Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
Zápis do 1. ročníku základní školy pro školní rok 2020/2021
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3

Fulltextové hledání

Drobečková navigace

Úvod > Základní škola > Zprávy tříd > 1. ročník

 

1. ročník

7.4.

Dobrý den, zasílám vám odkazy k procvičování angličtiny. Pozdravuji děti. Přeji vám pěkné Velikonoce. Wiedermannová

Klikněte na obrázek o opakujte slovíčka:

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/picturedictionary_01/picturedictionary_01_05?cc=cz&selLanguage=cs

 Poslech písničky uč. str. 38 It´s my birthday: 

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/songsandchants_01/songsandchants_01_05/singalong_unit05song?cc=cz&selLanguage=cs

 Pexeso: 

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/games_01/games_01_05/games_unit05_01?cc=cz&selLanguage=cs

Poslech učebnice str. 40

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/stories_01/story_05?cc=cz&selLanguage=cs

 

Opakování předchozích lekcí. Stačí vybrat číslo lekce: 

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/picturedictionary_01/?cc=cz&selLanguage=cs

4.4.

Zdravím vás ve velikonočním týdnu, děkuji všem, co mi poslali e-maily a fotky a dokonce zvukové nahrávky se čtením (!) . Výborný nápad, zrovna jsem přemýšlela, jestli by se dalo nahrát třeba video se čtením a poslat, abych slyšela, jak vám to jde. To ale nevím, jestli by to šlo poslat e- mailem. Kdo máte možnost a chtěli byste alespoň kousek čtení nahrát, můžete mi to poslat na WhatsApp na mé tel. číslo (603 904 419). To je samozřejmě dobrovolné. Posílám vám tedy další zadání, doufám, že stíháte a není toho moc. Když, tak dejte vědět.Přeji vám co nejhezčí Velikonoce, zdraví a pohodu a těším se, až se uvidíme.:)

                                                                                                                                                                                                                                                  E.J.

Učivo na týden od 6.4. do 9.4. 2020

 ČESKÝ JAZYK

Našla jsem na youtube výuková videa z čj, psaní a částečně z prvouky (to je ale jiná učebnice než máme), kde se pracuje se slabikářem a písankou, které máme,  a každý den se živě vysílá další část.  Tentokrát vám nebudu rozepisovat, co s jednotlivými cvičeními dál dělat, ale pusťte, prosím, dětem ke každé stránce ze slabikáře video, ve kterém se jednotlivá cvičení probírají i s komentářem učitele.Myslím, že by vám to mohlo ušetřit práci a děti by pracovaly podle pokynů učitele. Nebo se alespoň na jedno podívejte pro inspiraci. Budu ráda za zpětnou vazbu, jestli se vám to zdá dobré nebo jestli jsou pro vás lepší pokyny k jednotlivým cvičením nebo jestli na to vůbec nemáte čas a jen to ,,přejedete" dle pokynů v učebnici.

Slabikář   str. 16 - 20

 Pracuj dle zadání v uč. nebo lépe dle videa.Odkazy na jednotlivé stránky jsou zde:

slabikář str. 16 Č  na   https://youtu.be/qu05PSe79uQ

 slabikář  str. 17   na  https://youtu.be/GrY4pOclrGc

slabikář str. 18  na  https://youtu.be/6Jo2ZOROai4

slabikář str. 19  na  https://youtu.be/Z31pZ1Trjf4

slabikář str. 20 na https://youtu.be/Gb2mpQr7Oso 

online výuka pro žáky 1. ročníku přes YouTube s pedagogem Mgr. Milošem Novotným

Malý slabikář str. 15 - 19   

Čti ve sloupečcích i řádcích, vyhledávej slova dle diktátu rodičů, urči polohu slova (ve kterém je sloupečku a kterém řádku)  Na str.18 ve cv. 1 vyhledej slabiku, která se vždy opakuje v celém  sloupečku.

Písanka   str. 28 - 33 

Zkoušej i do cvičného sešitu nebo na papír

Tady jsou krátká videa, jak nová písmena správně psát.

malé psací h najdeš na https://www.youtube.com/watch?v=7egCKPpxaow

malé psací b najdeš na https://www.youtube.com/watch?v=FTx1-XC2XKM

MATEMATIKA

Matýsek str. 10 - 13

Počítej pomocí čís. osy nebo dopočítadla, vybarvuj, doplňuj, stránku 13 si pusť v interaktivní učebnici a vyzkoušej si ve cv. 1 a 2 interaktivní cvičení, která najdeš, když klikneš na ikonku  IC.  

Můžeš si zahrát na obchod, napsat si cenovky na několik hraček co máš v pokojíčku a prodávat je , nakupovat a vracet peníze.

 Naskenované stránky k procvičování str. 8 - 10

str.10/cv.1,2,3,4  vybarvi čtverce dle zadání a pak ve stejném řádku vybarvi další čtverce na druhé straně osy, ve stejné vzdálenosti. Viz. nápověda ve cv. 1.

ČLOVĚK A JEHO SVĚT

Podívej se na video o Velikonocích. najdeš ho tady: 

 https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10519120758-nase-tradice/212562260400012-bozi-hod-velikonocni    

(Kdo má chuť, může si pustit i pašijový týden a Velikonoce a smrtná neděle.)

Prvouka str. 45

V prvouce teď přeskočíme na stranu 45 na Velikonoce. Příští týden se zase vrátíme na stránky, které jsme vynechali.

Učebnice i prac. sešit str. 45 dle zadání. Myslím, že učebnici doma nemáte, tak vám přepíšu několik velikonočních říkanek.Jednu z nich si vyberte a naučte se ji zpaměti, abyste ji mohli říkat až půjdete vymrskat maminky a sestřičky.

Vajíčka                                                   (tahle je pro holčičky)                                   

Kropenatá slepička                                                                               

snesla bílá vajíčka.                                                                                

Obarvím je, omaluju                                                                              

všechny chlapce podaruju.                                                                  

 

Koledování             (Michal Černík)

Zpívám, zpívám koledu,

jak to nejlíp dovedu.

Ať vajíčka malovaná

máte pro mě nachystaná.

Stačí mi i jediné,

Štěstí vás pak nemine.

 

Ben, ben, ben,

 blechy ven

 a vajíčka do košíčka

  sem!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1.4.

  online výuka pro žáky 1. ročníku přes YouTube s pedagogem Mgr. Milošem Novotným

Posílám pro inspiraci pro rodiče a nebo i pro samostatnou práci dětí odkaz na youtube, kde se pracuje s naším slabikářem videa začínají od str. 12, písmena B a každý den přibude další video s další stránkou ze slabikáře a s výkladem. 

https://youtu.be/p8Yz78vqil4         +           https://youtu.be/UmoZog6SLj0

slabikář str. 14 najdete na  https://youtu.be/UmoZog6SLj0 

slabikář str. 15 najdete na  https://youtu.be/z70SvuCnja0

Učivo na týden od 30.3 do 3.4. 2020

29.3.

C

Všechny po týdnu zdravím, děkuji za fotky a e-maily se splněným učivem. Budu ráda když mi napíšete i pár slov o tom, jak vám jde učení, jestli se vám všechno daří, není toho moc nebo je to těžké. :)   Bylo by dobré, kdybyste k učení mohli využívat i interaktivní učebnice v čj i matematice. Kromě správných řešení jsou tam i různé možnosti, jak s cvičeními pracovat a děti to znají ze školy, kde jsme s tímto programem pracovali na interaktivní tabuli. Takže by si s tím měly poradit i samy a rodiče by si na chvilku oddychli. Tak kdo jste se k tomu ještě nedostali, zkuste to.:)                                                                                                    Děkuji, přeji,hodně zdraví, dobrou náladu a dostatek sil do dalšího učení      Eva Joch.

(V případě, že by vám v zadání něco nesedělo, dejte mi, prosím, vědět, ať mám zpětnou vazbu. Díky :))

 

ČESKÝ JAZYK

slabikář od str. 9 po str.15

čtení slov se skupinou souhlásek na začátku slova

str.9/cv.1   přečtěte  nejdříve slabiku pak slova  a slabiky ve slovech vytleskejte, sledujte barevné podbarvení a obloučky

cv.2 čti dle zadání, přiřaď obrázky ke slovům ,+  vyber si ze 3 sloupečků  vždy jedno slovo a pokus se ta 3 slova spojit do věty.

cv.3 přečti , obtáhni a opiš

cv.4 přečti 2x  a  převyprávěj vlastními slovy

str.10 - 11 čtěte minimálně 2x

str.12/cv.1     přečtěte si s pomocí rodičů básničku, vyhledejte a vybarvěte v ní všechna písmena B,b . Vymýšlej co nejvíc slov, která začínají hláskou B, dělej si čárky a pak spočítej, kolik slov tě napadlo. 

cv. 2,4,5 dle zadání dole ve slabikáři,

cv.3 po přečtení zkus vymýšlet slova, která na tyto slabiky začínají (respektuj délku slabik)   

POZOR na podobné tvary písmen  b, p. d, B, P, D.

Z vystřihaných písmen tvoř dvojice Bb, Pp, Dd,      sestavuj podle diktátu rodičů slova z malých písmen :  buben x duben x pupen, boby x body,   bláto x dláto, Líba x Lída, dudy x duby,...     Polož si písmena b,d,p před sebe na stůl , rodiče budou říkat jednotlivá písmena a ty na ně co nejrychleji ukazuj.

str.13/cv.1 přečti 2x, pak podtrhni všechna jména, která ve cv. najdeš (5), zakroužkuj názvy stromů, řekni, jaké plody na nich rostou

cv. 2 (přečti, obtáhni, opiš),3,4,5 dle zadání

 str.14/cv.1 čti 3x, přiřaď obrázky ke slovům

cv.2,3, dle zadání, (shrň jedním slovem,co slova, která jsi našel, znamenají)

str.15/cv.1 čti 2x, vymýšlej věty na každé slovo z cvičení

cv.2 dle zadání, + podtrhávej červeně všechna b, zeleně d, modře p v tomto cvičení. + Odpovídej na otázky : Který je den?   Je Cézar malý a černý?  Hází mu LIbor míček? Dostane Cézar kost?

cv.3,4 dle zadání

 malý slabikář  2. díl (Zdokonalujeme čtení)   str. 8 - 14

str. 8 -10 Čti ve sloupečcích i řádcích, vyhledávej slova dle diktátu rodičů, urči polohu slova ve sl. a ř., vytleskávej slova po slabikách, u slov podobných vysvětli význam, 

str. 11 - 14 čti písmena, slabiky, slova....tvoř slova na přečtené slabiky, slož si některá přečtená slova z vystřižených písmen...atp.

 písanka  str, 20 - 27  co se ti nebude dařit, si vyzkoušej nejdříve ve cvičném sešitě nebo na papír, trénujte na papír ještě uvolňovací cvičení a ,,jednotažky" aby ruka s perem po papíře hezky klouzala . (Příklady ,,jednotažek" pro inspiraci,  najdete, když zadáte toto slovo do googlu a podíváte se na obrázky.)

