Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26
Organizace zápisu k základnímu vzdělávání pro školní rok 2021/2022
27
Organizace zápisu k základnímu vzdělávání pro školní rok 2021/2022
28
Organizace zápisu k základnímu vzdělávání pro školní rok 2021/2022
29
Organizace zápisu k základnímu vzdělávání pro školní rok 2021/2022
30
Organizace zápisu k základnímu vzdělávání pro školní rok 2021/2022
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
Informace k provozu školy od 10. 5. 2021
11
Informace k provozu školy od 10. 5. 2021
Oznámení rozhodnutí o přijetí k základnímu vzdělávání od školního roku 2021/2022
12
Informace k provozu školy od 10. 5. 2021
Oznámení rozhodnutí o přijetí k základnímu vzdělávání od školního roku 2021/2022
13
Informace k provozu školy od 10. 5. 2021
Oznámení rozhodnutí o přijetí k základnímu vzdělávání od školního roku 2021/2022
14
Informace k provozu školy od 10. 5. 2021
Oznámení rozhodnutí o přijetí k základnímu vzdělávání od školního roku 2021/2022
15
Informace k provozu školy od 10. 5. 2021
Oznámení rozhodnutí o přijetí k základnímu vzdělávání od školního roku 2021/2022
16
Informace k provozu školy od 10. 5. 2021
Oznámení rozhodnutí o přijetí k základnímu vzdělávání od školního roku 2021/2022
17
Informace k provozu školy od 10. 5. 2021
Oznámení rozhodnutí o přijetí k základnímu vzdělávání od školního roku 2021/2022
18
Informace k provozu školy od 10. 5. 2021
Oznámení rozhodnutí o přijetí k základnímu vzdělávání od školního roku 2021/2022
19
Informace k provozu školy od 10. 5. 2021
Oznámení rozhodnutí o přijetí k základnímu vzdělávání od školního roku 2021/2022
20
Informace k provozu školy od 10. 5. 2021
Oznámení rozhodnutí o přijetí k základnímu vzdělávání od školního roku 2021/2022
21
Informace k provozu školy od 10. 5. 2021
Oznámení rozhodnutí o přijetí k základnímu vzdělávání od školního roku 2021/2022
22
Informace k provozu školy od 10. 5. 2021
Oznámení rozhodnutí o přijetí k základnímu vzdělávání od školního roku 2021/2022
23
Informace k provozu školy od 10. 5. 2021
Oznámení rozhodnutí o přijetí k základnímu vzdělávání od školního roku 2021/2022
24
Oznámení rozhodnutí o přijetí k základnímu vzdělávání od školního roku 2021/2022
25
Oznámení rozhodnutí o přijetí k základnímu vzdělávání od školního roku 2021/2022
26
Oznámení rozhodnutí o přijetí k základnímu vzdělávání od školního roku 2021/2022
27
Oznámení rozhodnutí o přijetí k základnímu vzdělávání od školního roku 2021/2022
28 29 30
31 1 2 3 4 5 6

Fulltextové hledání

Drobečková navigace

Úvod > Základní škola > Zprávy tříd > 3. ročník

3. ročník

Procvičování angličtiny  ZDE 

 

 Odkazy na procvičování matematiky a češtiny: 

https://rysava.websnadno.cz/ 

https://skolakov.eu/cesky-jazyk-3-trida

https://www.matika.in/cs/ 

https://www.gramar.in/cs/

https://www.zlatka.in/cs/

 

 Pňovice letní (2).jpg

 

14.5.

Info:

Příští týden budou mít děti klasický rozvrh, tedy i tělocviky. Tzn. každý den 5 vyučovacích hodin. Konec výuky každý den bude ve 12:10 (abychom se vystřídali  v jídelně). Děti si donesou převlečení na tělocvik - tenisky na ven, teplákovou soupravu, kraťasy, tričko. V tělesné výchově budeme chodit cvičit ven na hřiště (dle počasí). Děkuji

Testování bude v naší třídě. Stačí přijít na 7:30. Testujeme se jen 1x týdně - v pondělí.

Probráno: 

ČJ: Přečetli jsme na známky kapitolu Pipi Dlouhá punčocha nechce být velká. Otázky k četbě:

Jaké překvapení Pipi dětem nachystala? (vánoční hostinu)

Kde měl Pan Nilson sedět jako ozdoba? (na stromečku)

Co je ve vile Vilekule  pozadu, a proto mohly děti slavit Vánoce? (kalendář)

Co Tomy a Anika museli hledat ve vile? (dárky)

Co dostal Tomy? ( auto, barvičky)

Co dostala Anika? ( nádobíčko, slunečník)

Co chce Pipi naučit koně? (lyžovat)

Co děti dostaly od Pipi za pilulku? Pilulka to nebyla, byl to ..... (hrách)

Jak říká Pipi pilulce? (pililulka)

Co Pipi nechce být? (velká)

Do sešitu ČJ1 jsme si napsali tři věty a určovali jsme slovní druhy. Někteří dostali i jedničky. 

Věty: 

Seděl v lavici a koukal na mě.

Ten obchod je výborný.

Zítra navštívím nemocného kamaráda.

M: PS str. 26/ 6, str. 27/ 1,2,3,4,5

Čajs: Opakovali jsme vnitřní orgány člověka. Nové učivo - kostra. Měli jsme ve třídě figurínu člověka, děti si mohly názorně najít kde jsou v těle plíce, srdce apod. a jak tyto orgány vypadají. 

Pustili jsme si video:

https://www.youtube.com/watch?v=3xAOxVoRqpE

Četba na příští pátek: Pipi Dlouhá punčocha na chmelnici. (Ve starších vydáních tento díl není, pokud ho někdo v knížce nemá, řekne mi to v pondělí, mám tu knížky navíc.)

Pěkný víkend 

 

13.5.

Probráno:   

ČJ: Do sešitu jsme si napsali tyto věty a určili u každého slova slovní druh:

Petra a Lucie si hrají na hřišti. Na velké louce se pasou krávy. Michal vyhrál třikrát soutěž v plavání. Zítra navštívím skvělého kamaráda. To je můj sešit!  

Nový slovní druh: částice. V učebnici na str. 71/cv. 1,2 - ústně, v PS str. 61/3

Napsali jsme si "běhací diktát". Děti měly po třídě rozmístěné lístečky s větami, které si přečetly, musely zapamatovat a napsat do sešitu. Věty:

Minulé prázdniny jsem byla u strýce. Babička mi vyprávěla pohádku. Nechal na talíři zbytky jídla. Včelky sbírají pyl do košíčků na nožkách. Kde jsi nabyl své vědomosti? Víla uvila věnec z pampelišek. Obilí jsme dali pomlít do blízkého mlýna. Víš, jak vypadá visutý most?

Čítanka: str. 98,99

Písanka: str. 26

M: geometrie - poloměr, průměr kružnice. V PS jsme udělali str. 35,36

AJ: Opakování lekce 4. Na známky si děti nakreslily sebe v libovolném oblečení a napsaly tři věty o tom, co mají oblečené. V PS jsme udělali na str. 35/ cv. 1

DÚ: ČJ: PS str. 62/ 1,2,3,4 (částice). Ke každé částici napsat jednu větu. 

 

 

 

12.5.

Probráno:

ČJ: Opakování slovních druhů (1 - 7). Nový slovní druh - spojky. Uč. str. 70/ 1,2 - ústně. PS str. 61/1,2, v druhém cvičení jsme určili všechny slovní druhy ve všech větách. 

Čítanka: str. 96,97

Písanka: str. 25

M: V geometrii jsme opakovali co je to kružnice a její rýsování. Řekli jsme si rozdíl mezi kružnicí a kruhem, co je to poloměr kružnice. Děti rýsovaly kružnice do sešitu dle zadání (př. narýsuj kružnici k se středem S a poloměrem 3cm. Na kružnici vyznač bod A, narýsuj úsečku SA...)

Videa: 

https://youtu.be/CXOe8qP4nbY

https://youtu.be/dMlPCF7ZKo0

https://youtu.be/ZlBOgWOkn1c

AJ: Opakování odpovědí na otázky: What are you wearing? How many children are wearing...(cap)?

V PS jsme dokončili str. 33 a udělali celou str. 34

Úkoly dnes děti nemají. Zítra je opět geometrie. 

 11.5.

Probráno:

ČJ: Čítanka str. 94, 95 úkol č. 1  a úkol s hvězdičkou (abeceda) jsme dělali písemně.

Probrali jsme dnes předložky. V uč. jsme na str. 70 udělali ccv. 1, 2 ústně. V PS jsme na str. 61 udělali cv. 1,2.

M: PS  str. 25 - zbytek strany

Čajs - Kostra - uč. str. 62. PS str. 45,46

DÚ: M: PS str. 26/ 1,2,3,4,5

Zítra je geometrie. Pravítko, kružítko, ostrouhaná tužka. 

 

10.5.

Probráno:

ČJ: Opakovali jsme VS po B - převážně slovo být x bít. Práce s pracovním listem. (Dětem, které chybí, pošlu zítra.) 

Čítanka: Přečetli jsme str. 90 - 93

Písanka: Napsali jsme str. 24

M: PS str. 25/ 1,2,3

AJ: Odpovědi na otázku: How many children are wearing..(trousers)..? (Kolik dětí má oblečené...(kalhoty)..) odpověď: (ten) children are wearing......

Uč. str. 37 celá, Ps str. 33/ 1

DÚ: ČJ1 - Napsali jsme si do sešitu věty, děti určí slovní druhy.

