Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
31
Oznámení přerušení provozu mateřské školy v době letních prázdnin
1
Navýšení ceny stravného od 1. 9. 2020
Zahájení školního roku 2020/2021
2 3 4 5 6
7 8 9 10
Roušky ve škole
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Fulltextové hledání

Drobečková navigace

Úvod > Základní škola > Zprávy tříd > 1. ročník

 

1. ročník

8.9. 2020

Milí rodiče, zvu vás na informační schůzku, která se bude konat ve čtvrtek 10.9. v 16:00 hod. ve třídě prvňáčků. Na všechny se těším.

Zuzana Holečková

 

 

 

 

26.6.

Moc děkuji všem dětem a rodičům za krásné květiny a úžasné dárky. Udělaly mi velkou radost. Teprve doma jsem si vše v klidu prohlédla.😍

Také bych vám chtěla poděkovat za to, jak jste se s dětmi pilně učili a společně svědomitě plnili všechny úkoly. Udělali jste s dětmi kus dobré práce. Děkuji.

Přeji vám všem pohodové prázdniny, teď ty opravdové, bez učení🙂  (Jen prosím děti, aby o prázdninách něco pěkného četly a občas něco napsaly, aby toho moc nezapomněly.),  pěkné prázdninové počasí, pevné zdraví a spoustu zajímavých a dobrodružných zážitků, abychom si měli v září o čem povídat. Už teď se na vás těším. Buďte na sebe opatrní a užívejte si, co to půjde! 

 Hurá na prázdniny!🤗      Eva J.

25.6.

 

Zítra si prosím vezměte složku na vysvědčení.

 

24.6. 

DĚTEM, KTERÉ PŮJDOU PO PŘEDÁNÍ VYSVĚDČENÍ DOMŮ, JSEM ODHLÁSILA NA PÁTEK OBĚDY. POKUD BY NĚKDO OBĚD CHTĚL, JE MOŽNÉ SI HO DO ČTVRTKA DOPOLEDNE NAHLÁSIT U P. BENEŠOVÉ.

22.6.

DĚTI, KTERÉ  JSOU DOMA A V PÁTEK SI PŘIJDOU PRO VYSVĚDČENÍ,  MUSÍ MÍT S SEBOU PODEPSANOU BEZINFEKČNOST (Ke stažení na hlavní web. stránce školy.) A NA OBLIČEJI ROUŠKU.

Děti mají v aktovce k podpisu souhlas s plaveckým výcvikemPr v příštím škol. roce. Prosím vyplňte a pošlete mi ho po dětech zpět ještě tento týden. 

Prosím  aby děti zítra přinesly vyplněný dotazník o předávání vysvědčení  a odchodu domů ze školy. Pokud děti zůstanou déle, napište, zda chcete objednat oběd.  Děkuji.

PROSÍM NOSTE K VRÁCENÍ KLÍČE OD SKŘÍNĚK V ŠATNĚ!

Dnes jsme ještě  dokončovali čtení ve slabikáři a v dopočítávali Matýska. Domalovali jsme obrázky v prvouce a zahráli si hru.

Dětem, které si přinesly tašky, jsem dala domů výkresy , pracovní listy a výtvarné  potřeby. 

 

 

19.6.

Děti dnes dostaly dotazník, ohledně předávání vysvědčení. Prosím vyplňte, která varianta vám nejlépe vyhovuje a podepsané pošlete po dětech obratem zpět.

Prosím, aby děti do příští středy vrátily do školy učebnici angličtiny a 1. a 2. díl  ZDOKONALUJEME ČTENÍ k učebnici slabikář. (Prosím rodiče dětí, které se učí doma, jestli by učebnice mohli poslat po kamarádech, pokud máte tu možnost, nebo abyste učebnice přinesli s sebou v pátek, až si přijdete pro vysvědčení.)

Vysvědčení se bude vdávat v pátek 26.6.2020 od 7.50h cca do 8.30h.

Prosím, aby si děti příští týden přinesly velké (třeba igelitové) tašky na výkresy, výrobky, výtvarné potřeby, ručníky, tepláky a vše, co ještě mají ve škole. Budu to průběžně posílat po dětech domů.

V příštím školním roce budou děti chodit na plavání. První lekce bude hned 2.9. 2020 ! Bližší info a formulář na souhlas pošlu příští týden.

ČJ - str. 62 a 63/ cv.1,2,3

PS - str. 29 a 30

M  - str. 55

 

 

18.6. 

ČJ -  str. 60 - 61 , vysvětlili jsme si, jak se změní význam  slova , když se napíše s a s y.

(koření  x  kořeny ).

PS - str. 27 a 28  psací F, S, Š.

M - str. 53 a 54

Prv. - str. 53 Léto, počasí v létě, luční květiny, letní ovoce, hmyz, letní počasí, lesní plody.

 

 

 

 17.6.

ČJ - str.59 a 60 / cv.1

PS - str.25 samostatně na známky, str. 26 / 4 řádky

M - str. 52 a 53 /cv.1

Prosím, aby děti denně četly, i ty, které chodí do školy . Nemusí to být jen slabikář, klidně časopis nebo dětskou knížku.

16.6.

ČJ - str. 58 Di Ti Ni

Malý slabikář str. 54 - 55

Ps - str. 24 ,      Prosím procvičovat psaní psacích písmen jednotlivě i ve slovech a větách.

písanka str.25 - zítra si napíšeme část této stránky jako samostatnou práci

Včera a dnes jsme psali vždy 1 stránku jako samostatnou práci na známky.

  1. Napiš psacím písmem názvy věcí a zvířat na obrázcích.
  2. Utvoř a napiš psacím věty o 3 slovech o květinách. (např: Tulipán je červený. ) Nezapomeň na pravidla, jak se píše věta.
  3. Uvedená písmena přepiš psacím písmem malá malým a velká velkým. Škrtnutá vynech.
  4. Podtržené číslice napiš slovy.

20200615_232514.jpg

M - str.51 a str.52/ cv.1

15.6. 

 

Čj -  str. 56 a 57

Ps - str. 24

M - str.50 sčítání a odčítání do 20

12.6.

ČJ  str.55

PS - str. 23

M - str. 49

11.6.

ČJ - slabikář str.  54 celá, 55 cv.1

malý slabikář  str.48, 49

M - str.48

Prv. - str.51 - 52  třídění odpadu

10.6.

ČJ - slabikář str.  53  bě , pě, vě, při doplňování dejte pozor na správné psaní slov, kde patří ě

Ps - str. 20 E

M - str.47 porovnávání

 

9.6.

ČJ - slabikář str.  50 - 51 bě , pě, vě,čti správně, cv. 2 najdi ,,vetřelce", co do věty nepatří.

malý slabikář str. 47

Podívejte se na chyby v diktátu a opravte je.

M - str. 46

 

8.6.

ČJ - slabikář str.  51 - 52  bě , pě, vě , čti správně,

malý slabikář str.47

Diktát vět : Pozor na velká písmena na začátku vět (i když to nejsou jména)! a velká písmena na začátku jmen a tečku za větou. Mezi slovy necháváme mezery!

Čáp  loví  žáby.  Radek  jí  řízek.  Alice  pije  vodu.  Máme  kočku  Báru.  Budu  hrát  golf.

Ps - písanka str. 19

M - str.44 - 45 , zopakovat si názvy těles : kvádr, krychle, válec, kužel, jehlan, koule a poznávat je.

M - listy k procvičování str.26

5.6.

ČJ - slabikář str. 49 - 50 bě , pě, vě

čtení s porozuměním - čtení a vykonávání pokynů - kartičky

Ps - str. 18 C, Č

M - str. 42 - 43, vybarvování podle osy, počítání s penězi

 

 

 

4.6.

ČJ - str.45 - 48  čtení dě tě ně

malý slabikář po str. 44

Ps - str.17

M - str. 37 - 41, dočítání do 10, rozklad čísel, počítání s osou, diktát čísel,

Prv - nemoc, úraz, ošetření drobné ranky, tel. čísla 155 a 112, jak a kdy na ně voláme.

 

 

3.6.

ČJ - opakování slabikář str.34 - 44

PS - str. 16 celá , str. 17 / 2 řádky, diktát slov dle obrázků.

 M - opakování str. 29 - 37, porovnávání, tělesa koule, válec, kvádr, krychle, jehlan, sčítání a odčítání na ose, slovní úlohy

Prv. - lékaři - zubař, dětský l., praktický l, oční, neurolog, ortoped,..kdo nám co léčí....Nemoci a úrazy - vysvětlit rozdíl, vyjmenovat několik nemocí, jaké jste měli úrazy  str. 50

 

 

2.6.

Děti mají v žákovské knížce na str. 22 napsáno předběžné hodnocení za 2. pololetí letošního škol. roku. Prosím podepsat. 

Děti, které se učí doma mají hodnocení stejné jako v pololetí a hodnocení dostanou e- mailem.

ČJ - opakování str. 22 - 33 čtení, orientace a  vyhledávání slov a vět v textu.

PS - opakování psacích písmen, písanka po str. 15 , , pozor na napojování dalších písmen za velké psací B.  opis, přepis, autodiktát slov dle obrázků, písemná odpověď na otázku.

M -  opakování str.25 - 28, sčítání  a odčítání s osou, orientace na ose.

 

 

1.6.

Všem dětem přeji všechno nejlepší k dnešnímu svátku. Doufám, že i vy,doma ,si ho pěkně oslavíte. :)

My jsme dnes měli školu naopak. Z žáků se stali učitelé a střídali se v učení jednotlivých předmětů. Všichni, kteří učili, byli moc šikovní a nám žákům se to líbilo.

Nakonec jsme si zahráli několik her a zatancovali jsme si.

29.5.

ČJ - opakování str. 19 - 21

PS - písanka str.14

M - 21 - 24

28.5.

ČJ - opakovali jsme str. 15 - 18 a čtení s předložkami. Naučili jsme se, že každá věta začíná velkým písmenem a končí tečkou, otazníkem nebo vykřičníkem. Všechna jména lidí, zvířat a názvy měst, obcí, států, hor a  řek mají na začátku vždy velké písmeno !