MATEMATIKA

Matýsek str. 6 - 10

Pokud můžeš, pusť si i v multimed. učebnici (str.6/cv.5)

str.7/cv.4 výsledky menší než 10 zakroužkuj modře, 10 a větší než 10, zeleně.

str.8/cv.4 i interaktivně

str.9/cv.2 a 3 vyber číslo vždy tak aby součet prvních dvou okýnek byl vždy 10 a do třetího dopiš zbytek

cv.4 doplň tak, aby součet prvních dvou čísel byl 10 a pak přičti potřebný zbytek.

str.10/ cv.1,2,3 dopočítávej  s pomocí osy nebo dopočítadla  (bylo vloženo vzadu v učebnici), kdo dokáže, tak zpaměti

cv.4 doplň průběžné výsledky,  cv.5  doplň správná znaménka

Naskenované stránky k procvičování str.4,5,6,7

ČLOVĚK A JEHO SVĚT

Prvouka - uč. i prac. seš. str.37 opakování dle zadání dole na stránce + udělej doma některou nebo i více prací, které jsou na obrázku a obrázek vybarvi :),

str.38 -39 učebnice i prac. s. JARO první jarní den 21. března   - dle zadání + na procházce si všímej jarních květin, uč se je pojmenovat.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

25.3.

Odkaz na youtbe na procvičování čtení slabik s malými tiskacími písmeny

https://youtu.be/LV0CJLcyWCM

https://youtu.be/e2DcPPeaUtY

https://youtu.be/Q414aDrc3kY

24.3.

Přidávám odkazy na videa, jak správně psát nová písmena z písanky. Mrkněte na ně a zkoušejte, aby se vám to lépe dařilo.

písmeno "d"                                                                                                                                                                                    

 https://www.youtube.com/watch?v=xprJPt3u3yk
písmeno "z"
 https://youtu.be/FzOc74QreyE
písmeno "k"
https://www.youtube.com/watch?v=IHF9tNkYTH4
písmeno "r"
https://www.youtube.com/watch?v=5_s8fYS62Dw
písmeno "v"
https://www.youtube.com/watch?v=et5CmMG_3ek

24.3.  OPRAVENO !😉

Omlouvám se, v zadání matematiky vám nebude sedět zadání stránek ani cvičení. Mám starší vydání a děti mají nové z loňska, kde je všechno jinak. Takže  prosím , dělejte matematiku podle vašich pracovních sešitů po str. 5 . Já co nejrychleji zadání opravím podle interaktivní učebnice. Špatné zadání mažu. Děkuji za upozornění a pochopení. E.J.

22.3. Učivo na další týden 23.3 - 27.3. 2020

Moc vás všechny zdravím a posílám další várku učení na příští týden.Děkuji všem dětem a rodičům, kteří mi e-mailem posílají fotky, jak doma pracují. Jste moc šikovní a hezky vám to jde. Kdo máte možnost, tak mi občas něco pošlete, ať mám zpětnou vazbu. Pokud byste něco potřebovali, napište mi nebo zavolejte, ráda vám odpovím.  jochmannova@skolapnovice.cz

V každému předmětu jsem k několika cvičením připsala pár pokynů, jak byste s nimi mohli i jinak pracovat. Pokud byste měli pocit, že je toho moc, splňte jen zadání z učebnice a pracujte podle vlastního uvážení. Děti se mohou učit i tím, že budou doma pomáhat ( a u toho třeba počítat kolik brambor se bude vařit, číst nápisy na surovinách ze kterých se vaří atp.) Určitě budete mít spoustu nápadů, jak to zařídit.:) Hlavně prosím, aby děti co nejvíce četly. 

Přeji vám, ať jste zdraví, máte dobrou náladu a učení ať se vám daří. Těším se na další e-maily.  :)     Eva Jochmannová

ČESkÝ JAZYK

Cvičení vypracujte dle zadání v učebnici, k některým cvičením vám  napíšu nějaké návrhy jak s cvičeními pracovat i jinak, abyste jen opakovaně nečetli, ale při plnění těchto úkolů si je děti budou muset přečíst znovu, aniž by si všimly...(možná).

  • slabikář 2. díl             str. 2 - 8     str. 2, cv. 1 - přečtěte si s pomocí rodičů básničku, vyhledejte a vybarvěte v ní všechna písmena  c ,                           cv.3 po přečtení zkus vymýšlet slova, která na tyto slabiky začínají (respektuj délku slabik)                                                                                                        cv.2,4,5 dle zadání dole ve slabikáři, Vymýšlej co nejvíc slov, která začínají hláskou C. dělej si čárky a pak spočítej, kolik slov tě napadlo.                    str.3. cv.1 čti dle zadání a pak si vyber z minimálně 3 sloupečků jedno slovo a pokus se ta 3 slova spojit do věty. Vymysli alespoň 2 věty, Věty nemusí začínat slovem z 1. sloupečku :)                                                                                                                                                                                     str.3,cv.3  pracuj dle zadání a pak odpovídej na otázky :    Kdo cucá bonbón?   Kdo kácí topol?  Cucá táta lízátko? Kácí Katka strom?  odpovědi najdi v textu a na obrázcích ze cv.3                                                                                                                                                                                                   str.4, cv.1 - vyhledej a přečti všechna jména, která ve cv. najdeš a spočítej je , - najdi všechna slova, ve kterých je písmeno c na konci slova, ...atp. - přečti a  pak si vyber z každého sloupečku jedno slovo a pokus se ta 4 slova spojit do věty. Vymysli alespoň 2 věty, Věty nemusí začínat slovem z 1. sloupečku :)  str.4,cv.5 vyhledej a vybarvi všechna písmena c v  housence, svislou čarou odděl jednotlivá slova, až si je přečteš, pokus se shrnout dvěma slovy co přečtená slova pojmenovávají. /odpověď : lesní zvířata/                                                                                                                                                        str.5, cv.1  doplň dle pokynů + si vysvětlete význam slova  NECKY a ULICE,                                                                                                               str.6,cv,1  - přečtěte si s pomocí rodičů básničku, vyhledejte a vybarvěte v ní všechna písmena  H,h ,    Vymýšlej co nejvíc slov, která začínají hláskou H. dělej si čárky a pak spočítej, kolik slov tě napadlo.                                                                                                                                                          str.6,cv.3 po přečtení zkus vymýšlet slova, která na tyto slabiky začínají (respektuj délku slabik)                                                                                 str.7,cv.1   vyhledej  a přečti všechna jména, tvoř věty ze slov ve sloupečcích.                                                                                                                   str.8, cv.1 vysvětli, co znamenají slova, která jsi přečetl/a - některá jsou na obrázku, připoj je ke slovu.                                                                      str.8,cv.5      -     vyhledej a vybarvi všechna písmena h v  housence, svislou čarou odděl jednotlivá slova, až si je přečteš, pokus se shrnout dvěma slovy co přečtená slova pojmenovávají. /odpověď : domácí zvířata/                                                                   
  • malý slabikář  2. díl (Zdokonalujeme čtení) - str.1 - 7    čtěte, vyhledávejte ve cvičeních slabiky, slova dle zadání (např. 2. sloupec, 4. řádek..) nebo zadejte řádek a sloupec a děti ať slovo najdou, tvořte věty s danými slovy,skládejte z vystřižených písmen některá přečtená slova,  vymýšlejte a případně skládejte z písmen ,,schůdky" viz. např. str. 3/cv.2 - čím končí jedno slovo, tím  začíná další slovo...(cuká - kácí....), vysvětlujte si význam neobvyklých slov , slova s předložkami vhodně zapoj do věty (str.4/cv.3, str.5/cv.3)
  • PÍSANKA -  str.10 - 19, nová písmenka a to, co se ti nebude dařit, si vyzkoušej nejdříve ve cvičném sešitě nebo na papír. Psaní si rozvrhni, piš tak 2 stránky za den. Kdo píše nově perem, trénujte na papír ještě uvolňovací cvičení, aby ruka s perem po papíře hezky klouzala (kroužky, vlnovky, pilu...).         
  • MATEMATIKA    - opravená verze
  • Matýsek 3.díl    str.1 -5  číselná řada  0 - 15 porovnávání, sčítání, odčítání, znázorňování na číselné ose.        Pokud byste si nevěděli rady, pracujte dle volně dostupných videoprezentací na www.matyskova-matematika.cz/video       
  •       str.1 poznávání hodin, znázornění na ose  str. 2 a 3 dle zadání
  • str. 4/ cv.1,2  Sami tvořte otázky, a dvojice masek, a porovnejte, kterých je více, méně, stejně...  Čísla (počty masek)si napiš na papírky a seřaď na stole podle velikosti.Vytvoř si číselnou osu od 0 do 15, dívej se na ni a říkej: které číslo je hned za č.11, před č.14   o 2 větší než 13...atp. dle diktátu rodičů.                                                                                           str.5  u slovních úloh utvoř správně otázku, co chceme vypočítat a pak odpověz celou větou.                                                   
  •  str.5/cv.4  vypočítej a pak modrou pastelkou zakroužkuj všechny výsledky větší než 12 a oranžovou výsledky menší než 12. celý poslední sloupeček přepiš do cvičného sešitu
  • Zahrejte si na obchod, nakupujte různé věci, na které si uděláte cenovky (za 11, 12, 13, 14, 15 Kč ), pomocí 1 desetikoruny a korun, dvojkorun a pětikoruny.  Skládejte peníze na zaplacení vždy s 1 desetikorunou.
  • ČLOVĚK A JEHO SVĚT

Prvouka- uč. str.35 -36, Prac. sešit str.35 - 36 povídejte si o dopravě, dopr. prostředcích, složkách záchranného systému , důležitých telefonních číslech a kdy      na ně volat. Pracujte podle zadání k jednotlivým cvičením vždy dole na stránce.