Věty:

Maminka pije ráno čerstvou kávu.

Upekli jsme dobrý dort.

My se učíme nová slovíčka.

Čtyři husy utekly ze dvora. (Předložky jsme nebrali, nad ze si děti rovnou napsaly č.7)

7.5.

Probráno:  

ČJ: PS str. 60/ 4,5. PL  - dokončení

M: PS str. 24/ 5,6

Četba na příští pátek: Pipi Dlouhá punčocha nechce být velká

Pěkný víkend

 

 

6.5.

Probráno:    

ČJ: Příslovce. uč. str. 69/ 1,2. Pracovní list - cv. 1,2

M: PS str. 24/ 1,2,3,4

AJ: Mother's day - uč. str. 54,55

DÚ: ČJ: PS str. 60/1,2,3

 

5.5.

Probráno: 

ČJ: Slovesa: PS str. 59/ 1,2,3,4. Pracovní list - cv. 3 (první strana)

M: Přičítání a odčítání celých stovek. PS str. 23/ cv. 1,2,3

Čajs: Člověk - vnitřní orgány. Uč. str. 63

DÚ: ČJ: PS str. 59/5

M: PS str. 23/ 4,5,6

4.5.

Probráno:  

ČJ: Opakovali jsme vyjmenovaná slova po v. Pracovní list - cv. 1, 2. Do sešitu jsme si napsali věty a určovali v nich slovní druhy, které již poznáme ( 1.- 5.)

Věty: Strýc Karel pěstuje hodně rajčat. Nekousej tu tužku! Tři kamarádi se vydali do lesa. (do - předložka, ještě neznáme)

M: Zvládli jsme dokončit celou stranu 22 v pracovním sešitě.

DÚ:ČJ uč. str. 68/ 3 - vypsat deset sloves a deset podstatných jmen do sešitu (čj1 nebo čj2)

 

3.5.

Probráno:  

ČJ: V pracovním listě jsme udělali cv. 2. Vysvětlili jsme si, co jsou to slovesa. Děti vymýšlely k podstatným jménům slovesa. Př. maminka - vaří, peče, uklízí, usmívá se, běhá, čte si...

V učebnici jsme udělali cv. 1,2 na str. 68 ústně.

M: Řešili jsme slovní úlohy a opakovali písemné sčítání i odčítání. PS str. 22/ 1,2,3

AJ: Opakovali jsme slovní zásobu čtvrté lekce, otázky a odpovědi týkající se oblečení. Pustili jsme si písničku It's party time! Děti popisovaly, co mají dnes oblečené.

DÚ: ČJ: Pracovní list - cv.3 (začíná bakterie a viry)

Písanka: Do konce týdne napsat v písance po str. 23

30.4.

Probráno: 

ČJ: Pracovní list - vyjmenovaná slova po V. (Děti které nebyly ve škole si udělají jen cvičení s červenou tečkou. Zbytek uděláme při online výuce.)

Do sešitu jsme si napsali slova, ve kterých se píše i po v a k nim i věty:

Vítat - Každý den mě vítá náš pes.

Vířit - Vítr víří prach. Koupu se ve vířivce.

Viklat - Viklá se mi zub. Je vyviklaný (první je předpona vy).

Viset - Klíče visí na háčku x Vyset - Musíme už vyset semínka mrkve.

Vidět - V dáli vidím strom. 

M: Opět jsme rýsovali kružnice. Děti si narýsovaly i sněhuláky a kytičky. 

ČAJS: Člověk: Kůže str. 61 (Tolik příběhů o popálení a pořezání jsem v životě neslyšela....). Smysly a smyslové orgány str. 62. V PS jsme udělali celou str. 44

Četba na příští pátek: Pipi opouští ostrov Kurekuredutů

Pěkný víkend, v pondělí opět online výuka v devět hodin.

 

29.4.

Probráno: 

ČJ: Do sešitu jsme si napsali 4 věty a určovali slovní druhy. Přidali jsme si i slovesa, která si děti pamatují z druhého ročníku. Napsali jsme si diktát: Spisovatel píše knihy. Had hrozivě zasyčel. Netopýr je létající savec. Vy se mýlíte! Čas klidně plynul. Babička sbírala bylinky. Chtěla bych jet lyžovat. Na zahrádce nám už brzy vykvetou pivoňky.    V PS jsme dokončili str. 58.

Čítanka: Přečetli jsme str. 87, 88. Písanka: str. 22

M: Učili jsme se rýsovat kružnice. 

AJ: Napsali jsme si test na slovíčka 4. lekce. Poslechli jsme si a přeložili písničku na str. 36 It's party time. Popisovali jsme na vystřižených panáčcích oblečení. 

https://elt.oup.com/student/letsexplore/level03/songs?cc=cz&selLanguage=cs#tracktitle

 DÚ: Do sešitu geometrie narýsovat aspoň 20 kružnic. (Nezapomeňte nejdříve vyznačit střed kružnice).

 

 

28.4.

Probráno:  

ČJ: Opakovali jsme podstatná jména, přídavná jména, zájmena. Děti hledaly po třídě lístečky se slovy a přiřazovaly je k číslům 1 (podst.jm), 2 (příd.jm.), 3 (zájm.). Z podstatných jmen jsme tvořili přídavná jména: př. inteligent - inteligentní,  krása - krásná, laskavost - laskavý apod. Naučili jsme se nový slovní druh - číslovky. Děti odpovídaly na otázky: Kolik? Jedna. Kolikátý? První. Kolikery? Jedny. Kolikrát? Jednou. V učebnici jsme si prošli str. 67. V PS jsme dokončili str. 57, na str. 58 jsme zvládli cv. 1,2.

Čítanka: Přečetli jsme str. 83,84,85 a 86. V písance jsme dopsali str. 21

M: Procvičovali jsme písemné sčítání a odčítání do 1000. Příklady do sešitu i se zkouškou : 734+ 69, 547+71, 493+26, 828+92,756+37,251+77,695+46,135+89,855+67,365+56,737-52,732-66,484-98.

AJ: Nová slovíčka: a skirt - sukně, boots - kozačky (vysoké boty), a jumper - mikina, shorts - kraťasy

https://elt.oup.com/student/letsexplore/level03/picturedictionary/unit4/picturedictionary04_01?cc=cz&selLanguage=cs

PS str. 32/ cv. 1, cv. 2 - Nejdříve jsme si popsali co mají děti oblečené, přidali jsme i barvy a vybarvili jsme obrázky. Př. I'm wearing yellow dress... Pak jsme doplnili a přeložili věty. Ps str. 52 - vybarvit oblečení, vystřihnout a trénovat popis co mám oblečené. 

DÚ: ČJ: pracovní list - první půlka listu (tři cvičení). Děti, které chybí mají list ve schránce. 

Zítra máme geometrii! Doneste si pravítko i kružítko! 

27.4.

Probráno:    

ČJ: Čítanka: přečetli jsme str. 80,81 a 82. V písance jsme napsali celou str. 20. Zopakovali jsme si vyjmenování slovních druhů. Určovali jsme podstatná jména a přídavná jména ve větách: V horském potůčku plavali stříbrní pstruzi. Paní učitelka psala na velkou zelenou tabuli. (Napsali jsme si věty do sešitu)

Vysvětlili jsme si, co jsou to zájmena. uč. str. 67/ cv. 1,2 - ústně. Ps str. 57/ 1,2,3,4

M: PS str, 21/ 4, 5 - první sloupeček. Do sešitu M2 jsme si psali příklady na písemné sčítání a odčítání (pod sebou) i se zkouškou správnosti. Příklady: 

480 + 52

284 + 21

693 + 67

517 + 25

676 + 54

564 + 53

946 - 73

664 - 71

439 - 76

567 - 81

286 - 92

368 - 57

Čajs: Napsali jsme si písemku na téma živočichové. Začali jsme probírat téma člověk, popisovali jsme části lidského těla (viz uč. str. 58)

DÚ: M: PS str. 21/ 5 - dokončit, cv. 6

 

 

 

26.4.

Probráno: 

ČJ: Opakovali jsme vyjmenovaná slova - pracovní list (děti, které nechodí do školy dostanou list do schránky). V čítance jsme si přečetli str. 78, 79 - děti si potom vymýšlely šifry. V Písance děti napsaly str. 19.

M: Sčítání a odčítání do 1000. Řešíme už těžší příklady typu 365 + 87, 429 - 58 apod. Vysvětlovali jsme si možnosti, jak lze příklady vyřešit, aby si každé dítě našlo způsob, který mu vyhovuje. V PS jsme vyřešili cv. 6 na str. 20.

AJ: Děti četly na známky příběh na str. 35. V PS jsme udělali celou str. 31

DÚ: ČJ: pracovní list vyjmenovaná slova - dokončit

M: PS str. 21/ 2,3

 

23.4.

Probráno: 

ČJ: PS str. 56 celá

M: PS str. 20/ 4,5, str. 21/ 1

video: https://youtu.be/oWYFSpp6Ud8

Četba Pipi na příští pátek: Pipi má Jima a Bucka až po krk

22.4.

