyhledejte si další. 

ČESKÝ JAZYK - Zopakujte si pravopisné jevy - velká písmena

                                                                          -shoda přísudku s podmětem

                                                                          - vyjmenovaná slova

                                                                          -koncovky podst. a příd. jmen a další

                            Cvičení přepište  a pošlete mi.

                             čjpravopis.jpg

Ahoj milí osmáci a osmačky!

Moc vás zdravím, a abyste nezakrněli, tak vám posílám řešení jazykového rozboru ke kontrole.

Od některých jsem ještě nedostala NIC. Tak s tím NĚCO udělejte.

Těm, od kterých mám email, tak přeposílám úkoly přímo na něj.

Úkoly můžete posílat i na hrycikovaj@seznam.cz

 

356.jpg

 

Shrnutí učiva:

 a)-věta vedlejší závisí na větě řídící (hlavní)

    -na větu vedlejší se ptáme řídící(hlavní) větou :  za jaké podmínky se vám může naskytnout pohled…? ….pokud se někdy ocitnete...v.v.podmínková

...jaké tváře?  ….které byly vytvořeny…..vv přívlastková (rozvíjí podst. jméno

b) tváře - tvoří skladební dvojici s :pohled na tváře...rozvíjí podst. jméno pohled, proto PKN

f) pozor na slovotvorný rozbor - hledáme nejbližší slovo a to co je společné je slovotvorný základ -jiný příklad: škola, školní-škol je slovotv. základ

smutný, smutek-smut je slovotv. základ

h) pozor na psaní číslovek -píší se zvlášť

Jinak jste to měli docela dobře, někteří skoro výborně.

NĚMECKÝ JAZYK  - AKTUALIZACE!- v hodině jsme se jednou přihlašovali na e-learningový portál mcourser. Pokud nevíte o co jde, návod najdete na nálepce na první stránce pracovního sešitu. Prosím všechny o zpětnou vazbu, zdali přihlášení proběhlo úspěšně. Jakmile se úspěšně přihlásíte, najděte si v sekci můj obsah naši učebnici, zvolte modul 2 a šipkou nahoře se proklikejte k textu na žlutém pozadí s nadpisem Das ist Jans Schule. Vyřešte tuto úlohu, stejně jako úkol o stránku dál. Poté mi zašlete print screen. Úloha je povinná, samozřejmě, pokud Vám z technických důvodů nepůjde, nic se neděje, ale dejte mi vědět. 

DĚJEPIS - učebnice str. 58, zodpovědět otázky 1-8. Dále ze stránek 59 a 60 udělat zápis do sešitu. Tímto bych Vás chtěl požádat, abyste mi automaticky zasílali všechny domácí úkoly jak z dějepisu, tak z němčiny (sociální sítě nebo můj školní e-mail). Samozřejmě pouze pokud je to pro Vás možné po technické stránce.

PŘÍRODOPIS, ZEMĚPIS, CHEMIE - Chválím všechny, kteří posílají úkoly!!! Je vás většina. Pro ostatní Př - dýchací soustava, CH - Chemie ve službách člověka: Lastury z betonu, Obchod za 1,5 bilionu dolarů (zápis do sešitu a vyplnit úkoly v PS).

VÝCHOVA KE ZDRAVÍ - Máte jediný dlouhodobý úkol. Osvojit si a dodržovat všechna základní hygienická pravidla!!! 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

DOMÁCÍ PŘÍPRAVA OD 23.3. DO 29.3.

MATEMATIKA - PÍSEMKA na písemku máte zase 2 hodiny. To znamená do 12.00h. Písemku si vytiskněte - opište, vypracujte,čitelně ji nafoťte (klidně i do více fotek) a pošlete mi ji zpět. V písemce chci i postup, jen výsledky neberu. Během dne se vám zase ozvu s hodnocením. 

Angličtina - NOVÉ: připravuji pro vás přihlášení do další aplikace Wocabee na  zábavné procvičování slovíček, každému zvlášť potřebuje zaslat kód pro přihlášení, proto prosím o zaslání vašich emailových adres na: jakesova@skolapnovice.cz (nejpozdějji do 29. 3.).