VÝTVARNÁ VÝCHOVA a  PRACOVNÍ ČINNOSTI - malujte si obrázky, stavějte ze stavebnic, pomáhejte maminkám a tatínkům v domácnosti, uklízejte si  hračky v pokojíčku. :)

Angličtina: děti se naučí nová slovíčka z 5. lekce. Nevím, jestli máte všichni doma učebnici. Slovíčka jsou následující: a present - dárek, a card - přání, a candle - svíčka, a badge - odznak, a balloon - balónek, a cake -dort. Slovní spojení -   I´ve got ( a present) - Já mám (dárek). Děti si můžou v rámci procvičování nakreslit na kartičky obrázky nových slovíček a nebo si i udělají pexeso( není povinné). Dále se děti naučí, co znamená Happy birthday. V prac. sešitě na str. 36 je poslech (cd nemáte), ale můžete dětem ukazovat obrázky a děti opakují, co na obrázku je, zvládnou i str. 37. CD které mají na konci pracovního sešitu - poslech písně č. 13 It´s my birthday. Udělejte co zvládnete, je mi jasné, že v první třídě je nejdůležitější naučit se číst, psát a počítat. Děkuji. Mějte se pěkně. Wiedermannová

 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

18.3.

Zdravím na dálku všechny děti i rodiče :), a mám informaci pro ty, kdo si včera nemohli vyzvednout další díly učebnic. Mohou tak učinit ještě zítra ( ve čt 19.3.) mezi 9 a 11h ve škole. Paní ředitelka bude tak hodná a učebnice vám v této době předá. Děkuji, že se s dětmi pilně učíte a těším se na viděnou. Eva Jochmannová

17.3. Učivo na  st.18. - pá 20.3. 2020

M - str.60  počítej a vybarvuj

Učebnice Matýskova matematika 3. díl str. 2 -  4,  číslice 11 -15, psaní číslic 11,12,13,14,15. počítání do 15, přiřazování číslic k danému počtu, vyhledávání tvarů, dopočítávání, vyhledávání správných tvarů číslic, doplňování  vzestupné i sestupné číselné řady do 15. Číselná osa.

 K dalšímu procvičování matematiky využijte naskenované ,,procvičování matematiky" , prozatím str. 1 - 3, stáhnout si můžete rovnou víc stránek viz. odkaz níž.

Písanka 2. díl - str. 1 - 9, piš perem dle zadání. Písmenka, slabiky nebo slova, která se ti nedaří si vyzkoušej ve cvičném sešitě nebo na papír.

Odkaz na stažení naskenovaných stránek z písanky a procvičování matematiky platný 7 dní najdete zde.

Čj - malý slabikář 1. díl (=zdokonalujeme čtení k učebnici slabikář 1. díl) - str. 59 -64, Tipy jak se cvičeními dále pracovat: čtěte ve sloupečcích i řádcích dle zadání, vymýšlejte slova na přečtené slabiky, vyhledávejte slova dle zadání rodičů (např. str.61,cv.3 přečti slovo, které je ve 2. sloupečku a 3. řádku..nebo opačně: Kde najdu slovo jelen? - dítě určí řádek a sloupeček) atp.

Hra: z každého sloupečku si vyber 1 slovo a snaž se vymyslet větu, do které by se všechna slova dala použít. (ústně) Udělejte si soutěž, kdo doma vymyslí nejlepší, nejvtipnější větu.          - Přečtěte dětem některé slovo z cvičení pozpátku a ono se bude snažit ho v textu, který vidí před sebou, najít.     

Vyhledej (případně vypiš) z cvičení všechna slova ve kterých je písmeno P...písmena obměňujeme,                                                                                             -                                                                         - slova, která jsou názvy zvířat, dívčí / chlapecká jména....atp.                                                              

Čj - slabikář 1. díl str.54 - 56  seznámení s malými písmeny, přiřazování malých tiskacích písmen k již známým velkým, čtení hlásek, slabik, slov v řádcích i sloupečcích, přiřazování slov k obrázkům.

Na slabiky ze str.55, cv. 3 (ústně) vymýšlejte a říkejte slova, která těmito slabikami začínají.( respektujte délku samohlásek)

Na str. 56, cv.2 připoj obrázky ke slovům a pak (ústně ) na každé slovo vymýšlej věty. Můžeš spojit i několik slov do jedné věty, pokud se to bude hodit.

Rozstříhejte si písmena malé abecedy, sestavujte si slabiky, slova, podle slabikáře nebo si vymyslete sami, sestavujte slova podle diktátu rodičů, 

Na zadní straně 1. dílu slabikáře jsou obrázky, pokuste se podle obrázků sestavit slova z vystřižených písmen, názvy obrázků z růžového a bleděmodrého obdélníku napište psacím písmem do cvičného sešitu.

Jestli budete mít možnost a chuť, můžete mi sestavená slova k obrázkům nebo i vaše vymyšlená, vyfotit a poslat do školního e- mailu :)   jochmannova@skolapnovice.cz        Taky mi sem můžete poslat nějaký pěkný obrázek, který jste doma nakreslili.  

Pokud jste si dnes vyzvedli další díly učebnic, posílám další zadání, kdo nemohl, pracujte prosím alespoň s interaktivními učebnicemi. Naskenovala jsem také několik stránek 2. dílu písanky pro ty, co ji nemají, abyste mohli procvičovat psaní a několik stránek  k procvičování matematiky. Budu je průběžně zadávat, ale můžete si je stáhnout a vytisknout najednou už teď.

Odkaz na stažení naskenovaných stránek z písanky a procvičování matematiky platný 7 dní najdete zde.

Na této adrese si můžete pustit video čt pro 1. roč. učíTelka nebo sledovat vždy v 9.00 na čt 2, kdy je na programu učivo 1. třídy :)

https://www.ceskatelevize.cz/porady/13394657013-ucitelka/220553114000001/video/756784

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

12.3.

Žáci mohou zdarma využívat přístup ke všem interaktivním učebnicím MIUč+, stačí, když:

  1. kliknou na spustit učebnice online
  2. zaregistrují se jako studenti (stačí vyplnit platný e-mail a heslo)
  3. kliknou na ověřovací odkaz, který obdrží do e-mailu
  4. po přihlášení vyberou v horním menu „katalog“, kliknou na ikonu kterékoli MIUč+ a vyberou volbu „vyzkoušet“

Kterékoli MIUč+ pak mohou zdarma používat 30 dní, pokud by uzavření škol trvalo déle, licence zdarma prodloužíme do 30. 6. 2020.

Pro výuku matematiky v 1. až 5. ročníku jsou navíc k dispozici výuková videa na www.matyskova-matematika.cz obsahující výklad ke každému cvičení každé stránky učebnic – žáci tak mohou pracovat podle něj.
Více informací k používání viz. http://ucebnice.online/

Pracujeme s těmito učebnicemi:

Ikona není
MATÝSKOVA MATEMATIKA 2018 2. DÍL
Ikona není
MATÝSKOVA MATEMATIKA 2018 3. DÍL
Ikona není
SLABIKÁŘ 1. DÍL „Čteme a píšeme s Agátou”
Ikona není
SLABIKÁŘ 2. DÍL „Čteme a píšeme
 
a s učebnicí Prvouka 1 (učebnice i pracovní sešit), které najdete zde: http://www.novaskolabrno.cz/aktuality/certifikaty-iuc-zdarma-pro-domaci-vyuku-zaku-226/

 

 12. 3.

V nejbližší době vám  napíšu odkaz na multimediální interaktivní učebnice, se kterými jsou děti zvyklé pracovat a mohli byste s nimi pracovat doma na počítači.

Volně dostupné jsou stránky www.matyskova-matematika.cz/video    kde jsou dle jednotlivých dílů učebnic a stránek připraveny videoprezentace s komentářem, který vysvětluje jak s učebnicí pracovat a jak příklady vypočítat.

Prosím rodiče, aby si v úterý 17.3. od 9 do 11 h přišli do školy pro další díly učebnic (Slabikář 2, malý slabikář 2,písanka 2.díl, Matýskova matematika 3 díl) a vyzvednout si učebnice do prvouky a angličtiny, kterou děti mají ve škole. Pokud byste se navzájem nějak domluvili, může jeden rodič (starší sourozenec) vyzvednout učebnice pro více žáků, kteří bydlí v sousedství. Děkuji Jochmannová

 

Dú  od 12.3. do 18.3.

Čj - slabikář od str.47 po str.53, čtěte vždy 2x až 3x

malý slabikář  str.52 - 58

písanka od str.53 po str. 56, nové písmeko nejdříve vyzkoušejte ve cvičném sešitě

M - od str. 52 po str. 59

Prv - prac. sešit od str. 32 -34 doplň dle zadání

Obecně platí:  každý den přečíst (3x) vždy cca 1 a půl stránky ze slabikáře, 1 - 2 stránky z malého slabikáře, napsat 2 stránky z písanky + procvičit ve cv. sešitě, spočítat 1 stránku denně v matematice, doplnit 2 stránky týdně v pracovním sešitě do prvouky.

 UPOZORNĚNÍ: 

NOC S ANDERSENEM JE ZRUŠENA.

Děkujeme za pochopení

12.3.

AJ:  PS str. 35 (nálepky jsou vzadu v pracovním sešitě). Poslouchat cd s písničkami, které mají děti na konci pracovního sešitu.

10.3.

M - spočítáno po str. 51, cv. 4

Dú - slabikář str.46, cv.3 a 4 přečti a správně doplň.

Kdo nestihl, dopíše stranu 53 v písance

 

9.3.

Prosím posílejte po dětech 200; Kč na SRPŠ.

M - probráno po str. 50

Čj - slabikář str. po str. 45

Dú - písanka str. 52, 5 řádků přepiš a napiš slova z obrázku.

 

6.3.

M - probráno po str.48, cv. 1,2 

Čj - na pondělí  naučit báseň 

Michal Černík

ZE VŠEHO MÁM NEJRADĚJI,

KDYŽ SE TÁTA S MÁMOU SMĚJÍ.