Probráno:   

ČJ: Procvičovali jsme přídavná jména. V uč. na str. 66 jsme udělali ústně cv. 3, do sešitu si děti napsaly tři věty. Zvládli jsme i cv. 4

M: PS str. 20/ 1,2

video: https://youtu.be/P2u3zzdEy3s

AJ: Opakování slovní zásoby 4. lekce. Poslech a čtení příběhu v uč. na str. 35

DÚ: ČJ1: uč. str. 66/ 6 - napsat do sešitu, nad přídavná jména napsat číslovku 2 (je to druhý slovní druh)

M: PS str. 20/ 3

AJ: Čtení příběhu na str. 35 (ve škole vyzkouším na známky)

Příběh zde (klikněte na story 4) : https://elt.oup.com/student/letsexplore/level03/videos?cc=cz&selLanguage=cs 

 

21.4.

Probráno: 

ČJ: Dnes jsme se naučili nový slovní druh - přídavná jména. Děti vymýšlely k podstatnému jménu (např. míč) slova přídavná pomocí otázek Jaký? Který? Čí? (kulatý, velký, nový, bratrův....). V uč. na str. 66 jsme udělali ústně cv. 1. 

M: PS str. 19/ 5,6

Čajs: Opakovali jsme si kapitolu živočichové. Příští týden bude test na známky. V PS jsme zvládli test na str. 43

DÚ: ČJ1: Uč. str. 66/ 5 - napíší alespoň pět přídavných jmen. (Hračku si děti můžou vzít zítra na online výuku a ukázat nám ji. :)

Čajs: PS str. 42 - celá strana

 

 

20.4.

Probráno:

ČJ. Podstatná jména: uč. str. 64/ 2, str. 65/ 4,5

M: Řešení slovních úloh: uč. str. 23/ 2, PS str. 19/ 3,4

DÚ: ČJ: uč. str. 64/ 3 b (napsat 6 - 8 vět podle osnovy)

19.4.

Probráno:  

ČJ: Slovní druhy - podstatná jména. Děti vymýšlely tři osoby, zvířata, věci na dané písmeno (př. K - kuchař, král, kominík, králík, kůň, koza, květináč, klíče, kýbl).

Zopakovali jsme si rozdělení podstatných jmen na obecná (pes) a vlastní (Alík). 

https://www.youtube.com/watch?v=83rbAfm2nLM

M: Přičítání a odčítání desítek s přechodem přes základ sto. Písemné sčítání a odčítání. PS str. 18/ 5,6 

AJ: Poslech, čtení a překlad příběhu uč. str. 35 ( Story č. 4)

https://elt.oup.com/student/letsexplore/level03/videos?cc=cz&selLanguage=cs

 

DÚ: ČJ: Naučit se vyjmenovat slovní druhy

M: PS str. 19/ 1,2

AJ: Uč. str. 35 - číst příběh

 16.4.

Probráno: 

ČJ: Písanka: celá str. 18. PS str. 55/cv. 5. Četli jsme na známky kapitolu Pipi přivede žraloka k rozumu, děti dostaly i otázky ke čtenému. 

Otázky: 

V čem se děti válely po vykoupání? ( v písku)

Co podle Pipi mají moc rády bělošské děti? (násobilku :-))

Co podle Pipi dělá bělošské dítě, když mu vyhoří škola, má volno nebo mu paní učitelka zapomene dát úkol z nábosilky? (brečí)

Kdy jsou děti nejvíce nešťastné? ( Když začnou prázdniny :-))

Znají kurekurekudské děti násobilku? (ne)

Jaká zvířata odjel lovit král Efraim s ostatními dospělými na jiný ostrov? (divoká prasata)

Jaké ovoce si děti nasbíraly? ( banány)

Koho vyrazil pan Nilson navštívit do džungle? (příbuzné)

Jaká nebezpečná zvířata plavou kolem ostrova? (žraloci)

Co děti sbíraly v moři? ( perly)

Kdo byl v ohrožení života, protože spadl do moře? (Tomík)

Proč Pipi plakala? (Bála se o Tomíka. Žralok nedostal snídani)

M: PS str. 17/ 5,6, str. 18/ 1,2,3,4

Čajs: PS str. 40, 41 - Opakovali jsme kapitolu živočichové.

Četba na příští pátek: Pipi přivede k rozumu Jima a Bucka

Pěkný víkend V. Wiedermannová

15.4.

Probráno:

ČJ: Čítanka: Přečetli jsme strany  74,75,76,77, povídali jsme si o přečteném, zodpověděli jsme otázky. V písance jsme napsali stranu 17. 

Zopakovali jsme si jaké máme slovní druhy. Probrali jsme podstatná jména. Na tabuli jsme si do sloupečku zapisovali názvy: osob, zvířat a věcí. V učebnici jsme na str. 63 slovně zvládli cv. 1,2,3 cvičení. V PS jsme zvládli celou str. 55 kromě posledního cvičení.

M: Geometrie:  V PS jsme udělali na str. 15cv. 2a,b,c - polopřímky. Zopakovali jsme si, co jsou to přímky různoběžné a rovnoběžné. V PS jsme udělali na str. 18/cv. 2a,b,c. Naučili jsme se, co jsou to kolmé přímky. Video: https://youtu.be/-acTEVQnoOE

AJ: Odpovědi na otázku  What are you wearing? I'm wearing........

V učebnici jsme procvičovali na str. 34, v PS jsme zvládli str. 30.

DÚ: ČJ1: uč. str. 63/ 5

 

14.4.

Probráno:

ČJ: Do sešitu ČJ1 jsme si napsali cv. 10 na str. 56 (děti si udělají případné opravy). V pracovním sešitě děti samostatně dělaly opakování na str. 54 (komu se povedlo, dostal 1). V písance jsme napsali stranu 16. V Čítance jsme četli strany 72,73.

M: Geometrie: Polopřímka, polopřímky navzájem opačné. PS str. 14/ cv. 1c, cv. 2/a,b, str. 15 cv. 1a,b, cv. 2a

Video: 

https://youtu.be/Vj7W7Qw_pfk

https://youtu.be/cMgm2KYz8fE

AJ: Děti se učily odpovídat na otázku What are you wearing? (Co máš na sobě oblečené?)

Odpovídají: I'm wearing........(blue trousers....)

Děti popsaly co mají právě na sobě (měly i klobouky a šaty.....). Nakreslily obrázky postavy (sebe) a popisovaly co mají právě oblečené.

Pustili jsme si i videa :

https://www.youtube.com/watch?v=FIo1_1-xg60

https://www.youtube.com/watch?v=_Y_fNXEu0tA

https://www.youtube.com/watch?v=KFQxBCvgx70

 

 

13.4.

Probráno:   

ČJ: Písanka: napsali jsme stranu 15. Čítanka : přečetli jsme str. 68,69,70,71. PS str. 53 - celá strana. 

M: Geometrie: Zopakovali jsme si co je to úsečka, přímka, nové učivo - polopřímka.

Do sešitu geometrie děti rýsovaly dle zadání:

  1. Narýsuj úsečku AB. Vyznač bod C, který na úsečce AB neleží. Vyznač bod D, který leží na úsečce AB.
  2. Narýsuj úsečku IKLI = 5 cm.
  3. Narýsuj přímku p.
  4. Narýsuj přímku z. Na přímce z vyznač úsečku EF, IEFI = 6 cm. Vyznač bod u, který leží na přímce z a neleží na úsečce EF.

Videa k novému učivu o polopřímkách: 

https://youtu.be/CDziy1mZ5xM

https://youtu.be/O9mzINgZA5M

V pracovním sešitě do geometrie jsme na str. 14 zvládli cv. 1 a,b

Čajs: Zopakovali jsme si společné vlastnosti živočichů, rozdělení živočichů dle stavby těla a dle způsobu obživy.

Pustili jsme si videa: 

https://www.youtube.com/watch?v=XOgSDQ5X-NA

https://www.youtube.com/watch?v=9mJmpKqgcbI

https://www.youtube.com/watch?v=ocWgSgMGxOc

DÚ: Domácí úkol je dobrovolný: čítanka str. 70 - malíř, spisovatel, přírodovědec (jedno vybrat)

 

12.4.

INFO:

V pondělí, úterý a ve čtvrtek budeme mít 5 vyučovacích hodin - konec výuky bude o 10 min. dříve ve 12:10 (z důvodu střídání se v jídelně).

Ve středu a v pátek budeme mít 4 vyučovací hodiny - konec výuky v 11:25 (odpadají tělocviky).

 

Děti se budou chystat podle rozvrhu. Zítra si donesou všichni geometrii. 

Vybírám učebnice z matematiky, pracovní sešit z matematiky (oranžový) a žlutý sešit vyjmenovaná slova.

Prosím pořiďte dětem kružítko ( budou ho potřebovat za 14 dní) . Děkuji

 

Probráno:   

ČJ: V písance jsme napsali celou stranu 14. V čítance jsme si přečetli str. 64, 65, zodpověděli jsme otázky týkající se textu. Opakovali jsme vyjmenovaná slova, v pracovním sešitě jsme zvládli na str. 52/ cv. 15a,b a cv. 16a, b - napsali jsme věty do sešitu. 

M: Procvičovali jsme písemné sčítání a odčítání s přechodem stovek. Do sešitu jsme si napsali tato dvě cvičení:

https://youtu.be/ml-L-fIZtjQ  - cvičení je po úvodním vysvětlení

https://youtu.be/XX1wArFrl4g

AJ: Procvičovali jsme slovní zásobu 4. lekce. V PS jsme zvládli str. 28, 29

Děti dnes nemají domácí úkoly.

 

9.4.

