Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
Zápis do 1. ročníku základní školy pro školní rok 2020/2021
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3

Fulltextové hledání

Drobečková navigace

Úvod > Základní škola > Zprávy tříd > 4. ročník

4.ročník 

7.4.2020 úterý

ČJ uč. str. 85/6 - dle svých možností udělejte všechno podle zadání

uč. .str. 85/7 ústně a zdůvodněte si pravopis (kontrola přehled skloňování vzor pán uč. str. 83

 

MA PS sr, 52/4 - samostatná práce

Zkus si vzpomenout, co je menšenec, menšitel, rozdíl? 

 

ČJ - čtení, čít. str. 101 - po přečtční příběhu vyprávěj

Zamysli se na nad úkoly čít. str. 187

 

ČaJS VL uč. str. 16 - čti, vyprávěj a důležitá slova využij ve větě.

Umíš se na něco z textu zeptat? Zkus vytvořit otázku a říct odpověď.

 

6.4.2020

ČJ  - zopakujte si vzory pro střední a ženský rod podstatných jmen

Řekněte si alespoň jedno podstatné jméno ke každému vzoru - pokud to  zvládnete - výborná práce

(dle potřeby využijte učebnici nebo pracovní sešit)

uč. str. 85 - vyberte si cvičení a splňte ho ústně

PS str, 51/6 - přečtěte si diktát, zdůvodněte si pravopis dle vlastní potřeby zkuste si diktát napsat

( kromě psaní podle diktátu je vhodný i přepis textu dle vašich možností)

b) vyznačte slovesa a vyjmenujte slovní druhy podle pořadí

 

Čtení - povídejte si o přečtené knížce, která se ti líbí. 

Pokud si o víkendu nečetl, vezmi si knížku z domácí knihovničky a přečti si něco dle vlastního výběru. 

Líbilo se ti něco? Pokud se ti vybraná knížka líbila, zkus si říct název knihy, jméno autora a podívej se v knize na ilustrace. 

 

MA PS A str. 52/3 - zamysli se nad pravdivosti a nepravdivosti tvrzení.

Zkus říct, čeho je v tvém nejbližším okolí více nebo méně. Zjisti rozdíl.  O kolik je něčeho více nebo méně?

 

AJ - zopakuj si slovíčka  a zkus rozhodnout o pravdě a nepravdě uč. str. 12/ 6 vět

There's.......There are........ vazbu známe z lekce   My favourite things

There's an aeroplane. There's a guitar.         There are four computers. ...

 

ĆaJS PŘ - zopakujte si informace o parku (zpaměti, podle obrázků, podle učebnice, podle textu...)

uč. str. 69 - dívej se na obrázky  a uč. se je pojmenovat

Máš doma knihu, která nás informuje o daném tématu - louce? Máš doma knihu o rostlinách nebo zvířatech? 

 

 

3.4.2020

ČJ uč. str. 85/3 - určíme vzor 1. pád čísla jednotného, slovo je zakončeno na obojetnou souhlásku

2.pád - bez Koho čeho?   bez páva jako bez pána   podstatné jméno se skloňuje podle vzoru pán

1.pád číslo množné   Kdo, co? pávi jako páni

4.pád číslo množné     vidím   Koho, co? vidím pávy jako pány

5.pád číslo množné     oslovujeme, voláme       pávi jako páni

7.pád číslo množné     Kým, čím?                       pávy jako pány

Nejlépe si uvědomíme pád ve větě. Věta nám pomůže naučit se pravopis. 

MA uč. str. 66 - vyberte si další úlohu a zkuste ji vyřešit

PS str. 52/2 

AJ uč. str. 12 krátký text - porozumění textu 

Nová slovíčka - překlad (slovníček v PS), výslovnost (seznam - slovník - poslech slovíčka)

místnosti v domě + house, upstairs, downstairs, cooker, sofa, plant

Děkuji vám za vaši práci a přeji hezký víkend.

 

2.4.2020

ČJ PS str. 51/4,5 - zdůvodněte všechno, co umíte

ĆJ čtení PS str. 51/4,5,6  - umíme perfektně číst + Ma uč. str. 66 + VL uč. str.14,15

 

MA uč. str. 66 - vyberte si úlohu, kterou si vypočítáte

PS str. 52/1

 

ČaJS  - Naše země v pravěku - opakujeme  (představujeme si, poznáváme podle obrázku,

vyprávíme, vyjmenujeme, vysvětlujeme pomocí textu nebo vlastních informací)

uč. str. 14,15

 

 

 

 

 

1.4.2020 středa

MA PS B str. 21/Pamětné odčítání v oboru do 1 000 000 cv.2,3

můžeš procvičovat  další příklady stejného typu - ústně i písemně (Početníček)

 

ČJ uč. str. 51/2,3 - kontrola v učebnici, vzor pán

AJ - uč. str. 10 zkuste najít v textu slova, která označují místnosti v domě.

Nová slovíčka si najděte ve slovníčku v PS (na konci). 

Udělejte si obrázkový slovníček - napište slovíčko a nakreslete obrázek

 

ČaJS PŘ uč. str. 64 - 66 zopakujte si rostliny v parku

Živočichové v parku - vyjmenujte a o každém živočichovi se snažte něco říct.

Spojujte své informace s představou - dívám se na obrázek.

V domácí knihovničce zkusím vyhledat  informace o parku (knihy o přírodě, encyklopedie)

 

31.1.2020 úterý

ČJ uč.str. 84/2 - ústně vlk - bez koho čeho? bez vlka jako pán bez pána,  

Kdo, co? vlci jako páni      vidím Koho, co? vlky jako pány (pro Koho, co? pro vlky jako pro pány)

Pokud můžete slova si napište a uvědomte si i/í - y/ý

PS str. 51/1

 

MA uč. str. 65/7 ústně

PS str. 21/Pamětné odčítání v oboru do 1 000 000 cvičení 1

 

ČJ čtení čít. str. 93 - přečtěte si příběh, vyberte si 2 úlohy str. 185 a odpovězte ústně

ČaJS uč. str. 14 - zkuste si odpovědět na otázky a pokud ti vychází čas vyhledej si podle otázky informaci v textu

 

 

30.3.2020 pondělí

ČJ uč. str. 84/1 a jsou tady naše známá podstatná jména

a) přečtěte text a zkuste vyhledat podstatná jména rodu mužského životného,

zkuste je říct v 1. a 2. pádu jednotného čísla a uvědomit si vzor.

Průběžně si čtěte a opakujte, co nejpřesněji definici vzoru pán (žluté okno). Učte se ji i zpaměti. 

b) Napadlo vás, které zvíře měl strýc na mysli? 

c) Zajímavá otázka: Zažili jste v poslední době nějaké příjemné překvapení? - vyprávějte rodičům

 

MA PS  B 20/1,2 - dokončit cvičení, doplnit tabulku (rozcvička)

uč. str. 65/4, 5, 6 - zkuste si vypočítat jednotlivé úlohy a pak zkontrolovat (žluté okno) 

 

ČJ čtení - zkuste si připomenout, co si četl o víkendu. Pokud to nevyšlo se čtením, vezmi si knížku z domácí knihovničky a přečti si vybraný text. Po přečtení si zkus uvědomit něco o přečteném textu (autor, ilustrátor, poezie - verš, rýmy, hlavní postava.....)

 

AJ uč. str. 8 - zkuste přečíst text o sportovcích a odpovědět na otázky

Zopakuj si slovní zásobu - výslovnost i psanou podobu

 

ČaJS uč. str. 64 přečti si zvýrazněná slova, vysvětli je.

Při vyprávění využij důležitá slova a představuj si váš park.

PS - podívej se na vhodné cvičení v PS - ústně nebo písemně 

 

26.3.2020 pátek

Děkuji Vám za celotýdenní práci a přeji hezký víkend. 

ČJ - uč. str. 83 - přehled skloňování vám poradí

PS str. 50/3,4

 

MA PS A str. 44/1,2 - můžete si je vyznačit barevně. Zkuste narýsovat trojúhelníky pomocí kružítka

( úsečka má dva body a třetí najdeme pomocí kružítka)

str.44/2 - půdorys (obraz při pohledu shora - půdorys bytu)

 

AJ - uč. str. 6 - zopakuj si větu I can..... , I can't....... , str. 7 vytvoření otázky Can you ....? a krátké odpovědi

PS str. 7/4 zjisti informace o členech rodiny a doplň do tabulky podle vzoru (do tabulky - fajfka, křížek)

Cqn you swim?             No, I can't

Name     swim     play basketball     play tennis     skate     play football     dive   ski

K procvičování slovní zásoby jsem našla na internetu - zadejte

Chit chat 2 

odkaz: 4. třída Chit chat Procvičování pro 1. stupeň

Sports

Procvičování slovíček

Can you..v okně můžete bohatě a různým způsobem procvičovat slovní zásobu 

Přeji příjemnou zábavu

 

 

25.3.2020 čtvrtek

Ma PS A str. 51/2,3

PS B 20/Písemné sčítání v oboru do 1 000 000 - procvič se v písemném sčítání.

My máme čáru, která nám odděluje sčítance od konečného výsledku natištěnou, ale je potřeba si ji uvědomit a napsat perem. 

ČJ PS str 50/2 - opakujeme a zdůvodňujeme pravopis vyjmenovaných slov

b)uvědomujeme si životnost a určujeme životnost

c)určujeme pád, využíváme pádovou otázku a uvědomíme si vzor 

 

ČJ čtení - přečteme si včerejší hádanky a pokud cítíme nejistotu ve čtení - natrénujeme

ČaJS VL - zopakujeme si Kdo byli Keltové 

Kdo byli Keltové? Kterou část Evropy obývali? 

Co to znamená "první historicky doložení obyvatelé naší země"?

Podle čeho dostala naše země latinský název Bohemia? 

Co uměli Keltové? Co se stalo střediskem řemesel a obchodu? Popiš hradiště. 

Co se nám zachovalo z keltských tradic? 

Přicházejí Germáni - Co uměli Germáni? 

uč. str 13 - zkus si odpovědět na otázky 

 

 

24.3.2020 středa

 MA uč. str. 64/1,2,3 (nápověda Jak odčítáme pamětně bez přechodu v oboru do 1 000 000)

Zkus bez nápovědy a pak kontrola žluté okno.

