DÚ: PS: Matýskova matematika str. 35 / 1, 2, 3
Co jsme dnes dělali?
Matematika
PS: Matýskova matematika str. 34 / 1, 2, 3
Nejdříve jsme si připomněli, co znamená znaménko plus (dávám věci dohromady) a znaménko mínus (odebírám z největší hromady věcí). Některé děti to nemají ještě zcela zafixováno a znaménka si občas pletou. Potom paní učitelka pokládala na magnetickou tabuli příklady a děti zapisovaly výsledky (číslice) na kouzelnou tabulku. Společně jsme si hned vše zkontrolovali. Děti tato činnost velmi bavila a vyžadovaly si další a další příklady. :-) Potom jsme pracovali v pracovním sešitu. Uvědomovali jsme si, kolik znamená hodnota čísla 5. Počítali jsme na obrázcích počet kaštanů, listů, že ciferník u hodin ukazuje pět hodin, ... Vyhledávali jsme podle barev draky, počítali je a zaznamenávali pomocí kroužků. S číslem pět jsme spojovali různé plody a listy stromů. Přitom jsme přiřazovali plody a listy k danému stromu. V závěru jsme si vysvětlili domácí úkol.
Český jazyk + ČAJS
PS: Školák Pepa 1 str. 4 / všechna cvičení
str. 5 / 1
V úvodu hodiny jsme si zopakovali, co všechno víme o stromech, keřích, jejich plodech, listech ... Paní učitelka umístila po třídě tabulky a nápisy ANO a NE. Potom postupně tvrdila že, ... např. Žalud roste na bříze nebo Listy lípy mají tvar srdce nebo Líska je keř nebo Na šípkovém keři rostou kaštany, ... Děti se stavěly k tabulkám podle toho, zda s paní učitelkou souhlasily nebo ne. Pokud si nebyly jisté nebo se v odpovědích rozdělily, tak jsme si vysvětlili na obrázcích, jak to opravdu je. Děti se velmi těšily, až začneme pracovat s novým pracovním sešitem. Dnes jsme se seznámili s písmenkem "O." Vyslovovali jsme ho potichu i nahlas "O" i "Ó." Uvědomovali si délku jednotlivých písmen. Naznačovali ji rukou. Opisovali jsme písmeno "O" nejprve prstem, poté tužkou. Pojmenovávali jsme obrázky a rozlišovali, který začíná na "O." "O" jsme si vystřihli z přílohy, rozstříhali na díly, které jsme opět skládali a lepili. V básničce jsme písmeno vyhledávali a kroužkovali. Na závěr jsme pozorovali obrázek, pojmenovávali dílčí obrázky na něm a vybarvovali je. U nich jsme zapisovali písmeno "O."
Tělesná výchova
V dnešní hodině jsme se soustředili na vzájemnou spolupráci. Děti byly rozděleny do dvou skupin a plnily zadané úkoly. V případě, že některé skupince o kousek "utekl" bod, jsme se zamýšleli, proč se tak stalo, přestože na začátku začalo plnění úkolu skvěle. Vycházelo nám, že někdo ve skupince nedává pozor při pokynech paní učitelky, ani se nedívá, co dělají děti před ním. Tak se stávalo, že takový človíček, když na něho přišla řada, nevěděl, co má dělat nebo dělal něco zcela jiného a tím zpomalil ostatní ve skupince. Bylo skvělé sledovat, že se s každým úkolem spolupráce ve skupinkách zlepšovala. :-) Všechny děti dostaly jedničku.