 PS - dokončili jsme str.12 a napsali celou str. 13

M - prošli jsme si strany 16 - 20, zopakovali hodiny, porovnávali jsme čísla do 20, pracovali s osou

Prv.  - projekt Veselé zoubky , interaktivní program, názvy zubů, složení zubů, preventivní prohlídky u zubaře, test, dárek od drogerie DM. Dětem, které jsou doma jsme dárek schovali a test si mohou vyplnit v září. :)

Zbyňovi a Vítkovi  přišly do školy objednané knihy za 358,- Kč.

 

27.5.

 ČJ - ve slabikáři  2 jsme opakovali od str.6 po str.14 čtení slabik, slov, vět, čtení s porozuměním, odpovědi na otázky, vyhledávání informací v textu. Procvičovali jsme v malém slabikáři po str.10

PS -  dú : dopsat str.11 a 6 řádků ze str.12, kontrolovali jsme ještě jednou správné psaní malého psacího písmene f, podívejte se, jestli děti dole zatáčí doprava a dělají správně smyčku.

M - vysvětlili jsme si, co jsou desítky a jednotky, utvořili jsme si svazek dřívek po 10 kusech a dalších 10 kusů jednotlivě ( sirky nebo nalámané špejle svázané gumičkou) a chystali jsme si počty podle ústního nebo slovního zadání. Např: 12 (tzn. 1 svazek a 2 dřívka...) .Pracovali jsme s osou, dopočítávali do 10..., rozkládali čísla na 10 a zbytek. Zopakovali jsme si na cvičných hodinách celé hodiny (1,2, 15 18, 6, 3...)  Učebnici jsme si prošli po str.15.

 Kdo si chce opakování s dětmi, co se učí doma nechat až na konec, tak pokračujte svým tempem v učebnicích a prac. sešitech. V případě potřeby mi zavolejte nebo napište. Já budu na web zapisovat, co děláme a kam jsme došli s dětmi, co chodí do školy. A vy si vyberte, to, co vám lépe vyhovuje.

 

26.5.

ČJ - opakovali jsme z 1. dílu slabikáře str. 42 - 55, písmena Rr, dvojhlásky ou, au, eu, malá písmena a,e,i,o,u,p,s,l,m, Tt,Jj,Yy,Nn,Vv, Zz,Dd,Kk, Šš,

četli a doplňovali jsme na přeskáčku některá cvičení. 2. díl slabikáře jsme prošli po str.5 písmeno Cc.

Ps - ve psaní jsme zopakovali na mazací tabulce psací písmena malé z,d,k,s š, r, ou, au, eu,c,h,b, č,ž,ř,ch,f,g, a velká psací I,J,N, M, U,Y,V,H, K.

Zopakovali a ukázali jsme si rozdíly při psaní smyčky u písmen t a z, rozdíl mezi zr, ž ř, b fkh. Zkoušeli jsme velké KH.

  : Nově jsme napsali str. 10 celou a str. 11/ 5 řádků.

M - opakovali jsme číselnou řadu 0 - 20, vyhledávali jsme čísla na číselné ose, psali jsme si diktát čísel od 0 do 20, porovnávali jsme čísla  větš,í menší, =.

dopočítávali jsme do 10, rozkládali jsme čísla na 10 a zbytek. 3. díl matematiky jsme zopakovali po str. 5.

V Hv  jsme si zazpívali známé písničky, např. Chytil táta sojku....

25.5. 

Ahoj děti!

 Dnes jsme si povídali o tom, jak jsme se měli doma, jaké jste měli doma učitele, co se vám dařilo lépe, co bylo pro vás těžké....Prohlédli jsme si video, jak si správně umývat a dezinfikovat ruce, naučili jsme se správně sundávat a odkládat roušku, trénovali jsme rozestupy.  https://youtu.be/gJT7QwSlazc

Trošku jsme si zazpívali (Zelené strašidlo, Za domem v trávě , Přiletěla vrána, Chlubil se páv pávu....)

Přečetla jsem dětem pohádku O zlém draku Koroňákovi, posílám odkaz na audioverzi, rozdělenou na 3 části Můžete ji dětem pustit nebo přečíst. Pak si každý namaloval zlé virusáky nebo draka Koronáka.  Dú : namaluj, jak si představuješ draka Koroňáka a virusáky z pohádky.

https://www.youtube.com/watch?v=hNl3ahbqzkI

https://www.youtube.com/watch?v=FHPjanlAfyI

https://www.youtube.com/watch?v=xsDSeu1eFGc

 Nakonec jsme si zopakovali všechna písmenka, která se děti doma naučily.  Zopakujte.

23.5.

Dobrý den, píši vám několik informací k nástupu do školy a vzdělávacím aktivitám od pondělí 25.5.2020.

V pondělí se  děti sejdou u zadního vchodu školy.  Škola se otevře v 7.30 hod. Vstup do školy pro školáky bude zadním vchodem budovy. 

Připomínám, že je nutné v pondělí 25.5. hned ráno přinést a odevzdat vytištěné a vyplněné "čestné prohlášení o neexistenci příznaků virového infekčního onemocnění ". K vytištění jej máte na úvodní straně v aktualitách školy. Bez tohoto dokumentu nebude žák do školy vpuštěn.

Děti si před školou vyzvedne učitel, po vstupu do budovy si vydezinfikují ruce. Šatny nebudeme používat, děti si jen vyzvednou přezůvky   !nezapomeňte klíček od skříňky! a všechno budeme mít pouze ve třídě.

 Děti si budou nosit učebnice, pracovní sešity a sešity do ČJ, M, AJ a ČAJS (Prv.). ,,Vyučování " nebude dle rozvrhu .

S sebou musí mít 2 roušky + sáček na jejich odložení, svačinu, pití.

Začátek výuky bude od 7.50 hod., učit se budeme v blocích s pravidelnými přestávkami.

Konec vyučování pro 1. třídu bude:            PO + St + Pá    11.05 h    čas vyhrazený na oběd máme od 11.05 h do 11.25 h

                                                                         Út + Čt              11.30 h                                             oběd od  11.30 h do 11.50 h

 Děti, které nebudou chodit na oběd ani do družiny odcházejí domů hned po vyučování, děti , které obědvají a nejdou do družiny, odcházejí hned po obědě. Ostatní děti zůstávají ve  družině v naší třídě s paní asistentkou.

Dětem, které nebudou chodit do školy, budu učivo, které v daný den zopakujeme nebo probereme, posílat vždy odpoledne na web školy.

Těším se brzy na viděnou.:)  Eva Jochmannová

 

 

 

 

17.5.

Ahoj děti, zdravím vás a těším se, že už se za týden uvidíme. :)  Na tento týden vám ještě posílám zadání. Mějte se hezky. E.J. 

 

Učivo na týden od 18.5. do 22.5. 2020

ČESKÝ JAZYK

 Slabikář   str.  45 - 49  dě , tě, ně

Str. 45/ cv. 2    zopakovat,   u čtení si ukazuj řádky záložkou nebo pravítkem

str. 46/cv.1   Vybarvi v básničce všechny slabiky  dě, tě, ně, slabiky několikrát správně  přečti.    vyslovujeme jako:  /dje, tje, nje/

ostatní cvičení dle zadání

str.47/cv.1 přiřaď obrázek ke správnému slovu, přečti několikrát, ostatní cvičení dle zadání

 str.48/ dle zadání

  https://youtu.be/ZPPC0RsdOYg?list=PLdHpnAsvp-beit9jTancvrpf6k0LyxOXa

 str.49/ dle zadání, /cv 2 přečti se záložkou několikrát. Vyprávěj vlastními slovy, co všechno je třeba dělat na zahradě na jaře.

https://youtu.be/ZPPC0RsdOYg?list=PLdHpnAsvp-beit9jTancvrpf6k0LyxOXa

 Malý slabikář str. 41 - 43

Písanka 3. díl  str. 6 - 9

Y     blob:https://www.youtube.com/34651a14-e938-4e01-96ac-afe3db3b8197

V  https://youtu.be/et5CmMG_3ek

H     https://youtu.be/7egCKPpxaow

K     https://youtu.be/IHF9tNkYTH4

MATEMATIKA

Matýsek str.  38 - 41

sčítání a odčítání do 20

 www.matyskova-matematika.cz/video 

ČLOVĚK A JEHO SVĚT

Prvouka  str. 50

U lékaře, nemoc, úraz

 

 

 

 10.5.

Milé děti, děkuji všem, co mi posíláte splněné úkoly. 

Kdo  ještě neměl čas vyzvednout si 3.díl písanky a procvičovací příklady do matematiky, můžete si je vyzvednout tento týden dopoledne v ředitelně. 

 Mějte se hezky, učte se a doufám, že se za dva týdny už uvidíme. :))      Eva J.

Učivo na týden od 11.5. do 15.5. 2020

ČESKÝ JAZYK

 Slabikář   str.  41 - 45  Ď Ť Ň

Při čtení si ukazujte záložkou.

  opakování str. 40   https://youtu.be/iR3bB3a8yIM?list=PLdHpnAsvp-beit9jTancvrpf6k0LyxOXa

  str. 41     blob:https://www.youtube.com/00f1753f-c11a-4c09-a24e-a7c50695e025

 str.42   https://youtu.be/BDg9njhsNO4?list=PLdHpnAsvp-beit9jTancvrpf6k0LyxOXa

Vybarvi v básničce všechna písmena Ďď, Ťť, Ňň,  několikrát správně přečti nová písmena i slabiky

 str. 43   blob:https://www.youtube.com/5846c183-5058-4099-a7a1-ac3c91292e6a

str. 43/cv.1 čti a přiřaď obrázek ke správnému slovu

 str.44   https://youtu.be/PQMcW0fZJkM?list=PLdHpnAsvp-beit9jTancvrpf6k0LyxOXa

str.44 věty rozkazovací s vykřičníkem, s tečkou,   čteme důrazně.

 str. 45   https://youtu.be/Ya4tgN-qxpY?list=PLdHpnAsvp-beit9jTancvrpf6k0LyxOXa

 str.45/cv.2 přečti několikrát

 Malý slabikář str. 38 - 40

 Procvičování nových písmen, slabik, slov.

 Písanka 3. díl  str. 1 - 5

Nejprve se vždy podívej na video, jak se písmeno správně píše

Každé nové velké písmeno si nejdříve několikrát vyzkoušej do cvičného sešitu.