Probráno: 

ČJ: PS str. 51/ 10, str. 52 / 13,14

M: PS str. 17/ 2,3,4

Odčítání po desítkách s přechodem přes základ 100 - video: https://youtu.be/QyAwkVPnsFQ

Četba Pipi na příští pátek: Pipi přivede žraloka k rozumu

Prosím rodiče, kteří mají možnost, aby se zúčastnili pondělního testování dětí. Naše třída se bude testovat v tělocvičně. Děkuji

Podrobnější informace k výuce, testování atd. najdete na úvodní straně našeho webu. 

Pěkný víkend 

V. Wiedermannová

8. 4.

Probráno:  

ČJ: PS str. 50 - celá strana

M: Přičítání desítek s přechodem přes základ 100 

video: https://youtu.be/F6ZOqDf2WSM

AJ: Lekce 4 - Clothes str. 32 - procvičování slovíček nahoře v odkaze

DÚ: ČJ: PS str. 51/ cv. 11, 12 a,b (cv. 10 nedělejte, uděláme zítra ve výuce)

AJ: Do sešitu Vocabulary zapsat slovíčka 4. lekce:

clothes - oblečení 

jacket - bunda, sako

T- shirt - tričko

dress - šaty

hat - klobouk

trousers - kalhoty

shoes - boty 

 

7.4.

Probráno: 

ČJ: PS str. 49 - celá strana

M: PS str. 16/ 2,3

ČAJS: Dělení živočichů podle vnitřní stavby těla ( bezobratlí x obratlovci ) - uč.  str. 54 - 57

DÚ: 

M: PS str. 16/ 4,5

Čajs: PS str. 39/ 4 

 

 

6.4.

Probráno: 

ČJ: žlutý PS str. 55/ 34 b, c

M: Řešení slovních úloh, opakování násobení.

DÚ:

ČJ: Žlutý PS str. 52/ cv. 30 - jen doplnit, cv. 31 jen doplnit (příslovce zatím neumíme), cv. 32, str. 53 - dokončit

Tento úkol si děti udělají během týdne, nemusí jej dělat za jeden den. Sešity si po návratu do školy vysbírám. 

Písanka: str. 11,12,13 ( v průběhu týdne)

 

31. 3.

Probráno:  

ČJ: žlutý ps str. 55/ 34 a,b

M: Písemné sčítání a odčítání s přechodem přes stovky  PS str. 15/ 6

ČAJS: Opakování společných znaků živočichů. Povídání o Velikonocích - tradice, zvyky....

Četba na pátek 9. 4. Pipi se vylodí

Děti mají velikonoční prázdniny, uvidíme se v úterý 6. 4. (zatím stále online). 

Pěkné Velikonoce! :-))

30.3. 

Probráno:   

ČJ: žlutý PS str. 51/ 29, PS str. 48/ 2a

M: PS str. 14/ 5,6, str. 15/ 1,2,3

DÚ: Písanka: str. 8,9,10 ( v průběhu týdne)

ČJ: PS str. 48/ 2b - Napsat 3 věty o jednom ze zvířat, která jsme zakroužkovali.

M: PS str. 15/ 4,5

 

29.3.

Probráno: 

ČJ: Opakování VS - žlutý PS str. 50/ 27b, str. 51/ 28

M: Odčítání jednotek přes základ 100. PS str. 14/4

Video:

 https://youtu.be/19zcU2TSOGM

AJ: Velikonoce ve VB - slovní zásoba, zvyky. 

Videa: 

https://www.youtube.com/watch?v=2GBhDPkXsJs

https://www.youtube.com/watch?v=3fh6-C3S1hs

DÚ: ČJ: PS str. 48/ 1

 

 

26.3.

Probráno: 

ČJ: Opakujeme VS - žlutý PS str. 50/ 26/c, 27/a

M: Sčítání po jednotkách přes základ 100 - PS str. 14/ 2,3 (první sloupeček)

Četba Pipi bude již na středu (čtvrtek, pátek mají děti prázdniny) - Pipi se nalodí

Dnes jsme měli výuku v modré barvě. Děkuji všem dětem, že se oblékly do modrých triček, mikin, ponožek.... :-))

Pěkný víkend

25.3.

Probráno: 

ČJ: žlutý ps str. 49/ 24a,b

M: Začali jsme probírat sčítání po jednotkách přes základ 100

Video: 

https://youtu.be/-XthiQET3_M

AJ: Opakování lekce 3 

 

DÚ: ČJ - žlutý PS str. 49/ 25, str. 50/ 26/a,b

M: PS str. 14/ 1

 

24. 3.

Probráno: 

ČJ: Opakujeme vyjmenovaná slova. Žlutý PS str. 48/ 22a, PS str. 47/ 4a,b

M: Přičítání do celých stovek, odčítání od celých stovek PS str. 13/ 2,3,4,5,6. Řešili jsme zajímavé úlohy s obrázky (obrázek představoval číslo).

ČAJS: Zopakovali jsme si společné znaky živočichů. Video: https://www.youtube.com/watch?v=q5ET9PTfBDc

DÚ:

ČJ: Žlutý PS str. 48/ 22b, 23

Čítanka: str. 62 - přečíst, zodpovědět otázky, str. 63 - přečíst, doplnit rýmy (ústně)

M: Úkol opět z geometrie - PS str. 18/ 1 a, b (nejdříve shlédnout výuková videa)

Výuková videa: 

https://youtu.be/2gXc10sn0jo

https://youtu.be/NuMB915JFbg

https://youtu.be/8peEBMzVSIc

V geometrii budeme často vynechávat cvičení, uděláme jen nejdůležitější. 

ČAJS: PS str.38/ 2,3

 

23.3.

Probráno: 

ČJ: Stále se věnujeme slovům s předponou vy, vý. Žlutý Ps str. 48/19,20

M: Písemné přičítání do celých stovek a odčítání od celých stovek - Ps str. 13/ 1

Video: 

https://youtu.be/KJifOLg-eqI

DÚ:

ČJ: Žlutý PS str. 48/ 21 - doplnit vy, vý/ vi,ví  a slova napsat do sešitu. Poprosím fotku práce v sešitě poslat do konce týdne. Děkuji

M: Úkol bude z geometrie. Shlédnout videa a poté vypracovat v PS z geometrie na str. 17/ cv. 1 a, b,c

Videa: 

https://youtu.be/cz5JmijGhZM

https://youtu.be/XV9RtJNvuuI

https://youtu.be/SB-E-iXltiY

 

 

22.3.

Probráno:

ČJ: Slova s předponou vy, vý - práce s kartičkami. Žlutý Ps str. 47/ 15,16,17

M: Odčítání od celých stovek. PS str. 12/ 3,4

Video: https://youtu.be/tu3aCKUUOVQ

AJ: Uč. str. 30,31 

DÚ: ČJ: žlutý ps str. 53 - první sloupeček (kontrola na str. 54)

Písanka: str. 5, 6, 7 (během týdne)

M: PS str. 12/ 5,6

AJ: PS str. 27/ 2 - nakreslí libovolný hmyz a popíší (viz cv. 1)

 

19.3.

Probráno:

ČJ: Slova s předponou vy, vý - práce s kartičkami (kartičky nevyhazovat, použijeme i v příštím týdnu)

Př. Zjišťovali jsme, zda se ve slově vydělat jedná o předponu vy. Na jednu kartičku jsme si napsali slovo dělat (bez vy) - slovo dělat dává smysl. Na ostatní různé předpony (za, pře, u, od, do....). Před kartičku se slovem dělat jsme dávali předpony - vznikla nám slova předělat, dodělat, zadělat, udělat - slova dávají smysl, známe je. Určili jsme tedy, že se jedná o předponu vy a proto ve slově vydělat napíšeme tvrdé y po v. 

Určitě je dobré vyzkoušet co nejvíce předpon a nezůstat jen u jedné. Můžeme totiž vybrat zrovna tu, která není vhodná. ( Pokud vyměníme ve slově východ předponu vý- například za předponu u- vznikne nám slovo uchod, které neexistuje. S jinými předponami ale získáme už smysluplná slova (například  příchod, odchod).

Další slova na trénink: víno, vymyšlený, vybrat, vynese, více.... 

M: Přičítání do celých stovek. Ps str. 12/1,2 

Video:

https://youtu.be/yDMA5B6Jf5E

Četba na příští pátek: Pipi dostane dopis

Pěkný víkend

18.3.

Probráno:

ČJ: Předpona vy, vý - vysvětlení, procvičování (práce v sešitě), Ps str. 46/1,2

M: PS str. 11/ 4,5

AJ: Opakování It can hide.... It looks like a...... PS str. 26/ 3 

DÚ: ČJ: Na zítřejší hodinu si děti nachystají cca 30 lístečků (cca 3x 4cm).

M: PS str. 11/6

AJ: PS str. 27/ 1 - doplnit, umět číst věty (v pondělí zkouším čtení)

 

17.3.

Probráno: 

ČJ:Dnes děti četly na známky z čítanky str. 60,61, vyprávěly o budoucím zaměstnání.

M: Písemné sčítání a odčítání.

Čajs: Společné znaky živočichů.

DÚ: M: PS str. 11/ cv. 1 - dokončit, cv. 2,3

Čajs: PS str. 37/1 (viz uč.str. 50)

16.3.