PS A str. 51/1 - přeji vám pěknou barevnou práci

 

ČJ PS str. 50/1 - přečti si hádanky napiš řešení

b) zamysli se nad potravou čápa a kosa (uč. str. 63 - obrázek +str.65 - pár informací)

Podobně si najdi v přírodovědě obrázek čápa a informace o něm (kontrola).

c) zopakuj si podstatná jména a vyhledej je (uč. str. 49 Co jsou podstatná jména? Jak na ně můžeme ukázat? 

d)zopakuj si rod podstatných jmen (uč. str. 62 - řekni si pravidla pomocí učebnice i bez  dívání, zpaměti)

e) zopakujte si Pád podstatných jmen uč. str. 64 - pravidlo si řekni zpaměti a zkus si skloňovat podstatné jméno dle vlastního výběru. Pokud si určíš jeho vzor, můžeš využít tabulku vzorů v učebnici (str. 69,76,83,88,92)

Pokud se ti podařilo splnit v 1. cvičení a)b)c)d)e), děkuji, byla to velká práce.

 

Čj - čtení- přečti si ještě několikrát hádanky v pracovním sešitě a dle vlastní potřeby opakuj čtení, aby bylo plynulé, pohotové a všechna slova správně přečtená. 

Pokud máš v domácí knihovničce hádanky  udělej si radost a přečti si další hádanky. 

 

AJ uč. str. zopakuj si věty I can.... I can't

uč. str. 5 Who can play the violin? str. 5/8

1 Tig can play the piano. Who can play the piano? Tig.

Najdi broučkům nástroje Zig ........violin,  Fig........guitar,  Mig.......trumpet

uč. str. 7 - zkus si přečíst všechny věty (výslovnost jednotlivých slovíček najdeš v pracovním sešitě)

Umíme přečíst a rozumíme větě Can you play tennis? Can you play football? .......

 

ČaJS uč. str. 64 - zkuste si vysvětlit slovo park a vyjmenovat rostliny v parku. 

Zkuste se dívat na obrázek a přečíst název stromu nebo keře a říct o něm něco zajímavé. Můžeš využít text v učebnici nebo jiný text.  

Představte si park ve vaší obci. Co v parku roste? 

Znáte, co žije v parku? Bezobratlí živočichové, ptáci, savci. 

Zkuste se koukat na obrázek, přečíst název živočicha a říct o něm něco zajímavého. Můžeš využít text v učebnici nebo jiný text dle vlastních možností. 

V čem je tvůj text stejný nebo jiný?  

Představte si park ve vaší obci. Co v parku žije. 

 

24.3.2020 úterý

ČJ uč. str. 81 - vyber si cvičení a ústně si opakuj

uč. str. 82/1 - podle čeho si rozdělil slova - stačí ústně, u slov zakončených na souhlásku si zkus říct 2.pád

Proč potřebujeme 2.pád?

uč. str.83/3 - ústně

PS str. 50/2 

 

Ma PS A 50/2 zamysli se a na základě tabulky udělej výpočty

uč. str. 63 - Jak sčítáme písemně v oboru do 1 000 000 (pomůcka - žluté okno)

PS A 50/3 - pro zábavu a chytré hlavičky

 

ČJ čtení - čít. str. 92 báseň Tělo - přečti si a zkus splnit úkoly na str. 185 ústně

V domácí knihovničce zkus najít báseň/básně a dle vlastního výběru si je přečti

Mají básně něco společného? Co mají společného? Zkus vyjádřit krátce slovy obsah básně. Co se ti v básni líbí? 

 

ČaJS uč. str.  - řekni si pár vět o době železné

uč. str. 12 - přečti si text, vyber si zajímavé věty -

Proč jsou některá slova ve větě důležitá? Zkus je vysvětlit jinými slovy.

Zkus říct k obrázku 2 - 3 vhodné věty.

Která slova používáme i v dnešní době?

Která slova v současnosti již nepoužíváme? Vysvětli je. 

Najděte informace o Keltech v PS na str. 6 a 7, nalezené informace v daných cvičeních zpracujte, samozřejmě dle vlastního výběru můžete vypracovat i cvičení s nalezenými slovy.

 

 

Dnes jsem se nemohla připojit na internet, proto jsou úkoly napsané později, omlouvám se.

23.3.2020

ČJ uč. str.81- vyber si cvičení, které se ti líbí a zkus si ho říct ústně

Zítra začneme podstatná jména rodu mužského životného a tady potřebujeme rozlišovat další mluvnickou kategorii životnost (žluté okno)

uč. str. 62 zopakujeme si pomoc při určení životnosti (žluté okno), uč. str. 62/2 a) b)

Říkej si podstatná jména rodu mužského a určuj životnost. Využívej ukazovací zájmena ti, ty (biologická a mluvnická životnost se někdy neshoduje).

 

MA uč. str. 63 Jak sčítáme písemně v oboru do 1 000 000 - odhad (zaokrouhlením), výpočet (postup), zkouška (záměnou sčítanců).

PS A str. 50/1 - sčítáme stejným způsobem jako u menších čísel 

 

ČJ čtení uč. str. 82 - je potřeba natrénovat čtení, aby jsme stránku zítra uměli číst správně a mohli se zabývat pouze vzory

Pokud najdete neznáme slovo, zkuste si ho vysvětlit jinými slovy nebo nakreslit. 

Jazykolamy dle vlastních možností říkejte několikrát rychle za sebou. 

Vyprávějte rodičům, co se vám líbilo o víkendu a proč. Zeptejte se taky rodičů, co se jim líbilo. 

 

AJ -  opakujeme jednotlivá slovíčka sport,

věty I can ski. ....can vyslovujeme široké e (pusu otevřeme na a a vyslovíme e)

věty záporné I can't ski vyslovujeme á

I can skate. I can dive. I can swim. I can't ski. I can swim. (PS str, 6/1) - napiš si věty a nakresli k nim obrázky. 

Stejným způsobem si můžeš zopakovat hudební nástroje: piano, trumpet, guitar, violin, drum

 PS str.4/7 otázku: 1 Is it a drum? No, it isn't. 

2 Is it a trumpet?   3 Is it a violin?   4 Is it a guitar?   5 Is it a piano? Doplň  na základě obrázku Yes, it is. nebo No, it isn't.

(2 - nakreslená trubka, 3 - nakreslené housle, 4 - nakreslená kytara, 5  - nakreslený buben)

Můžeš si to procvičit v PS - ústně nebo si to zkusit napsat. 

 

ČaJS PŘ - uč. str. 63 - čti si názvy stromů, keřů, rostlin a živočichů,

spojuj si obrázek s názvem, 

zkus si říct název bez nápovědy, uč se vyjmenovat stromy, keře, rostliny a živočichy podle obrázků. 

Zamysli se, co mají tato slova společné. 

Co si představuješ pod pojmem park. 

Zkus si park nakreslit. Obrázek si schovej (ve škole nás potěší). 

Stejným způsobem si připomeň lidská sídla (venkov) uč. str. 53

 

 

 Děkuji dětem a rodičům za týdenní práci a přeji všem hezký víkend. 

20.3.2020 pátek

ČJ uč. str. 80/4 - napiš si cvičení jako diktát.

Dle tvé potřeby se můžeš na cvičení podívat

- zdůvodnit jednotlivé pravopisné jevy nebo jenom věty, které potřebuješ (které se ti líbí).

Můžeš taky zkusit napsat cvičení bez předcházející přípravy. Přeji hodně úspěchů.

Po napsání si zkontroluj napsaný diktát (chyby jsou normální, proto si je doma vysvětlíme - zdůvodníme). 

 

MA uč. str. 55 - zopakujte si trojúhelník

Co víme o trojúhelníku? Jakými písmeny označujeme vrcholy a strany. Jaké pravidlo platí pro označení stran?

Jaké rozlišujeme druhy trojúhelníků? 

uč. str. 56 Jak vypočítáme obvod trojúhelníka? 

Navrhl jsem si vlastní trojúhelníkový záhon. Jeho rozměry jsem vyznačil do náčrtu. Okraj záhonu lemuje živý plot.

Náčrt - zběžná kresba, nákres, skica, náčrt terénu - slovní spojení (Slovník spisovné češtiny...)

PS str. 43/6

Grafické sečtení úseček je přenesení úseček PR, RS, PS na přímku.

Nezapomeneme, že značka je 10 krát větší než na obrázku. Co musíme udělat? 

PS str. 43/7 - pro zábavu a pro budoucí objevitelé 

 

AJ

uč. str. 7 - učíme se otázku 

Can you play football? Can you ski? ......a krátké odpovědi

Yes, I can.     No, I can't

PS str. 7/3

 

 

 

19.3.2020 čtvrtek

MA uč. str. 62/7,8 - procvičujeme pamětné sčítání s přechodem v oboru do 1 000 000

Pokud si příklad vypočítal pamětně, udělej si kontrolu písemným sčítáním. 

Jak sčítáme pamětně s přechodem v oboru do 1 000 000 - žluté okno

Přechod znamená, že se dostanu z desetitisíců do statisíců.

Druhý sčítanec si rozdělím na dvě části. 

První část nám dopočítá do celého statisícu. 

Druhá část přidá, co je nad statisícem. 

Je to náš známý rozklad(např. 7+6), který známe od první třídy, ale s velkými čísly. 

PS A str. 49/3

PS B str. 20/pamětné sčítání v oboru do 1 000 000/ cv.3 - doplň tabulku

Dle tvých možností vypočítej si pamětně další příklady na procvičení:

40 000 + 90 000 =____________        20 000 + 80 000 = __________ 

50 000 + 60 000 =____________         30 000 + 90 000 =__________ 

70 000 + 50 000 =____________         40 000 + 70 000 =__________ 

50 000 + 60 000 =____________         80 000 + 60 000 =__________

60 000 + 80 000 =____________         90 000 + 40 000 =__________

-trénuj rychlost a pohotovost

 

ČJ uč. str. 80/3a)b) - ústně, str. 80/4 - ústně

PS str. 49/4 - doplň a zdůvodni

voda v konvi

1.pád konev - slovo je zakončené na souhlásku, 

2.pád bez Koho, čeho? bez konve jako píseň, bez písně - slovo konev skloňujeme podle vzoru píseň

voda v Kom, čem? v konvi - 6.pád

voda v kom, čem? v konvi jako v písni - musíme ve slově konvi napsat měkké i (tabulka uč. str. 76)

 

ČaJS VL uč. str. 11

ČaJS VL - zopakuj si dobu bronzovou:

Co bylo velkým pokrokem v době bronzové? 