MÁM JE RÁD A ONI MĚ,

PATŘÍME SI VZÁJEMNĚ.

5.3.

M - došli jsme po str. 46, cv.2

Čj - Slabikář str.42, po cv.3, slabiky s R. + opakování z předchozích stran.

Dú - písanka str. 50 dokončit stránku. U obrázků napište první slabiku.

Ve čt 12.3. bude ve škole divadlo z Hradce Králové s představením ,,Poklad kapitána Baltazara". Vstupné je 50; Kč, prosím poslat do příští středy.

4.3.

M - nově č. 10, číselná řada vzestupná, sestupná, rozklad č. 10, porovnávání <>= do 10

Čj - malý slabikář str. 48- 49, čti 2x

Dú - písanka str. 48 celá

Dú - Prv. - str.31, cv. 2, nakresli vaši rodinu (na středu11.3.)

Děkuji za hezké fotky do prvouky, všechny děti o nich uměly pěkně povídat a dostaly 1🙂.

3.3.

Čj - slabikář str.39 - 40 cv.1,2,3 přečíst 3x

M  - písemně str.44, cv.1,2, přečíst, znázornit pomocí koleček, vytvořit otázku, zapsat příklad čísly, zapsat odpověď.   Cv. 3 rozložit daná čísla.

Prv- připomínám na zítra přinést fotografii rodiny, pokud máte, zopakovat si alespoň křestní jména babiček a dědečků , případně i tet a strýců.

 

2.3. 

Pč - na příští po 9.3. prosím přinést 1 bramboru.🥔

Čj - slabikář str. Přečteno po str 39 , cv.1

M - po str. 42

Dú - písanka str. 46, 5 řádků

27.2.ázku

M - skončili jsme na str. 40, cv.3

Čj - malý slabikář str. 45 (bez předposledního slova, R ještě neumíme), k cv. 2 zkuste vymýšlet věty, ve kterých budou slova v daném tvaru.

Dú - písanka str.45 , 5 řádků

26.2.

Prv.- na středu donést fotografii vaší rodiny, buď 1 společnou nebo fotky jednotlivých členů rodiny (případně i domácích mazlíčků)

Čj - četli jsme po str. 36, cv.3 , malý slabikář číst po str. 43

M - po str.39, + rozklad  čísel

Dú - písanka  kdo nestihl, dopsat str.42  + str. 43, 4 řádky

 

25.2.

Prv - připomínám zítřejší opakování ze str. 30!

Č j - slabikář str.35, malý slabikář str. 41, 42

M -probráno  po str.38

Dú - písanka str. 41, 4 řádky

Prosím, kdo už ví, že se jeho dítě nebude účastnit školy v přírodě, abyste mi poslali nevyplněnou podepsanou přihlášku, že nemáte zájem. Kdo ještě přemýšlí, prosím o vyjádření nejpozději do 15. 3.  V tomto termínu je třeba zaplatit i zálohu. Joch.

Čj - nově písmeno K,k

M - sčítání, odčítání  do 9.

24.2. Dú - písanka str. 40 dokončit, str.41 , 4 řádky 

Některé děti  si ve škole půjčily knihu z projektu ,,čtenářská gramotnost" prosím, dohlédněte, aby knihu v pondělí v pořádku vrátily, na knihu se s dětmi podívejte případně si s nimi čtěte. V pátek , prosím, aby si ji do Čj přinesly, budeme s nimi pracovat. Děkuji. Joch.

,,20.2. 

 Dú- Pracovní činnosti na po 24.2. přinést 2 knoflíčky, buď stejné nebo i různé,  ale stejně velké a se stejným počtem dírek (průměr cca 1cm. ) A kdo má  a může, nějaké zbytky vlny (není nutné, něco je ve škole) Joch.

Prv. - prac. sešit str. 30 - budeme psát ve středu 26.2. jako samostatnou práci, tak se připravte🙂

M - sčítání a odčítání do 9, uč. po str. 36

Čj - slabikář po str. 32, malý slabikář  str. 38

Dú  - písanka str. 38 , 3 řádky, str. 39, 4 řádky

19.2.   M- po str. 36, cv.1

Dú - písanka str.36 ,2 řádky  37, 4 řádky

Číst po str. 32, cv. 1, malý slabikář str. 36, 37  vyberte některá cvičení

18.2.

Děti dnes dostaly přihlášku na školu v přírodě. V případě zájmu vyplňte spodní část a podepište, pokud zájem nemáte, napište nemám zájem a podepsané pošlete co nejdříve zpět do školy.  Děkuji Jochmannová

Dú -Čj -slabikář číst  str. 30, cv.3 + vymýšlet slova na přečtené slabiky,  cv.5, přečíst slabiky a zakroužkovat správnou, která patří k obrázku.

písanka str.35 dokončit (4 řádky)

M- počítali jsme po str.35, cv. 1,2, 

17.2. Čj - slabikář str. 30 písme o D d  Dú - najdi a vybarvi všechna písmena D d v básničce, cv. 1, číst malý slabikář str. 35

Písanka str. 34, 5 řádků

M - číslo 9,čís. řada 0- 9,  9-0,   uč.str .34 po cv. 1 

13.2. M- po str. 32 děti  podle obr. vymyslí otázku, co chceme vypočítat, sestaví příklad a vyřeší ho.

 Dú - písanka str. 32 dokončit, str.33, 3 řádky. 

Čj - slabikář str.28 celá, 29 cv. 1 - přečíst, říkat vlastními slovy co kdo dělá (teta,  Míla, Pavel,strejda...)

 

12.2.

Dú - cvičný sešit 4 řádky přepis z malého tiskacího písma do psacího.

Čj - slabikář přečteno po str.28, cv. 1  , můžete procvičovat i v malém  slabikáři str.32, 33.

M - spočítáno po str.31

Prv. - učili jsme se určovat čas na hodinách, půl a celou. Prac. S. vyplněn po str.28, cv. 1 (kdo neměl prac. sešit, doplní doma!)

Dú - prv. str. 28, cv. 2 dopiš kolik je hodin (číslem) , ústně říkej v kolik hodin děláš tyto činnosti ty.  Na středu.

11.2.

Čj - slabikář po str. 26, slabika ZA jako předložka, DÚ str. 26 cv. 4 a 5 (nakreslit zimu, zakroužkovat z)

 

DÚ - písanka str.31, 4 řádky, opiš  psací písmo a přepiš do psacího slova, která jsou tiskacím.  (kdo neměl písanku, doplní si doma i str.30 !)

(Zítra si jako samostatnou práci napíšeme zbývající řádky na str.31)!

M - počítali jsme po str. 31, cv. 1, zopakujte ústně dopočítávání př.(3 + kolik = 8) atp...

10.2. Dú Čj-  slabikář str.25 číst, napsat cv.2 ( nejdříve obtáhnout, pak napsat)

Písanka str. 29 dokončit stránku

M - po str.30, sčítání a odčítání do 8

29.1. 

Zítra je vyučování dle rozvrhu, výpis z vysvědčení  se rozdává až poslední vyuč. hodinu, takže učebnice i sešity zítra s sebou do školy.

M -po  str. 28 u slovní úlohy, je třeba vždy i slovní odpověď celou větou. Procvičujeme rozklad čísel až po č.8, sčítání, odčítání, porovnávání do 8, zařadit čísla na číselné ose, doplnit chybějící čísla na čís. osu, cvičíme tvoření otázek a odpovědí k jednotlivým  slovním příkladům

Čj - slabikář přečteno po str. 22, zítra str. 23 a seznámíme se s písmenem Z

malý slabikář po str.24 , přes prázdniny prosím trénujte cokoli až po str. 30

Dú - písanka str. 27 dokončit stránku, + někteří mají ve cv. sešitě předepsané psací s 

V deníčku máme nalepenou básničku Hodiny, naučit zpaměti na 10.2.

HODINY  (Jiří Žáček)

HODINY NÁM ZAS A ZAS 

ODMĚŘUJÍ PŘESNÝ ČAS

DÍVÁM SE, CO DĚLAJÍ,     

BIJÍ SI A TIKAJÍ 

RÁDA MÁM, KDYŽ NAHLAS BIJÍ,     /kluci si mohou změnit na/:  JÁ MÁM RÁD, KDYŽ.... 

DOUFÁM, ŽE SE NEROZBIJÍ.

28.1. 

Ve čtvrtek dostanou děti 4 vyučovací hodinu výpis z vysvědčení, který si mohou nechat.    Na konci školního roku pak dostanou vysvědčení se známkami za obě pololetí. V pá 31.1. budou pololetní prázdniny a na ně od po 3.2. do 7.2. navazují jarní prázdniny. Ve škole se zase sejdeme v po 10.2. 2020. Joch.

M - po str. 27, rozklady čísel, řetězové sčítání 3 čísel,   u slovních úloh je nutno vždy i slovně (celou větou) odpovědět!

Čj - slabikář  přečteno po str. 21, cv. 2, slabiky a slova s hláskou V.

Dú - písanka str. 27, 5 řádků, přepiš psacím písmem.

27,1.

Dú - písanka str.25 poslední řádek a str.26  5 řádků.

ČJ - slabikář po str.20, - opakovat čtení s písmenem N, nově písmeno V, zapojovat do slabik, vyhledat V,v, v textu     malý slabikář stránky 22- 23

M - str 26 slovní úlohy

23.1.

Dú - písanka str. 23, 5 řádků přepis do psacího písma, přečti si, co máš psát a cos napsal.

22.1.

ČJ - slabikář po str. 17, cv.1,2

M - po str. 23

Dú - Prv. na středu PS str .25 cv. 1 a,b,c + dokončit str. 24

20.1. 

M - str. 22, mrkněte na rozklady.

Dú - písanka str. 20,  5 řádků      + kdo nemá, nastříhat z abecedy písmena J, Y, N.

Čj - slabikář přečteno po str.15, malý slabikář po str.16,

16.1.

Kdo by si chtěl ještě objednat nějakou knihu z katalogu Albatrosu, pošlete, prosím, zítra objednávkový list.

M - v matematice jsme psali ,, pololetní práci" zítra ji děti dostanou.

ČJ -  slabikář po str.13 Y, hláska Y ve slabikách a slovech, čtení vět s porozuměním, dávejte kontrolní otázky např.(Myje máma mísy? Myje máma Toma? Myje se Ota sám?.... atp. ) děti hledají odpověď v přečteném textu.    Děti vlastními slovy převypráví, o čem četly, co si z textu zapamatovaly.

