Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27 28 29 30 31
exkurze Dlouhé Stráně
Halloweenpárty
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Základní škola > Zprávy tříd > 1. ročník, třída B > 6. 10. 2025

6. 10. 2025



 

DÚ: PS: S Pepou do školy str. 24 / 3

                                            str. 25 / 1

Co jsme dnes dělali?

Matematika

PS: Matýskova matematika str. 23 / 2

                                             str. 24 1, 2, 3

Nakupovali jsme u Matýska. Tvořili jsme a zapisovali příklady z pracovního sešitu, potom jsme přidali své vlastní. Seznámili jsme se s číslem 4. Děti vyhledávaly 4 věci ve třídě a ukazovaly je paní učitelce. Mohly být 4 stejné kousky, ale mohly být různé. Plnili jsme úkoly v sešitu podle zadání. Povídali jsme si o přírodě - houby, zvířata, jehličnaté stromy a podle obrázku doplňovali kolečka. U hub jsme si ujasnili, které jsou jedlé, a které nikoliv. Pro uvolnění jsme hráli "tanec s jablíčky" ve dvojicích. Jablka nahradily malé balónky. Která dvojice udržela míček mezi čely jako poslední, vyhrála. Zopakovali jsme si tanec několikrát. Je zajímavé, že vždycky vyhrála jiná dvojice. :-)

Český jazyk + ČAJS

PS:  S Pepou do školy str. 23 / 2

                                     str. 24 / 1, 2

PS: Čárymáry s Pepou str. 28 (procvičování prohnuté čáry jako je začátek jedničky)

                                      str. 24 (spodní smyčky a horní oblouky jedním tahem - pouze na tabulce, zítra napíšeme do pracovního sešitu)

Ráno, po zahájení výuky, jsme si povídali o tom, co kdo dělal o víkendu, jak ho prožil. Potom jsme procvičovali začátek jedničky (větvičky jehličnatého stromku). Děti se zamýšlely, jaké jehličnaté stromy u nás rostou a jaké míváme doma o Vánocích. Povídali jsme si také o počasí, seznámili se s obrázky, které vyjadřují různé klimatické jevy (jasno, polojasno, déšť, síla větru, ... ), a jak tyto mohou vznikat.  Hodnotili jsme dnešní stav počasí a zapsali pomocí znaků na tabuli. Samostatně děti sledovaly obrázek v PS a samy se pokusily zapsat počasí na něm. Nakonec "oblékaly" děti na obrázku tak, aby v tomto počasí mohly být venku. Mezi učením děti absolvovali různé pohybové chvilky (tak, jako každý den) a hru "Babička šla do městečka," která rozvíjí slovní zásobu a paměť. Ke konci hodiny jsme si na kloboučcích posílali pomocí bubnování zprávu a čekali, jestli bude dobře předána. Cílem bylo rozvíjet poslechové dovednosti a rytmus. Některé děti si pamatovaly, co bylo zabubnováno na začátku (paní učitelka), ale svého souseda mnohdy "neslyšely", i když bubnoval jinak (opakovaly, co bylo na začátku).