Co lidé těžili? Jak zpracovali vytěžené kovy? Co se stalo novým a mnohem vhodnějším kovem? 

Vyjmenuj vlastnosti bronzu. Co bylo potřeba k výrobě bronzu? Jaká byla výroba bronzu?

Vysvětli slova: pracná a nákladná. 

uč. str. 2 - přečti si text a zkus charakterizovat slovo "železo" a využít toto slovo ve slovním spojení

železo - všestranně použitelný nejběžnější tvárný kov, kovový prvek, značka Fe

surové, čisté, technické, meteorické železo

kujné železo, 

slitiny železa 

hutnictví železa a oceli (průmysl - vlastivěda)

tavit železo

 

člověk (jako) ze železa - odolný, zdravý,   neoblomný,   pevného charakteru

mohl by železo lámat - je zdravý, silný

kout železo, dokud je žhavé (pořekadlo) - využívat příznivých okolností (např. k jednání) 

železné zboží, železné nástroje - výrobky ze železa (popř. z oceli)

vrata pobitá železem

sklad železa - staré železo odložené, bezcenné kovové věci

sběr starého železa

 

nepatřit do starého železa - (ne)být příliš starý, neschopný, k nepotřebě

mít peněz jako želez - mnoho (expresivní výraz)

 

železná pouta, okovy

železná past na zvěř, nalíčit železa na škodnou, lapit lišku do želez

 

železný beton (přídavné jméno) obsahující železnou ocelovou výztuž, železobeton

Slovník spisovné češtiny pro školu a veřejnost nám nabízí tyto možnosti. 

Které slovní spojení můžeme využít k vyprávění? 

uč. str. 12 - po přečtení, zkus vyprávět, vyprávění pořád doplňuj o další podrobnosti s pomocí uč. 

 

ČJ - čtení, čítanka str. 89 - přečíst a zamyslet se

Jaká základní pravidla platí pro boj s mikrobi? 

 

 

18.3.2020 středa

MA uč. str. 62/5,6 - zkus udělat i odhad (Odhad uděláš zaokrouhlením - žluté okno.)

PS B str. 20/ část 1(Pamětné sčítání v oboru do 1 000 000) cv.1,2

Pokud by si tyto příklady měl vypracované, zakryj si výsledky a procvič je ještě jednou ústně

(výsledky mohou posloužit jako kontrola)

Pokud si dovedeš vymyslet příklady tohoto typu, můžeš si je říkat ústně a vypočítat pamětně

(kontrola mohou být rodiče nebo kalkulačka).

Jde také o zapamatování příkladu, který si musím říct stejně při výpočtu pamětně i při výpočtu na kalkulačce.

Je to dobrý trénink. Trénuj nejprve příklady bez přechodu (statisíců - například cv.1/1.sloupeček).

V případě rychlé práce zkus stejným způsobem cv.1/2.sloupeček- uvědomuj si řád statisíců i desetitisíců.

 

ČJ uč. str. 80/2 ústně

1.krok - slovo Kdo, co? bolest (řekneme si 1.pád)

2.krok - bez Koho,čeho? bez bolesti - slovo bolest skloňujeme podle vzoru kost,

můžete si vzor zdůvodnit i  zkráceně slovo bolest - vzor kost (pokud se umíme vyjádřit

přesně, pohotově a správně při hledání vzoru u nejméně 10 slov)

Trpěl velkými Kým,čím? Bolestmi jako kostmi - uvědomíme si koncovku. (určíme 7.pád slova a přidáme 7.pád vzoru)

Přidání stejného tvaru (vzor ve stejném pádě) je velmi důležité.

Správný tvar si ověříme v uč. v tabulce na str. 76.

Pokud se učíme vzor je potřeba všechno poctivě zdůvodňovat,

aby jsme si uvědomili a zapamatovali vzory a slova skloňována podle vzoru.

Později zdůvodňování zkrátíme (až se budeme učit podstatná jména rodu mužského).

Tento postup je důležitý pro každé další jednotlivé slovo,

které je jiné a potřebujeme si ho zařadit přesně a naučit se ho správně

PS str, 49/3 - něco pro zábavu, pokud můžeš zkus si vyhledat názvy obcí na mapě (příruční mapa, internet)

 

AJ uč. str. 4 - zopakuj si otázku a odpověď

uč.str. 6  - učíme se říct: I can ski. (skate, run, dive, swim).

Slovíčka: can, ski, skate, run, dive, swim - máte v PS str. 66 - 68 přepis výslovnosti i psanou podobu

Slovíčka si můžeš pustit na počítači (seznam - slovník), poslechneš si výslovnost a procvičíš psanou podobu).

 

ČaJS PŘ uč. str. 59 - zkus si říct, co si pamatuješ z tématu:

Živočichové volně žijící v okolí lidských sídel (trénink paměti - dej tomu trochu času).

Pokud si si vzpomněl na zástupce bezobratlých živočichů, obojživelníků, ptáků, savců

a řekl k nim nějakou informaci, zvládl si to na výbornou a ve škole by si dostal ............?

Chybějící informace si doplň z učebnice.

Stejným způsobem si zkus říct rostliny v okolí lidských sídel - opakování. 

Na internetu můžeš vyhledat  dle možností zajímavost k rostlinám nebo živočichům. 

Na závěr...a ve škole by si dostal jedničku. 

 

 

 

17.3.2020

ČJ PS - opakování, vypracuj dle zadání a zdůvodni opravu

uč. str. 80/1 - urči rod číslo a pád, použij pádovou otázku ve větě. 

Kontrola: 

Kdo,co? si velmi dobře pamatují chuť různých jídel? Lidské Kdo, co? si velmi.... Bytosti.

Lidské bytosti si velmi dobře pamatují Koho,co? Chuť různých....

Lidské bytosti si pamatují chuť různých Koho, čeho? Jídel.

Bez Koho, čeho? bychom se v pokrmech těžko vyznali? Bez paměti

Nemít chuťovou paměť, jídlo  by pro nás ztratilo Koho,co? Svou přitažlivost.

U každého podstatného jména, které se skloňuje podle vzoru kost si přečti definici (žluté okno).

Uvědomujeme si význam 2.pádu k určení vzoru kost.

2.pádu musí předcházet 1.pád, který nám určí souhlásku na konci slova. 

 

MA uč. str. 61/3, 4 - ústně

PS A 49/2,3 - vypracuj dle zadání

Zopakuj si časové jednotky - časové převody. 

Kolik má minut 1 hod. (2 hod, 3 hod,.....10,11, 12....20,21,22....atd...)

 

ČJ čtení čít. str. 84 - přečti a zamysli se nad úkoly na str. 183. Zkus odpovědět. 

ČaJS VL - zopakuj si dobu bronzovou:

Co bylo velkým pokrokem v době bronzové? 

Co lidé těžili? Jak zpracovali vytěžené kovy? Co se stalo novým a mnohem vhodnějším kovem? 

Vyjmenuj vlastnosti bronzu. Co bylo potřeba k výrobě bronzu? Jaká byla výroba bronzu?

Vysvětli slova: pracná a nákladná. 

 

 

16.3.2020 pondělí

Děkuji za vypracování úkolů a omlouvám se za dnešní zpoždění se zapsáním úkolů. Bohužel jsem byla mimo počítač. Děkuji za pochopení a přeji pěkný zbytek dne. M. Jelínková

ČJ uč. str. 79/5 - ústně pravopis, zdůvodnit pravopis, určit pád a vzor a dané cvičení přepsat do sešitu

PS str. 49/4 

ČJ - čtení, čít. str. 81 - přečíst a trénovat výslovnost jmen v hranatých závorkách

čít. str. 182/1,3,4 - odpověz ústně na zadané úkoly, zopakuj si charakteristiku hlavní a vedlejší postavy

MA uč. str. 61 - sčítáme pamětně bez přechodu v oboru do 1 000 000

uč. str. 61/1, 2 - ústně - vytvoř příklad a vypočítej

PS A str. 49/1

AJ uč. str. 4 - učíme se otázku Is it a guitar? a krátké odpovědi: Yes, it is. No, it isn't. 

Ukážeme na předměty a ptáme se Is it a pen? (využíváme známou slovní zásobu) 

PS str. 4/7

ČaJS uč. str. 59 přečti si : Živočichové volně žijící v okolí lidských sídel - vyber si dalšího zástupce a vyprávěj o něm několik informací (zopakuj si naučeného zástupce z minulého týdne) 

 

 

 

13,3,2020

ČJ uč. str. 79/3 doplňte koncovky - zdůvodněte pravopis a  přiřaďte ke vzoru, ústně

uč. str. 79/4 - přiřaďte vzor, tvořte věty a ve větě určete pád. 

PS str. 49/3

 

MA uč. str. 54 - zopakujte si čísla, která zapisujeme kombinaci římských číslic (žluté okno), 

uč. str. 55 opakování : Co víme o trojúhelníku, Jak rozlišujeme druhy trojúhelníků? (můžeme využít i zdůvodnění na konci učebnice, na poslední stránce). 

uč. str. 55/3 - praktická činnost (pracovní činnosti) 

PS B dle výběru procvič písemné násobení a písemné dělení, označ datem 

Zajímavý úkol: PS str. 41/3

 

AJ - uč. str. 4 - trénuj otázku a odpověď, nová slovíčka si můžeš poslechnout na seznamu (slovník, zapíšeš slovíčko, klikneš na ikonku mikrofon) 

PS str. 4/6 + spelling

12.3.2020 čtvrtek

Děkuji Vám za splnění zadaných úkolů a přeji mnoho sil k plnění dnešních úkolů

ČJ uč.str.79/1- odpovědi na hádanky přiřaďte ke vzoru.

U každého řešení si zopakujte, která podstatná jména se skloňují podle vzoru píseň (definice - žluté okno) 

Definici se učíme zpaměti (u každého slova říkáme jednou, ze začátku a dle potřeby se díváme a pak se snažíme říkat definici bez dívání) 

uč. str 79/2 - slova doplněna podle obrázku přiřaďte ke vzoru.