Prosím, podívejte se na písemku z Čj, a pošlete mi ji , prosím, zpět k založení do portfólia. Děkuji. Joch.

Dú - M str. 21, cv.1 počítání s penězi

14.1.

Čj - malý slabikář po str. 12

M- po str.19, cv 2

Dú -Čj, cvičný sešit 4 řádky, +procvičovat čtení s porozuměním, 

AJ: zopakovali jsme si slovní zásobu třetí lekce, poslechli si příběh o ztraceném koláči, učili jsme se barvy (červená, modrá, růžová, zelená, oranžová, žlutá).

13.1. ČJ - slabikář po str.11, číst, 

Děti dnes dostaly zpět první, zkušební písemku, podívejte se v čem případně chybovaly, tento týden (st) si podobnou napíšeme na ostro na známky.

Měly by číst jednoduché věty s porozuměním, vybrat správnou odpověď k přečteným větám, tiskacím napsat slovo znázorněné obrázkem, přepsat písmena z malých tiskacích na psací, napsat psacím, první písmeno ze slova na obrázku. 

DÚ - písanka str. 16, dokončit (4 ř.) stránku perem, netlačit na pero!

vyzkoušíme to, možná ještě některé děti vrátím k tužce, kdyby měly velký přítlak nebo by to ještě nešlo...

M - počítali jsme na str.17 a 18 po cv.2

Děti, které nebyly v pá ve škole, prosím aby si doplnily čtení ze slabikáře a písanku označené stránky. děkuji.

9.1.

 ČJ - slabikář str.10 procvičovat čtení vět,  malý slab. jsme četli po str.11, písanka  do str. 14

Dú - básnička, (nalepená v deníčku) zpaměti na Po 13.1.    

ZIMA     Jiří Žáček

JAK PEŘINA ZA PEŘINOU

PO OBLOZE MRAKY PLYNOU.

PÁR TĚCH PEŘIN PUKLO MRAZEM

PEŘÍ SE Z NICH SYPE NA ZEM.

HONEM, DĚTI? MÁME PRÁCI?

AŤ TU STOJÍ SNĚHULÁCI.

M - probráno po str.15 včetně, čtení slov. úloh, tvoření otázek a odpovědí ( celou větou) sčítání do 7, porovnávání, rozklady.

 

8.1.

ČJ - str. 9, slova, slabiky, procvičovat čtení

Dú -Cvičný sešit, přepište malá tiskací písmena na psací . ( viz. písanka str.13)

M - str.13, cv. 4 a 5 dle zadání

Prv. - prac. sešit str.22, kdo nestihl, dokončit cv. 1 a 3 na středu 15.1.

V deníčku mají děti vlepený lísteček s přístupovými údaji na webový portál Proskoly.cz.

Ikonku najdete na hlavní stránce ZŠ Pňovice, úplně dole.

Na tomto webovém portále je možnost si procvičovat učivo. 

Takto vypadá:

Proskoly.cz

 

 

7.1.

Ve středu 15.1. 2020  od 15.30 do 16.30 hod se konají konzultační třídní schůzky.       Prosím podepsat a napsat do ŽK na str. 32, jestli máte zájem přijít.

(Jde o možnost konzultace s vyučujícími, kteří učí v 1. tř, jen pokud chcete něco probrat nebo sdělit. Jestli nemáte nic, o čem byste potřebovali mluvit, účast není nutná.) Joch.

ČJ - str. 8 písmeno Jj, poznávání, vyhledávání v textu, čtení slabik s J 

Dú - procvičovat čtení , napsat cv. 4 na str. 8, + písanka str. 12 kdo nemá, dokončit,  str. 13, napsat 3 řádky.

M - str.12 číslo 7, čís. řada 0-7, 7- 0, porovnávání, sčít. a odčít. do 7, tvoření otázek a odpovědí  ke slovním úlohám, psaní č. 7.

AJ: DÚ: PS str. 18

Začali jsme třetí lekci. Slovní zásoba na domácí procvičování: a doll - panenka, a car - auto, a train - vlak, a guitar - kytara, a drum - buben, a plane - letadlo

Poslech písniček jednotlivých lekcí je na cd na konci pracovního sešitu.

6.1.

Čj - dnes jsme opakovali ve slabikáři po str.7 namátkově čtení slov a vět v malém  slabikáři po str. 6, zítra začneme písmeno J.  V písance jsme skončili na str. 12

M - opakování sčítání, odčítání a porovnávání do 6 , v uč. po str. 11, od zítřka budeme počítat do 7.

Připomínám na zítřek přinést vyprané věci do Tv.

2020

_________________________________________________________________________________________

Děkuji za milé dárečky pod stromeček a přeji vám hodně zdraví, štěstí  a úspěchů v novém roce.                  Eva Jochmannová

Přes Vánoce prosím procvičovat čtení slabik, slov a krátkých vět. 

V Čj jsme skončili ve slabikáři na str 7, malý slabikář str. 6,  M - po str. 10, Prv. - téma zima.

Přes prázdniny si prosím ostrouhejte tužky a pastelky v pouzdře a po prázdninách nezapomeňte přinést vyprané věci do Tv.

17.12. Čj - čtení z malého slabikáře po str. 5 , PROSÍM PROCVIČOVAT ČTENÍ, někteří polevili a je to znát! 

M - odčítání dvou čísel za sebou, str. 6 -7, Dú - M str. 8, cv. 1, 2

16.12. Čj - skládali jsme slova ze všech písmen, která známe (ze skládací abecedy). Slabikář po str. 7 číst slova a věty s porozuměním.  Odpovídat na otázky k textu.

Např. Má teta 2 mísy? Má táta 2 lopaty. ...atp. odpovědi vyhledat v přečteném textu. Tvořit smysluplné věty se slovy ve cv. 3. ( případně dle kontextu věty vysvětlit 2 významy slov  - topí,( ve vodě x v kamnech) mele,( mlýnkem x pusou) pálí( oheň x myslí mu to) ... 

Psaní - písanka dopsána po str. 9 řádků

DÚ - písanka str. 10, 6 řádků ostrouhanou tužkou č2.

 M - str. 5, sčítání 3 čísel, rozklad čísel do 6, samostatně na známky psali cv. 2 na str. 4

Pč- na čt 19.12. prosím přinést 1 citrón, 4 hřebíčky ( koření), a cca 30 cm stužky, nejlépe zlaté.

 V pátek si uděláme třídní besídku, děti už si nebudou nosit učení, na svačinu, pokud už budete mít, dejte jim pár kousků cukroví do krabičky a jablíčko na rozkrojení. Pokud si budou chtít děti mezi sebou vyměnit nějaké maličké dárečky(?) ,zvažte...a domluvte se s dětmi. ( není nutné) Budeme si zpívat, povídat si o vánočních zvycích, zkoušet si je, zahrajeme si hry, pustíme si koledy.... DO ČTVRTKU JEŠTĚ NOSTE UČENÍ.🙂

13.12.

V angličtině jsme si povídali o Vánocích ve VB, učili jsme se slovíčka týkající se Vánoc.

 

11.12. Zítra do školy jen pouzdro, deníček a ŽK. 

Dopoledne půjdeme na  promítání a besedu o Brazílii.

Odpoledne bude Vánoční besídka pro rodiče. Prosím, abyste děti přivedli do 15. 50 h abychom se stihli připravit a začít včas.

9.12. ČJ - malý slabikář str.1 číst v řádcích a sloupečcích, vyhledávat slova,  DÚ - cvičný sešit, napiš předepsané tvary. ( děti, co jedou do ,,svíčkárny" a nestihnou to, přinesou ve středu) Psát ostrouhanou tužkou č 2.

M - str. 2, číslo 6, počítání do 6, psaní č. 6, poznávání počtu pontíků na hrací kostce.

5.12. Čj - slabikář - str.3 čtení s porozuměním, odpovědi na otázky k článku 3,

psaní :

psací e, i, u. 

DÚ - písanka str. 7, 3 řádky . 

M - str. 57- 58 sčítání a odčítání do 5, tvorba příkladů, odpovědi, zápis příkladů, počítánì

4.12. M - str. 56 sčítání, odčítání, dočítání do 5, rozklad čísel, poznávání hodin. Čtení a zápis příkladů.

ČJ - slabikář, četli jsme str. 2, slova v řádcích i sloupcích a ze slov jsme vymýšleli věty.  Hledali jsme slova dle diktátu nebo dle polohy ( např. Co je ve 2. sloupci, 3. řádku...atp.)

DÚ - ČJ -písanka dokončit str. 6. Dbát na správné držení těla, tužky, sklon sešitu, lehkou ruku...

3.12. Zítra, 4. 12. 2019  v 16:00 hod proběhne informativní schůzka trenéra FLÓRBALU  p . Jaroslava Vidíma s rodiči přihlášených žáků. Tréning je od 14 do 15 hod.

DÚ - M str. 55 celá

2.12.

M - probrána str. 51 -52, rozklad čísel, řetězové sčítání a odčítání do 5, počítání na číselné ose, porovnávání

ČJ - malá živá abeceda str. 39 - 40, přiřazování malých písmen k velkým, procvičování čtení vět ze str. 38, jednotlivá slova už číst dohromady, neslabikovat př.(Mí - la x Míla)

DÚ - písanka str. 4/ 5 řádků 

27.11.

DÚ - prosím na po do PČ poslat 1 svíčku na stromeček nebo dortovou ( cca 1 cm průměr, výška cca 10 cm.) A pokud máte, tak pár rozpůlených skořápek od vlašských ořechů, stačí dvě pěkné půlky.

DÚ - ČJ - malá písanka, dokončit str. 2 tužkou.

27.11. Dnes jsme byli v MŠ na loutkovém představení o čertech, prosím poslat 50; Kč za vstupné.   Děkuji Joch.

ČJ - ŽA -str. 52 čtení a psaní slabik s I, 

M - str. 47 sčítání a odčítání s 0 s názorem i bez, tvorba otázek a odpovědí k příkladům.

Prv. - opakování podzim, listnaté a jehličnaté stromy, uč. i PS po str.18

26.11. M - str. 46 porovnávání, číselná řada 0-5, sčítání a odčítání s 0. Tvoření otázek a odpovědí k příkladům. Psaní 0 .