 ANGLIČTINA - kdo ještě nestihl, registrujte se do online verze podle návodu níže z minulého týdne a pokračujte v online procvičování. Vaši online aktivitu můžu sledovat i já po svém přihlášení a vidím, kdo procvičuje a kdo ne.

Výsledky úkolů z min. týdne:uč. str. 45/cv. b fish, an egg, meat, tomatoes, an apple, a banana, fruit, vegetables, a sandwich, cheese, lettuce

PS s. 35, cv. 6 pasta, cheese, sandwiches, chicken, a big chocolate cake, a big salad, an egg, lettuce (salát je nepočitatelný), tomatoes, cola, lemonade, fruit (také nepočitatelné), bananas, an orange. - opravte prosím v PS

PS s. 35, cv. 6 - řešení: 2 a cheesburger, , chips, an apple    3 a sandwich, satsumas, cola  4 chicken, beans, lemonade,  5 spaghetti bolognese, an orange, tea

NOVÉ ÚKOLY: uč. str. 45/cv. 7a - poslechněte online: page 45/exercise 7a rozkliknout v tomto odkazu a napište, do sešitu, co si Emma objednala.:https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=cz&selLanguage=cs

Str. 45/cv. 7b - poslechněte znovu a do školního sešitu přepište  doplněný rozhovor.  Dále vytvoříte nový rozhovor, ve kterém jste vy jako studenti v restauraci a sami si vybíráte z MENU v učebnici, to co říká waiter bude stejné, kromě celkové ceny. Tento nový rozhovor také napíšete do šk. sešitu. V sešitě tak budete mít 2 rozhovory, které nafotíte a pošlete na můj školní mail do 29. 3.  

           jakesova@skolapnovice.cz

Do svého menu můžete uvést následující jídla (přepište je všichni jako novou slovní zásobu do sešitu): pork, dumplings, cabbage - vepřo-knedlo-zelo, sirloin with beef - svíčková na smetaně, schnitzel - řízek, mashed potatoe - bramborová kaše, pancakes - palačinky

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/vocabulary/exercise2?cc=cz&selLanguage=cs

  https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/pronunciation/exercise1?cc=cz&selLanguage=cs

 

 

HRAVÉ UČENÍ - NÁVOD, odkaz na internetu

MATEMATIKA - posílám další várku příkladů na procvičení číselných výrazů a výrazů s proměnnou. Omlouvám se, jsem v karanténě a nemám k dispozici scaner, proto jsem to musela řešit touhle cestou. Pokud by jste nemohli přečíst zadání, napište mi na messenger a já to nafotím znovu. Po splnění úkolu mi čitelně nafoťte a pošlete buď na messenger nebo email.Písemka opět ve čtvrtek v 10.00 do 12.00 !!!! Musím vás pochválit, úkoly do matematiky plníte vetšina z  vás vzorně. Pár chybiček se tam najde, ale ty obtížnější příklady si později propočítáme všichni. ;)

 FYZIKA - provedete zápis do sešitu z prezentace. První listy v prezentaci jsou opakování předešlé látky. Příklady v prezentaci si propočítejte.

ČESKÝ JAZYK - 

Drazí osmáci, moc vás zdravím a posílám vám úkoly, na které jistě netrpělivě čekáte. Nejdříve si zkontrolujte úkoly předešlé a pošlete mi jejich vypracování na můj pracovní email.Pokud něčemu nerozumíte, můžete psát dotazy rovněž na pracovní email. Stále procvičujte věty hlavní, věty vedlejší, věty souřadné a podřadné, jednoduché a souvětí......Příště začneme nové učivo.

Nezapomeňte číst a dělat zápisy do čtenářských sešitů !

Procvičujte online!

1) nový úkol: PS str.35/6 - vypracuj do sešitu nebo na papír - odešli na pracovní email

2) kontrola starších úkolů -PS str. 34/1a,b)  :Když  1V(čas.), že 2V(míry), 3H, že 4V(způsob.) a 5V(způsob.) -souvětí podř.

