DÚ: Matýskova matematika str. 28 / 1, 2 ... Dohlédněte, prosím, aby čísla "seděla" na dolní lince a dotýkala se horní linky.
Co jsme dnes dělali?
Matematika
PS: Matýskova matematika str. 29 / 1, 2, 3, 4
str. 30 / 1
Na začátku hodiny jsme si zopakovali sčítání - plus znamená dávat věci dohromady (pěsti k sobě). Tvořili jsme příklady a počítali výsledky. Potom jsme se seznámili se znaménkem mínus (-). Znamená to, že z velké hromady ubírám menší (dvě pěsti u sebe a jednu odeberu/ukrojím/odstřihnu směrem doprava. Paní učitelka dětem ukazovala střídavě znaménko plus a mínus a děti ukazovaly pohybem pěstiček k sobě nebo od sebe). Nato jsme společně četli v pracovním sešitu příklady a doplňovali výsledky. Děti, co už umí více písmenek, nám pomohly přečíst jména děvčátek. :-) Procvičili jsme si znaménko mínus a stihli jsme i první příklady na mínus. Některým dětem se prozatím trošku pletlo plus a mínus, ale s dopomocí paní učitelek to zvládly. Pochvalu dostaly za to, že dokázaly samy najít ve svých záznamech (kolečka) a příkladech chybu a podle toho se ohodnotit. :-)
Český jazyk + ČAJS
PS: S Pepou do školy str. 28 / 2
str. 29 / 1
PS: Čárymáry s Pepou str. 29
Při psaní je třeba dbát na to, aby děti nespěchaly. U stolu seděly rovně na pokud možno celé židli (ne na kraji), nevytáčely se. Sešit si upravily podle sebe (aby se za ním nenakláněly, protože ho mají na stole více vlevo nebo vpravo). Také by měly mít oba lokty na stole a správně držet tužku / pastelku. Před psaním je třeba uvolnit si ruku (např. kroužky v zápěstí, ramena, velké kruhy pažemi, "hraní prstíky" na klavír. Doporučuji si nejdříve vyzkoušet cviky na větší papír, dobrá je i kouzelná tabulka.
Stále si povídáme o podzimu, jak se zvířátka chystají na zimu. Spojovali jsme trojici obrázků, které spolu souvisí (zvíře - potrava - místo jejího skladování na zimu (výjimkou je pavouk :)). Potom se děti seznámily s básničkou o ježkovi a zaznamenávaly ji do rámečků (první písmena některých slov a lepení obrázků místo jiných slov. Nakonec děti četly básničku podle rámečků. Na závěr děti "foukaly" do listů a psaly dráhu jejich letu (souvislé horní kličky).