ČJ - ŽA  str. po str.52 čtení slabik s I.  Vyhledávání i v textu, poznávání i sluchem ve solvech... 

DÚ - psaní do nového, malého cvičného sešitu - 4 řádky tužkou.

25.11.DÚ na stř.  přinést do Vv prázdnou ruličku od toal. papíru (nemusí všichni, nějaké mám ) přinést 1 - 2 kousky, velikost cca A4, barevného balicího papíru nejlépe vánočního. Může být i použitý od loňska.

ČJ - ŽA  dokončili jsme str. 49, čtení slabik a slov s písmenem U Ú Ů, začali msme písmeno I na str. 50. Hledali jsme I v textu  vymýšleli slova na I, poznávali sluchem, ve kterých slovech I je, určovali jsme zda je na začátku, uprostřed nebo na konci slova.

Povídali jsme si, co jsme dělali o víkendu.

M - procvičovali jsme číslo 0, jak se píše, porovnávali jsme číslice <>= včetně 0, Str. 45 Přiřazovali jsme správný počet k číslům. Házeli jsme pytlíčky do krabice a tvořili podle toho matem. příklady na + a -. a zapisovali je na tabuli. 

DÚ  malá písanka str. 2, tři řádky tužkou

21.11. M - str.43 sčítání, odčítání, tvoření otázek a odpovědí k slovním příkladům

ČJ - ŽA str. 49 cv. 1 čtení slabik, slov v řádcích, sloupcích,

DÚ - PS  - malá písanka 1. díl, str. 1 / 4 řádky

Čajs - Prv. - listnaté stromy (javor, dub, buk, lípa, jírovec...)

Vánoční besídka pro 1. a 2. třídu a rodiče bude  ve čt. 12.12. 2019 v 16:00 h

15.11.   Třídní schůzky

Rozpis časů

Úterý  19.11.2019

12:15       Zpěvák

12:30         Absolon

13:15        Mašlík

13:30       Oslancová

14:00       Neplechová

15:15      Hladišová

15:30      Hradilová

15 :45      Kelarová

16:00       Navrátilová

 

Středa  20.11. 2019

13:15      Kvapilová

13:45       Dvořák

14:15      Polzer

16:00      Pechr

16:15      Meixner

16:45      Růžička

17:00      Štrublová

14.11. ČJ- ŽA přečteno po str. 43 cv.1  slbiky a slova s písmenem P , psaní horní a spodní oblouk, prac. list. Nácvik básničky a říkanek na besídku. 

 DÚ - čtení slov a slabik,  Písanka str.28  celá

M - str. 40 po cv. 2, sčítání, odčítání, čtení a zápis příkladů. Znázorňování příkladů kolečky.

13.11. ČJ - ŽA přečteno po str. 41  DÚ - zopakujte čtení, písanka str. 27 dopsat stránku

 

Malá ŽA - přečteno po str. 23, čteme vřádcích i sloupečcích se záložkou, děti si ukazují buď řádek nebo sloupeček, aby se lépe orientovaly v textu. ,,Pátráme" po slabice(slovu), - řeknu slabiku/ slovo, které je ve cvičení, děti je zrakem vyhledají, popíšou, kde slabiku/ slovo našly ( např. 2. sloupeček, 3 řádek) a slovo ukážou prstem nebo záložkou. Vymýšlíme slova, kt. začínají na danou slabiku nebo určujeme jakou slabikou začínají slova na obrázku....hledáme ve sloupečcích se slabikami, které slabiky by se daly spojit do smysluplných slov a přečteme je. Hrajeme na ,,Mazala", trénujeme čtení na interaktivních cvičeních k  ŽA. Práce se skládací abecedou, sestavování slabik dle diktátu, skládání 1.  slabiky z obrázku.....

M - str. 39 odčítání , utváření otázek, sestavení příkladu, znázornění, zápis příkladu, výpočet, orientace v řádcích, sloupečcích ...

Prv - názvy jehličnatých stromů, přiřazování větviček a šišek ke správnému obrázku stromu, stromy v přírodě, lesy, parky, aleje, sady.... význam a využití stromů. DÚ - najděte ve svém okolí, po cestě do školy při vycházce lesem jehličnaté stromy a určujte je. ( průběžně)

12.11. M - písanka psaní číslic DÚ - str.5 napsat stránku č. 5

11.11. Prosím vyplnit pro vás vhodné časy třídních schůzek.

ČJ -ŽA str. 38, 39 cv.1 čtení hlásek, vyhledávání písmene P, zrakem v textu, sluchem ve slovech. Spojování P do slabik PA, PE, PO, vymýšlení slov, kt. začínají na tyto slabiky. Psaní - str.24 - 25 DÚ dokončit v písance str.25

M - str.36 porovnávali jsme a tvořili jsme otázky, a příklady  které jsme zapisovali a počítali

Nově číslo 5, přiřazování, dopočítávání do 5, číselná osa do 5, určování číslic na ose.... hned před, hned za,  vpravo od.., vlevo od...

8.11. ČJ -prosím nastříhat písmena P a uložit do desek

Procvičovat čtení, nově písmeno P  zatím jsme ho nezapojovali do slabik.

DÚ - na st. Do Vv přinést malou vymytou skleničku od přesnídávky, marmelády nebo jogurtu bez etikety ( na výrobu svícínku). 

 

AJ: trénovat počítání do deseti

 

M - str.34 a 35 po cv.2    seznámení s číslem 5, počítání do 5, přiřazování prvků k číslu, vyhledávání č.5 mezi ostatními čísly.

7.11. ČJ - ŽA - str.36 čtení slabik a slov, Psaní str. 22, malá ŽA str. 20 - 21

DÚ - písanka str.23 dokonči stránku       Opakovat čtení slabik a slov viz. probrané učivo.

 

 

 5.11. ČJ -ŽA  četli jsme po str.35, slabiky už se snažíme číst rovnou jako celek, bez hláskování. Děti vyhledávají určenou slabiku nebo slovo v textu, označí sloupeček a řádek , kde slabiku našly, příp čtou dle pokynů : např. 3piš. slabika ve žlutém sloupečku .... vytleskáváme a počítáme slabiky ve slovech, určujeme, jakou slabikou slovo začíná. Píšeme slabikové diktáty: ukážu obrázek a děti napíší slabiku, kterou věc na obr. začíná. Skládáme si z vystříhané abecedy. Malá ŽA  čteme po str.21

Psaní - písanka po str.21 + trénujeme uvolňovací cviky na svislé ploše ve stoje ( rameno) na vodorovné ploše ve stoje ( loket) na vodorovné pl. v sedě -( zápěstí) dbáme na správný úchop tužky a sezení.

M  po str.33 sčítání a odčítání do 4. Správně čteme a zapisujeme příklady s + a _ = <> Počítáme s penězi, (prosím nosit papírové peníze), učíme se hodnotu koruny a dvojkoruny, naučili jsme se, co je číselná osa, vyhledáváme body na čís. ose, porovnáváme. Dokážeme ze slovního příkladu zapsat zápis s čísly a znaménky. 

AJ: opakovat slovíčka druhé lekce. DÚ: PS str. 12

DÚ - ČJ  ŽA str. 34, cv.4 čti a piš

3.11. 

V pondělí jedeme do divadla, prosím, aby si děti vzaly do školy jen batůžek se svačinkou a pitím, vhodně se oblékly a nezapomněly si vzít klíček od skříňky v šatně.🙂

31.10. ČJ - ŽA str.32 vyhledávali jsme O v textu, četli známá písmena, zapojovali jsme O  Ó do slabik MO, LO, SO. Slabiky už čteme vcelku, nehláskujeme. Ps - dokončili jsme str. 19.

DÚ - ŽA str. 32 cv. 1 a 3 vybarvi všechna písmena O,Ó.  Str. 33 cv.1 piš O,Ó.

Prosím denně procvičovat čtení slabik, komu nejde, tak i hrát na ,,Marťany" (skládání slov z hlásek a naopak př. - o-h-e-ň = oheň   )

M - str. 31 rozeznávali jsme příklady na sčítání a odčítání, určovali jsme, kde se píše + a -, četli jsme zapsané příklady, počítali s názorem i zpaměti. Přiřazovali jsme číslice k danému počtu.

Připomínám pondělní divadlo. 

24.10.

ČJ malá živá abeceda str četli jsme str. 13 a 14, psali jsme obrázkový diktát na první slabiky

M - str. 29 a 30, odčítání, zápis a čtení příkladů na odčítání.

Prv. - podzim, podzimní měsíce, příroda na podzim, práce na zahradě a na poli, oblékání, hry na podzim, podzimní ovoce a zelenina....

 

DÚ - písanka str. 16 déšť

22.10.

M - odčítání a znaménko  -  mínus, číselný zápis slovních příkladů na odčítání .

Poznávání, kdy musíme sčítat a kdy odčítat, vymýšlení příkladů na odčítání (vystupování z autobusu). Pamětné sčítání do 4 - hra plácni na výsledek.

ČJ - skládali jsme z písmen abecedy první slabiky slov z obrázků, třídili jsme obrázky do skupin podle prvního písmenka, ,,překládali" jsme, co říká marťan, vyhledávali jsme známé slabiky v napsaných slovech.....

DÚ - ČJ - ŽA str. 29, číst cv. 3 a 4,  psaní ŽA str. 28. cv. 4 slabiky v prvním řádku obtáhni, ve druhém napiš podle vzoru v 1. řádku.

Prosím nastříhat písmena S a O a vložit do složky.

 

INFO:

V pondělí 4. 11. pojedou žáci 1., 2., 3, a 4. ročníku na divadelní představení Radovanovy radovánky.

Místo konání: Šternberk. Předpokládaný návrat je kolem 11:45. Cena 130,- Kč. Vhodně se obléci (slušně). 

Prosím  vyplnit souhlas s akcí a poslat zpět třídní učitelce.

Děkuji

Wiedermannová 

 

M- seznámení se znaménkem -   čtení mínus v příkladech 3 - 1 = 2 atp.