Probráno:  

ČJ: Dnes jsme si napsali diktát na zopakování již probraných VS (dopadl skvěle :-)). Každý den budu děti vyvolávat na vyjmenování řad vyjmenovaných slov, protože je vesele zapomínají.... V učebnici jsme ústně zvládli cv. 7 na str. 55

M: Odčítání bez přechodu přes základ 100. PS str. 10/ cv. 3,4

Video :

https://youtu.be/ULcb2gc_QVM

DÚ: ČJ: čítanka str. 60,61 - Růženka, ta má nápady! Přečíst, zodpovědět otázky, zamyslet se nad budoucím povoláním. Zítra budeme číst na známky.

M: PS str. 10/ 5,6

15.3.

Probráno: 

ČJ: VS po V - vydra, výr, vyžle a slova příbuzná. Psaní slov výr x vír.  PS str. 46 - cv. 1,2,3,4,5

M: Přičítání bez přechodu přes základ 100. Příklady typu: 174 +3 , 381 + 9, 267 + 20

https://youtu.be/Za564_g7Lvc

AJ: Maskování zvířat - Animals camouflage. Uč. str. 29. Nová slovní zásoba (naučit se užívat)

It looks like.... vypadá jako .....

It can hide....... může se schovat ....

DÚ:

ČJ: žlutý PS str. 47/ 14

M: Vypočítat příklady - zadání v sešitě (příklady: 155 +2, 234+6, 582+4, 321+10, 888+12, 623+30, 185+15, 238+40, 592+4, 234+32)

AJ: PS str. 26/ 1,2

12.3.

Probráno: 

ČJ: Výskat, zvykat, žvýkat - Ps str. 45/ 1,2,3,4, žlutý PS tr. 46/12, 47/13

M: PS str. 9/ 1,2,3,4,6

Četba na příští pátek: Pipi řídí kvíz

11.3.

Probráno: 

ČJ: žlutý ps str. 46/ cv. 9,10,11

M: PS str. 8/ 3,4,5,6 

AJ: PS str. 25 - opakování předložek in x on

Na zítra jsme se domluvili, že budeme na hodině všichni v pyžamu. :-))

DÚ: AJ: Dokončit cv.2 na str. 25 (zlobilo nás připojení)

M: PS geometrie: str. 13/1,2,3,4 (pokud máte doma kostky, určitě je využijte k názornosti)

10.3.

Probráno:   

ČJ: žlutý ps str. 42/6, 43, 44, 45, 46/8

M: PS str. 8/1,2 - přičítání jedno a dvojciferných čísel k celým stovkám (př. 100 + 5, 100 + 55)

https://youtu.be/orH9Fuzc74c

ČAJS: Živá příroda: co tvoří živou přírodu, společné vlastnosti živých organismů - uč. str. 49

DÚ: 

ČJ: Písanka: str. 3,4 ( v průběhu týdne)

Čítanka: str. 58,59 - O tom, jak Mach a Šebestová získají utržené sluchátko

Čajs: PS str. 34/26,27, str. 35 - opakování, str. 36/ 1 - obrázky můžou namalovat

 

9.3.

Probráno:   

ČJ: Vy, vysoký, výt. PS str. 45/ 1,2,3,4, žlutý PS str. 42/ 1,2

M: PS str. 7/ 4,5,6, Minutovka - dělení (deset příkladů)

DÚ:

ČJ: Žlutý PS str. 42/ 3,4,5

M: Tento týden budou děti dostávat úkoly z geometrie. Zatím opakování. 

Dnes si zopakují rýsování úseček o dané délce. Zadejte jim klidně vlastní zadání - př. Narýsuj úsečku AB, která měří 5 cm. Děti si můžou rýsovat úsečky do sešitu geometrie (velký modrý sešit).Kdo ho ode mě nedostal, neměl ho ve třídě (bude rýsovat na papír).

https://youtu.be/d2E5ELg9xsQ

https://youtu.be/XaLGndDRMjo

https://youtu.be/tyFpJXcR0HA

https://youtu.be/tUPB39QpFWI

 

8.3.

Probráno:    

ČJ: žlutý ps str. 40/ 17,18,19. Seznámení s vyjmenovanými slovy po V.

M: Minutovka z násobilky (deset příkladů). PS str. 6/ 4,5  + - do 1000, písemné sčítání a odčítání celých stovek do 1000.

AJ: Uč. str. 28 - nová slovní zásoba, poslech písničky: 

https://elt.oup.com/elt/students/letsexplore/songs/explore_together_level_1_song_56.mp3?cc=cz&selLanguage=cs

DÚ:

AJ : zapsat do sešitu Vocabulary nová slovíčka: 

leaf - list, stick - větvička, stone - kámen, grass - tráva, seed - semínko, wood - dřevo, fruit - ovoce

PS str. 55 - vybarvit, vystřihnout obrázky a trénovat používání sl. spojení They're on the..... (oni jsou na....). 

ČJ: Na pátek se naučit zpaměti VS po V. PS žlutý str. 40/ 19 - vyhledat slova ve čtyřsměrce, str. 41/ 23 - doplnit, vybarvit

M: PS str. 7/ 1,2,3

 

5.3.

Probráno: 

ČJ: žlutý Ps str. 40/ 20,21, str. 41/ 22a,b

M: PS str. 5/ 3 - porovnávání čísel 0 - 1000, str. 6/ 1,2,3 - sčítání a odčítání celých stovek

Četba Pipi na příští pátek: Pipi najde spunka

Pěkný víkend

 

 

4.3.

Probráno:    

ČJ: žlutý PS str. 39/ 12,13,14,15

M: Orientace na číselných osách 0 - 1000, zápis čísel, porovnávání čísel 0 - 1000. Ps str. 4/ 2,3, str. 5/ 1

AJ: PS str. 24/ 1,2,3

DÚ: M: PS str. 5 / cv. 2

3.3.

Probráno:   

ČJ: PS str. 44 - sýkora, sýček, sysel cv. 1,2,3,4, žlutý PS str. 38/ 9,1, str. 39/ 11

M: PS str. 3/ cv. 2,3 (některé děti mají s orientací na číselných osách potíže....)

Prvouka: Měření - str. 32/ cv. 20, str. 33/ cv. 21, 22, 24

DÚ: ČJ: PS str. 44 - syčet, sypat cv. 1,2,3,4

M: PS str. 4/ cv. 1 - prosím poslat ofocené 

ČAJS: PS str. 32 / cv. 18,19

Písanka: Napsat během tohoto týdne str. 1 a 2 

 

2.3.

Probráno:  

ČJ: žlutý Ps str. 36, 37, 38/ 7,8

M: PS str. 2/ 1,2 , str. 3/ 1a, b

DÚ: ČJ: uč. str. 50/2 - napsat věty do sešitu správně a poslat ofocené do konce týdne ke kontrole. Děkuji

M: PS str. 3/ 1 c, d, e - doplnit čísla na číselné osy

1.3.

Probráno:   

ČJ: VS po S a slova příbuzná. PS str. 43- dokončení celé strany. Žlutý ps str. 35/ 1,2,3

M: Začali jsme počítat do 1000 po stovkách, po desítkách. Orientace na číselné ose. 

AJ: PS str. 23/ 3. Děti dnes četly na známky z uč. str. 27

DÚ: ČJ: žlutý ps str. 35/ 4,5

M: ps str. 1/ 5,6 . Trénovat počítání do 1000 po stovkách, desítkách, jednotkách a zápis čísel.

https://youtu.be/oiXGedrkdaY

https://youtu.be/s533K4ToN-Y

 

26.2.

Probráno:    

ČJ: VS po S - syn, sytý, sýr a slova příbuzná. PS str. 43/ 1,2,3,4

M: Jednotky teploty a času

Videa: 

https://youtu.be/rSjDDDCB8XQ

https://youtu.be/AsE-Xwp_u8g

Četba na příští pátek: Pipi rozptýlí tetu Lauru

Do středy se děti naučí vyjmenovat řadu VS po S.

Pěkný víkend

 

25.2.

Probráno:    

ČJ: žlutý ps str. 34 celá

M: Jednotky objemu a času. 

Videa:

https://youtu.be/1O5owFJORbo

https://youtu.be/OJeazBWET7k

AJ: Učebnice str. 27 poslech a překlad příběhu

DÚ:

ČJ: čítanka str. 56, 57 - Jsem nemocný - přečíst

M: PS str. 41/ 3,4

AJ: uč. str. 27 - číst příběh - v pondělí si děti ze čtení vyzkouším (příběh volně přístupný v odkazu nahoře)  

Dnes dětem zavezu pracovní sešit do matematiky a písanku. Starý ps a uč si vyberu po návratu dětí do školy. Vše jsme v Ps neudělali, zatím vynecháme. Musíme už začít počítat do 1000. Písemné násobení a zlomky jsou učivem 4. ročníku, letos dělat nebudeme.

24.2.

Probráno:  

ČJ: VS po P - diktát (dopadl skvěle), žlutý PS str. 33/17b

M + Čajs - Stejné učivo - Jednotky délky a hmotnosti. Jednotky délky děti již znají, zopakovali jsme si i převody. Přidávám videa k zopakování a procvičování. U jednotek hmotnosti budou znát základní jednotku - kilogram (kg) a gram (g), to nám ve třetí třídě stačí.