U každého slova si zopakujte, která podstatná jména se skloňují podle vzoru píseň, co nejpřesněji. 

PS str. 49/2 doplňte koncovky podstatných jmen, připište tvar příslušného vzoru

PS str 49/1 u slov, která se skloňují podle vzoru píseň si zopakujte definici podle učebnice 

ČJ čtení je zapsáné 11.3. 2020

MA 

Opakujeme římské číslice - zápis  a čtení čísel zapsaných římskými číslicemi

PS str. 41/2

PS B  - vyberte si cvičení (zbývalo nám hodně písemné násobení a písemné dělení) a prosím zapište ke cvičení datum

ČaJS VL uč. str. 11 - opakujeme podle textu dobu bronzovou.

Snažíme se zeptat a odpovědět na vlastní vytvořenou otázku.

Důležité a dle vlastního výběru zajímavé informace vyprávíme zpaměti (díváme se na obrázek)

Uč.str.12 - číst s porozuměním, na vlastní vytvořenou otázku umět správně odpovědět (nejméně 4 informace). 

  

 

 

 

 

 

 

 

11.3.2020 středa

ČJ uč. str. 78/1 - v básničce vyhledej všechna podstatná jména rodu ženského, ústně

učíme se skloňovat vzor růže - ústně, s díváním, zpaměti,

skloňujeme vzor růže ve všech pádech, v čísle jednotném i množném, ústně a dle možností i písemně

uč. str. 78/2 - zdůvodněte pravopis, ústně a 4 věty  dle vlastního výběru si napište do sešitu

Pero mi spadlo pod židli.  1,pád Kdo,co? židle - koncovka e, vzor růže, pod Koho, co? - pod židli jako pod růži - 4, pád, musím napsat i. 

PS str. 48/4 - doplnění a kontrola pravopisu, zdůvodnění

PS str. 49/1 - trénujeme vzory píseň a kost 

Čtení - čít.str. 81 - přečti a vyprávěj a odpověz na úkoly str. 182/1, 3,4

 

AJ - uč. str. 2, 3 - čti a dle  vlastního výběru trénuj spelling vybraných slov

PS str. 3/4

 

MA uč. st. 54 - učili jsme se používat římské číslice, uvědomili jsme si, jak se vytvoří zápis 4, 9, 14, 19, 40, 90 

Zkus zapsat další čísla římskými číslicemi: 24, 29, 34, 39....

Zapiš různá čísla, která znáš a umíš zapsat římskými číslicemi - dle vlastního výběru

Zkus zapsat větší čísla, využij i písmeno D (500) M (1 000) 

PS B str. 16/1, 2 - procvičuj 

Dú: zkus zapsat svůj věk římskými číslicemi, dle tvých možností můžeš přidat i věk rodičů

 

ČaJS PŘ - uč. str. 56 - 58 zopakuj si v hlavních bodech Hospodářská zvířata a zvířata chovaná pro radost

Hospodářská zvířata - zvířecí rodina, užitek, potrava.  Zvířata chovaná pro radost - pravidla péče o zvířata, místo, pes a kočka - základní inf.

Přečti si živočichy volně žijící v okolí lidských sídel - vyjmenuj hmyz, obojživelníky, ptáky a savce

Z každé skupiny si vyber zástupce a vyprávěj o něm několik informací ( s učebnicí i  bez učebnice) 

 

 

9.3.2020 pondělí

ČJ - procvičování pádů podle kartiček, opakování podstatná jména středního rodu

Kartičky - učili jsme se podstatná jména ženského rodu, určovali pád a vzor 

Dú: PS 48/cv.4 nebo cv.5dle vlastního výběru 

 

ČJ - čtení - opakovali jsme divadlo a film, vzpomněli jsme si na příběh Pět minut před večeří - chování k postiženým lidem

čít. str. 78, 79 - četli jsme O kmotře, která počítala, kolikrát kdo kýchl

Dú: vyhledej 10 slov, která jsou neobvyklá, méně běžná 

 

MA - opakovali jsme klíčová slova: rovnice, rovnost, nerovnice. nerovnost, neznámá

uč. str. 53 -učili jsme se základní převody a využívali jsme vztahů mezi jednotkami (např. 1min. = 60 s.)

Na tabuli jsme převáděly jednotky dle zadání a dle vlastního zadání 

Dú: uč. str. 53 - opakuj si základní vztahy mezi jednotkami a trénuj převody jednotek času - ústně

 

ČaJS uč.str.56, 57 - opakujeme a učíme se domácí zvířata

Dú: uč. str. 56, 57 - umět vyprávět o hospodářských zvířatech

 

 

6.3. pátek 

ČJ PS str. 48/1 - kontrola dů, 48/2,3 - ústně společná práce, přečíst, doplnit, zdůvodnit

MA -  PS A 39/3 kontrola dú:

PS str. 42 Zahrady a geometrie - opakování ( trojúhelník, vrcholy, strany, druhy )

PS str. 42/2, 3     str. 43/4 - seznámili jsme se s pojmem náčrt 

 

5.3. čtvrtek

uč.str. 77, 78 - cvičení dle vlastního výběru - ústně (77/3, 2   78/3,4 - ústně, jednotlivé i společně jsme určovali pády a zdůvodňovali vzory

Opakování: podstatná jména středního rodu, pravopis, určení pádu i vzoru, na známky, příští týden další opakování a známkování

 

MA PS  Barevný svět str. 39/2, 3 cvičení + opakovali jsme trojúhelník - vrcholy, strany, označení, popsání 

Dú: PS A 39/3 

 

4.3. středa 

ČJ - propojení se čtením a zkušenostmi - film, divadlo (informace z čítanky - číst, učit se, vyprávět )

Dú: umět vyjádřit informace o filmu, o divadle, vyprávět film

 

MA PS - kontrola opakování, vypočítali a vysvětlili (dle potřeby)  jsme jednotlivé příklady na tabuli 

PS A str. 39/1, 2 - učili jsme se zápis, výpočet - rovnici a odpověď 

Dú: dle vlastní potřeby procvičit příklady z opakování 

 

3.3.2020 úterý

ČJ PS str. 43/1 - společná kontrola ( správný tvar podstatného jména, určování čísla a pádu,

43/2 - vyhledali jsme podstatná jména, určovali pád i vzor

Dú: PS str. 43/3

 

MA - psali jsme příklady na známky (písemné sčítání, odčítání, pamětné násobení, písemné násobení, dělení 

Dú: procvičuj dle potřeby

 

ČJ - čít. str. 202 - opakovali jsme film (důležité pojmy, nové pojmy) 

Dú: čít. str. Mozkomorův polibek - trénuj čtení 

 

 

 

2.3. pondělí

ČJ učili jsme se skloňování podstatných jmen rodu ženského a určování vzorů - uč. str. 76 přehled skloňování

PS str. 47/1 - společné jsme zdůvodnili vzory podstatných jmen + společná kontrola 

PS str. 47/2, 4 - určení a zdůvodnění

Dú: PS str. 43 a) b) c) d)

 

MA uč. str. 51 Barevný svět - učili jsme se poznat rovnost, rovnici, zápis rovnice, rovnost mezi pravou a levou stranou rovnice, řešení rovnic

uč. str. 51- přečetli jsme si všechny údaje v tabulce, 51/1 - sestavovali jsme rovnice

Dú: MA PS B vybrat a vypracovat cvičení

 

AJ uč. str. 63 - učili jsme se výslovnost a poslouchali jsme - dny v týdnu a měsíce

PS - dle vlastní potřeby  doplňujeme a dokončujeme cvičení 

 

Čít. - str. 202 - učili jsme informace o filmu

Dú:  čít. str. 202 - číst, učit se a vyprávět o filmu, vyprávět film dle vlastního výběru 

 

ČaJS uč. str. opakovali jsme Les - živočichové v lese, učili jsme se vyjmenovat zástupce (bezobratlí, plazi, ptáci, savci) + PS

Dú: uč. str. 39  - 41  učit se informace a vyprávět 

 

25.2.2020 úterý

ČJ - vybrali si na kartičkách podstatná jména středního rodu a určovali rod, číslo, pád a vzor

kontrola dú: uč. str. 66/1 - přečíst, určit, zdůvodnit

Dú: PS str. 47/3 a)

 

MA PS B kontrola dú, PS A 38/2, 3 - přečtení slovní úlohy, zápis,

výpočet - zápis nerovnice, řešení nerovnice, hledání řešení nerovnice na číselné ose, odpověď.

Dú: PS B ozn. 

 

ČaJS - časová osa - znázornění událostí na časové ose

Dú: vybrat si letopočet nebo událost nejstarších dějin a znázornit údaj na časové ose 

 

24.2.2020 pondělí

ČJ - zdůvodnění a určování gramatických kategorii (rod, číslo, pád a vzor) u podstatných jmen středního rodu

uč. str. 66 - opakování Co víme o podstatných jménech

Dú: uč. str. 66/1a), b) do sešitu 

 

MA PS B - děti si vybraly cvičení a pokračovaly v samostatné práci, 

Časová osa - číselná osa - propojení s ČaJS Nejstarší dětské dějiny - vyznačení, uvědomění si století, tisíciletí 

Dú: MA PS B označené cvičení

 

Čít. str. 93 - čti a vyprávěj

Dú: str. 96 - čtení a přednes básně

 

ČaJS PŘ uč. str. Živočichové v lese - vyprávění

Dú: učit se všechno o lese

 

13.2.2020 čtvrtek

ČJ uč. str.68 - tabulka, kontrola dú: PS str. 44/5 - určovali jsme rod, vzor, zdůvodnění

Dú: PS str. 45/1 a), b) - ústně

 

MA PS str.36/4 -  kontrola dú: učili jsme se zapsat jednu jednotku 1, jednu desítku 10, jednu stovku 100, jeden tisíc 1 000 atd...