I      https://youtu.be/WjnsMJ0er_k       

 J     https://youtu.be/0ylY8yHTnnI

   https://youtu.be/4TVncq5JCS4?list=PLLdDX20t5q8l8ezevIYmy28hadkdn7SIb

  blob:https://www.youtube.com/d0d0149d-b4c0-4885-91de-a2f58072f574

U   https://youtu.be/S1hXD2H3rdM?list=PLLdDX20t5q8l8ezevIYmy28hadkdn7SIb

 

MATEMATIKA

Matýsek str.  33 - 37

Číselná řada 15 - 20 

 Slovní úlohy si pozorně přečti, pak teprve počítej. Na slovní úlohy odpovídej celou větou.

Stránky k procvičování str. 22 - 25      (Pro koho by to bylo moc a nestíhá, vyberte si jen některá cvičení s typy příkladů, které potřebujete procvičit.)

ČLOVĚK A JEHO SVĚT

Prvouka  str. 49

Povídej o tom, co všechno a jak často si umýváme. Popovídej si s rodiči, jak si správně umýt ruce a proč je v dnešní době důkladné mytí rukou důležité. Víš jaká další hygienická opatření nyní musíme dodržovat a proč?

 

6.5.

Děti mají ve škole nachystaný  3. díl písanky a další  nakopírované stránky k procvičování matematiky. Pokud máte možnost, jsou připravené k vyzvednutí   v       ředitelně. Paní ředitelka je bude vydávat ve čt 7.5. cca od 13 do 15 h. Nebo pak příští týden vždy dopoledne od 8 h., to už budou do školy chodit deváťáci. Pokud byste si udělali procházku ke škole pro sešit, tak  včera  v parku měli otevřený stánek se zmrzlinou.:)

4.5.

Ahoj děti, zdravím vás i rodiče. Děkuji za krásné fotky čarodějnic, které jste spálili a tím jsme snad zahnali všechno zlo i nemoci. Posílám další zadání, tentokrát i s básničkou pro maminky, protože budou mít v neděli svátek. Věřím, že se některou básničku naučíte, a mamince ji přednesete :) a k tomu jí něco hezkého namalujete. Protože už tento týden dopíšeme 2. díl písanky a dojdou nám listy k procvičování do matematiky, nachystám to ve škole a během tohoto týdne vám ještě napíšu, kdy si to budete moct vyzvednout .  Děkuji za vaši dosavadní práci :) Eva J.

Učivo na týden od 4.5. do 7.5. 2020

ČESKÝ JAZYK

Nejprve básnička ke dni maminek (10.5.) vyber si jednu a tu se nauč, abys ji mohl(a) říct v neděli mamince :))

Hledání

 V celém velkém širém světě

žádnou druhou nenajdete.

Jenom jedna je ta pravá.

Moje máma, máma drahá.

 

Slib

Celé své srdíčko

chci Ti dát matičko.

Za Tvou lásku,

za Tvou starost

chci Ti dělat samou radost.

 

 Slabikář   str.  38- 41  Gg

Opakování str. 37    https://youtu.be/zIzGmQ4Rl-w?list=PLdHpnAsvp-beit9jTancvrpf6k0LyxOXa

str. 38/cv1 řekni si s rodiči básničku, pak vyhledej a vybarvi všechna písmena Gg, která jsi v básničce našel / našla.

Vymysli další slova, která tímto písmenem začínají.

 str. 39    blob:https://www.youtube.com/cf388ce3-39f3-4de4-9ac5-7167d0a35222

str.40/cv.1 Přečti, přiřaď obrázek ke správnému slovu, zkus vysvětlit, co slova znamenají. Podtrhni tužkou všechna jména ve cvičení.                                         str.40/cv. 4 - odděl čárou jednotlivá slova, shrň jedním slovem, co slova znamenají (sporty), vyhledej v Agátě a vybarvi všechna g.

 str.41/cv.1 čti správně slova s předložkami a složitá slova si rozděl obloučky na slabiky a několikrát přečti. Cv.2 čti po větách se záložkou, ukazuj si jednotlivé řádky a slova. Těžší slova si podtrhni, natrénuj a přečti celé cvičení ještě jednou.

 blob:https://www.youtube.com/d046b4fd-085d-4725-87c2-1bbad55a6add

Malý slabikář str. 34 - 37

Při čtení si ukazujte záložkou. Vysvětlete si neobvyklá slova, utvořte si s nimi věty, vyhledávejte slova ve sloupečku a řádku dle diktátu, čtěte správně slova s předložkou ( předložky se píšou zvlášť, ale čteme je  jako by byly součást slova / sFerdou, sGitou, .../  str.37/1 přečtěte si slovo FOTBAL a pak si ho sami nadiktujte a správně napište, zkuste to i s jinými slovy z tohoto cvičení.

 Písanka   str. 46 - 48

 + napište několik slov z malého slabikáře jako diktát např. str.33/ cv.3 vyberte  5-8 slov. 

Koncem tohoto týdne doplním na tyto stránky, kdy si budete moct vyzvednout ve škole 3. díl písanky.

MATEMATIKA

Matýsek str. 29 - 32

+ počítejte doma co se dá, hrajte člověče nezlob se,  kostky, stavějte stavebnice, hrajte  si  na obchod.....

 Naskenované stránky k procvičování str. 18 - 21      Připravím i další stránky k procvičování  M a připravím je k vyzvednutí spolu s písankami.

ČLOVĚK A JEHO SVĚT

Prvouka  str. 48

Jdi před zrcadlo ukazuj na sobě a pojmenuj všechny části tvého těla. a obličeje.

Výtvarná výchova a pracovní činnosti

Namaluj pro maminku k svátku obrázek nebo vyrob přáníčko a natrhej pro ni na louce kytičku. :)

Hezky si ukliď pokojíček a pomáhej mamince s tím, co bude potřebovat.

 

Ahoj děti, moc zdravím vás i rodiče a děkuji všem, kdo mi poslali  zprávy, fotky, nahrávky ... :)  Viděla jsem, že u některých je učení zábava :). Posílám další zadání, doufám, že vám to půjde. Zkuste si občas na další procvičení pustit nějaké interaktivní cvičení z Matýska nebo Agáty ať se zdokonalíte nebo můžete pracovat do prac. sešitů podle videí na Youtube. Jak vám to nejlépe vyhovuje.

Ve čtvrtek nezapomeňte vyrobit  a pak  spálit čarodějnice a opéct si při té příležitosti špekáčky. A v pátek na 1. máje nezapomeňte na pusu pod rozkvetlým stromem :) Těším se, až to uvidím na vašich fotkách.:)).            Eva J.

 

26.4.

Učivo na týden od 27.4. do 30.4. 2020

ČESKÝ JAZYK

Slabikář   str. 33 - 37 

str. 33 , u cv.2  přidávej ke každému přečtenému slovu přídavné jméno (jaká je ta věc) př. velký zvon, starý král, atp. cv.3 si napiš jako autodiktát (říkej si,co je na obrázku a slovo napiš)

https://youtu.be/3mUgBuHL1ro?list=PLdHpnAsvp-beit9jTancvrpf6k0LyxOXaře

 str. 34 V básničce vyhledej a vybarvi všechna písmena F f.  Vymýšlej co nejvíc slov, která začínají hláskou F dělej si čárky a pak spočítej, kolik slov tě napadlo.

https://youtu.be/WtE8D37PQEY?list=PLdHpnAsvp-beit9jTancvrpf6k0LyxOXa

str.35 cv.1 -přečti a poraď se, co znamenají neobvyklá slova (filé, fůra,fara, fujara, finále) k obrázkům přiřaď slova, u zeleného sloupečku vymysli, která zvířata by mohla mít tato jména (Ferda, Žofka)

 https://youtu.be/QuxjAYVHEpg?list=PLdHpnAsvp-beit9jTancvrpf6k0LyxOXa

 str.36  cv.1 -  přečti a poraď se, co znamenají neobvyklá slova ,vysvětli vlastními slovy (fauly, houfy, atd.) , k obrázkům přiřaď slova,   cv. 5 řekni, kde žijí tato zvířata.

 https://youtu.be/JQXBfkxB6bQ?list=PLdHpnAsvp-beit9jTancvrpf6k0LyxOXa

str. 38  cv.1, přečti a poraď se, co znamenají neobvyklá slova (fretka, frak, fasáda...) ,vysvětli vlastními slovy , k obrázkům přiřaď správná slova,

https://youtu.be/zIzGmQ4Rl-w?list=PLdHpnAsvp-beit9jTancvrpf6k0LyxOXa

 Malý slabikář str. 30 - 33

Procvičování slabik, slov 

Písanka   str. 43 - 45

Psaní    https://www.youtube.com/watch?v=guCIGglQD3M

MATEMATIKA

Matýsek str. 25 - 28

 str. 27 cv. 4 a 5 hledáme I 6 a ne 16 (pozor, první je písmeno a  až pak číslo)

ČLOVĚK A JEHO SVĚT

Prvouka  str. 47

opakování domácích zvířat

19.4.

Ahoj děti, moc vás zdravím a děkuji všem, kteří se mi tento týden ozvali. Tentokrát vás bylo jen malinko, tak doufám, že i vy ostatní, co se neozýváte, se učíte a jde vám to dobře. Posílám další zadání a těším se, že mi napíšete, jak vám to jde, jestli nepotřebujete s něčím pomoct nebo jen, jak se máte a co zajímavého, (kromě učení) doma děláte. Snad se vás ozve víc než tento týden, budu čekat. Mějte se hezky a buďte na sebe opatrní. :)   Eva J.