                                   1H,aby 2V(předm.) a 3V(předm.) souvětí podř.

                                    1H, 2H a 3H souvětí souř.

                                     1H -věta jednoduchá

                                      1H a 2H, až3 V(čas.), a 4H, jak 5V(předm.) - souvětí souř.

                       str.34/2a

                               příklad: Všechny naše děti se velmi těšily (VH), že v neděli.....vedl.věta předmětná

                         str.34/3 a) shoda přísudku s podmětem

                                         děti vydržely, přišly mrazíky, sbírky byly uloženy, známí minuli, rodiče přišli, chlapci se podělili, pokusy se podařily, záchranáři se                                                    spustili psi měli, abychom začali

                                       b) příklad: Museli jsme ještě zatopit, protože přišly mrazík.v.v. příčinná.

                     str. 35/4 příklad : 1H, 2V přívl. - Potkal jsem kamaráda, kterého jsem znal od první třídy.

                      str.35/5 příklad: Večerní představení, které se mělo konat, bylo jen pro dospělé. 1H,2V(přívl.), 1H -do věty H je vložena věta  

NĚMECKÝ JAZYK - pracovní sešit str. 48 a 49 (kromě poslechových cvičení). Dále se pokuste na základě Vám známe slovní zásoby (opíráme se především o aktuální lekci 2.1) napsat krátké vyprávění na libovolné téma. 

DĚJEPIS - Pokusíme se zopakovat si dosavadní učivo formou slohové práce. V předešlých měsících jsme se učili o velikánech 18. (a částečně i 19.) století - Fridrichu Velikém, Josefu II., Marii Terezii, Petru Velikém a Napoleonu Bonapartem. Ve slohové práci mi napište, kdo z těchto panovníku podle Vašeho názoru udělal pro svou zemi nejvíce. Váš názor ale musí být podpořen argumenty - vyzdvihněte tedy jejich činy, o kterých jsme se učili, a které považujete za důležité. Klidně popište význam více nebo všech těchto zmíněných osobností. Dále můžete popsat i jiné postavy, o kterých jsme se učili (M. Robespierre, Kateřina Veliká, atd.). Práce bude mít rozsah minimálně stránky A5.

PŘÍRODOPIS - prosím o mailové adresy janikova.dana@seznam.cz 

 Mízní soustava - materiály pro usnadnění práce rozesílám, většinu adres už mám a chválím za dobře odvedenou práci!!!

CHEMIE - Chemické látky jako hrozba, Co vše vyrábí chemický průmysl - do PS

ZEMĚPIS - posílám pracovní listy

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

HRAVÉ UČENÍ - přihlášení do systému

Posílám návod, jak se přihlásíte do on line systému e taktik - interaktívní procvičování látky ze všech předmětů (Hravá liter., čeština,  dějepis atd.) 

1/ je to jednoduché, do vyhledávače zadáte tento odkaz:

https://interaktivita.etaktik.cz/novy-student/57527/4eb9b755b51a1a8b06614434bf275d5e

2/ objeví se vám stránka pro přihlášení, vyplníte požadované údaje a hotovo - požádejte o pomoc rodiče

3/ tak se dostanete přímo na stránky etaktik a můžete vesele pracovat v daných předmětech.

domácí příprava od 17.3. do 22.3.

Matematika - zadání písemky.  Na písemku máte 2 hodiny, to znamená do 12.00. Písemku si buď vytiskněte, nebo přepište na papír. Po vyplnění ji nafoťte,tak ať je to čitelné (zadání, postup i výsledek) a pošlete buď na mesennger nebo na email. Samozřejmě, že písemku vypracujete sami, bez jakékoliv pomoci, či rady a spolupráce. 

Český jazyk

PS:str,35/4,5

Procvičujte vedlejší věty na:

 

Matematika - někteří jste mi ještě neposlali vypracované pracovní listy. Máte čas do dnešního večera (17.3.), pokud nepošlete budu to brát, že jste nesplnili výuku.