Zápis čísla - oddělit základní rodinu a rodinu tisíců mezerou 

Geometrie PS str. 32/5, 6, 7 - určíme kružnici (čára), kruh (plocha), střed S, poloměr

Dú: PS str. 32/5, 6, 7 dokončit 

 

ČaJS - opakovali jsme si společně informace z vlastivědy dle vlastního výběru

Dú: ČaJS VL opakovat 

 

12.2.2020 středa

ČJ PS str. 44/3 - vyhledávání slov v osmisměrce a zdůvodnění vzoru, 44/4 - trénujeme jednotné a množné číslo, tvary podstatných jmen

Dú: PS str. 44/5

 

MA PS str. 36/3 - hledáme čísla na číselné ose, učíme se číst číselnou osu

Dú: uč. str. 47 - číst čísla

 

ČaJS PŘ opakovali jsme les - lesní patra, význam lesa, rostliny a živočichové v lese

Dú: učit se jednotlivé informace z učebnice 

 

 

27.1.2020 pondělí

ČJ PS uč. opakování podstatných jmen- rod, životnost, číslo, pád

PS str. 78 - doplnění diktátů (1. a 2. čtvrtletí) - vysvětlení pravopisu dle potřeby 

Předpony ob, v  a psaní skupin bě, pě, vě v daných slovech, hledání skupiny příbuzných slov (objevují...)

 

MA poč. dopočítali příklady a vybrali si na procvičení (těžké příklady a úlohy) 

AJ - uč. str. 55 - poslech, opakování a hra,  uč. str. 56, 57 - poslech s porozuměním 

 

24.1.2020 pátek

ČJ - kontrola PS str. 76 ústně oprava a zdůvodnění,   uč. str. 65 - opakovali jsme určování pádů pomocí pádových otázek ve větě cv.3,4

MA PS 31 - připomněli jsme si pojem rozeta a společně jsme dělali cv. 1, 2, 3 (kruh, střed kruhu,

označení středu kruhu značkou a popsání VELKÝM TISKACÍM PÍSMENEM, poloměr, průměr, odhad, měření, milimetry 

AJ uč. str. 58 poslech písně, uč. str. 54 - čtení, poslech , čtení otázek, odpovědět na otázky, My friend....poslech 11

 

23.1. čtvrtek

ČJ PS str. 76 - dle potřeby se mohly děti na začátku zeptat, pak následovala samostatná práce. 

Práci jsme dokončovali ve čtení. 

Dú: učíme se  pády a básničku, opakujeme dle vlastní potřeby

 

ČJ - čít. str. 61 - děti si vzájemně dávaly otázky a odpovídaly

 MA početníček str. 8/4 (čísla zapsaná rozvojem v desítkové soustavě), 9/3 (zaokrouhlování),

str. 10/2, 12/3 (pamětné sčítání a odčítání bez přechodu i s přechodem v oboru do 10 000) 

 

Ča JS VL - opakovali kraje ČR, Olomoucký kraj - písemně, probíral další kraje uč. str. 48 + PS

 

 22.1.2020 středa

ČJ - opakovali jsme na samostatnou práci - význam slova, příbuzná slova, dvojice slov stejně znějících - pravopis

  • určování předložky a předpony 

Psali jsme diktát PS str. 78 - 1. čtvrtletí 

Dú: učíme se pády a básničku, opakujeme pravopis dle vlastní potřeby

MA početníček  str.4/1opakovali jsme písemné sčítání a odčítání se zkouškou, , 5/1,2 (násobení a dělení), 

6/1,2 (pamětné násobení mimo obor násobilek), str. 7 (pamětné dělení se zbytkem) 

ČaJS PŘ - opakovali zimu, rostliny a živočichové v zimě - ústně i písemně, 

Učili se o lese - druhy lesa, lesní patra uč. str. 30

 AJ - uč. str. 54 - čtení textu, porozumění textu a spojení textu s obrázkem

 

21.1.2020 úterý

ČJ uč. 65/3, 4, 5 ústně, učili jsme se ptát ve větě pádovou otázkou

To je moje Kdo, co? Kolo.

K šestým narozeninám jsem dostal Koho, co? Kolo atd...... 

PS str. 35/2 a), b), c), d), 35/3 a), b) ústně 

Dú: PS str. 35/3 a) písemně 

 

MA PS A opakování 3. celku - samostatná práce ve škole, po přípravě (dle potřeby dostaly děti přidaný čas v další hodině na vypracování) 

Dú: MA násobilka - pohotovost, rychlost, správnost (PS Večeřa - pošlu zítra po bratrovi, děkuji) 

ČJ - čít. str. 61 Babka jako čert - umět se zeptat z textu a odpovědět

Dú: čít. str. 61 - 63 - připravit si otázky 

 

ČaJS - VL pokračovali jsme informace o krajích ČR

Dú: učit se informace o probraných krajích ČR, umět říct 3 - 4 informace, vyprávět 

 

 

20.1.2020 pondělí

ČJ uč. str. 64 -učíme se pádové otázky, opakovali jsme rod, životnost, číslo, 

Dú: PS str. 35/2a) - dokončit

 

Čít. str. 65 - četli jsme ve škole, vyprávění Co se mi líbilo? Co se mi nelíbilo? 

Dú: čít. str. 61 - přečíst, umět odpovědět na otázky

 

MA PS B str. 10/2, někdo 3 - jednotlivě jsme opakovali dělení jednociferným dělitelem

Učili jsme se v prostoru poznat poloměr kruhu a kružnice. 

Dú: procvičit násobilku, dokončit dle individuální dohody 

 

AJ PS str. 37/7 - psali jsme, četli jsme, hráli jsme, cv. 8 - popsali jsme svoji příšeru a zkoušeli jsme se zeptat podle cv.7

uč. str. 50 - poslech, str. 51 - poslech a hra 

 

PŘ - opakovali jsme zimu, probírali jsme úvod pokusy a měření uč. str. 46

 

16.1.2020 čtvrtek

MA PS B str. 9/3 kontrola dú dle potřeby dětí jsme počítali vybrané příklady, str. 9/4 - učili jsme se dělit větší čísla a využívat násobilku

Dú: PS B str. 9/4 dokončit 

 

ČJ uč. str. 49 - učili jsme se poznat podstatná jména, str. 62 - uvědomovali jsme si rod, číslo a životnost podstatných jmen

PS str. 35/1 a)b)c) - dle potřeby společně i samostatně 

Dú: PS str. 42/1 - děti mají vypracovat všechno, co umí 

 

ČaJS - Olomoucký kraj - říct informace, zajímavosti

Dú: Olomoucký kraj - říct informace, vyprávět 

 

 

15.1.2020 středa

MA PS9/1,2 - opakovali jsme násobilku a dělili jsme 2 desítky, 2 stovky...a sledovali jsme, jak se výsledek mění 

Dú: PS B 9/3 tabulku

ČJ - učili jsme se příbuzná slova po z a dvojice slov stejně znějících PS str. 33 - celou

Dú: PS str. 34/22, ze strany 33 je možná oprava 

 

14.1.2020

ČJ - uč. str. 45 - vybrané cvičení, řešili jsme  pravopis -dvojice stejně znějících slov  např. vysela - visela

Dú: trénuj příbuzná a dvojice ú 

MA PS B str. 7 - odhad, pamětné násobení - násobíme desítky, přidáme + násobíme jednotky 

Dú: PS B označené 

13.1.

ČJ - opakovali jsme příbuzná slova po v (vy, vysoký, výt, zvykat) a učili jsme se další 

umíme význam probíraných příbuzných slov, vysvětlit, říct slovní spojení, vytvořit větu a určit slovní druh

Dú: umět význam příbuzných slov (vyjmenovaná slova po v), uč. str. 45/vybrat cvičení - ústně

 

MA PS A 34, 35 - procvičili jsme jednotlivé úlohy ústně, PS B 7 - 11 - děti si vybraly cvičení, která potřebují procvičit

Dú: PS B mají jednotlivé označené 

 

ČJ čít. - říkali jsme básničky, které se děti naučily zpaměti, trénovali jsme rychlost (Říkadlo)

Dú: čít. 57 - přečíst a umět odpovědět na otázky 

 

ČaJS PŘ uč. str. 44 - 45 - na základě vlastních zkušeností  děti vyprávěly: Živočichové v zimě, Pomoc živočichům v zimním období. 

Dú: uč. - učit se vyprávět informace, říct zpaměti + PS 

 

 

 

17.12.

ČJ - učili jsme se příbuzná slova po p a trénovali jsme pravopis - dvojice slov stejně nebo podobně znějících

Dú: uč. str. 43/ vyber si cvičení  - ústně

 

MA PL - učili jsme se dělit čísla větší než je malá násobilka - beze zbytku 72 : 6  = (60 : 6) + (12 : 6) = 10 + 2 = 12

  • trénovali jsme násobení (velká násobilka) 

Dú: PL 2.sloupeček 

ČJ - čtení čít. str. 52 - Jak jsem to zchytal - četli jsme ve škole

Dú: čít. str. 52 - dočíst doma

 

ČaJS VL uč. str. 43 - učili jsme se poznat podle mapy chráněnou krajinnou oblast a národní park. 

Proč byly vyhlášené chráněné krajinné oblasti? Proč byly postupně vyhlášeny národní parky s přísnou ochranou krajiny. 

Proč je omezena činnost člověka v  CHKO, NP? Vyjmenuj národní parky. 

Vyhledej CHKO, NP v části učebnice - Cestujeme po České republice

 

16.12.2019

ČJ - uč. str. 42 - učili jsme se rozlišovat dvojice slov (pýcha - píchá, na pysku - na písku.....)

Dú: na slova tvořit věty 

 

MA PS A str. 27 - učili jsme se dělit větší čísla v oboru násobilek 450:3=(300:3)+(150:3)=100+50=150, říkali jsme si: 3 stovky :3 je 1 stovka, musíme zapsat 100, 15 desítek : 3 je 5 desítek, musíme zapsat 50

Dú: PS A str. 27/3

 

ČaJS PŘ - podle obsahu jsme se zamýšleli nad základními typy ekosystémů ( les, lidská sídla, venkov, park, louka, pole, tekoucí a stojaté vody) 

učili jsme se informace o podzimu 

Dú: vyprávěj informace o podzimu 

Kdy začíná podzim? Proč je významný den podzimní rovnodennosti? Co se děje na podzim v přírodě? (stromy, počasí, dozrávání plodů, sklizeň plodů ...

Dú: učíme se říkat a dle potřeby vyssvětlit informace o podzimu

 

AJ - učili jsme se vazbu There is....... There are.......

12.12.