Učivo na týden od 20.4. do 24.4. 2020

 

ČESKÝ JAZYK

Slabikář   str. 27 - 32

 

Vymýšlej co nejvíc slov, která začínají hláskou Ř, dělej si čárky a pak spočítej, kolik slov tě napadlo. 

str.27/1 připoj obrázek ke správnému slovu, cv.2 přečti, obtáhni a opiš

 Ř - str.26   blob:https://www.youtube.com/f6fa2e86-d6d7-4b21-a73b-67499374cff7

 str. 27   https://www.youtube.com/watch?v=L9i6KvI6LUw 

str. 28    https://youtu.be/MNDYhoLyYFw

str. 29   https://youtu.be/F-v6OUaisWA?list=PLdHpnAsvp-beit9jTancvrpf6k0LyxOXa

str. 30     https://youtu.be/HL0ucakro1o 

Vymýšlej co nejvíc slov, která začínají hláskou Ch, dělej si čárky a pak spočítej, kolik slov tě napadlo. 

str. 31   https://youtu.be/e08iuHO61Ho    https://youtu.be/e08iuHO61Ho?list=PLdHpnAsvp-beit9jTancvrpf6k0LyxOXa

str. 32    blob:https://www.youtube.com/9d8de5ad-c682-4664-8262-c13bad6b49e1

 Malý slabikář str. 25 - 29

str. 25/cv. 1,2   přečti a tvoř slova na přečtené slabiky

 str. 26/cv.3   čti dle zadání a pak si vyber z minimálně 3 sloupečků jedno slovo a pokus se ta 3 slova spojit do věty. Vymysli alespoň 2 věty, Věty nemusí začínat slovem z 1. sloupečku :)       

str.27/cv.2,3,4    přečti a tvoř slova na přečtené slabiky

 str. 28/cv.1 a str.29/cv.3   čtěte, vyhledávejte ve cvičeních slabiky, slova dle zadání (např. 2. sloupec, 4. řádek..) nebo zadejte řádek a sloupec a děti ať slabiku  (slovo) najdou

 

Písanka   str. 39 - 43

Prosím, dejte dětem občas diktát písmen a slabik z písmen, která už umí napsat psacím písmem, vždy tak 6 - 8 písmen a 6 slabik

Např. : z, v, k, t, d, n, m, p,   še, ty, vů, ou, ra, jí.

Pak můžete zkoušet i krátká slova. Př. : cena, hory, dub, píše, máky, vezl, seká...

 

MATEMATIKA

Matýsek str. 20 - 24

vypočítej a  pokud můžeš, udělej si cvičení z interaktivní učebnice (str.2/5, 21/3, 22/1 a 5), nebo zkus počítat dle výukového videa www.matyskova-matematika.cz, kde se zadá díl učebnice, stránka a cvičení a je zde návod jak s cvičením pracovat.

 Naskenované stránky k procvičování str. 15 - 17  (Pro koho už by to bylo moc, může vybrat jen některá cvičení nebo i vynechat)

ČLOVĚK A JEHO SVĚT

Prvouka str.44 - 46

 str.44 uč. i PS Domácí mazlíčci + zajdi za svým ,,mazlíčkem" - zvířátkem, vyčisti mu bydlení a dej mu  čerstvé krmení a vodu. :)

str. 46 Hry na jaře. Vybarvuj a povídej, co všechno se dá venku na jaře podnikat, když není karanténa + pracuj dle zadání dole na stránce.

 

 

 

13.4.

Učivo na týden od 14.4. do 17.4. 2020

Ahoj děti, zdravím vás i rodiče.

  Děkuji všem, kteří se mi pravidelně ozývají  píší, posílají fotky, dotazy, upozornění nebo jen dají vědět, jak se mají a jak válčí s učením. Vážím si toho. 

  Doufám, že jste prožili klidné Velikonoce a užili jste si všechno, co k nim patří. Podle fotek, které jste mi poslali, si myslím, že jste se měli dobře a spoustu tradic jste dodrželi i přes ztížené podmínky.  Posílám zadání dalšího učiva a těším se na zprávy od vás. Napište mi také, prosím, jestli dětem pouštíte ta videa a jestli vám pomáhají a jestli pracujete i s interaktivními učebnicemi.  Děkuji, mějte se hezky a vydržte, snad už to nebude dlouho trvat. :))              Eva J.

 

PS: Prosím rodiče, od kterých dosud nemám žádné zprávy, jestli by mi mohli napsat alespoň pár řádků o tom, jak se jim a dětem daří, jestli jsou zdraví a zda  nějak zvládají domácí učení. Děkuji.

ČESKÝ JAZYK

Slabikář   str.  21 -  26

 str. 21   https://youtu.be/KzEXZJf5OXA

str. 22  https://youtu.be/MZNVUWRuWp0

str. 23  https://youtu.be/JL1Jgmfe7BU

str. 24  https://youtu.be/WR2FUrVONJY         ,https://youtu.be/4Y35kETVmCE

str .25  https://youtu.be/6VY3PzIR-Zo         

str, 26    https://youtu.be/4pcHujItFKY           https://youtu.be/L9i6KvI6LUw

 

 Malý slabikář str. 21 - 24

Čti řádky, sloupečky, vymýšlej věty, s rodiči si vysvětlete význam některých slov ze str. 22 , žeton, požár, smaží, složí x slouží, dluží, žlábek, pravák.

 ze str. 23 krajan, průkaz, Pražan.

Písanka   str. 34 - 38

 V tomto díle učíTelky jsou hezká průpravná cvičení na písmenko Ž, tady je odkaz.

https:/www.ceskatelevize.cz/porady/13394657013-ucitelka/220553114000016/

MATEMATIKA

Matýsek str. 14 - 19

vypočítej a udělej si cvičení z interaktivní učebnice.

 Naskenované stránky k procvičování str. 11 - 14

ČLOVĚK A JEHO SVĚT

Prvouka 

str.40 - 41 Povídej, jestli máte doma také záhonek  a co na něm pěstujete, jak při tom pomáháte.

str. 42 - 43 Zopakuj si jak se říká samcům, samičkám a mláďatům domácích zvířat. Říkej kde tato zvířata chováme a jaký z nich máme užitek.

 

 

 

7.4.

Dobrý den, zasílám vám odkazy k procvičování angličtiny. Pozdravuji děti. Přeji vám pěkné Velikonoce. Wiedermannová

Klikněte na obrázek o opakujte slovíčka:

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/picturedictionary_01/picturedictionary_01_05?cc=cz&selLanguage=cs

 Poslech písničky uč. str. 38 It´s my birthday: 

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/songsandchants_01/songsandchants_01_05/singalong_unit05song?cc=cz&selLanguage=cs

 Pexeso: 

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/games_01/games_01_05/games_unit05_01?cc=cz&selLanguage=cs

Poslech učebnice str. 40

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/stories_01/story_05?cc=cz&selLanguage=cs

 

Opakování předchozích lekcí. Stačí vybrat číslo lekce: 

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/picturedictionary_01/?cc=cz&selLanguage=cs

4.4.

Zdravím vás ve velikonočním týdnu, děkuji všem, co mi poslali e-maily a fotky a dokonce zvukové nahrávky se čtením (!) . Výborný nápad, zrovna jsem přemýšlela, jestli by se dalo nahrát třeba video se čtením a poslat, abych slyšela, jak vám to jde. To ale nevím, jestli by to šlo poslat e- mailem. Kdo máte možnost a chtěli byste alespoň kousek čtení nahrát, můžete mi to poslat na WhatsApp na mé tel. číslo (603 904 419). To je samozřejmě dobrovolné. Posílám vám tedy další zadání, doufám, že stíháte a není toho moc. Když, tak dejte vědět.Přeji vám co nejhezčí Velikonoce, zdraví a pohodu a těším se, až se uvidíme.:)

                                                                                                                                                                                                                                                  E.J.

Učivo na týden od 6.4. do 9.4. 2020

 ČESKÝ JAZYK

Našla jsem na youtube výuková videa z čj, psaní a částečně z prvouky (to je ale jiná učebnice než máme), kde se pracuje se slabikářem a písankou, které máme,  a každý den se živě vysílá další část.  Tentokrát vám nebudu rozepisovat, co s jednotlivými cvičeními dál dělat, ale pusťte, prosím, dětem ke každé stránce ze slabikáře video, ve kterém se jednotlivá cvičení probírají i s komentářem učitele.Myslím, že by vám to mohlo ušetřit práci a děti by pracovaly podle pokynů učitele. Nebo se alespoň na jedno podívejte pro inspiraci. Budu ráda za zpětnou vazbu, jestli se vám to zdá dobré nebo jestli jsou pro vás lepší pokyny k jednotlivým cvičením nebo jestli na to vůbec nemáte čas a jen to ,,přejedete" dle pokynů v učebnici.

Slabikář   str. 16 - 20

 Pracuj dle zadání v uč. nebo lépe dle videa.Odkazy na jednotlivé stránky jsou zde:

slabikář str. 16 Č  na   https://youtu.be/qu05PSe79uQ

 slabikář  str. 17   na  https://youtu.be/GrY4pOclrGc

slabikář str. 18  na  https://youtu.be/6Jo2ZOROai4

slabikář str. 19  na  https://youtu.be/Z31pZ1Trjf4

slabikář str. 20 na https://youtu.be/Gb2mpQr7Oso 

online výuka pro žáky 1. ročníku přes YouTube s pedagogem Mgr. Milošem Novotným

Malý slabikář str. 15 - 19   

Čti ve sloupečcích i řádcích, vyhledávej slova dle diktátu rodičů, urči polohu slova (ve kterém je sloupečku a kterém řádku)  Na str.18 ve cv. 1 vyhledej slabiku, která se vždy opakuje v celém  sloupečku.

Písanka   str. 28 - 33 

Zkoušej i do cvičného sešitu nebo na papír

Tady jsou krátká videa, jak nová písmena správně psát.

malé psací h najdeš na https://www.youtube.com/watch?v=7egCKPpxaow

malé psací b najdeš na https://www.youtube.com/watch?v=FTx1-XC2XKM

MATEMATIKA

Matýsek str. 10 - 13

Počítej pomocí čís. osy nebo dopočítadla, vybarvuj, doplňuj, stránku 13 si pusť v interaktivní učebnici a vyzkoušej si ve cv. 1 a 2 interaktivní cvičení, která najdeš, když klikneš na ikonku  IC.  

Můžeš si zahrát na obchod, napsat si cenovky na několik hraček co máš v pokojíčku a prodávat je , nakupovat a vracet peníze.

 Naskenované stránky k procvičování str. 8 - 10

str.10/cv.1,2,3,4  vybarvi čtverce dle zadání a pak ve stejném řádku vybarvi další čtverce na druhé straně osy, ve stejné vzdálenosti. Viz. nápověda ve cv. 1.