Videa ke shlédnutí: 

https://youtu.be/o0zTo51cq4g

https://youtu.be/-wMbjNUsL-o

Procvičování převodů jednotek délky: 

https://skolakov.eu/matematika/4-trida/prevody-jednotek/jednotky-delky/prevody-jednotek-delky/vyber.htm

DÚ:

ČJ: Čítanka str. 54, 55 - přečíst. Na příští středu se naučit zpaměti básničku Děti (str. 55). Na str. 55 dole si děti vyberou jedno povolání - malíř, spisovatel nebo matematik. Splněný úkol mi prosím pošlete ofocený, dětem ho oznámkuji (stačí poslat do příštího týdne). Děkuji

M: Děti se změří a zváží. Údaje si zapíší na papír, zítra se zeptám. Jestli někdo nechce říct svou váhu nebo osobní váhu nemáte, zváží cokoliv na kuchyňské váze a zapíše. 

 

 

23.2.

Probráno:   

ČJ: PS str. 42/ 1,2,3(zpytovat, pykat, pýr) a cv. 1,2 (pýřit se, čepýřit se), žlutý Ps str. 33/ 17a

M: PS str. 34/ 1a,b,c, cv. 2,3

DÚ:

ČJ: PS str. 42 /cv. 3,4 (pýřit se, čepýřit se)

Čítanka: str. 52, 53 - přečíst, zodpovědět otázky

M: PS str. 34/ 4

22. 2.

Probráno: 

ČJ: žlutý PS str. 33/ 14, PS str. 411,2,3,4,5,6

M: PS str. 32/ 5 - dokončení, str. 33/1

AJ: UČ str. 26/ 1,2

DÚ: 

ČJ: žlutý PS str. 33/ 15,16

M: PS str. 33/ 2,3,4

AJ: PS str. 23/ 1

 

19.2.

Probráno:   

ČJ: žlutý Ps str. 32 - celá strana. Otázky k četbě díl Pipi se nalodí. 

M: PS str. 32/ 3,4,5 - první sloupeček

Četba na příští pátek: Pipi bydlí dál ve vile Vilekule

Děti, které dnes neřekly řadu vyjmenovaných slov po P, ji budou umět v pondělí. 

Pěkný víkend 

 

18.2.

Probráno: 

ČJ: žlutý PS str. 27/ 5,6, str. 28 - celá

M: Probírali jsme početní operace se závorkami a bez závorek.  Uč. str. 46/ 1, PS str. 32/ 1

Všichni video prý neviděli, tak přikládám:

https://youtu.be/jCzmgRsQKfs

AJ: uč. str. 26 - předložky in (v) a on (na). Nejlépe si děti zapamatují s praktickou ukázkou. Vezmete nějaký předmět např. tužku a dáte ji na stůl. 

Where's the pencil? Dítě odpoví:  On the table - na stole (prozatím stačí takto krátce, nemusí odpovídat The pencil is on the table.)

Položíte tužku na židli - on the chair

Dáte ji do tašky (je v tašce) - in the bag, v krabici - in the box apod. 

Aby se děti naučily rozlišovat předložky na - on a v - in.

Ve cv. 2 jsme narazili na množné číslo. např. brouk - beetle, brouci - beetles

DÚ:

ČJ: žlutý ps str. 29, 30

M: PS str. 32/ cv. 2

 

 

17.2.

Probráno:    

ČJ: PS str. 40/ 6,7, str. 41/ 1,2

M: Písemné sčítání s přechodem desítky. PS str. 26/ 6, str. 31/ 6 - prvních šest příkladů (zbytek za dú)

Čajs: Teplo a světlo ze Slunce uč. str. 42, PS str. 31/ 15,16

Pustili jsme si video:

https://youtu.be/BuCHbTphqtU

 

DÚ:

ČJ: učebnice str. 47/ 2 - Napsat do sešitu (buď ČJ1 nebo ČJ2) a poslat ke kontrole ofocené do konce týdne. Děkuji

M: PS str. 31/ 6 - dokončit cvičení

Čajs: PS str. 31/17 

 

 

 

16.2.

Probráno:    

ČJ: Vyjmenovaná slova po P - pýcha, pytel, pysk, netopýr, slepýš, pyl. Vysvětlili jsme si, co jednotlivá slova znamenají. Učili jsme se rozlišovat význam a psaní y/i ve slovech:

pýcha x píchá

na pysku x na písku

pyl x pil

opylovat x opilovat

slepýš x slepíš 

viz učebnice str. 46, 47 - žluté rámečky

V pracovním sešitě jsme udělali na str. 40/ cv. 3,4,5 

M: Začali jsme probírat písemné odčítání s přechodem desítky. Bohužel, některé zlobí wifi a neviděli, co na obrazovce promítám.... Proto přidávám video na procvičování i s vysvětlením učiva:

https://youtu.be/aj0_VIJ9wB0

v pracovním sešitě jsme zvládli na str. 31/ 1, 2, 3 - první tři sloupečky

DÚ: M: PS str. 31 / cv. 3 - dokončit, cv. 4, 5 + shlédnout video a trénovat písemné odčítání s přechodem desítek

 

 

15.2.

Probráno:  

ČJ: Dnes jsme začali probírat vyjmenovaná slova po P. Řekli jsme si první tři: pýcha, pytel, pysk - vysvětlili jsme si, co jednotlivá slova znamenají a řekli si i slova příbuzná. PS str. 40/ 1,2. Žlutý PS str. 27/ 1

M: Opakovali jsme písemné sčítání s přechodem desítek, řešili jsme slovní úlohy. PS str. 29/5 , str. 30/ 1a,b, cv. 2

AJ: Opakování slovní zásoby třetí lekce.

DÚ: ČJ: žlutý pracovní sešit str. 27/ 2,3,4

M: PS str. 30/ 3,4

Písanku si děti v klidu dopíší do konce února.

5.2.

Probráno: 

ČJ: uč. str. 44/ 15, 16 

M: uč. str. 45/ 1,2 

Děti na prázdniny nemají úkoly. Jen četba Pipi na 19.2. - Pipi se nalodí.

Pěkné prázdniny

4.2.

Prosba:

Poprosím rodiče, kteří by měli cestu kolem školy, aby dnes nebo zítra donesli do ředitelny pracovní sešity dětí (stačí PS do M a 2x do Čj). Můžete je nechat i ve školce, pokud tam vyzvedáváte mladší dítě. Pracovní sešity bych si vyzvedla zítra kolem půl třetí.  Teď budou mít děti jarní prázdniny a nebudou je potřebovat. Na konci prázdnin bych vám je rozvezla. Zítra budeme v matematice i češtině pracovat s učebnicí, pracovní sešity potřebovat nebudou. 

Děkuji V. Wiedermannová

Děti dnes nemají domácí úkoly.  

Probráno:   

ČJ: žlutý Ps  str. 26 celá

M: PS str. 29/ 4  a cv. 5 - prvních 6 příkladů

AJ: Opakování slovní zásoby 3. lekce

 

3.2.

Probráno:   

ČJ: Napsali jsme si diktát - opakování VS po Z,B,L,M. Dopadl výborně. :-))

V PS jsme zvládli na str. 39/ cv. 4,5

M: Písemné sčítání s přechodem desítek. Sčítali jsme tři čísla pod sebou, počítali jsme i přes dvacítku (dvě jdou dál..) Uč. str. 43/cv. 2

Čajs: Neživá příroda - půda. Povídali jsme si o vzniku půdy, jejím využití a významu, složení půdy. 

DÚ: ČJ: PS str. 39/ 6,7 

M: PS str. 29/ 2

Čajs: PS str. 30/ 13 (nejprve si zopakují v učebnici na str. 40 vznik půdy)

Slíbené video o půdě můžou shlédnout zde:

https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1058605092-moudronos/209572244400002-po-cem-slapeme/titulky

 

2.2.

Probráno:  

ČJ: Procvičování vyjm.slov po m, nová slova : chmýří, nachomýtnout se, Litomyšl a slova příbuzná. Žlutý PS str. 25/ cv. 16b, 17, 18, 19

M: Procvičování písemného sčítání s přechodem desítky. Uč. str. 39/3 a PS str. 25/6

DÚ: ČJ: PS str. 39/ 1,2,3

M: PS str. 29/ 1 -  vypočítat druhý a třetí sloupeček

 

1.2.

Probráno:    

ČJ: procvičování slov mýtit, zamykat, smýkat a dmýchat a slov k nim příbuzných. PS str. 38/3,4  a žlutý PS str. 25/ cv. 15, 16a

M: Začali jsme se učit písemné sčítání s přechodem desítek. PS str. 21/6

Video s vysvětlením:

https://youtu.be/vUNWoHGvOmc

AJ: Unit 3 - opakování slovní zásoby. PS str. 22/1,2,3

DÚ: ČJ: uč. str. 43/ 11 napsat do sešitu ČJ1 nebo ČJ2. Prosím poslat do konce týdne ofocené. Děkuji

M: uč. str. 35/ 3 jen vypočítat do sešitu M2, zkoušku správnosti nedělat. Prosím poslat do konce týdne ofocené. Děkuji

AJ: Do sešitu Vocabulary napsat slovíčka 3. lekce:

insects - hmyz

grasshopper - kobylka

beetle - brouk

butterfly - motýl

ant - mravenec

bee - včela

 

 

28.1.

Probráno:     

ČJ: Vysvětlení slov: mýtit, zamykat, smýkat, dmýchat a slov příbuzných. PS str. 38/ 1,2,3, 4 a 1,2

M: PS str. 28/5,6 a str. 29/1 - první sloupeček

AJ: Slovní zásoba 3. lekce uč. str. 24,25 - poslech slovíček, písničky, otázky a odpovědi. 

Četba Pipi na příští pátek: Pipi pořádá hostinu na rozloučenou.

Zítra mají děti volno - pololetní prázdniny. V pondělí opět online výuka. 