1. a 2. vyučovací hodinu bude vzdělávací program Motani (Brazilie). Děti si mohou přinést peníze k nákupu upomínkových předmětů.Akce je hrazena školou. 

 

11.10.2019

ČJ PS - kontrola dú, i když děti neměly napsané úkoly v deníčku, mohly si udělat cvičení ústně, písemně.....

PS str. 31 - dvojice slov stejně znějících (p) a vytvářeli jsme věty

Dú: PS str. 31/11 - doplnit i,í, y,ý a vybarvit celý obrázek nebo část

 

MA - učili jsme se výrazy: činitel, činitel, součin, opakovali jsme výrazy sčítanec, sčítanec, součet, 

menšenec, menšitel, rozdíl a dělenec, dělitel, podíl

 - PS str. 26/2 - samostatná práce, důležité je čtení s porozuměním, opakovali jsme zápis, výpočet a odpověď, 

trénovali jsme písemné násobení, sepisuj jednotky pod jednotky, desítky pod desítky.....

Dú: trénuj čtení s porozuměním 

Dú: MA PS A 27/1(16:8 umíme, 160:8 - dělíme 16 desítek : 8, umíme 16:8 =2, ale pozor je to 16 desítek...... proto 20, 

1600:8 - dělíme 16 stovek : 8, umíme 16:8 = 2, ale pozor je to 16 stovek....... proto 200.

ČaJS - Ekosystém uč. str. 23 - opakovali jsme formou otázek a odpovědí 

Dú: učit se Ekosystém str. 23

 

 

5.12.2019

ČJ - uč. str. 40/10, 11 - procvičovali jsme dů,  dvojice slova a poznávali jsme příbuzná slova a jejich tvary

MA - opakovali jsme písemné násobení, oprava příkladů PS a str. 25/4 +

geometrie učili jsme se různoběžné přímky, zvláštní případ - přímky kolmé PS B str. 5/2

ČJ čtení - čít. Kapitola třináctá - rozhovor o kamarádství.....

 

4.2.12019

ČJ - procvičovali jsme  pravopis i, í, y, ý - dvojice slov stejně znějících,opakovali jsme řadu vyjmenovaných slov po m

Dú: uč. str. 40/10,11 ústně

ČJ - číst z učebnice ČJ básničku str. 40/9

 

MA PS B str. 7/2 - kontrola a vysvětlení tabulky, dle potřeby žáků PS A str. 25/4 - opakovali jsme písemné násobení

Dú: MA PS A 25/4 - udělat opravu příkladů v malém sešitě 

 

ČaJS VL - opakovali jsme služby a doprava, učili jsme se Olomoucký kraj

 

3.12.2019

ČJ - učili jsme se slova, ve kterých po l píšeme i, í, řadili jsme je podle abecedy, opakovali jsme abecedu

Dú: uč. str. 40/10 - připravit si příbuzná slova po m

 

MA PS B str. 7/1 - co jste zjistili? PS A 25/2, 3 - učili jsme se písemné násobení, zápis slovní úlohy, výpočet a odpověď

Dú: PS B 7/2

 

ČJ - čtení Mikeš, psaní slov a vytváření vět 

Dú: ČJ uč. str. 40/9  - číst básničku

 

ČaJS uč.str. 40 - opakovaní ústně i písemně 

Dú: ČaJS VL uč. str. 41 - číst a učit se informace Doprava v ČR

 

2.12.2019 pondělí

ČJ - opakovali jsme slova příbuzná k vyjmenovaným slovům po l, procvičovali jsme dvojice stejně znějících slov,

vytvářeli jsme na daná slova věty - porozumění

Dú: vytvoř věty na  zapsaná slova  ústně nebo písemně dle vlastní volby 

ČJ - čtení uč. přírodovědy str. 23 - ekosystémy

 

MA uč. str. 35 - písemné násobení (barevně) + PS  A str. 25/1, 2 začátek , učili jsme se písemně násobit

Dú: PS B str. 7/1

 

AJ - opakovali jsme komiks, otázku a odpověď What do you like for breakfast? I like..... + dopisovali jsme PS

Dú: trénuj otázku a odpověď What do you......?  I like.....

 

ČaJS uč. str. 22 - zajímavosti o půdě (vznik půdy, zvětrávání, humus, ornice, .....- řekni věty o půdě s těmito slovy, vysvětli...

Dú: ČaJS - uč. str. 22 - učit se říct a vysvětlit informace o půdě 

 

 

Vážení rodiče,

rozsvěcování stromečku v  Pňovicích se uskuteční 29. prosince 2019 od 17 hodin v parku. Kdo vystupuje na této akci, sraz na školní vystoupení je v 17. 15 před pódiem. Vystupujeme v 17. 30 hod. Taneční vystoupení proběhne až po divadelním programu a pěveckém vystoupení, cca 17. 50.

Informace pro ty, kteří vystupují na pátečním rozsvěcování stromečku: zkouška v tělocvičně proběhne zítra 6. vyučovací hodinu, sraz 12. 20 před sborovnou. Básničky již umět zpaměti.

 

28.11.2019

ČJ - učíme se příbuzná slova k vyjmenovaným slovům po l, rozlišujeme dvojici slov stejně znějících

MA - rýsovali jsme rovnoběžné přímky a různoběžné přímky - kolmé přímky

ČJ - děti trénovaly divadelní program

 

27.11.2019 středa

ČJ učili jsme se příbuzná slova k vyjmenovaným slovům po l, uč. str. 39 - rozlišovali jsme dvojice slov

Dú: uč. str. 39 - trénuj věty na příbuzná slova a rozlišuj psaní i,í - y,ý v dvojici slov stejně znějících

 

MA uč. st. 22 - opravovali jsme opakování 1. celku - dle potřeby dětí jsme si vysvětlily dané úkoly

dú: trénuj násobilku, a násobení příkladů typu: 12 . 3,  13 . 4 ......

 

AJ - uč. str. 45 - poslech a trénovali jsme výslovnost, opakovali jsme písničky, psali slovíčka (jídlo)

dú: trénuj psanou podobu slov

 

ČaJS PŘ uč. str. 22 - říkali jsme informace o půdě a o Slunci + PS

Dú: trénuj uč. str. 22 čti a vyprávěj

 

26.11.2019

ČJ  - učili jsme se příbuzná slova k vyjmenovaným slovům po l, tvořili jsme věty, zapsali jsme je a dle vlastního výběru nakreslili malý obrázek

Dú: vytvářet věty na příbuzná slova (l)

 

MA - PL samostatná práce násobení

Dú: opakujeme násobilku

 

ČJ - čtení - četli jsme na známky Šest tet a začátek dalšího příběhu Kapitola třináctá uč. str. 43

Dú: čít. str. 43 - přečíst a rozumět 

 

AJ uč. str. 44 - čtení textu, otázka a odpověď What do you like for breakfast? I like........ for breakfast. 

PS str. 44 - ve dvojici, uč. str. 45 - poslech 

 

ČaJS VL uč. str. 38 - opakovali jsme průmyslové odvětví a příklady výrobků,

učili jsme se poznat jednotlivá průmyslová odvětví podle výrobků, učili jsme se  závěrečné shrnutí 

Dú: uč. str. 36 - 38 - umět vyprávět 

 

25.11.2019 pondělí

ČJ - opakovali jsme příbuzná slova k vyjmenovaným slovům po b a rozlišovali -procvičovali jsme dvojice slov (být x bít, nabít x nabýt ....)

 - učili jsme se příbuzná slova k vyjmenovaným slovům po l

Dú: učit se příbuzná slova k vyjmenovaným slovům po l - umět vytvořit větu ústně

 

MA Poč. str. 2, 3 - rozcvičili jsme se na číselné ose a pokračovali porovnáváním, zaokrouhlováním - samostatná práce

  Dú: poč. str. 2, 3 dokončit

 

ČJ - čtení, četli jsme text z vlastivědy " Průmysl" na známky, čít. str. 42 

Dú: čít. str. 42 - číst báseň + str. 43 číst nový text 

 

ČaJS PŘ uč. str. 19 - 21 - učili jsme se základní pojmy (horniny, nerosty, místo výskytu, zemská kůra, minerál - nerost, hornina, rozdíl mezi nerostem a minerálem, vyjmenovat nerosty a horniny + PS str. 12, 13

Dú: uč. str. 19 - 20 vyprávět o horninách a nerostech 

Co jsou horniny? Kde nejlépe můžeme pozorovat horniny a proč? Jak vznikala Země? Čím je tvořena zemská kůra? Jaký je rozdíl mezi nerostem a horninou? (příklad žula se skládá....., křemen je pouze jedna látka). Vyjmenuj nerosty, vyjmenuj horniny. 

 

 

 

21.11.2019

ČJ - uč. str. 38 - učili jsme se příbuzná slova a dvojice (rozlišení y,ý - i,í ve dvojici slov (pobýt x pobít atd.)

PS str. 30 - opakujeme řadu vyjmenovaných slov po l 

Dú: PS str. 30/6

 

MA PS opakování 2.celku - samostatná práce ve škole

Dú: Poč. str. 1/1, 2

 

ČJ čít. str. 42 - četli jsme Šest tet, čtení na pokračování (Kocour Mikeš)

Dú: uč. str. 36-38 - umět číst

 

ČaJS VL uč. str. 36 - 38 - učili jsme se pojmenovat jednotlivá průmyslová odvětví  a popsat je. 