ČLOVĚK A JEHO SVĚT

Podívej se na video o Velikonocích. najdeš ho tady: 

 https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10519120758-nase-tradice/212562260400012-bozi-hod-velikonocni    

(Kdo má chuť, může si pustit i pašijový týden a Velikonoce a smrtná neděle.)

Prvouka str. 45

V prvouce teď přeskočíme na stranu 45 na Velikonoce. Příští týden se zase vrátíme na stránky, které jsme vynechali.

Učebnice i prac. sešit str. 45 dle zadání. Myslím, že učebnici doma nemáte, tak vám přepíšu několik velikonočních říkanek.Jednu z nich si vyberte a naučte se ji zpaměti, abyste ji mohli říkat až půjdete vymrskat maminky a sestřičky.

Vajíčka                                                   (tahle je pro holčičky)                                   

Kropenatá slepička                                                                               

snesla bílá vajíčka.                                                                                

Obarvím je, omaluju                                                                              

všechny chlapce podaruju.                                                                  

 

Koledování             (Michal Černík)

Zpívám, zpívám koledu,

jak to nejlíp dovedu.

Ať vajíčka malovaná

máte pro mě nachystaná.

Stačí mi i jediné,

Štěstí vás pak nemine.

 

Ben, ben, ben,

 blechy ven

 a vajíčka do košíčka

  sem!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1.4.

  online výuka pro žáky 1. ročníku přes YouTube s pedagogem Mgr. Milošem Novotným

Posílám pro inspiraci pro rodiče a nebo i pro samostatnou práci dětí odkaz na youtube, kde se pracuje s naším slabikářem videa začínají od str. 12, písmena B a každý den přibude další video s další stránkou ze slabikáře a s výkladem. 

https://youtu.be/p8Yz78vqil4         +           https://youtu.be/UmoZog6SLj0

slabikář str. 14 najdete na  https://youtu.be/UmoZog6SLj0 

slabikář str. 15 najdete na  https://youtu.be/z70SvuCnja0

Učivo na týden od 30.3 do 3.4. 2020

29.3.

C

Všechny po týdnu zdravím, děkuji za fotky a e-maily se splněným učivem. Budu ráda když mi napíšete i pár slov o tom, jak vám jde učení, jestli se vám všechno daří, není toho moc nebo je to těžké. :)   Bylo by dobré, kdybyste k učení mohli využívat i interaktivní učebnice v čj i matematice. Kromě správných řešení jsou tam i různé možnosti, jak s cvičeními pracovat a děti to znají ze školy, kde jsme s tímto programem pracovali na interaktivní tabuli. Takže by si s tím měly poradit i samy a rodiče by si na chvilku oddychli. Tak kdo jste se k tomu ještě nedostali, zkuste to.:)                                                                                                    Děkuji, přeji,hodně zdraví, dobrou náladu a dostatek sil do dalšího učení      Eva Joch.

(V případě, že by vám v zadání něco nesedělo, dejte mi, prosím, vědět, ať mám zpětnou vazbu. Díky :))

 

ČESKÝ JAZYK

slabikář od str. 9 po str.15

čtení slov se skupinou souhlásek na začátku slova

str.9/cv.1   přečtěte  nejdříve slabiku pak slova  a slabiky ve slovech vytleskejte, sledujte barevné podbarvení a obloučky

cv.2 čti dle zadání, přiřaď obrázky ke slovům ,+  vyber si ze 3 sloupečků  vždy jedno slovo a pokus se ta 3 slova spojit do věty.

cv.3 přečti , obtáhni a opiš

cv.4 přečti 2x  a  převyprávěj vlastními slovy

str.10 - 11 čtěte minimálně 2x

str.12/cv.1     přečtěte si s pomocí rodičů básničku, vyhledejte a vybarvěte v ní všechna písmena B,b . Vymýšlej co nejvíc slov, která začínají hláskou B, dělej si čárky a pak spočítej, kolik slov tě napadlo. 

cv. 2,4,5 dle zadání dole ve slabikáři,

cv.3 po přečtení zkus vymýšlet slova, která na tyto slabiky začínají (respektuj délku slabik)   

POZOR na podobné tvary písmen  b, p. d, B, P, D.

Z vystřihaných písmen tvoř dvojice Bb, Pp, Dd,      sestavuj podle diktátu rodičů slova z malých písmen :  buben x duben x pupen, boby x body,   bláto x dláto, Líba x Lída, dudy x duby,...     Polož si písmena b,d,p před sebe na stůl , rodiče budou říkat jednotlivá písmena a ty na ně co nejrychleji ukazuj.

str.13/cv.1 přečti 2x, pak podtrhni všechna jména, která ve cv. najdeš (5), zakroužkuj názvy stromů, řekni, jaké plody na nich rostou

cv. 2 (přečti, obtáhni, opiš),3,4,5 dle zadání

 str.14/cv.1 čti 3x, přiřaď obrázky ke slovům

cv.2,3, dle zadání, (shrň jedním slovem,co slova, která jsi našel, znamenají)

str.15/cv.1 čti 2x, vymýšlej věty na každé slovo z cvičení

cv.2 dle zadání, + podtrhávej červeně všechna b, zeleně d, modře p v tomto cvičení. + Odpovídej na otázky : Který je den?   Je Cézar malý a černý?  Hází mu LIbor míček? Dostane Cézar kost?

cv.3,4 dle zadání

 malý slabikář  2. díl (Zdokonalujeme čtení)   str. 8 - 14

str. 8 -10 Čti ve sloupečcích i řádcích, vyhledávej slova dle diktátu rodičů, urči polohu slova ve sl. a ř., vytleskávej slova po slabikách, u slov podobných vysvětli význam, 

str. 11 - 14 čti písmena, slabiky, slova....tvoř slova na přečtené slabiky, slož si některá přečtená slova z vystřižených písmen...atp.

 písanka  str, 20 - 27  co se ti nebude dařit, si vyzkoušej nejdříve ve cvičném sešitě nebo na papír, trénujte na papír ještě uvolňovací cvičení a ,,jednotažky" aby ruka s perem po papíře hezky klouzala . (Příklady ,,jednotažek" pro inspiraci,  najdete, když zadáte toto slovo do googlu a podíváte se na obrázky.)

MATEMATIKA

Matýsek str. 6 - 10

Pokud můžeš, pusť si i v multimed. učebnici (str.6/cv.5)

str.7/cv.4 výsledky menší než 10 zakroužkuj modře, 10 a větší než 10, zeleně.

str.8/cv.4 i interaktivně

str.9/cv.2 a 3 vyber číslo vždy tak aby součet prvních dvou okýnek byl vždy 10 a do třetího dopiš zbytek

cv.4 doplň tak, aby součet prvních dvou čísel byl 10 a pak přičti potřebný zbytek.

str.10/ cv.1,2,3 dopočítávej  s pomocí osy nebo dopočítadla  (bylo vloženo vzadu v učebnici), kdo dokáže, tak zpaměti

cv.4 doplň průběžné výsledky,  cv.5  doplň správná znaménka

Naskenované stránky k procvičování str.4,5,6,7

ČLOVĚK A JEHO SVĚT

Prvouka - uč. i prac. seš. str.37 opakování dle zadání dole na stránce + udělej doma některou nebo i více prací, které jsou na obrázku a obrázek vybarvi :),

str.38 -39 učebnice i prac. s. JARO první jarní den 21. března   - dle zadání + na procházce si všímej jarních květin, uč se je pojmenovat.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

25.3.

Odkaz na youtbe na procvičování čtení slabik s malými tiskacími písmeny

https://youtu.be/LV0CJLcyWCM

https://youtu.be/e2DcPPeaUtY

https://youtu.be/Q414aDrc3kY

24.3.

Přidávám odkazy na videa, jak správně psát nová písmena z písanky. Mrkněte na ně a zkoušejte, aby se vám to lépe dařilo.

písmeno "d"                                                                                                                                                                                    

 https://www.youtube.com/watch?v=xprJPt3u3yk
písmeno "z"
 https://youtu.be/FzOc74QreyE
písmeno "k"
https://www.youtube.com/watch?v=IHF9tNkYTH4
písmeno "r"
https://www.youtube.com/watch?v=5_s8fYS62Dw
písmeno "v"
https://www.youtube.com/watch?v=et5CmMG_3ek

24.3.  OPRAVENO !😉

Omlouvám se, v zadání matematiky vám nebude sedět zadání stránek ani cvičení. Mám starší vydání a děti mají nové z loňska, kde je všechno jinak. Takže  prosím , dělejte matematiku podle vašich pracovních sešitů po str. 5 . Já co nejrychleji zadání opravím podle interaktivní učebnice. Špatné zadání mažu. Děkuji za upozornění a pochopení. E.J.

22.3. Učivo na další týden 23.3 - 27.3. 2020

Moc vás všechny zdravím a posílám další várku učení na příští týden.Děkuji všem dětem a rodičům, kteří mi e-mailem posílají fotky, jak doma pracují. Jste moc šikovní a hezky vám to jde. Kdo máte možnost, tak mi občas něco pošlete, ať mám zpětnou vazbu. Pokud byste něco potřebovali, napište mi nebo zavolejte, ráda vám odpovím.  jochmannova@skolapnovice.cz

V každému předmětu jsem k několika cvičením připsala pár pokynů, jak byste s nimi mohli i jinak pracovat. Pokud byste měli pocit, že je toho moc, splňte jen zadání z učebnice a pracujte podle vlastního uvážení. Děti se mohou učit i tím, že budou doma pomáhat ( a u toho třeba počítat kolik brambor se bude vařit, číst nápisy na surovinách ze kterých se vaří atp.) Určitě budete mít spoustu nápadů, jak to zařídit.:) Hlavně prosím, aby děti co nejvíce četly. 

Přeji vám, ať jste zdraví, máte dobrou náladu a učení ať se vám daří. Těším se na další e-maily.  :)     Eva Jochmannová

ČESkÝ JAZYK

Cvičení vypracujte dle zadání v učebnici, k některým cvičením vám  napíšu nějaké návrhy jak s cvičeními pracovat i jinak, abyste jen opakovaně nečetli, ale při plnění těchto úkolů si je děti budou muset přečíst znovu, aniž by si všimly...(možná).