úkoly : pracovní list 1, pracovní list 2 ....poslat na messenger, nebo na magvera@seznam.cz do neděle do 20.00 h

Navíc si ve čtvrtek 19.3. napíšete online písemku. Ráno v 10.00 vám sem dám písemku na kterou budete mít 2 hodiny. Písemku mi pošlete na messenger, nebo email do 12.00. Kdo ji nevypracuje v časovém limitu, budu k tomu přistupovat v hodnocení.

Fyzika - přepsat prezentaci  (verze v PDF) do sešitu a vypracovat pracovní list. Látka je v učebnici na str. 66 - 69.

NĚMECKÝ JAZYK: 17.3. - 22.3. Do neděle 22.3. zašlete deset německých vět, které si sami sestavíte. Ve Vámi vymyšlených větách musí co nejvíce nepravidelných sloves a alespoň polovina vět musí být tázacích. Pracujte prioritně se slovní zásobou lekce 2.1. ÚLOHA BUDE HODNOCENA ZNÁMKAMI

Dále pracovní sešit str. 44-46. 

Anglický jazyk - kromě níže zmíněné práce s online verzí učebnice si do sešitu uděláte následující zápis (můžete si ho i vytisknout a nalepit)

Neurčitý člen (Indefinite article) a/an =(jeden, nějaký)

Pokud podstatné jméno začíná na souhlásku, použijeme a (např. a potato, a satsuma).
Pokud podstatné jméno začíná na samohlásku a, e, i, o, u použijeme an (an onion, an egg).
POZOR: neurčitý člen a/an můžeme použít pouze u počitatelných podstatných jmen v jednotném čísle!!!  
např. an apple, a tomato, an orange, a sandwich, a pepper (1 paprika)

A/An nesmíme použít v množném čísle u počitatelných podstatných jmen (např. tomatoes, sandwiches, apples) a dále nesmíme člen a/an použít u nepočitatelných podstatných jmen (lettuce, fruit, rice, pasta, pork) - vysvětlení této mluvnice najdeš v PS str. 75, 4.2 a str. 76 nahoře

Přelož do češtiny: You need a frying pan. You need an egg. (a/an přelož jako jeden, jedno)

uč. str. 45/cv. 6a přepsat zelený rámeček do sešitu, dále 6b doplňte k podstatným jménům členy a/an - pouze, kde je to nutné (množné číslo a nepočitatelná nesmí mít a/an), ze cvičení 6b napište pouze podstatná jména bud se členem nebo bez něj, např. 1. an orange, 2. fish (maso je nepočitatelné, nesmí mít člen) 3. an egg (vajíčka jsou počitatelná, v jednotném čísle musí mít člen an)

PS str.35, cv. 6 - budˇ doplňte a/an, nebo vůbec nic (co končí na -s je množné číslo a nesmí mít a/an)

PS str. 35, cv. 7 opiš potraviny, někde musíš dát a/an  např. Charlie wants a cheesburger, chips...

Udělejte ještě jedno cvičení z online učebnice zaměřené na členy a/an

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/grammar/exercise1?cc=cz&selLanguage=cs

 

naučte se prosím pracovat s online verzí Project 2, budu Vám z ní zadávat práci jak písemnou, tak poslechy (jsou označeny u každé lekce AUDIO - a jsou to přímo poslechová cvičení z vaší učebnice). Zde je odkaz, tato verze je přístupná i bez registrace.

https://elt.oup.com/student/project/level2/?cc=cz&selLanguage=cs

 Pak existuje ještě verze online procvičování pouze ale pro registrované (ODKAZ VIZ NÍŽE), proto bych Vás chtěla poprosit, s p. uč. Petrželovou jste se již někteří registrovali na následující stránky s učebnicí Project 1 (oranžová)(www.projectonlinepractice.com) a zadávali jste tam email a heslo. Pokud si email a heslo pamatujete, zkuste se tam přihlásit, až zadáte správně mail a heslo, možná to bude  po vás chtít Class ID Code:C-133-452-0031. Pokud Vás to takto pustí dál, najděte na přední straně PRACOVNÍHO SEŠITU NALEPENÝ PAPÍR S KODEM, KTERÝ JE UKRYTÝ POD ČERNOU FOLIÍ. AŽ SE ÚSPĚŠNĚ PŘIHLÁSÍTE, ROZKLIKNĚTE ADD NEW LEVEL A KOD TAM ZADEJTE A VYBERTE NÁSLEDNĚ ČERVENOU UČEBNICI PROJECT 2.