Dú: uč. str. 36 - 38 umět říct jednotlivé informace 

 

Ve středu 20.11. máme dle rozpisu třídní schůzky. Termíny jsou zapsané v žákovské knížce. Prosím o podepsání . Děkuji Jelínková 

 

 

18.11.2019

ČJ - opakovali jsme psaní předpon, vytvářeli jsme slova s různými předponami 

PS str. 28/1 - připravovali jsme si ústně, předpona, kořen str. 29/1 - opakování řady vyjmenovaných slov + příb. slova

dú: PS str. 29/2

 

MA - opakovali jsme ústně pamětné odčítání a násobilku, PS str. 24/1 - společná práce

Dú: PS str. 24/1

ČJ - čtení - učili jsme se poznat literární postavu, dle vlastního výběru textu, děti určovaly literární postavy 

 

ČaJS PŘ uč. str. 18, 19 - učili jsme se o vodě 

Dú: učit se informace o vodě

 

13.11.2019 středa

ČJ kontrola dú - vybrat  a napsat do sešitu slova s předponou ob-, v-, (uč. str. 32/4)

PS str. 26/3 - a)vybrali jsme slovní spojení, které má slovo s předponou, b) doplnili jsme do věty pouze slovo s předponou

PS str. 27/1, 2 - samostatná práce

Dú: PS str. 27/označené 

 

MA PS B 4/1 - kontrola dú, 4/1 - písemné odčítání s přechodem v oboru do 10 000 

Dú: PS B 4/1 dokončit výpočty + zkoušky

 

ČaJS - opakování dělení živočichů

ČJ + ČaJS uč. str. 18, 19 - číst Neživou přírodu - Vodu

 

 

11.11.2019

ČJ PS str. 25 - opakování slov vytvořených s předponou roz-, bez-, vz-, str. 25/5 - společné doplňování a zdůvodnění

Dú: ČJ PS 26/1a) + pís. půl stránky

Čtení - čít. bajky - jaké plyne z bajky poučení

MA PS str. 18/1 - opakovali jsme pravidla při písemném odčítání, slovní úloha 18/2

Dú: str. 19/1

 

ČaJS uč. str. 16, 17 - dělení živočichů + PS str. 10/12

Dú: uč. str. 16, 17 - učit se dělení živočichů a umět říct znaky pro obratlovce + PS str. 10/12

 

 

 

8.11.2019 pátek

ČJ kontr. dú - PS str. 25/2 - první sloupeček, PS str. 25/3, 4 - společná práce, učili jsme se předpony bez-, vz-,

MA kont. dú PS str. 3/1, PS str. 3/2 rozepsat 3 000 - 200 = 2 000 + (1 000 - 200)=........ 

                                                                            6 000 - 4 700= 6 000 - 4 000 - 700 = ........

PS A str. 18/1 - začali jsme 

 

 

7.11.2019 čtvrtek

ČJ  uč. str. 28 - rozlišovali jsme  předložku a předponu, PS str. 25/1 - učili jsme se vytvářet slova s předponou roz-, 

Dú: PS str. 25/2 (1. sloupeček) 

MA PS  A str. 17 - učili jsme s pamětně odčítat v oboru do 10 000

Dú: PS B 3/1

ČaJS VL uč. str. 29 - učili jsme se vyprávět a vysvětlit pojmy (slova tučně vytištěná) + PS str. 22

 

 

 

 

INFO:

V pondělí 4. 11. pojedou žáci 1., 2., 3, a 4. ročníku na divadelní představení Radovanovy radovánky.

Místo konání: Šternberk. Předpokládaný návrat je kolem 11:45. Cena 130,- Kč. Vhodně se obléci (slušně). 

Prosím vyplnit souhlas s akcí a poslat zpět třídní učitelce.

Děkuji

Wiedermannová 

24.10.2019 čtvrtek

ČJ PS str. 22/7f) - kontrola dú, psali jsme diktát z PS str. 22/7, PS str. 23/1a) učili jsme se rozdíl mezi předložkou a předponou

b) c) - společně jsme vypracovali začátek cvičení

Dú: PS str. 23/1 b) c) dokončit 

MA PS str. 3/2 - samostatná práce a učili jsme se písemné sčítání s přechodem v oboru do 10 000 + PS  A 16/ vyber cvičení

Dú: PS A 16/ vyber cvičení, dokonči cvičení 

ČaJS VL uč. str. - opakování řek v ČR, vysvětlovali jsme si Povodí ČR a Povodně - je to rozšiřující učivo, děti mají přehled, ale nemusí ho vyprávět 

 

 

23.10.2019 středa

ČJ PS str. 22/6 kontrola dú, 22/7b)c)d)e) - společná práce

Dú: PS str. 22/7a)f) 

MA PS B str. 2/2 - učili jsme se sčítání rozepsat a napsat zkoušku 2/3 - pro rychlé, opakovali jsme písemné sčítání s většími čísly bez přechodu 2/1 a odhad

Dú: PS str. 3/1 

ČaJS uč. str. 15  -vlastnosti živočichů - číst a vyprávět informace, vlastnost vysvětlit + PS str. 10 text o Dášeňce

Dú: uč. str. 15 učit se vlastnosti živočichů + PS str. 10/11 a) b)

 

22.10.2019 úterý

ČJ PS str. 22 - kontrola dú 22/4, 5- vyhledávali jsme další slova s danou příponovou části, zdůvodňovali jsme příbuzná slova dle významu 

Dú: PS str. 22/6

MA kontrola dú PS str. 15/1 učili jsme se sčítat písemně bez přechodu 

Dú: PS B 2/1 nahoře - ústně a potom písemně

 

ČJ - čtení, čítanka Příběh o Noemově......str. 170 báje - informace, přečíst a učit se říct 

VL - uč. str. 22, 23 - učili jsme se vodní toky, průběh vodního toku, řeky v ČR 6+ PS str. 17/3

Dú: uč. str. 22, 23 - číst a umět vyprávět informace + PS str. 17/4

 

 

21.10.2019 pondělí

ČJ PS str. 21/2, 3 - učili jsme se vyhledat kořen, předponu a příponovou část  a opakovali jsme slova příbuzná

Dú: PS str. 22 - vybrat cvičení  

MA PS str. 14 - sčítali jsme pamětně, uč. str. 22/5, 6 - učili jsme se sčítat pamětně s přechodem

str. 14/2, 3 - učili  jsme se vyhledat důležité inf., zapsat je, udělat výpočet a napsat odpověď

Dú: PS str. 15/1

ČJ čtení - říkali jsme básničky zpaměti

ČaJS PŘ uč. str. 19,20 - učili jsme se říkat Minerály (nerosty) a horniny + PS str. 12/19 a str. 13/23

Dú: učit se horniny a nerosty + PS dokončit úkoly ze školy

 

 

17.10.2019 

ČJ PS str. 21 - učili jsme se  poznat kořen, předponu a příponovou část, PS str. 21/1 a) b)

Dú: PS str. 20 ústně

 

MA - učili jsme se pamětně sčítat větší čísla, procvičovali jsme sčítání stovek a desítek, tisíců a stovek PS str. 14/4,5

Dú: PS A 14/1 + ústně řady na pamětné sčítání (např. 110, 120 ...)

 

Čít. str. 16 - učíme se básničky zpaměti, četli jsme Jak se vaří počasí a četli jsme s porozuměním vlastivědu str. 21

Dú: čít. str. 16 zpaměti

ČaJS VL uč. str. 21 - učili jsme se informace Vodstvo, PS str. 17/1, 2

Dú: uč. str. 21 - učit se informace

 

 

14.10.2019 pondělí

ČJ -opakovali jsme slova souznačná, protikladná, citově zabarvená a mnohoznačná (ústně) + PS str. 18/1, 2 -společná kontrola

Dú: PS str. 18/1, 2 dokončit 

MA PS (ČJ) 18/3 - společná práce na tabuli - opakování písemného odčítání + cvičení na písemné odčítání v minutovkách 

uč. str. 19, 20 - ústně velká čísla a zopakovali jsme zaokrouhlování a procvičili ústně 

AJ - uč. str. 40 - poslech a opakování vět(výslovnost + spelling slov clown, pirate, police officer, cowboy + PS str. 40 ústně

ČJ - čít. str. 166 - učili jsme se autorskou pohádku, animovanou pohádku, četli jsme Fík za volantem a Chůvy

Dú: čít. str. 26 Jak Rumcajs....str. 29 Broučci  vybrat si jednu nebo obě a přečíst

ČaJS PŘ uč. str. 11 - názorně jsme se naučili byliny a dřeviny, lodyha, stvol, stéblo a stromy a keře

str. 12, 13 učili jsme se rozumět pojmům: list, květ, plody, semeno

list - zeleň listová, čepel - řapík, jednoduché a složené

květ - rozmnožování, opylení

plod - dužnaté a suché, dužnaté - peckovice, malvice, bobule, suché - lusk, oříšek, obilka 

semeno - zárodek nové rostliny, 

Dú: učit se vysvětlit důležitá slova, PS str. 9 dokončit 

 

 

11.10.2019 pátek 

ČJ - uč. str. 21 - učili jsme se slova jednoznačná a mnohoznačná  a říkali jsme různé příklady 

MA PS B str. 1/4 - kontrola dú - zaokrouhlování, číselná osa ( vyznačení čísla na číselné ose je vlastně kontrola zaokrouhlování) + zdůvodnění 

Při zaokrouhlování na desítky maminka potřebuje celé desetikoruny (desítky) a dívá se na drobné (jednotky). 

Při zaokrouhlování na stovky maminka potřebuje celé stovky a drobné jsou pro ni desetikoruny (desítky), dívá se na desítky. 

Při zaokrouhlování na  tisíce maminka potřebuje celé tisíce a drobné jsou pro ni stokoruny (stovky), dívá se na stovky. Maminka je milionářka. 

Při zaokrouhlování na desetitisíce maminka potřebuje celé desetitisíce a drobné jsou pro ni tisíce, dívá se na tisíce. Maminka je miliardářka. 

AJ - uč. str. 40 - poslouchali jsme a učili jsme se správnou výslovnost, spellling barev 

 

10.10. čtvrtek 

ČJ uč. str. 19/1, 2 - zopakovali jsme slova protikladná, učili jsme se vyjádřit opaky. Jsou to slova, která nemůžou být zároveň. Opaky se navzájem vylučují. 

PS str. 17/4

Dú: PS str. 17/5, vyhledat další dvojice protikladných slov 

MA  - PS B str. 1/3 kontrola dú, opakovali jsme porovnávání a vyhledávali jsme čísla na číselné ose, orientovali jsme se ve znaménkách nerovnosti a rovnosti 

Dú: PS B str. 1/4

ČaJS VL uč. str. 14, 15 - značky na mapě, barvy na mapě, měřítko mapy (rozumí: Měřítko mapy vyjadřuje, kolikrát je mapa zmenšená oproti skutečnosti.)Orientace v krajině - hlavní a vedlejší světové strany. 