  • slabikář 2. díl             str. 2 - 8     str. 2, cv. 1 - přečtěte si s pomocí rodičů básničku, vyhledejte a vybarvěte v ní všechna písmena  c ,                           cv.3 po přečtení zkus vymýšlet slova, která na tyto slabiky začínají (respektuj délku slabik)                                                                                                        cv.2,4,5 dle zadání dole ve slabikáři, Vymýšlej co nejvíc slov, která začínají hláskou C. dělej si čárky a pak spočítej, kolik slov tě napadlo.                    str.3. cv.1 čti dle zadání a pak si vyber z minimálně 3 sloupečků jedno slovo a pokus se ta 3 slova spojit do věty. Vymysli alespoň 2 věty, Věty nemusí začínat slovem z 1. sloupečku :)                                                                                                                                                                                     str.3,cv.3  pracuj dle zadání a pak odpovídej na otázky :    Kdo cucá bonbón?   Kdo kácí topol?  Cucá táta lízátko? Kácí Katka strom?  odpovědi najdi v textu a na obrázcích ze cv.3                                                                                                                                                                                                   str.4, cv.1 - vyhledej a přečti všechna jména, která ve cv. najdeš a spočítej je , - najdi všechna slova, ve kterých je písmeno c na konci slova, ...atp. - přečti a  pak si vyber z každého sloupečku jedno slovo a pokus se ta 4 slova spojit do věty. Vymysli alespoň 2 věty, Věty nemusí začínat slovem z 1. sloupečku :)  str.4,cv.5 vyhledej a vybarvi všechna písmena c v  housence, svislou čarou odděl jednotlivá slova, až si je přečteš, pokus se shrnout dvěma slovy co přečtená slova pojmenovávají. /odpověď : lesní zvířata/                                                                                                                                                        str.5, cv.1  doplň dle pokynů + si vysvětlete význam slova  NECKY a ULICE,                                                                                                               str.6,cv,1  - přečtěte si s pomocí rodičů básničku, vyhledejte a vybarvěte v ní všechna písmena  H,h ,    Vymýšlej co nejvíc slov, která začínají hláskou H. dělej si čárky a pak spočítej, kolik slov tě napadlo.                                                                                                                                                          str.6,cv.3 po přečtení zkus vymýšlet slova, která na tyto slabiky začínají (respektuj délku slabik)                                                                                 str.7,cv.1   vyhledej  a přečti všechna jména, tvoř věty ze slov ve sloupečcích.                                                                                                                   str.8, cv.1 vysvětli, co znamenají slova, která jsi přečetl/a - některá jsou na obrázku, připoj je ke slovu.                                                                      str.8,cv.5      -     vyhledej a vybarvi všechna písmena h v  housence, svislou čarou odděl jednotlivá slova, až si je přečteš, pokus se shrnout dvěma slovy co přečtená slova pojmenovávají. /odpověď : domácí zvířata/                                                                   
  • malý slabikář  2. díl (Zdokonalujeme čtení) - str.1 - 7    čtěte, vyhledávejte ve cvičeních slabiky, slova dle zadání (např. 2. sloupec, 4. řádek..) nebo zadejte řádek a sloupec a děti ať slovo najdou, tvořte věty s danými slovy,skládejte z vystřižených písmen některá přečtená slova,  vymýšlejte a případně skládejte z písmen ,,schůdky" viz. např. str. 3/cv.2 - čím končí jedno slovo, tím  začíná další slovo...(cuká - kácí....), vysvětlujte si význam neobvyklých slov , slova s předložkami vhodně zapoj do věty (str.4/cv.3, str.5/cv.3)
  • PÍSANKA -  str.10 - 19, nová písmenka a to, co se ti nebude dařit, si vyzkoušej nejdříve ve cvičném sešitě nebo na papír. Psaní si rozvrhni, piš tak 2 stránky za den. Kdo píše nově perem, trénujte na papír ještě uvolňovací cvičení, aby ruka s perem po papíře hezky klouzala (kroužky, vlnovky, pilu...).         
  • MATEMATIKA    - opravená verze
  • Matýsek 3.díl    str.1 -5  číselná řada  0 - 15 porovnávání, sčítání, odčítání, znázorňování na číselné ose.        Pokud byste si nevěděli rady, pracujte dle volně dostupných videoprezentací na www.matyskova-matematika.cz/video       
  •       str.1 poznávání hodin, znázornění na ose  str. 2 a 3 dle zadání
  • str. 4/ cv.1,2  Sami tvořte otázky, a dvojice masek, a porovnejte, kterých je více, méně, stejně...  Čísla (počty masek)si napiš na papírky a seřaď na stole podle velikosti.Vytvoř si číselnou osu od 0 do 15, dívej se na ni a říkej: které číslo je hned za č.11, před č.14   o 2 větší než 13...atp. dle diktátu rodičů.                                                                                           str.5  u slovních úloh utvoř správně otázku, co chceme vypočítat a pak odpověz celou větou.                                                   
  •  str.5/cv.4  vypočítej a pak modrou pastelkou zakroužkuj všechny výsledky větší než 12 a oranžovou výsledky menší než 12. celý poslední sloupeček přepiš do cvičného sešitu
  • Zahrejte si na obchod, nakupujte různé věci, na které si uděláte cenovky (za 11, 12, 13, 14, 15 Kč ), pomocí 1 desetikoruny a korun, dvojkorun a pětikoruny.  Skládejte peníze na zaplacení vždy s 1 desetikorunou.
  • ČLOVĚK A JEHO SVĚT

Prvouka- uč. str.35 -36, Prac. sešit str.35 - 36 povídejte si o dopravě, dopr. prostředcích, složkách záchranného systému , důležitých telefonních číslech a kdy      na ně volat. Pracujte podle zadání k jednotlivým cvičením vždy dole na stránce.

VÝTVARNÁ VÝCHOVA a  PRACOVNÍ ČINNOSTI - malujte si obrázky, stavějte ze stavebnic, pomáhejte maminkám a tatínkům v domácnosti, uklízejte si  hračky v pokojíčku. :)

Angličtina: děti se naučí nová slovíčka z 5. lekce. Nevím, jestli máte všichni doma učebnici. Slovíčka jsou následující: a present - dárek, a card - přání, a candle - svíčka, a badge - odznak, a balloon - balónek, a cake -dort. Slovní spojení -   I´ve got ( a present) - Já mám (dárek). Děti si můžou v rámci procvičování nakreslit na kartičky obrázky nových slovíček a nebo si i udělají pexeso( není povinné). Dále se děti naučí, co znamená Happy birthday. V prac. sešitě na str. 36 je poslech (cd nemáte), ale můžete dětem ukazovat obrázky a děti opakují, co na obrázku je, zvládnou i str. 37. CD které mají na konci pracovního sešitu - poslech písně č. 13 It´s my birthday. Udělejte co zvládnete, je mi jasné, že v první třídě je nejdůležitější naučit se číst, psát a počítat. Děkuji. Mějte se pěkně. Wiedermannová

 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

18.3.

Zdravím na dálku všechny děti i rodiče :), a mám informaci pro ty, kdo si včera nemohli vyzvednout další díly učebnic. Mohou tak učinit ještě zítra ( ve čt 19.3.) mezi 9 a 11h ve škole. Paní ředitelka bude tak hodná a učebnice vám v této době předá. Děkuji, že se s dětmi pilně učíte a těším se na viděnou. Eva Jochmannová

17.3. Učivo na  st.18. - pá 20.3. 2020

M - str.60  počítej a vybarvuj

Učebnice Matýskova matematika 3. díl str. 2 -  4,  číslice 11 -15, psaní číslic 11,12,13,14,15. počítání do 15, přiřazování číslic k danému počtu, vyhledávání tvarů, dopočítávání, vyhledávání správných tvarů číslic, doplňování  vzestupné i sestupné číselné řady do 15. Číselná osa.

 K dalšímu procvičování matematiky využijte naskenované ,,procvičování matematiky" , prozatím str. 1 - 3, stáhnout si můžete rovnou víc stránek viz. odkaz níž.

Písanka 2. díl - str. 1 - 9, piš perem dle zadání. Písmenka, slabiky nebo slova, která se ti nedaří si vyzkoušej ve cvičném sešitě nebo na papír.

Odkaz na stažení naskenovaných stránek z písanky a procvičování matematiky platný 7 dní najdete zde.

Čj - malý slabikář 1. díl (=zdokonalujeme čtení k učebnici slabikář 1. díl) - str. 59 -64, Tipy jak se cvičeními dále pracovat: čtěte ve sloupečcích i řádcích dle zadání, vymýšlejte slova na přečtené slabiky, vyhledávejte slova dle zadání rodičů (např. str.61,cv.3 přečti slovo, které je ve 2. sloupečku a 3. řádku..nebo opačně: Kde najdu slovo jelen? - dítě určí řádek a sloupeček) atp.

Hra: z každého sloupečku si vyber 1 slovo a snaž se vymyslet větu, do které by se všechna slova dala použít. (ústně) Udělejte si soutěž, kdo doma vymyslí nejlepší, nejvtipnější větu.          - Přečtěte dětem některé slovo z cvičení pozpátku a ono se bude snažit ho v textu, který vidí před sebou, najít.     

Vyhledej (případně vypiš) z cvičení všechna slova ve kterých je písmeno P...písmena obměňujeme,                                                                                             -                                                                         - slova, která jsou názvy zvířat, dívčí / chlapecká jména....atp.                                                              

Čj - slabikář 1. díl str.54 - 56  seznámení s malými písmeny, přiřazování malých tiskacích písmen k již známým velkým, čtení hlásek, slabik, slov v řádcích i sloupečcích, přiřazování slov k obrázkům.

Na slabiky ze str.55, cv. 3 (ústně) vymýšlejte a říkejte slova, která těmito slabikami začínají.( respektujte délku samohlásek)

Na str. 56, cv.2 připoj obrázky ke slovům a pak (ústně ) na každé slovo vymýšlej věty. Můžeš spojit i několik slov do jedné věty, pokud se to bude hodit.

Rozstříhejte si písmena malé abecedy, sestavujte si slabiky, slova, podle slabikáře nebo si vymyslete sami, sestavujte slova podle diktátu rodičů, 

Na zadní straně 1. dílu slabikáře jsou obrázky, pokuste se podle obrázků sestavit slova z vystřižených písmen, názvy obrázků z růžového a bleděmodrého obdélníku napište psacím písmem do cvičného sešitu.