https://proj.ouponlinepractice.com/auth/index#/sc-login

Pokud si údaje už nepamatujete, přihlaste se nově (pozor - bude tam jiný Class ID Code):

POSTUP REGISTRACE:

 1. NAJDI STRÁNKU https://proj.ouponlinepractice.com/auth/index#/sc-login

2. KLIKNI NA REGISTER (YOU ARE A FIRST TIME USER)

3. POTVRĎ SOUHLAS S REGISTRACÍ (I AGREE - SOUHLASÍM..)

4. NAJDI V PRACOVNÍM SEŠITĚ KÓD NA PŘEDNÍCH TVRDŠÍCH DESKÁCH POD ČERNÝM ŠTÍTKEM, TEN ODLEP - KÓD JE POD NÍM.

5. VEPIŠ JE DO KOLONEK.

6. ODENTRUJ A VYPLŇ OSOBNÍ ÚDAJE. FIRST NAME (KRESTNÍ JMÉNO), LAST NAME (PŘIJMENÍ), EMAIL (POKUD NEMÁTE, ZEPTEJTE SE RODIČŮ, JESTLI SI HO MŮŽETE ZALOŽIT NEBO NAPIŠTE EMAIL RODIČŮ, POKUD BUDOU SOUHLASIT), RETYPE EMAIL (ZNOVU NAPIŠTE EMAIL), PASSWORD: VYTVOŘTE SI SVÉ HESLO  A ZMÁČKNĚTE TL. NEXT - 

7. VYBERTE POUZE červenou UČEBNICI ( NEMŮŽETE TO POZDĚJI UŽ ZMĚNIT), ZEPTÁ SE VÁS TO: ARE YOU SURE? = JSTE SI JISTI? DEJTE YES.

8. ZADEJTE NÁŠ CLASS ID CODE: C-171-746-0687

V tuto chvíli by měla být vaše registrace hotová, vaše Class name je ZS Pnovice Project 2, ale to už jsem tam zadala já. Pro přihlášení pak použijete odkaz https://proj.ouponlinepractice.com/auth/index#/sc-login

kde zadáte email a heslo. Kdyby Vám to nešlo, nic se neděje,  můžete mi klidně napsat, s čím je problém. Je to hlavně možnost, jak si procvičovat navíc zábavnější formou než je klasická práce s učebnicí.

 

 

DĚJEPIS: 17.3. - 22.3  učebnice strana 54-58 téma průmyslová revoluce. Přečtěte a udělejte si do sešitu zápis. Myslete na to, že zápis je především pro Vás, ne pro mě, vy se z něj budete učit, tak se pokuste psát věcně a srozumitelně. Do příštího úterka mi pošlete foto nebo sken.

PŘÍRODOPIS 17.3. - 22.3

Zdravím všechny. Tento týden úkol oběhová soustava - stručný zápis do sešitu a úkoly v PS

CHEMIE 17.3. - 22.3.

Úkoly v PS připomínám, že opět od konce 66 - 67

ZEMĚPIS 17.3. - 22.3. 

Pokračujte v práci s mapou Evropy. A prosím o vaše maily. Pošlu vám do nich pracovní listy. Díky.