Dú: uč. str. 14, 15 číst a dle vlastních možností vyjádřit informace 

 

 

9.10.2019 středa

ČJ uč. str. 23 - učili jsme se poznat slova citově zabarvená (slova kladně zabarvená - lichotná, slova záporně zabarvená - hanlivá) 

uč. str. 23/1,2 - ústně 

Dú: PS str. 19/3

MA uč. str. 19, 20 Země věčného sněhu a ledu - porovnávali jsme velká čísla (porovnáváme číslice v nižších řádech) 

Dú: PS str. B 1/ po cvičení 3 

ČaJS PŘ opakovali jsme dělení rostlin podle stonku. otázky

  1. Vyjmenuj funkce stonku. 
  2. Rozděl semenné rostliny podle stavby stonku. (nápověda: mají dužnatý stonek, mají dřevnatý stonek) 
  3. Vyjmenuj tři typy stonků u různých bylin
  4. Na co dělíme dřeviny? 
  5. Co se ti líbilo? ( z probíraného učiva) 

AJ - slovní zásoba oblečení, spelling - slovní zásoba z 2. lekce 

 

8.10.2019 úterý

ČJ uč. str. 19 - učili jsme se slova souznačná, PS str. 17/1, 2 

Dú: PS str. 17/3 

MA PS B str. 1/2 - kontrola dú, znázorňovali jsme si jednotlivá čísla z řádové tabulky na řádovém počítadle

Dú: PS B str. 1/2 tabulka 

ČaJS VL uč. str. 9 - učili jsme se pojmy demokratický stát, nejvyšší představitel - prezident, vláda, ministerstva - premiér, ministři,

Parlament - Poslanecká sněmovna - poslanci, Senát - senátoři, 

Kraj - přečíst podle mapy kraje, krajské město - říct kraj a krajské město, krajský úřad - hejtman

Obec - vesnice a města, vesnice - obecní úřad, starosta, obecní zastupitelstvo, zastupitelé, 

město - městský úřad - primátor a městské zastupitelstvo, zastupitelé. 

Dú: uč. str. 9 - učit se shrnutí 

 

7.10.2019 pondělí

ČJ uč. str. 18 - zvuková a psaná podoba slov - ústně, opakovali jsme- slovo je skupina hlásek......, PS str. 16/2, 3

Dú: uč. str. 18 - číst a naučit se o slově, PS dokončit stránku 

MA uč. str. 17  - učili jsme se říct dvě nebo tři nejvyšší hory  PS str. 13/1,2 - číselná osa, orientace na číselné ose

Dú: PS str. 13/2  + umět říct tři hory 

 

ČaJS PŘ uč. str. 10, 11 - poznat části rostliny, význam jednotlivých částí, Byliny, Dřeviny -  rozlišovat druhy stonku,  

Dú: uč. str. 10, 11 - učit se vyprávět  a vyjmenovat 

 

 4.10.2019 pátek

ČJ - zkoušeli jsme uč. str. 16 - umět říct o slovních druzích, PS str. 16/1 

MA uč. str. 17 - čtení, zápis čísla a zápis čísla pomocí rozvoje v desítkové soustavě a pomocí řádové tabulky, 

PS A 9/2, 3 - kreslení jedním tahem....

 

 3.10.2019 čtvrtek

ČJ uč. str. 16 - učili jsme se slovní druhy, PS str. 15 - dokončili cvičení 

Dú: ČJ uč. str. 16 - učit se  a vyprávět o slovních druzích 

MA  - uč. str. 17/1, 2 - učili jsme se říkat řady vzestupné a sestupné, PS str. 12 

Dú.  MA PS B 1/1 + umět říkat řady vzestupné a sestupné 

ČaJS Vlastivěda - uč. str. 13,  PS str. 10/1

Co je mapa? Co ukazuje mapa? Vyjmenuj druhy map? 

 

 2.10.2019 středa

ČJ PS str. 14/3 - vypsali jsme si předložky, učili jsme se poznat předložku, opakovali jsme slovní druhy

Dú: PS str. 15/ vyber a vypracuj cvičení 

 

MA PS str. 12/4 kontrola dú, umět přečíst číslo, zapsat číslo a seřadit od nejmenšího po největší, poznat jednotlivé řády (počet tisíců, počet ...)

Dú: PS str. 12/6

 

ČaJS - opakovali jsme houby, učili jsme se poznat rostliny podle způsobu rozmnožování a  vyjmenovat části rostliny 

 

 

1.10.2019 úterý

ČJ PS str. 14 opakovali jsme podstatná jména a slovesa, učili jsme se přídavná jména 

Dú: PS str. 14/3

 

MA uč. str. 14 - zajímavosti, str. 16 Nepečený dort - řešili jsme množství surovin a čas 

PS str. 12/1 - učili jsme se počítat po tisících a správně číst čísla do 10 000

Dú: PS str. 12/4

 

ČaJS VL - učili jsme se na mapě přečíst povrch ČR z učebnice typy zemského povrchu (rovina, pahorkatina, vrchovina, hornatina)

Dú: uč.  str. 18 - přečíst a zkoušet říkat bez dívání a ukazovat a číst na mapě (pohoří, nížiny)

 

30.9. pondělí

ČJ - opakovali jsme slovní druhy (vyjmenovat a uvést příklad) PS str. 14 a), b) - ústně

Dú: PS str. 14/1a),b)

 

MA - opakovali jsme veličiny a jednotky hmotnosti, objemu, času PS str. 1, 2 ústně i písemně, někdo i cv.3

Dú: PS str. 11/označené

 

ČaJS uč. str. 8,9 - učili jsme se vlastnosti rostlin

Dú: uč. str. 8,9 - číst a vysvětlit nadpisy 

 

27.9.2019 pátek 

ČJ - opakování řad vyjmenovaných slov a rozlišování slov stejně znějících (např. pobýt - pobít, nabýt - nabít....)

PS str. 13/4, 5

MA - PS str. 9/1 kontrola dú

opakování úsečky, měření a zapsání délky úsečky, vypočítání obvodu trojúhelníku str. 9/1  úkol 2, 3

 AJ - opakování slovíček oblečení, písnička a procvičení slovíček ve slovníčku, ke slovíčku kreslíme malý obrázek 

 

 26.9. 2019 čtvrtek

ČJ - PS str. 12/1,2 - poznat vyjmenovaná slova, jiný tvar vyjmenovaných slov, příbuzná slova, jiný tvar příbuzných slov

Stavba slova - poznat předponu, kořen a příponovou část

Umět zdůvodnit psaní i,í, y,ý ve vyjmenovaných a příbuzných slovech. 

Opakovali jsme řady vyjmenovaných slov. 

25.9.2019 Dopravní hřiště Uničov

Dú: PS str. 13/3 + umět řady vyjmenovaných slov

 MA - geometrie, uč. str. 14 - UFO (záhadné tajemné obrazce v obilí)

Opakovali jsme druhy čar (rovná, lomená , křivá - práce na tabuli ), PS str. 9/1 - úkol 1

Dú: PS str. 9/1 úkol 2 - vyhledat všechny úsečky na obrázku, změřit a správně je zapsat 

 ČaJS  - vyprávět o programu 

Přichází zákon - fyzikálně - přírodopisně - preventivní program

O zákonech lidských a zákonech přírodních

O vzniku vesmíru, o přeměnách atomů

O vzniku života a vývoji druhů

O procese proměn, potravním řetězci

O lidských proporcích

O výjimečnosti člověka jako druhu

O právech a svobodě ja a ti druzí

Jak si zvýšit zdravé sebevědomí

 

24.9.2019 úterý

ČJ PS str. 11 - kontrola dú, cv.4 - ústně poznat jména (pomůcka Kalendář)

V kalendáři si ověříme tvar každého jména podle Abecedního seznamu. 

PS str. 11/3b) - četli jsme věty, určovali a opakovali jsme větu jednoduchou a souvětí 

 

MA - PS str. 8/2 - doplňovali jsme nejbližší násobek, psali jsme násobení a dělení se zbytkem na známky, 

  • násobilku jsme trénovali ústně a písemně 

 

ČJ čít. str. 10 - 11 Jak Huňáč a Fuňáč chtěli koloběžku - čtení ve dvojicích

Písanka str. 5 - psali jsme jednoduché věty, umět odpovědět na otázku, po vlastní kontrole na známky

 

ČaJS - VL uč. str. 19, 20 - ukazovali jsme na mapě povrch ČR- trénovat vyhledávání na mapě a čtení z mapy 

Vyjmenuj podle mapy hraniční pohoří (čtení z mapy)

Najdi pahorkatiny a vrchoviny ve vnitrozemí. 

Vyhledej na mapě úrodné nížiny. (Vše uč. str. 19, 20 - vyhledej na mapě tučně vytištěná slova). 

 

ČR - demokratický stát 

začali jsme se seznamovat s pojmy (prezident, premiér - předseda vlády, vláda, Parlament - Poslanecká sněmovna -  poslanci - Senát - senátoři) 

 

 

 

23.9. 

ČJ - opakovali jsme  PS str. 10 Spodoba znělosti, str. 11/3 - zdůvodnili jsme 

Dú: PS str. 11/1 označené

 

MA -opakovali jsme násobilku 8 a 9 různými zpúsoby, řadu násobků, příklady s násobky

Dělení se zbytkem - určovali jsme nejbližší násobek PS str. 8/2

 

Čít. str. 10, 11 - číst a vyprávět 

ČaJS PŘ uč. str. 7 učit se houby + PS str. 8/3

Proč jsou houby nezelené organizmy? (neobsahují zeleň listovou)

Proč tvoří samostatnou skupinu? Řekni nějaký rozdíl mezi houbou a rostlinou. 

Jaké prostředí potřebují houby pro svůj růst? (vlhko, dostatek vláhy a teplo)

Popiš tělo houby. (podhoubí, plodnice, klobouk, třeň )

Pojmenuj houby podle uspořádání spodní části klobouku. (rourkaté, lupenaté)

Pomocí čeho se houby rozmnožují? (výtrusy - drobounké částečky)

Vyjmenuj 3 skupiny hub podle poživatelnosti pro člověka. (jedlé, nejedlé, jedovaté)

 

3.9.

SEZNAM POMŮCEK DO VÝTVARNÉ VÝCHOVY:

pastelky, 2 tužky měkké, lepidlo (tuhé např. kores), 2 černé fixy, vodovky, tempery, hadřík, kelímek na vodu, štětce (2 kulatý, 2x plochý - větší)

Děkuji

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.