Jestli budete mít možnost a chuť, můžete mi sestavená slova k obrázkům nebo i vaše vymyšlená, vyfotit a poslat do školního e- mailu :)   jochmannova@skolapnovice.cz        Taky mi sem můžete poslat nějaký pěkný obrázek, který jste doma nakreslili.  

Pokud jste si dnes vyzvedli další díly učebnic, posílám další zadání, kdo nemohl, pracujte prosím alespoň s interaktivními učebnicemi. Naskenovala jsem také několik stránek 2. dílu písanky pro ty, co ji nemají, abyste mohli procvičovat psaní a několik stránek  k procvičování matematiky. Budu je průběžně zadávat, ale můžete si je stáhnout a vytisknout najednou už teď.

Odkaz na stažení naskenovaných stránek z písanky a procvičování matematiky platný 7 dní najdete zde.

Na této adrese si můžete pustit video čt pro 1. roč. učíTelka nebo sledovat vždy v 9.00 na čt 2, kdy je na programu učivo 1. třídy :)

https://www.ceskatelevize.cz/porady/13394657013-ucitelka/220553114000001/video/756784

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

12.3.

Žáci mohou zdarma využívat přístup ke všem interaktivním učebnicím MIUč+, stačí, když:

  1. kliknou na spustit učebnice online
  2. zaregistrují se jako studenti (stačí vyplnit platný e-mail a heslo)
  3. kliknou na ověřovací odkaz, který obdrží do e-mailu
  4. po přihlášení vyberou v horním menu „katalog“, kliknou na ikonu kterékoli MIUč+ a vyberou volbu „vyzkoušet“

Kterékoli MIUč+ pak mohou zdarma používat 30 dní, pokud by uzavření škol trvalo déle, licence zdarma prodloužíme do 30. 6. 2020.

Pro výuku matematiky v 1. až 5. ročníku jsou navíc k dispozici výuková videa na www.matyskova-matematika.cz obsahující výklad ke každému cvičení každé stránky učebnic – žáci tak mohou pracovat podle něj.
Více informací k používání viz. http://ucebnice.online/

Pracujeme s těmito učebnicemi:

Ikona není
MATÝSKOVA MATEMATIKA 2018 2. DÍL
Ikona není
MATÝSKOVA MATEMATIKA 2018 3. DÍL
Ikona není
SLABIKÁŘ 1. DÍL „Čteme a píšeme s Agátou”
Ikona není
SLABIKÁŘ 2. DÍL „Čteme a píšeme
 
a s učebnicí Prvouka 1 (učebnice i pracovní sešit), které najdete zde: http://www.novaskolabrno.cz/aktuality/certifikaty-iuc-zdarma-pro-domaci-vyuku-zaku-226/

 

 12. 3.

V nejbližší době vám  napíšu odkaz na multimediální interaktivní učebnice, se kterými jsou děti zvyklé pracovat a mohli byste s nimi pracovat doma na počítači.

Volně dostupné jsou stránky www.matyskova-matematika.cz/video    kde jsou dle jednotlivých dílů učebnic a stránek připraveny videoprezentace s komentářem, který vysvětluje jak s učebnicí pracovat a jak příklady vypočítat.

Prosím rodiče, aby si v úterý 17.3. od 9 do 11 h přišli do školy pro další díly učebnic (Slabikář 2, malý slabikář 2,písanka 2.díl, Matýskova matematika 3 díl) a vyzvednout si učebnice do prvouky a angličtiny, kterou děti mají ve škole. Pokud byste se navzájem nějak domluvili, může jeden rodič (starší sourozenec) vyzvednout učebnice pro více žáků, kteří bydlí v sousedství. Děkuji Jochmannová

 

Dú  od 12.3. do 18.3.

Čj - slabikář od str.47 po str.53, čtěte vždy 2x až 3x

malý slabikář  str.52 - 58

písanka od str.53 po str. 56, nové písmeko nejdříve vyzkoušejte ve cvičném sešitě

M - od str. 52 po str. 59

Prv - prac. sešit od str. 32 -34 doplň dle zadání

Obecně platí:  každý den přečíst (3x) vždy cca 1 a půl stránky ze slabikáře, 1 - 2 stránky z malého slabikáře, napsat 2 stránky z písanky + procvičit ve cv. sešitě, spočítat 1 stránku denně v matematice, doplnit 2 stránky týdně v pracovním sešitě do prvouky.

 UPOZORNĚNÍ: 

NOC S ANDERSENEM JE ZRUŠENA.

Děkujeme za pochopení

12.3.

AJ:  PS str. 35 (nálepky jsou vzadu v pracovním sešitě). Poslouchat cd s písničkami, které mají děti na konci pracovního sešitu.

10.3.

M - spočítáno po str. 51, cv. 4

Dú - slabikář str.46, cv.3 a 4 přečti a správně doplň.

Kdo nestihl, dopíše stranu 53 v písance

 

9.3.

Prosím posílejte po dětech 200; Kč na SRPŠ.

M - probráno po str. 50

Čj - slabikář str. po str. 45

Dú - písanka str. 52, 5 řádků přepiš a napiš slova z obrázku.

 

6.3.

M - probráno po str.48, cv. 1,2 

Čj - na pondělí  naučit báseň 

Michal Černík

ZE VŠEHO MÁM NEJRADĚJI,

KDYŽ SE TÁTA S MÁMOU SMĚJÍ.

MÁM JE RÁD A ONI MĚ,

PATŘÍME SI VZÁJEMNĚ.

5.3.

M - došli jsme po str. 46, cv.2

Čj - Slabikář str.42, po cv.3, slabiky s R. + opakování z předchozích stran.

Dú - písanka str. 50 dokončit stránku. U obrázků napište první slabiku.

Ve čt 12.3. bude ve škole divadlo z Hradce Králové s představením ,,Poklad kapitána Baltazara". Vstupné je 50; Kč, prosím poslat do příští středy.

4.3.

M - nově č. 10, číselná řada vzestupná, sestupná, rozklad č. 10, porovnávání <>= do 10

Čj - malý slabikář str. 48- 49, čti 2x

Dú - písanka str. 48 celá

Dú - Prv. - str.31, cv. 2, nakresli vaši rodinu (na středu11.3.)

Děkuji za hezké fotky do prvouky, všechny děti o nich uměly pěkně povídat a dostaly 1🙂.

3.3.

Čj - slabikář str.39 - 40 cv.1,2,3 přečíst 3x

M  - písemně str.44, cv.1,2, přečíst, znázornit pomocí koleček, vytvořit otázku, zapsat příklad čísly, zapsat odpověď.   Cv. 3 rozložit daná čísla.

Prv- připomínám na zítra přinést fotografii rodiny, pokud máte, zopakovat si alespoň křestní jména babiček a dědečků , případně i tet a strýců.

 

2.3. 

Pč - na příští po 9.3. prosím přinést 1 bramboru.🥔

Čj - slabikář str. Přečteno po str 39 , cv.1

M - po str. 42

Dú - písanka str. 46, 5 řádků

27.2.ázku

M - skončili jsme na str. 40, cv.3

Čj - malý slabikář str. 45 (bez předposledního slova, R ještě neumíme), k cv. 2 zkuste vymýšlet věty, ve kterých budou slova v daném tvaru.

Dú - písanka str.45 , 5 řádků

26.2.

Prv.- na středu donést fotografii vaší rodiny, buď 1 společnou nebo fotky jednotlivých členů rodiny (případně i domácích mazlíčků)

Čj - četli jsme po str. 36, cv.3 , malý slabikář číst po str. 43

M - po str.39, + rozklad  čísel

Dú - písanka  kdo nestihl, dopsat str.42  + str. 43, 4 řádky

 

25.2.

Prv - připomínám zítřejší opakování ze str. 30!

Č j - slabikář str.35, malý slabikář str. 41, 42

M -probráno  po str.38

Dú - písanka str. 41, 4 řádky

Prosím, kdo už ví, že se jeho dítě nebude účastnit školy v přírodě, abyste mi poslali nevyplněnou podepsanou přihlášku, že nemáte zájem. Kdo ještě přemýšlí, prosím o vyjádření nejpozději do 15. 3.  V tomto termínu je třeba zaplatit i zálohu. Joch.

Čj - nově písmeno K,k

M - sčítání, odčítání  do 9.

24.2. Dú - písanka str. 40 dokončit, str.41 , 4 řádky 

Některé děti  si ve škole půjčily knihu z projektu ,,čtenářská gramotnost" prosím, dohlédněte, aby knihu v pondělí v pořádku vrátily, na knihu se s dětmi podívejte případně si s nimi čtěte. V pátek , prosím, aby si ji do Čj přinesly, budeme s nimi pracovat. Děkuji. Joch.

,,20.2. 

 Dú- Pracovní činnosti na po 24.2. přinést 2 knoflíčky, buď stejné nebo i různé,  ale stejně velké a se stejným počtem dírek (průměr cca 1cm. ) A kdo má  a může, nějaké zbytky vlny (není nutné, něco je ve škole) Joch.

Prv. - prac. sešit str. 30 - budeme psát ve středu 26.2. jako samostatnou práci, tak se připravte🙂

M - sčítání a odčítání do 9, uč. po str. 36

Čj - slabikář po str. 32, malý slabikář  str. 38

Dú  - písanka str. 38 , 3 řádky, str. 39, 4 řádky

19.2.   M- po str. 36, cv.1

Dú - písanka str.36 ,2 řádky  37, 4 řádky

Číst po str. 32, cv. 1, malý slabikář str. 36, 37  vyberte některá cvičení

18.2.

Děti dnes dostaly přihlášku na školu v přírodě. V případě zájmu vyplňte spodní část a podepište, pokud zájem nemáte, napište nemám zájem a podepsané pošlete co nejdříve zpět do školy.  Děkuji Jochmannová

Dú -Čj -slabikář číst  str. 30, cv.3 + vymýšlet slova na přečtené slabiky,  cv.5, přečíst slabiky a zakroužkovat správnou, která patří k obrázku.

písanka str.35 dokončit (4 řádky)

M- počítali jsme po str.35, cv. 1,2, 

17.2. Čj - slabikář str. 30 písme o D d  Dú - najdi a vybarvi všechna písmena D d v básničce, cv. 1, číst malý slabikář str. 35

Písanka str. 34, 5 řádků

M - číslo 9,čís. řada 0- 9,  9-0,   uč.str .34 po cv. 1 

13.2. M- po str. 32 děti  podle obr. vymyslí otázku, co chceme vypočítat, sestaví příklad a vyřeší ho.

 Dú - písanka str. 32 dokončit, str.33, 3 řádky. 