27. 1.

Probráno:     

ČJ: Procvičování slov my x mi, mýt x mít, myslit, mýlit se, hmyz, myš, hlemýžď. Příbuzná slova k vyjm. slovům.

žlutý PS str. 24/ 13,14

M: slovní úlohy + - do sta. Uč. str. 42/ 1,2,3

Čajs: Neživá příroda: opakování voda, vzduch. Horniny a nerosty. Viz str. 39

DÚ: ČJ: PS str. 37/ 5, 6

INFO:

Známky vašich dětí na pololetí vám budou  zaslány na vaše emaily v průběhu zítřejšího dne. Výpis z vysvědčení dostanou děti do tří dnů po návratu do škol. 

V pátek jsou pololetní prázdniny. (Otázky k Pipi si řekneme již zítra.)

 

 

26. 1.

Probráno:        

ČJ: Procvičování slov my, mýt, myslit, mýlit se a slov příbuzných. Nová slova hmyz, myš, hlemýžď a slova příbuzná.

žlutý PS: str. 24/ 11,12

M: řešení slovních úloh (sčítání a odčítání dvojciferných čísel přes desítky). Uč. str. 38/2,3 - ústně

PS str. 20/ 3,4

DÚ: do sešitu ČJ 1 napiš ke každému slovu jednu větu. Použij slova: my, mi, mýt, mít. 

Prosím poslat ofocené. Děkuji. Kdo má popsaný sešit čj1 píše klidně do čj2 či sešitu diktáty. 

25.1.

Probráno:    

ČJ: žlutý PS str. 24/ 9, 10

M: řešení slovních úloh uč. str. 38/1, PS str. 28/2

AJ: PS str. 21/3, 4 Opakování vazby There are....., There's.... , úvod do třetí lekce - slovní zásoba small creatures (procvičování v odkazu nahoře)

 

DÚ: ČJ: žlutý PS str. 21/7

M: PS str. 28/1

 

22.1.

Probráno:    

ČJ: PS str. 37/ 3,4   (slova příbuzná ke slovům myslit, mýlit se)     žlutý PS str. 22,23

M: PS str. 27/ 3,4,5

Četba na příští pátek: Pipi má návštěvu

Pěkný víkend

 

21.1.

Probráno:  

ČJ: uč. str. 41/ 1, 42/3 - trénujeme vyjm. slova my, mýt, myslet, mýlit se ( pozor na: my x mi, mýt x mít, myla x milá, mýlí se x milý, myji x míjí viz tabulka na str. 42 v uč.)

M: Opakování odčítání dvojciferných čísel s přechodem desítek PS str. 26/ 1,2,3 a str. 27/1,2

AJ: PS str. 20/ 1,2

DÚ: M: PS str. 26/4,5 a   str. 27/1

ČJ: žlutý PS str. 21/5,6

 

20.1.

Probráno:   

ČJ: žlutý PS str. 20/1,2

Video:

https://www.youtube.com/watch?v=ofKhbUk3xwQ

M: PS str. 25/1,2,3

Čajs: Horniny a nerosty - viz. uč.str. 38, ps str. 29

DÚ: ČJ: žlutý PS str. 20/3,4

M: PS str. 24/ 1 , str. 25/ 4 - dokončit, 5

 

19.1.

Probráno:   

ČJ: uč. str. 40/1,3

M: PS str. 23/ 2,4,5, str. 24/ 2,3

DÚ: M: PS str. 23/3

ČJ: žlutý PS str. 19/ 23

18.1.

Probráno:  

ČJ: žlutý sešit str. 18/ 20, str. 19/ cv. 22 a,b

M: PS str. 22/ 2,3,4,5

AJ: uč. str. 22 a 23 - The toys

DÚ: M: PS str. 23/1

ČJ - žlutý prac. sešit str. 18/ cv. 20 -přepsat věty správně do sešitu (do Čj1nebo ČJ2 - kde mají ještě místo). Pošlete mi to prosím do konce týdne ofocené. Děkuji

Děti se do konce týdne naučí vyjmenovat řadu vyjmenovaných slov po M.

15.1.

Probráno:

ČJ: žlutý PS str. 18/cv. 19, 21

M: PS str. str. 21/ cv. 1,2,3,4,5 , str. 22/cv. 1

DÚ: četba Pipi na příští pátek: Pipi trosečník

Postavit sněhuláka :))

Pěkný víkend

14.1.

Probráno:

ČJ: učebnice str. 39/ 13 - ústně, cv. 14 - psali jsme do sešitu první dva řádky (po slovní spojení polibek na cestu) zbytek je za domácí úkol - děti si dopíší k tomu co už psaly. Poprosím ofotit děkuji.

M: uč. str. 34 - řešili jsme slovní úlohy cv. 1,2

AJ: uč. str. 20/ poslech, čtení, překlad, video.  Nové: I'm thirsty - mám žízeň, I'm hungry - mám hlad. 

DÚ:  ČJ uč. str. 39 / c. 14 - napsat do sešitu poslední dva řádky (od: blízká kamarádka Lída... po: svítiplyn) - poslat ofocené. Děkuji 

13.1.

Probráno:   

ČJ: slova lýko, lyže, pelyněk, plyš a slova příbuzná. Pozor na lyže x líže.  PS str. 36/1,2, žlutý PS str. 18/cv. 17,18

M: opakování násobení a dělení (minutovka), PS str. 20 / cv. 4, 5

Čajs: Vzduch PS str. 28/7,8

DÚ: M: PS str. 20/cv. 6

ČJ: žlutý PS str. 17/ 13,14,15

12.1.

Probráno:

ČJ: uč. str. 38/ cv. 7,8 - písemně. cv. 9 - ústně

M: PS str. 19/ 2,3,4,5

DÚ: M: PS str.20/ cv. 1,2,3

11.1.

V ČJ jsme pracovali v uč. na str. 37/6 - slova vzlykat, lysý, lýtko a slova k nim příbuzná. Rozdíly ve významu i psaní slov lysá x lísá se, lyska x líska. V PS jsme na str. 36 zvládli cv. 1,2,3 (nahoře).

V matematice jsme si zopakovali písemné odčítání bez přechodu desítek. V PS jsme na str. 18 dokončili cv. 4 a udělali i cv. 5 a 6.

V AJ jsme si zopakovali slovní zásobu, pustili si video a v PS jsme na str. 46 doplnili picture dictionary dle poslechu. 

DÚ: ČJ: PS str. 36/cv. 4

ČJ: žlutý PS str. 16/ cv. 9,10

M: PS str. 19/ cv. 1

8.1.

V ČJ jsme pracovali ve žlutém PS na str. 16 - udělali jsme cvičení 8, 11 a na str. 17 cv. 12. Stále procvičujeme vyjmenovaná slova po L. Děti mají pochvalu, naučily se je krásně vyjmenovat. Děti dostaly otázky k četbě Pipi - to nám také šlo, je vidět, že čtou. : -))

V matematice opakujeme sčítání a odčítání dvojciferných čísel. V učebnici jsme udělali na str. 32 cv. 1 - ústně. V PS str. 18/ cv. 1,2,3,4

DÚ: četba na příští pátek: Pipi na jarmarku

Pěkný víkend :-)

7.1.

ČJ jsme dnes probrali další 3 vyjm.slova po L - polykat, plynout, plýtvat. V učebnici jsme udělali na str. 37/cv 3a a cv. 4 (na folii). V PS jsme na str. 35 udělali cv. 1,2.

V matematice jsme si zopakovali písemné sčítání bez přechodu desítek. Na str. 17 v PS jsme udělali cv. 4,5,6.

V AJ jsme opakovali slovní  zásobu druhé lekce. V PS jsme na str. 19 udělali cv. 1 a část cv. 2 

DÚ: ČJ: PS str. 35/3,4,5,6. Cv. 6 poprosím poté i nadiktovat do sešitu Diktáty a poslat ofocené (do úterý) děkuji

M: Uč. str. 31/3 napsat do sešitu M2 - zkoušku správnosti nedělat.

AJ: PS str. 19 / 2 - nakreslit dort :-) 

6.1.

V ČJ jsme  probrali první tři vyjm. slova po L - slyšet, mlýn, blýskat se a slova k nim příbuzná. Učili jsme se rozlišovat slova mlýn x mlít, blýská se x blízká.

V PS jsme udělali na str. 35 cv. 1 až 5

V matematice opakujeme sčítání dvojciferných  čísel v oboru do sta. Ústně jsme zvládli v uč. na str. 31/cv. 1, v ps na str. 17/ cv. 1

V prvouce jsme si zopakovali co tvoří neživou přírodu, co víme o vodě. Nová látka - vzduch - viz str. 37 v učebnici.

DÚ: ČJ žlutý prac. sešit str. 14,15

M: PS str. 17/ cv. 2,3  - to mi prosím pošlete ofocené ke kontrole (do pátku) děkuji

 

5.1.

V ČJ jsme začali vyjm. slova po L. Zvládli jsme ve žlutém sešitě na str. 13/ cv. 1,2. 

V M jsme opakovali zaokrouhování na desítky. Pracovali jsme s učebnicí, zvládli jsme str. 30

DÚ: Do pátku se naučit vyjmenovat řadu vyjmenovaných slov po L

ČJ: Žlutý sešit str. 13/ cv. 3 - (věty říct jen ústně), cv. 4, 5, 6 -(slova psát nikam nemusí, jen vybarví)

M: sešit M2 - v něm mají zadání úkolu. Vypočítej a zaokrouhli na desítky. Pro ty, co neslyšeli, jsou to tyto příklady: 

28 + 5

14 + 7 

31 - 5 

84 - 6

42 - 9

17 + 4

8 x 4

3 x 7

18 : 2

49 : 7 

 

 

4.1.

