DÚ: PS: S Pepou do školy str. 24 / 3
str. 25 / 1
Co jsme dnes dělali?
Matematika
PS: Matýskova matematika str. 23 / 2
str. 24 1, 2, 3
Nakupovali jsme u Matýska. Tvořili jsme a zapisovali příklady z pracovního sešitu, potom jsme přidali své vlastní. Seznámili jsme se s číslem 4. Děti vyhledávaly 4 věci ve třídě a ukazovaly je paní učitelce. Mohly být 4 stejné kousky, ale mohly být různé. Plnili jsme úkoly v sešitu podle zadání. Povídali jsme si o přírodě - houby, zvířata, jehličnaté stromy a podle obrázku doplňovali kolečka. U hub jsme si ujasnili, které jsou jedlé, a které nikoliv. Pro uvolnění jsme hráli "tanec s jablíčky" ve dvojicích. Jablka nahradily malé balónky. Která dvojice udržela míček mezi čely jako poslední, vyhrála. Zopakovali jsme si tanec několikrát. Je zajímavé, že vždycky vyhrála jiná dvojice. :-)
Český jazyk + ČAJS
PS: S Pepou do školy str. 23 / 2
str. 24 / 1, 2
PS: Čárymáry s Pepou str. 28 (procvičování prohnuté čáry jako je začátek jedničky)
str. 24 (spodní smyčky a horní oblouky jedním tahem - pouze na tabulce, zítra napíšeme do pracovního sešitu)
Ráno, po zahájení výuky, jsme si povídali o tom, co kdo dělal o víkendu, jak ho prožil. Potom jsme procvičovali začátek jedničky (větvičky jehličnatého stromku). Děti se zamýšlely, jaké jehličnaté stromy u nás rostou a jaké míváme doma o Vánocích. Povídali jsme si také o počasí, seznámili se s obrázky, které vyjadřují různé klimatické jevy (jasno, polojasno, déšť, síla větru, ... ), a jak tyto mohou vznikat. Hodnotili jsme dnešní stav počasí a zapsali pomocí znaků na tabuli. Samostatně děti sledovaly obrázek v PS a samy se pokusily zapsat počasí na něm. Nakonec "oblékaly" děti na obrázku tak, aby v tomto počasí mohly být venku. Mezi učením děti absolvovali různé pohybové chvilky (tak, jako každý den) a hru "Babička šla do městečka," která rozvíjí slovní zásobu a paměť. Ke konci hodiny jsme si na kloboučcích posílali pomocí bubnování zprávu a čekali, jestli bude dobře předána. Cílem bylo rozvíjet poslechové dovednosti a rytmus. Některé děti si pamatovaly, co bylo zabubnováno na začátku (paní učitelka), ale svého souseda mnohdy "neslyšely", i když bubnoval jinak (opakovaly, co bylo na začátku).