Čj - slabikář str.28 celá, 29 cv. 1 - přečíst, říkat vlastními slovy co kdo dělá (teta,  Míla, Pavel,strejda...)

 

12.2.

Dú - cvičný sešit 4 řádky přepis z malého tiskacího písma do psacího.

Čj - slabikář přečteno po str.28, cv. 1  , můžete procvičovat i v malém  slabikáři str.32, 33.

M - spočítáno po str.31

Prv. - učili jsme se určovat čas na hodinách, půl a celou. Prac. S. vyplněn po str.28, cv. 1 (kdo neměl prac. sešit, doplní doma!)

Dú - prv. str. 28, cv. 2 dopiš kolik je hodin (číslem) , ústně říkej v kolik hodin děláš tyto činnosti ty.  Na středu.

11.2.

Čj - slabikář po str. 26, slabika ZA jako předložka, DÚ str. 26 cv. 4 a 5 (nakreslit zimu, zakroužkovat z)

 

DÚ - písanka str.31, 4 řádky, opiš  psací písmo a přepiš do psacího slova, která jsou tiskacím.  (kdo neměl písanku, doplní si doma i str.30 !)

(Zítra si jako samostatnou práci napíšeme zbývající řádky na str.31)!

M - počítali jsme po str. 31, cv. 1, zopakujte ústně dopočítávání př.(3 + kolik = 8) atp...

10.2. Dú Čj-  slabikář str.25 číst, napsat cv.2 ( nejdříve obtáhnout, pak napsat)

Písanka str. 29 dokončit stránku

M - po str.30, sčítání a odčítání do 8

29.1. 

Zítra je vyučování dle rozvrhu, výpis z vysvědčení  se rozdává až poslední vyuč. hodinu, takže učebnice i sešity zítra s sebou do školy.

M -po  str. 28 u slovní úlohy, je třeba vždy i slovní odpověď celou větou. Procvičujeme rozklad čísel až po č.8, sčítání, odčítání, porovnávání do 8, zařadit čísla na číselné ose, doplnit chybějící čísla na čís. osu, cvičíme tvoření otázek a odpovědí k jednotlivým  slovním příkladům

Čj - slabikář přečteno po str. 22, zítra str. 23 a seznámíme se s písmenem Z

malý slabikář po str.24 , přes prázdniny prosím trénujte cokoli až po str. 30

Dú - písanka str. 27 dokončit stránku, + někteří mají ve cv. sešitě předepsané psací s 

V deníčku máme nalepenou básničku Hodiny, naučit zpaměti na 10.2.

HODINY  (Jiří Žáček)

HODINY NÁM ZAS A ZAS 

ODMĚŘUJÍ PŘESNÝ ČAS

DÍVÁM SE, CO DĚLAJÍ,     

BIJÍ SI A TIKAJÍ 

RÁDA MÁM, KDYŽ NAHLAS BIJÍ,     /kluci si mohou změnit na/:  JÁ MÁM RÁD, KDYŽ.... 

DOUFÁM, ŽE SE NEROZBIJÍ.

28.1. 

Ve čtvrtek dostanou děti 4 vyučovací hodinu výpis z vysvědčení, který si mohou nechat.    Na konci školního roku pak dostanou vysvědčení se známkami za obě pololetí. V pá 31.1. budou pololetní prázdniny a na ně od po 3.2. do 7.2. navazují jarní prázdniny. Ve škole se zase sejdeme v po 10.2. 2020. Joch.

M - po str. 27, rozklady čísel, řetězové sčítání 3 čísel,   u slovních úloh je nutno vždy i slovně (celou větou) odpovědět!

Čj - slabikář  přečteno po str. 21, cv. 2, slabiky a slova s hláskou V.

Dú - písanka str. 27, 5 řádků, přepiš psacím písmem.

27,1.

Dú - písanka str.25 poslední řádek a str.26  5 řádků.

ČJ - slabikář po str.20, - opakovat čtení s písmenem N, nově písmeno V, zapojovat do slabik, vyhledat V,v, v textu     malý slabikář stránky 22- 23

M - str 26 slovní úlohy

23.1.

Dú - písanka str. 23, 5 řádků přepis do psacího písma, přečti si, co máš psát a cos napsal.

22.1.

ČJ - slabikář po str. 17, cv.1,2

M - po str. 23

Dú - Prv. na středu PS str .25 cv. 1 a,b,c + dokončit str. 24

20.1. 

M - str. 22, mrkněte na rozklady.

Dú - písanka str. 20,  5 řádků      + kdo nemá, nastříhat z abecedy písmena J, Y, N.

Čj - slabikář přečteno po str.15, malý slabikář po str.16,

16.1.

Kdo by si chtěl ještě objednat nějakou knihu z katalogu Albatrosu, pošlete, prosím, zítra objednávkový list.

M - v matematice jsme psali ,, pololetní práci" zítra ji děti dostanou.

ČJ -  slabikář po str.13 Y, hláska Y ve slabikách a slovech, čtení vět s porozuměním, dávejte kontrolní otázky např.(Myje máma mísy? Myje máma Toma? Myje se Ota sám?.... atp. ) děti hledají odpověď v přečteném textu.    Děti vlastními slovy převypráví, o čem četly, co si z textu zapamatovaly.

Prosím, podívejte se na písemku z Čj, a pošlete mi ji , prosím, zpět k založení do portfólia. Děkuji. Joch.

Dú - M str. 21, cv.1 počítání s penězi

14.1.

Čj - malý slabikář po str. 12

M- po str.19, cv 2

Dú -Čj, cvičný sešit 4 řádky, +procvičovat čtení s porozuměním, 

AJ: zopakovali jsme si slovní zásobu třetí lekce, poslechli si příběh o ztraceném koláči, učili jsme se barvy (červená, modrá, růžová, zelená, oranžová, žlutá).

13.1. ČJ - slabikář po str.11, číst, 

Děti dnes dostaly zpět první, zkušební písemku, podívejte se v čem případně chybovaly, tento týden (st) si podobnou napíšeme na ostro na známky.

Měly by číst jednoduché věty s porozuměním, vybrat správnou odpověď k přečteným větám, tiskacím napsat slovo znázorněné obrázkem, přepsat písmena z malých tiskacích na psací, napsat psacím, první písmeno ze slova na obrázku. 

DÚ - písanka str. 16, dokončit (4 ř.) stránku perem, netlačit na pero!

vyzkoušíme to, možná ještě některé děti vrátím k tužce, kdyby měly velký přítlak nebo by to ještě nešlo...

M - počítali jsme na str.17 a 18 po cv.2

Děti, které nebyly v pá ve škole, prosím aby si doplnily čtení ze slabikáře a písanku označené stránky. děkuji.

9.1.

 ČJ - slabikář str.10 procvičovat čtení vět,  malý slab. jsme četli po str.11, písanka  do str. 14

Dú - básnička, (nalepená v deníčku) zpaměti na Po 13.1.    

ZIMA     Jiří Žáček

JAK PEŘINA ZA PEŘINOU

PO OBLOZE MRAKY PLYNOU.

PÁR TĚCH PEŘIN PUKLO MRAZEM

PEŘÍ SE Z NICH SYPE NA ZEM.

HONEM, DĚTI? MÁME PRÁCI?

AŤ TU STOJÍ SNĚHULÁCI.

M - probráno po str.15 včetně, čtení slov. úloh, tvoření otázek a odpovědí ( celou větou) sčítání do 7, porovnávání, rozklady.

 

8.1.

ČJ - str. 9, slova, slabiky, procvičovat čtení

Dú -Cvičný sešit, přepište malá tiskací písmena na psací . ( viz. písanka str.13)

M - str.13, cv. 4 a 5 dle zadání

Prv. - prac. sešit str.22, kdo nestihl, dokončit cv. 1 a 3 na středu 15.1.

V deníčku mají děti vlepený lísteček s přístupovými údaji na webový portál Proskoly.cz.

Ikonku najdete na hlavní stránce ZŠ Pňovice, úplně dole.

Na tomto webovém portále je možnost si procvičovat učivo. 

Takto vypadá:

Proskoly.cz

 

 

7.1.

Ve středu 15.1. 2020  od 15.30 do 16.30 hod se konají konzultační třídní schůzky.       Prosím podepsat a napsat do ŽK na str. 32, jestli máte zájem přijít.

(Jde o možnost konzultace s vyučujícími, kteří učí v 1. tř, jen pokud chcete něco probrat nebo sdělit. Jestli nemáte nic, o čem byste potřebovali mluvit, účast není nutná.) Joch.

ČJ - str. 8 písmeno Jj, poznávání, vyhledávání v textu, čtení slabik s J 

Dú - procvičovat čtení , napsat cv. 4 na str. 8, + písanka str. 12 kdo nemá, dokončit,  str. 13, napsat 3 řádky.

M - str.12 číslo 7, čís. řada 0-7, 7- 0, porovnávání, sčít. a odčít. do 7, tvoření otázek a odpovědí  ke slovním úlohám, psaní č. 7.

AJ: DÚ: PS str. 18

Začali jsme třetí lekci. Slovní zásoba na domácí procvičování: a doll - panenka, a car - auto, a train - vlak, a guitar - kytara, a drum - buben, a plane - letadlo

Poslech písniček jednotlivých lekcí je na cd na konci pracovního sešitu.

6.1.

Čj - dnes jsme opakovali ve slabikáři po str.7 namátkově čtení slov a vět v malém  slabikáři po str. 6, zítra začneme písmeno J.  V písance jsme skončili na str. 12

M - opakování sčítání, odčítání a porovnávání do 6 , v uč. po str. 11, od zítřka budeme počítat do 7.

Připomínám na zítřek přinést vyprané věci do Tv.

2020

_________________________________________________________________________________________