ČJ - ŽA str.28, skládání písmen do slabik, čtení známých slabik v řádcích a sloupečcích,malá ŽA str.12 - 13

DÚ - písanka str.15 dopsat stránku 3 řádky

 

17.10. ČJ - písmeno S, slova na S, vyhledávání písmene S ve slovech, slyšíš ve slově S ?, přelož, co říká ,,marťan" (s- l -o- n; děti slovo řeknou vcelku), pak opačně např. řekni slovo sova jako ,,marťan"  s- o- v- a....atp. Čtení- Opakování známých písmen + nové S,  slabiky slova, věty z velké i malé ŽA.

M - správné čtení a zápis příkladů na sčítání a porovnávání do 4. ( Pozor na znaménka! ,nezaměňovat + za =    .)

DÚ - Písanka str. 14, doplň stopky makovicím a do makovic natečkuj mák.

15.10. ČJ  malá ŽA  str.11 čtení, prosím procvičit

M - počítání do 4

DÚ -písanka, čísla str. 3, 3 řádky trojek, str. 4, 2 řádky čtverek

 14.10. 

Ve středu 16.10. budou mít děti zkrácené vyučování do 11.25 h , v celé škole bude přerušena dodávka elektrické energie. Po 4. vyučovací hodině půjdou děti do družiny, těm, co chodí domů samy, napište prosím do deníčku, zda mohou jít samy domů o hodinu dříve. Děkuji Joch. 

Připomínám placení fotek ! ( těm, co ještě neplatili) Tento týden by měly být hotové.

M - počítání do 4, přiřazování prvků k číslům, sčítání do 4. Tvoření slovních úloh dle obrázků, zápis příkladů se znaménkem + a =. Opakování porovnávání < > , =.

ČJ - malá živá abeceda str. 10, procvičovali jsme čtení slabik, slov, skládání slabik a slov dle diktátu z rozstříhané abecedy. Vytleskáváme slabiky ve slovech, určujeme dlouhé (má) a krátké (ma) slabiky ve slovech

DÚ - čtení z ŽA po str.25, malá ŽA po str. 10, výběr dle uvážení..... Psaní - prac. list  obtahování lipových listů pastelkou, každý minimálně 3x.

10.10.  ČJ - procvičovali jsme písmena, slabiky a slova, která už známe, skládali jsme slabiky a slova z nastříhaných písmen dle diktátu, četli jsme ve sloupcích i řádcích po str. 24 v ŽA.

M - str. 23, nakupovali jsme, zboží jsme platili dvojkorunami a korunami, chystali jsme peníze dle diktátu 3 Kč, 2 Kč,  Tvořili jsme slovní příklady  na sčítání s penězi.

DÚ - psaní písanka str.12 horní oblouk

Prosím denně trénovat pár minut čtení.

M - prosím nastříhat papírové mince, které děti dnes dostaly (6 dvojkorun a 10 korun) a uložit do obálky, zavíracího sáčku nebo do jedné přihrádky ve složce na čísla, příp. krabičky...

9.10.  ČJ  DÚ - číst ŽA str. 22- 23, a zdokonalujeme čtení str.7 - 8, nemusíte vše, vyberte si některá cvičení a procvičujte to, co dětem nejde. Už by slabiky neměly číst po jednotlivých písmenech, ale v duchu si to představit a nahlas vyslovit celou slabiku. MA,  LA,  ME, MÉ,  LE, LÉ....... 

8.10. ČJ - písmenko E ve slabikách a slovech.

Děti dostaly sešit A5 Zdokonalujeme čtení  k živé abecedě, na procvičování čtení, ten budou na konci roku vracet.

Pastelky, které dostaly jsou jejich. Prosím, aby si je děti, které nemají v pouzdře silné trojhranné pastelky vyměnily a nosily si je do školy na práci ve škole. Děkuji.

DÚ - číst v sešitě ,,Zdokonalujeme čtení - ŽA" str. 6 -7 

Aj: probrali jsme celou lekci 1, děti si můžou vybarvit a vystřihnout Happy house na straně 77 v pracovním sešitě

 

7.10. DÚ - prosím nastříhat písmenka E a uložit do složky       Písanka - str. 11 celá stránka - déšť

Konečně máme žákovské knížky, prosím na první stránku doplnit údaje o žácích a tel. čísla

V deníčku mají děti, které se fotily, napsáno, kolik budou platit. Peníze prosím posílejte během tohoto týdne nebo na začátku příštího. Fotky budou během příštího týdne.

ČJ - ŽA - dnes jsme opakovali čtení všech slov  slabik a písmen co umíme až po str. 21 Prosím zkoušejte i doma spojování do slabik a slov, čtení

M - str.22 učili jsme se tvořit příklady podle obrázků, sestavit a zapsat číslicemi příklad na obr, (černé a bílé puntíky, nastupování do autobusu) Řekli jsme si , co znamená sčítání, jaké znaménko při sčítání píšeme, četli jsme správně zápisy i výsledky příkladů. Znázorňovali jsme si, jak děti nastupují do autobusu.... Opakovali jsme porovnávání větší, menší =.

3.10. M -    čtení příkladů, porovnávání, pojmenovávání a poznávání znamének +  =  větší, menší psaní č 1

DÚ - str. 21 cv. 2, piš jedničky 

ČJ - ŽA - čtení str. 16 - 19, prosím zopakovat i doma, seznámení s písmenem E, poznávání E ve slovech, slova začínající na E. Psaní písanka str. 9, + pracovní listy.

2.10. Zítra focení!

M - str. 20 sčítání, znaménko + a =  

DÚ - str.20 cv.4 a 5   doplň puntíky, piš znaménko plus

ČJ - ŽA str.19 čtení slov a vět.

1.10.

ČJ - ŽA str.16 -17 čtení a psaní LA, spojování do slabik LA, LÁ,  určování první hlásky a první slabiky ve slovech na obrázku, zapojování slabik do krátkých slov, vytleskávání slabik ve slovech  (LA - MA, LA - VIČ - KA....) čtení slabik ve sloupečcích i řádcích, skládání slabik a slov z nastříhaných písmen podle diktátu.   Poznávání písniček ze slabik LA (př:  LA LA LÁ/  LA LA LÁ /LA LA LA LA  LA LA LA LA /                                                         

Hv - nová píseň ,,Za domem v trávě"

M - str.19,20  seznámili jsme se se znaménkem +, učili jsme se ho správně číst, vysvětlili jsme si, kde se používá, četli a počítali jsme příklady: 1+1=2  1+2=3  2+1=3  3=2+1  3=1+2  2=1+1, znázorňovali jsme si to na předmětech a obrázcích, skládali jsme si příklady z kartiček s čísly a znaménky.  

DÚ - Písanka (psaní číslic) str.2 dokončit stránku čísla 2 a doplnit čísla podle počtu obrázků. 

Připomínám focení ve čtvrtek 3.10. (kdo chtěl nechat děti vyfotit) Pokud by se chtěl ještě někdo přidat, napište to dětem do deníčku. Kolik má kdo platit napíšu dětem až po focení.

Děti mají v aktovce 2 darovací smlouvy k podpisu. Prosím, zkontrolujte údaje na smlouvách, případné chyby opravte, obě smlouvy podepište a obě pošlete po dětech  zpět do školy. Jednu kopii podepsanou p. starostou Vám pak vrátíme. Děkuji. Joch.

30.9. ČJ - procvičovali jsme čtení písmen  A M L a slabik MA, MÁ, LA, LÁ, slova MÁMA, MALÁ, LAMA, MÁM, vyhledávali a vybarvovali jsme písmena v textu,  Vyprávěli jsme si, jak jsme prožili víkend, četli jsme pohádku O Smolíčkovi.

Psaní - vlnovky, voda pod loďkami 

DÚ - ŽA str.15, cv. 2,( piš  L dle šipek) cv.3 (napiš písmenko, kterým začíná slovo na obrázku.)

M - číslo 3, porovnávání větší, menší, stejné , tvoření otázek dle příkladů, správné čtení příkladů v řádcích, ve sloupečcích, doplňování správných znamének

 28.9. DÚ - nastříhat a uložit do složky na písmenka velká písmena L.

Děti dostaly od pana starosty volnou vstupenku na kolotoče.

27.9.Dnes děti dostaly vyúčtování pracovních sešitů do 1. roč. a žádost o souhlas se zakoupením těchto sešitů. Spodní část prosím vyplňte, odstřihněte a podepsanou pošlete zpět do školy. Děkuji  Joch.

(Všechny díly slabikáře a uč. matematiky dostávají děti zdarma a zůstávají jim)

26.9. Dnes jsme se dozvěděli v programu ,,Přijde zákon", o tom jak vznikl Vesmír, Slunce, Země a život na Zemi. Jaké přírodní zákony fungují, jaké zákony ,a proč,  si vytvořili lidé, proč je nutné je dodržovat.....

M - str.15 , čtení příkladů, tvorba otázek, Co můžeme zjistit? Kdo má víc? Mají stejně? Kolik mají dohromady?   atp. Odpovídáme, porovnáváme, doplňujeme symboly  větší, menší, rovná se...

ŽA - Seznámili jsme se s písmenem L, vymýšleli jsme, která slova na L začínají, hledali jsme L ve slovech na začátku, uprostřed, na  konci....vyhledávali jsme písmeno L mezi ostatními písmeny a vybarvovali ho. 

DÚ - prac. list č. 27 cv. 1 a 2 napiš L, cv.5 najdi a vybarvi žlutě všechna písmena L. (Jen velká tiskací) 

24.9. Prv. - poznávání známých doprav. značek ,povídání o pobytu na dopravním hřišti

Čj - ŽA - čtení str.12, slabiky zkoušíme vyslovovat dohromady, čteme celou  str. 12, čteme  slabiku MÁ s obrázky

 M - procvičování matem. symbolů větší x menší, porovnávání množství, čtení příkladů zleva doprava, procvičujeme s kolečky, čísly i obrázky ( např. kočka je menší než slon...žirafa je větší než králík...atp.) znaménka větší menší skládáme ze dvou dřívek (párátek, sirek) seznámení se symbolem = rovná se.

23.9.

Připomínám zítřejší (24.9.) dopravní hřiště!  viz. info v deníčku

DÚ - psaní, uvolňovací cviky str.7 dokončit stromy a trávu, šikmé čáry.

20.9.