Dobrý den,

omlouvám se, dnes se mi nedařilo hned se připojit.

Popovídali jsme si o Vánocích, hlavně o dárečcích (to je potřeba :-)).

Krátce jsme si zopakovali vyjm. slova po Z a B.

V matematice jsme si zopakovali sudá a lichá čísla a zaokrouhlování čísel na desítky.

 

DÚ: M2: zaokrouhlit čísla na desítky (jsou to čísla: 16,29,55,60,8,61,15,24,96,43)

Písanky jsem si před svátky vybrala, tak je doma prosím nehledejte.

Pěkný zbytek dne V. Wiedermannová

 

 1.1.

INFO: 

ONLINE VÝUKA BUDE PROBÍHAT KAŽDÝ DEN JIŽ OD 9:00. 

V PONDĚLÍ SE BUDU NA DĚTI TĚŠIT. WIEDERMANNOVÁ

 

18.12.

Vážení rodiče, všechny vás zdravím, děkuji za dárky a přeji krásné prožití Vánoc a do celého nového roku 2021 hodně zdraví a štěstí. V. Wiedermannová

Děti nemají na svátky úkoly. Jen si přečtou další díl Pipi (na 8. ledna)

 

16.12.

Děti dnes nemají úkoly.

15.12.

Dnes bez úkolů.

Připomínám, že zítra zkouším básničku. 

14.12.

DÚ: M: PS str. 16/ cv. 4 - dokončit

ČJ2: zadání úkolu v sešitě čj2 (doplňovačka)

Připomínám, že zítra píšeme v prvouce opakování tématu VODA.

V pracovním sešitě do matematiky jsme přeskočili pár stránek, tak se nedivte, že je děti nemají hotové. Naučili jsme se sudá a lichá čísla a zaokrouhlovat čísla na desítky. 

Komu se dnes nepovedl test na slovíčka druhé lekce, může si ve středu opravit. (Většina měla jedničky, mají pochvalu.)

11.12.

Děti se na středu naučí básničku "Vánoční" z čítanky na str. 49

Četba na příští pátek: Pipi jde do školy

10.12.

Dnes nejsou domácí úkoly.

Probráno: ČJ: žlutý sešit: str. 12, pracovní sešit  str.34. M: geometrie - ps str. 9 (opakování geo. útvary, tělesa, jejich vrcholy a strany). AJ: PS str. 16. 

9.12.

DÚ: M: dva sloupečky

ČJ: PS žlutý: str. 11 celá

Děti dnes měly program sdružení D s názvem Kryštofe, neblbni. V matematice jsme si řekli, co jsou to sudá a lichá čísla. Mám vybrané ps z m i čj.

8.12.

 DÚ: ČJ1 uč. str. 34/ cv. 13

7.12. 

INFO: Prosím ještě, kdo nezaplatil 18,- Kč na sešity, pošlete prosím peníze po dětech co nejdříve. Děkuji

Četba na pátek: Pipi nakupuje

M: dva sloupečky

ČJ: ps str. 33/1,2,3,4

V češtině jsme procvičovali slova příbuzná ke slovům bydlit, obyvatel, byt, příbytek, nábytek, dobytek.

V matematice procvičujeme násobení, dělení  0-10, řešíme slovní úlohy.

V aj mají děti novou slovní zásobu. Naučí se do příštího pondělí i písemně. (viz sešit Vocabulary). Chválím děti za dnešní pěkné čtení v angličtině. 

4.12.

Dnes bez úkolů.

Vybrala jsem si od dětí pracovní sešity z matematiky a prvouky.

Vrátila jsem jim pracovní sešit z češtiny. Většina tam má opravy nebo nějaké dodělávky...

 

3.12.

DÚ: AJ: uč. str. 17 číst (v pondělí zkouším čtení na známky) Možno pustit si příběh na volně dostupných stránkách (viz zelené upozornění nahoře).

DÚ:M: geometrie: dokončit v pracovním sešitě str. 7, 8

V čj stále procvičujeme slova příbuzná ke slovu být. V matematice jsme dnes měli geometrii, opakovali jsme převody jednotek - mm,cm, dm, měření a rýsování úseček, rýsování přímek, zápisy. Možno trénovat na webu Matýskova matematika  - výuková videa (3.ročník - geometrie)

2.12.

ČJ1: uč. 33/cv. 8 (vzít si na kontrolu pamatováček)

M: tři sloupečky

 

1.12.

ČJ: čítanka str. 32,33 - číst

M: Jak je lehká násobilka str. 26

Prvouka - v pátek opakování Svět kolem nás+ 

27.11.

Dobrý den, dnes vypadl ve škole v 11:14 proud, proto jsem nemohla pokračovat. Děkuji za pochopení.

DÚ: četba Pipi - další kapitola na pátek 4.12.

Info k provozu školy od 30.11. si přečtěte na hlavní straně webu v aktualitách. 

Pěkný víkend

 

26.11.

DÚ: M: PS str. 8 - dokončit cv.3

25.11.

INFO: Na pondělí 30.11. mají všechny děti, které chodí na obědy, oběd automaticky nahlášen. Pokud víte, že v pondělí oběd nechcete, je třeba jej odhlásit.  

Dobrý den,

dnes jsme si v prvouce povídali o vodě (vlastnosti vody, její důležitost, rozdělení vody na oceánskou a pevninskou). Pustili jsme si video o koloběhu vody:

https://www.youtube.com/watch?v=aHy-gWzCYN0

V češtině jsme opakovali vyjmenovaná slova po B. 

DÚ: 

ČJ: PS str. 30/ 2,3

ČJ: žlutý sešit VS: str. 8/ cv. 8,9

24.11.

INFO:  V PRŮBĚHU DNEŠNÍHO DNE VÁM POŠLU E-MAIL S ČTVRTLETNÍM HODNOCENÍM VAŠEHO DÍTĚTE. POKUD BUDETE MÍT NĚJAKÝ DOTAZ K HODNOCENÍ, NAPIŠTE MI.

Dobrý den,

dnes jsme v čj opět opakovali tvary slova být a slova příbuzná. Dále rozdíly v psaní slov být x bít, nabýt x nabít, přibýt x přibít, pobýt x pobít, odbýt x odbýt, dobýt x dobít, zbýt x zbít. Ve žlutém pracovním sešitě VS jsme udělali str. 6,7

V matematice stále procvičujeme násobení. Přidali jsme násobení č. 8. Udělali jsme str. 20 na pracovní listu (násobení č. 8, slovní úlohy)

DÚ: PS VS (žlutý) dokončit str. 5 (cv. 3,4), str. 7 - vypsat vyjmenovaná slova

M: Jak je lehká násobilka str. 25

23.11.

Dobrý den,

dnes jsme v čj opakovali tvary slova být (byl, by, bych, aby, abych, abys, abychom, kdyby, kdybych, kdybys, kdybychom, ..) - bylo by dobré, kdyby si děti tato slova občas napsaly, vymyslely si k nim věty (aby došlo k upevnění). Dále jsme si zopakovali, kdy píšeme slovo bít s měkkým i(bila, bil, přibil, ubil...). Do pamatováčku si to napíšeme příští týden, až se uvidíme ve škole. Děti si donesou ty vytištěné obrázky. V pracovním sešitě jsme udělali celou str. 29

V angličtině jsme si zopakovali slovíčka druhé lekce. Děti se učí odpovídat na otázku What's your favourite ......(food, drink, colour, pet...) , odpověď: My favourite .........(food, drink...) is ......(pizza, water...). 

Dále jsme si zopakovali vazbu I like ....(pizza), I don't like....(onions) - Mám rád pizzu x Nemám rád cibuli

V pracovním sešitě jsme udělali celou str. 13

DÚ: 

AJ: Zapsat si do sešitu Vocabulary slovíčka druhé lekce: pizza - pizza, onions - cibule, peppers - papriky, juice - džus, ham - šunka, mushrooms - houby. Tato slovíčka se naučí ústně i písemně. Odkaz na procvičování aj je na této stránce nahoře. Navíc si můžete do svého pc stáhnout dle návodu audionahrávky, písničky, říkanky i obrázkový slovník z pracovního sešitu (informovala jsem již v září).

ČJ: Písanka str. 16 - 17 (napsat v klidu v průběhu týdne)

M: Děti si během týdne vypočítají zbývající sloupečky (nás. číslem 7). V pondělí 30.11. my všechny sloupečky donesou ke kontrole.

20.11.

 

Dobrý den, omlouvám se, že jsem zde týden nic nenapsala, ale byla plná kapacita a nešlo mi sem nic vložit. Děkuji za pochopení.

Připomínám, že děti byly poučeny o zákazu vypínání kamery a nahrávání online hodin. Dnes opět jeden nenechavec zapnul nahrávání. Takže je doma opět poučte. Děkuji

Dú:

ČJ: učebnice str. 32/4,  - ústně 

a  str. 32/5 napsat do sešitu ČJ2 a poslat ofocené ke kontrole (stačí do úterý) děkuji

četba na příští pátek: Pipi zachránkyně životů

M: Jak je lehká násobilka : dokončit str. 23

Děkuji, přeji pěkný víkend. V.Wiedermannová