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Domácí příprava 12. 3. - 17. 3. :

Matematika - od 12.3 do 17.3. - pokud nemá někdo možnost si vytisknout pracovní listy, opište si je do školního sešitu. Vypracované PL mi pak zašlete na email: magvera@seznam.cz jako fotografie, popřípadě nafoťte a zašlete na můj messenger.  list 1, list 2, list 3, list 4

Matematika -  do 11.3.- do školního sešitu - opsat  zadání a zjednodušit výrazy - cvičení 1. a 2. příklady zde

Fyzika - opsat PREZENTACI  do sešitu + přečíst si kapitolu str. 64 - 65

ZEMĚPIS - orientace na mapě Evropy státy a hlavní města, dodělat pracovní list

PŘÍRODOPIS - krev - učebnice s.64 - 66, zápis do sešitu, PS s. 30

CHEMIE - od konce PS s. 67-68 Co všechno dýcháme, jíme a pijeme

Dějepis - pracovní sešit strany 16 a 17.

NJ - opsat si do sešitu slovíčka z celé lekce 2.1 (strany učebnice 58 a 59).

 Aj - PS str. 36/cv. 1, 2 - vypracovat s pomocí obrázků z učebnice str 46 nahoře

opsat slovíčka z PS str. 83/4a Food and drink do sešitu i s českým překladem (bez výslovnosti) od anything else po orange juice, zbytek vám zadám až příští úterý.

ČJL-

Vypracovat:

prac. sešit: 34/1,2,3

Opakovat si vedlejší věty:

Tabulka na určování vět vedlejších

Vedlejší věty

Jak ji poznáme

Jak se ptáme

příklad

Spojovací výrazy

přísudková

V řídící větě je sponové sloveso (být, stávat se) a jmenná část přísudku je vyjádřena VV.

 

Renata není, jako bývala.

jako, kdo

podmětná

Řídící věta je tvořena jen přísudkovou částí, podmět zastupuje VV.

Kdo? Co?

+ věta řídící

Snahou bylo, abyste se u nás cítili lépe.

že

předmětná

Rozvíjí sloveso nebo přídavné jm. věty řídící, vyjadřuje jeho předmět.

Pádové otázky kromě 1.p.

+ věta řídící

Jsem pyšný na to, že jsem to dokázal.

že, co

přívlastková

Rozvíjí podstatné jméno, blíže určuje jeho význam.

Jaký? Který?

+ věta řídící

Uviděl jsem strom, který jsem neznal.

který, jako

doplňková

Rozvíjí sloveso i jméno řídící věty (sloveso smyslového vnímání)

Jak? Jaký?

+ věta řídící

Viděl jsem letadlo, jak přistává.

Jak, jako

příslovečná

Rozvíjí sloveso nebo přídavné jméno nebo příslovce věty řídící, vyjadřuje okolnosti děje.

 

 

 

-          časová

Vyjadřuje časový údaj

Kdy? Odkdy? Dokdy?

+ věta řídící

Když jsem byl u vás, měl jsem radost.

když, jakmile, až, dokud

-          místní

Určuje místo, polohu

Kde? Kam? Kudy?

Je vždycky tam, kde má být.

kde, odkud, kudy, kam

-          způsobová

Vyjadřuje způsob

Jak? Jakým způsobem?     + věta řídící

Postupujeme tak, jak si to přeje vedoucí.

jak, jako

-          měrová

Vyjadřuje množství, míru

Kolikrát? Kolik?

Dám ti tolik peněz, kolik budeš potřebovat.

tolikrát, kolik, kolikrát

-          účelová

Vyjadřuje účel konání

Za jakým účelem? + věta řídící

Pospícháme, abychom přišli včas.

abych, aby

-          příčinná

(důvodová)

Vyjadřuje příčinu děje

Z jaké příčiny, z jakého důvodu?           + věta řídící

Budu ve škole krátce, protože půjdu k lékaři.

protože, že, poněvadž

-          podmínková

Vyjadřuje podmínku konání děje

Za jaké podmínky?         

+ věta řídící

Jestliže mě uvidí, bude zle.

jestliže, kdyby, jestli, když

-          přípustková

Připouštíme okolnosti děje

Přes co?

Rád hraji šachy, i když většinou prohraji.

I když, třebaže, přestože, ačkoliv

-          zřetelová

Vyjadřuje zřetel k něčemu, někomu

Vzhledem k čemu, ke komu?

Pokud jde o češtinu, patřím mezi dobré žáky.

Pokud, vzhledem