Prosím rodiče, kteří ještě mají u sebe ke kontrole ,,Výpis z karty žáka", aby mi ho po dětech, opravený, doplněný a podepsaný, co nejdříve poslali. Děkuji Jochmannová

19.9. Probráno:

ČJ - ŽA str. 10, spojování hlásek M  A , M  Á  do slabik MA  MÁ (na M ukážeme pravou dlaň na A levou dlaň, tleskneme a spojíme ve slabiku, vyslovíme MA) děti by si měly vzpomenout, dělaly to tak dopoledne ve škole. Co za slova začíná slabikou MA ? Co slabikou MÁ? Vymýšlíme slova, vytleskáváme rytmus slabik (ma-min- ka,  má- lo,)... čteme MÁ ve větách s obrázky Př. Kočka MÁ koťátko.   Viz. Živá abeceda.

M - str.12 čtení počtu 1, 2 ( jedno jablko, dvě jablka......) určování, co je víc, nácvik psaní znamének větší, menší. Určování více, méně.

DÚ - str. 13, cv 1 doplň puntíky a napiš správně znaménko větší x menší

18.9.

Probráno: Čj - ŽA  str. 9, skládání vystřihnutých písmen podle diktátu, čtení písmen po řádcích, ve sloupečcích. Sluchová syntéza slov.(Řekni, jaké slyšíš slovo: P - E-  S,  A - U- T -O,  M- Í - S - A,  O - K - O,  M - Á - M - A....atp. ) děti dost chybovaly, zkoušejte to jako hádanky, pro začátek slova ze 3 - 4 písmen, těm co to jde zkoušejte hláskovat delší slova.

M- str.11 tvoření skupin po dvou, přiřazování, počítání do 2

DÚ - M str.11, cv.5 splň úkol dle zadání piktogramu

Prv. - jak se správně chovat ve škole, dopravní značky, semafor, bezpečné chování na ulici

DÚ- Prv.  PS-str.7, cv.1 a, b, c. Vybarvi dle zadání dole na str.7   ( na středu)

17.9.

Probráno:  Hv - rozlišování tónů a zvuků. Vyjmenování příkladů zvuků, tónú, tvoření zvuků a tónú

M - str.10 počítání do dvou, přiřazování prvků k číslici, vyhledávání dvou stejných předmětů ve svém okolí, na svém těle ( oči, uši....atp.) přiřazování koleček  k obrázkům.

DÚ - prosím nastříhat a dát do složky číslice a puntíky od 1 do 10.

Čj -ŽA str.9, čtení písmen A Á M v řádcích, -psaní, uvolňovací cviky na prac. list, horní oblouk.

DÚ  ŽA -str. 9, cv. 1 čti správně písmena na řádku. Prosím nastříhat do složky písmena M

16.9. DÚ - píšeme s Agátou, psaní číslic str.1 dokončit psaní 1 až po šestý řádek.

Probráno: Čj -ŽA  str. 8, cv. 1,2,3,  opakování říkanky, vyhledávání a vybarvování M v textu, určování slov začínajících na M, vymýšlení slov na M. Poznávání sluchem, zda je ve slově obsaženo M. Str.9, cv.1 čtení písmen A,Á,M. Nácvik psaní M na tabuli...

M str.9, cv.1,2,3 4,5,6, číslo 1, přiřazování prvků k číslu, čtení čísla jedna, řazení tvarů dle vzoru, psaní č.1

Prosím podívejte se do deníčku, děti tam mají informace o návštěvě dopravního hřiště v Uničově v út. 24.9. 2019. Poplatek za návštěvu je 10; Kč. (Prosím poslat do konce týdne.)

Ve čt 26.9. bude ve škole vzdělá vací program s  názvem ,, A se mnou přichází zákon" povídání o zákonech lidských i přírodních. Program bude stát  50;Kč. Prosím zaplatit do středy 24.9.2019

 

 

 

 

13.9.

Nabídka fotografování prvňáků:

Dostali jsme nabídku k fotografování dětí 3.10. 2019 od DS foto (www.ds-foto.cz)               V  případě zájmu mi napište do deníčku, ať vím, jestli mám fotografa objednat. Děkuji .

Nabídka: sada 1- 3 ks 10x15 cm =   80; Kč     , 2- 3ks  13x18 cm = 90;Kč

kalendář 1ks 13 x 18 cm =  30;Kč   , kalendář A4 = 60; Kč  

Vzorové fotografie k nahlédnutí  v 1. třídě během příštího týdne.

12.9.  Probráno:  Čj - ŽA  str. 7 čtení obrázků se spojkou A, poznávání sluchem slova s dlouhým Á, vyhledávání AÁ v textu.barev , psaní Á

DÚ - Čj - ŽA str. 7 cv.3 vybarvi dle zadání

M - str. 7 více x méně, porovnávání, opakování geom. tvarů a barev

11.9. Probráno: Čj -ŽA str. 6 rozlišování sluchem, zda je ve slovech dlouhé nebo krátké A ( voda, dál,  sám, Aleš...atp) , vymýšlení slov , ve kterých je Á. Psaní Á.

M - str.6 přiřazování koleček k danému počtu, čtení puntíků na kostce. Doplňování řady geometrických vzorů. 

DÚ - kdo nestihl ve škole, dokončit cv. 3 na str. 6

Prv.- str.6 cv.1  označ červenou pastelkou, co je na obr. špatně  ( na středu)

povídali jsme si o škole, místnostech ve škole, co se kde dělá, jaké osoby jsou ve škole, kdo má co na práci, jak se správně chovat ve škole, co nedělat, co je školní řád, jaká jsou pravidla třídy.....

10.9. Probráno:

Čj -ŽA str.5 čtení A jako spojky mezi obrázky, psaní velkého tiskacího A, dle šipek! Poznávání  hlásky A ve slovech na začátku, na konci slova, vymýšlení co nejvíce slov začínajících na A. Hledání tvaru písmene A mezi ostatními písmeny.

M - přiřazování správného počtu ,,knoflíků " k předmětům, k obrázkům, k prstům, k tečkám na hrací kostce (1-6),  poznávání geometrických tvarů  čtverc, obdélník, trojúhelník, kruh, vyhledávání tvarů dle diktátu, řazení tvarú do řádků, sloupečků... ,,čtení" po řádcích (zleva  doprava), po sloupečcích...

Hv - nová píseň Zelené strašidlo...

 

9.9.DÚ - Psaní , uvol.cv. str.6, říkej básničku, dělej obloučky  ( zakroužkováno červeně v prac,. sešitě)

Živá abeceda - str.4,5 zopakovat báseň vyhledávat písmeno A, ,,číst obrázky" s písmenem A jako spojkou. Nastříhat z tištěné abecedy (dnes děti dostaly) jen velké A (3x) Á (1x), vložit do desek na písmenka.

Dnes probráno: Čj   živá abeceda str.4, seznámení s A, modelování z plastelíny, skládání z dřívek, rozlišování A sluchem, A jako první písmeno ve slově, poslední písmeno ve slově

M - opakování tvarů, barev. přiřazování počtu. Uč. str.5

 9.9. Prosím rodiče, aby ještě jednou zkontrolovali a doplnili údaje do evidenčních listů. U mnoha dětí chybělo a nebylo dopsáno místo narození nebo chyběla e- mailová adresa alespoň jednoho z rodičů a povolání (povolání není povinné uvádět). Chybějící kolonky  prosím doplňte. V pondělí pošlu po dětech. Děkuji Joch.

 6.9. DÚ  na víkend: odpočívat, ukázat rodičům, co jsme se učili. Těšit se na Po.🙂

Čj -probráno ŽA str. 3 co patří a nepatří do školy, povídání. Str.4 písmeno A, básnička , vymýšleli jsme, kt. slova začínají na A.  Uvolňovací cviky str 4.

M - probráno po str.4, přiřazování koleček dle počtu předmětů, řazení dle posloupnosti a barev.

AJ: Děti dnes dostaly učebnici a pracovní sešit do AJ. Prosím obalit. Na zadní straně pracovního sešitu je CD. To si děti nechají doma na poslech. Dnes jsme se učili pozdravit, rozloučit se a porozumět základním povelům (stoupněte, sedněte si, poslouchejte, opakujte, ukažte). Seznámili jsme se s rodinou co žije v Happy house a zvířátky. Pěkný víkend Wiedermannová

 

5.9.ČJ - dnes jsme probrali v živé abecedě str.2, co je řádek, co je sloupeček, čtení obrázků v řádcích a sloupečcích, pomáhali jsme si záložkou.(co je v 1. řádku na 1. místě? Co je ve 2. sloupečku uprostřed?, Na kterém místě jsou cvičky? atp.)                                                                                    DÚ - Uvolňovací cv. - str. 3, viz. zadání, říkáme básničku a kroužíme tužkou nebo pastelkou kolem předmětu. Dokud mluvím, kroužím... slova do básničky vyměňujeme podle obrázku, kolem kterého kroužíme. (Kdo si zapomněl PS v lavici, L +P vyjímečně si doplní ráno před vyučováním. :)   )

M - probrána str.2 a 3,čtení obr. v řádcích, sloupečcích, určování počtu, polohy ( se záložkou),- podobně jako v ČJ.                                         Spojování stejného počtu obrázků s počtem prstů.

(Když budou děti chybět,je možné dohnat učivo z matematiky pomocí videoprůvodce k  prac. sešitu dostupného na www.matyskova-matematika.cz kde je podrobný návod jak postupovat.)

 4.9.Prosím rodiče o kontrolu a případnou opravu evidenčních listů, děti je mají ve složkách, zítra vrátit do školy.

Prv - Prac. sešit str. 4, cv.1, kdo nestihl domaluje naši školu a označí okno, kde máme třídu na st.

 

3.9. Dnes jsme se seznámili se školním řádem, prošli a prohlédli jsme si celou školu, představili jsme si všechny třídy i p. učitelky. Děti dostaly klíč od skříňky v šatně (kdo ještě nemá, prosím zavěsit na karabinku nebo pořídit klíčenku) Zítra prosím odevzdat vyplněné přihlášky do družiny a jídelny (kdo tak ještě neučinil).      

Zítra 4.9. máme zkrácené vyučování, nebude 5. hodina, děti budou končit v 11.25h. Pokud děti, které jsou přihlášené do družiny půjdou některý den domů hned po obědě, napište jim to prosím, do deníčku a připište, kdo je vyzvedne nebo jestli mohou jít sami.🙂